Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

 

Jestem właścicielem Forestera ( kupionego w salonie). Myślę o nowym

Czy mogę prosić o komentarz do testu  
http://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/droga-hamowania-ze-100-kmh-ranking/

 

W materiałach na stronie subaru nie znalazłem wyników ( drogi hamowania) dal Forestera.
Jeśli te dane są  prawdziwe to dlaczego są tak złe ? 
VW Tiguan 2.0 TDI = 36,6 m
Subaru Forester 2.0 = 41,2 m 
Subaru Forester 2.5T = 43,2 m

 

Dlaczego Forester 2.5 ma dłuższą  drogę niż 2.0 ? Auto z mocniejszym silnikiem powinno mieć lepsze hamulce. 

Dlaczego mam wybrać Forsetera a nie Tiguana czy Karoqa ?

 

Pozdrawiam

 

Adam Majewski
 

 

 

Edytowane przez adammaj1
usunieto telefon

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

nie jestem działem techniczym ale podpowiem. :) Winne są opony. Subaru  wyposaża swoje auta  w opone yokohama geolandar które są zwyczajnie kiepskie i uważam że niebezpieczne. Temat przerobiłem na swoim XV. Po zmianie  opon nie to auto w  każdych warunkach i podczas hamowania

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, adammaj1 napisał:

Komentarz jest taki, że raczej nie należy się tym testem sugerować. Każdy pomiar w innej temperaturze, na nieznanej nawierzchni, na nie wiadomo jakich oponach o nieznanym rozmiarze. Dokładność pomiaru (prędkości i drogi hamowania) też pewnie na tym poziomie.

 

2 godziny temu, adammaj1 napisał:

Dlaczego mam wybrać Forsetera a nie Tiguana czy Karoqa ?

Na forum nigdy przymusu nie było, wręcz przeciwnie - rekomendujemy Skodę. :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, adammaj1 napisał:

Witam, 

 

 

Jestem właścicielem Forestera ( kupionego w salonie). Myślę o nowym

Czy mogę prosić o komentarz do testu  
http://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/droga-hamowania-ze-100-kmh-ranking/

 

W materiałach na stronie subaru nie znalazłem wyników ( drogi hamowania) dal Forestera.
Jeśli te dane są  prawdziwe to dlaczego są tak złe ? 
VW Tiguan 2.0 TDI = 36,6 m
Subaru Forester 2.0 = 41,2 m 
Subaru Forester 2.5T = 43,2 m

 

Dlaczego Forester 2.5 ma dłuższą  drogę niż 2.0 ? Auto z mocniejszym silnikiem powinno mieć lepsze hamulce. 

Dlaczego mam wybrać Forsetera a nie Tiguana czy Karoqa ?

 

Pozdrawiam

 

Adam Majewski
 

 

 

kto sponsoruje ten test? ;)

  • Downvote 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

A moze warto się zastanowić czemu użytkownicy swapuja swoje hamulce na 4 i 2 tłoczki. Gdyż Subaru też je montowało pech tylko nie w Foresterach (pomijam STI). W tych nowych Foresterach zrobili to już porządnie czy nadal zdarzają się bębny z tyłu jak kiedyś w wolnossących choć wcale nie cherlawych 2.0 158km? W tym teście nie widzę rocznika aut które w nim wzięły udział.

Edytowane przez gorion
  • Like 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

 

2 minuty temu, gorion napisał:

A moze warto się zastanowić czemu użytkownicy swapuja swoje hamulce na 4 i 2 tłoczki. Gdyż Subaru też je montowało pech tylko nie w Foresterach (pomijam STI). W tym nowych Foresterach zrobili to już porządnie czy nadal zdążają się bębny z tyłu jak kiedyś w wolnossących choć wcale nie cherlawych 2.0 158km?

czy mógłbyś rozwinąć " swapują" ?

Jakę poprawę drogi hamowania można uzyskać ? ( za jaką cenę) 

czy wiąże się to z utratą gwarancji ? 

3 godziny temu, Karas napisał:

nie jestem działem techniczym ale podpowiem. :) Winne są opony. Subaru  wyposaża swoje auta  w opone yokohama geolandar które są zwyczajnie kiepskie i uważam że niebezpieczne. Temat przerobiłem na swoim XV. Po zmianie  opon nie to auto w  każdych warunkach i podczas hamowania

Ok, ale dlaczego firma która chwali się bezpieczeństwem tak robi . Wg mojej wiedzy Forester jest najczęściej sprzedawanym modelem Subaru. ( to pytanie do Subaru ) 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Przekładka zacisków z WRX - o gwarancji i homologacji zapomnij ;) Nie miałem możliwości aby zmierzyć drogę hamowania przed i po zmianie ale jest dużo lepiej (wiadomo, subiektywna ocena zwłaszcza jak się patrzy na rachunek). Najpierw zmieniony został przod, hamowal na tyle dobrze że tył nie dawał rady i ABS się załączał dosyć często. Trzeba było kontynuować i zmienić również tyl :)

 

W tym teście jest forek 2.5 turbo wiec raczej to SG lub SH, chyba ze ściągnęli coś z innego rynku.

Edytowane przez gorion

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Kambol napisał:

Komentarz jest taki, że raczej nie należy się tym testem sugerować. Każdy pomiar w innej temperaturze, na nieznanej nawierzchni, na nie wiadomo jakich oponach o nieznanym rozmiarze. Dokładność pomiaru (prędkości i drogi hamowania) też pewnie na tym poziomie.

 

 

Ok. Wiadomo jak jest z testami. W celu zweryfikowania danych:

  •  zwróciłem się mailowo do przedstawicieli Subaru - jak dotąd brak odpowiedzi. 
  • sprawdziłem w informacjach na oficjalnej ( polskiej) stronie - nie znalazłem . Jeśli ktoś potrafi to proszę o informacje
  • użyłem porównywarki : wynik poniżej ( nie podaje porównania drogi hamowani)

http://pl.subaru.client.portals.jato.com/pl.subaru/ASPX/keyadvantages.aspx?userID=7af187acf6cf48098e3fea67db3dc2c7&screen=compare&category=comp

 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy że sama teoria o złożoności tego zagadnienia to jedna książka koszmarnie nudna.

Hamulce wystarczają do agresywnej jazdy po mieście i to ci powinno wystarczyć.  Wszystkie te testy są o kant ...

zmiennych na drogę hamowania jest 4-5 , przy takich amatorskich pomiarach będzie to 10-13 :)

Nikt tego nie unormował więc nikt takich pomiarów nie robi , zresztą po co pisać idź do salonu i sprawdź.

Edytowane przez Karenz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mam odpowiedź od Subaru: "

Jedyne oficjalne dane Subaru to wyniki badań homologacyjnych.

Wśród wielu badanych tam parametrów droga hamowania się nie pojawia, bowiem w dużym stopniu zależy od nawierzchni drogi.

Uprawnienia do wykonania badań homologacyjnych ma wiele ośrodków i wymogiem jest by badania w każdym z tych ośrodków prowadzone były w identycznych warunkach. Pomiar drogi hamowania w każdym z tych ośrodków odbywałby się na trochę innej nawierzchni i tym samym dawałby zawsze poprawny, ale odmienny wynik.

Podobnie jest z badaniami drogi hamowania wykonywanymi przez dziennikarzy.  Nie ma podstaw by kwestionować wyniki poszczególnych pomiarów ale porównywanie ich ze sobą jest obarczone błędem."

 

" Poniżej nasze uwagi do artykułu:

- pomiary nie odbyły się w takich samych warunkach o czym świadczą podane dla poszczególnych modeli temperatury powietrza podczas badania

- nie wiemy, czy badanie odbyło się na tym samym odcinku drogi. Wyniki mogą pochodzić z różnych testów wykonanych w różnych miejscach

- nie wiemy jak przyczepność nawierzchni drogi była związana z temperaturą

- nie wiemy czy takie samo ogumienie było w obu Foresterach

Przy tak wielu niewiadomych w zakresie czynników mających bezpośredni wpływ na drogę hamowania nie potrafimy ustosunkować się do wyników tego zestawienia."

 

Wysłem te pytania do wyboru kierowców i czekam na odpowiedź

Fakt że w informacjach o Skodzie też nie znalazłem danych o drodze hamowania.

 

 

Edytowane przez adammaj1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Kambol napisał:

Ale o co Ci w ogóle chodzi?

 

Dobre pytanie (:-))

Ja mam : Subaru Forester II (SG5), silnik 2.0 benzyna EJ204 . Z tyłu są hamulce bębnowe z przodu tarczowe. Widziałem testy gdzie skoda octavia scout ( oba hamulce bębnowe) hamowała wyraźnie lepiej niż mój Forester.

W matereiałach subaru w nowym Forersterze są hamulec tarcze wentylowene na przód i tarcze na tył. Czyli lepiej ale niedawno znalazłem test ( jw)

w którym Forester znajduje się na końcu stawki. Zaniepokoiło mnie to bo myślke o kupnie nowego

 

W mojej naiwnej  oceni auto z mocniejszym silnikiem powinno mieć mocnijsze hamulce. Czyli z tej samej predkowści powinno mieć krótszą drogę hamowania. 
A w teście 2.0 xt hamuje gorzej niź 2.0 i. Jeśli to prawda to 

 

 

Godzinę temu, Kambol napisał:

Byłeś się przejechać (i zahamować) jednym, czy drugim Foresterem?

 

nie jechałem 2.0xt niestety, jeździłem imprezą 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Olej te testy i zobacz jak forek, który Cię interesuje będzie hamował na jeździe próbnej. Będziesz miał porównanie do obecnego i sobie ocenisz, czy hebluje wystarczająco, czy tylko zwalnia.

Z zacytowanej przez Ciebie odpowiedzi od SIP (?) jasno wynika, że nie znajdziesz wyników standaryzowanych testów, bo nikt takich nie robi.

A jeśli chcesz koniecznie porównać hamulce 2,0i vs 2,0DIT, to może spróbuj nie przez drogę hamowania, tylko specyfikację i zapytaj SIP czy są jakieś różnice w hamulcach w tych wersjach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.12.2017 o 22:42, Karenz napisał:

Powiedzmy że sama teoria o złożoności tego zagadnienia to jedna książka koszmarnie nudna.

Hamulce wystarczają do agresywnej jazdy po mieście i to ci powinno wystarczyć.  Wszystkie te testy są o kant ...

zmiennych na drogę hamowania jest 4-5 , przy takich amatorskich pomiarach będzie to 10-13 :)

Nikt tego nie unormował więc nikt takich pomiarów nie robi , zresztą po co pisać idź do salonu i sprawdź.

Ok. Wszystkie firmy podają przyspieszenie do 100 km/h. Jest to podobne zagadnienie ( przyczepność nawierzchni, opony i wiele innych czynników)  prawdopodobnie podobnie skomplikowane. Dlaczego nie podają drogi hamowania ? Jest równie ważne ( może ważniejsze) dal bezpieczeństwa.   Rozumiem że jest to trudne ( zależne od wielu czynników) i wymaga standaryzacji. Dlaczego nie można zrobić czegoś podobnego jak :  https://pl.wikipedia.org/wiki/Etykieta_opony gdzie jest wystandaryzowane hamowanie na mokrej nawierzchni. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

To nie jest hamowanie ale współczynnik przyczepności w porównaniu do opory wzorcowej.

 

Edytowane przez Karenz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.12.2017 o 22:55, Kambol napisał:

Olej te testy i zobacz jak forek, który Cię interesuje będzie hamował na jeździe próbnej. Będziesz miał porównanie do obecnego i sobie ocenisz, czy hebluje wystarczająco, czy tylko zwalnia.

Z zacytowanej przez Ciebie odpowiedzi od SIP (?) jasno wynika, że nie znajdziesz wyników standaryzowanych testów, bo nikt takich nie robi.

A jeśli chcesz koniecznie porównać hamulce 2,0i vs 2,0DIT, to może spróbuj nie przez drogę hamowania, tylko specyfikację i zapytaj SIP czy są jakieś różnice w hamulcach w tych wersjach.

Cytat

 

Hamulce jako takie są takie same.
Poniżej w tabeli wartości różniące wielkości tarcz.
Większe tarcze są w XT. 

Effective disc diameter mm (in) 244 (9.61)    261 (10.28)

 

oto odpowiedź od Subaru. 

 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×