adammaj1 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 (edytowane) Witam, Jestem właścicielem Forestera ( kupionego w salonie). Myślę o nowym Czy mogę prosić o komentarz do testu http://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/droga-hamowania-ze-100-kmh-ranking/ W materiałach na stronie subaru nie znalazłem wyników ( drogi hamowania) dal Forestera. Jeśli te dane są prawdziwe to dlaczego są tak złe ? VW Tiguan 2.0 TDI = 36,6 m Subaru Forester 2.0 = 41,2 m Subaru Forester 2.5T = 43,2 m Dlaczego Forester 2.5 ma dłuższą drogę niż 2.0 ? Auto z mocniejszym silnikiem powinno mieć lepsze hamulce. Dlaczego mam wybrać Forsetera a nie Tiguana czy Karoqa ? Pozdrawiam Adam Majewski Edytowane 5 Grudnia 2017 przez adammaj1 usunieto telefon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 nie jestem działem techniczym ale podpowiem. Winne są opony. Subaru wyposaża swoje auta w opone yokohama geolandar które są zwyczajnie kiepskie i uważam że niebezpieczne. Temat przerobiłem na swoim XV. Po zmianie opon nie to auto w każdych warunkach i podczas hamowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 2 godziny temu, adammaj1 napisał: Czy mogę prosić o komentarz do testu http://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/droga-hamowania-ze-100-kmh-ranking/ Komentarz jest taki, że raczej nie należy się tym testem sugerować. Każdy pomiar w innej temperaturze, na nieznanej nawierzchni, na nie wiadomo jakich oponach o nieznanym rozmiarze. Dokładność pomiaru (prędkości i drogi hamowania) też pewnie na tym poziomie. 2 godziny temu, adammaj1 napisał: Dlaczego mam wybrać Forsetera a nie Tiguana czy Karoqa ? Na forum nigdy przymusu nie było, wręcz przeciwnie - rekomendujemy Skodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zino Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 5 godzin temu, adammaj1 napisał: Witam, Jestem właścicielem Forestera ( kupionego w salonie). Myślę o nowym Czy mogę prosić o komentarz do testu http://www.wyborkierowcow.pl/wiadomosci/droga-hamowania-ze-100-kmh-ranking/ W materiałach na stronie subaru nie znalazłem wyników ( drogi hamowania) dal Forestera. Jeśli te dane są prawdziwe to dlaczego są tak złe ? VW Tiguan 2.0 TDI = 36,6 m Subaru Forester 2.0 = 41,2 m Subaru Forester 2.5T = 43,2 m Dlaczego Forester 2.5 ma dłuższą drogę niż 2.0 ? Auto z mocniejszym silnikiem powinno mieć lepsze hamulce. Dlaczego mam wybrać Forsetera a nie Tiguana czy Karoqa ? Pozdrawiam Adam Majewski kto sponsoruje ten test? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adammaj1 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 zaniepokojony właściciel forestera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adammaj1 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 2 minuty temu, gorion napisał: A moze warto się zastanowić czemu użytkownicy swapuja swoje hamulce na 4 i 2 tłoczki. Gdyż Subaru też je montowało pech tylko nie w Foresterach (pomijam STI). W tym nowych Foresterach zrobili to już porządnie czy nadal zdążają się bębny z tyłu jak kiedyś w wolnossących choć wcale nie cherlawych 2.0 158km? czy mógłbyś rozwinąć " swapują" ? Jakę poprawę drogi hamowania można uzyskać ? ( za jaką cenę) czy wiąże się to z utratą gwarancji ? 3 godziny temu, Karas napisał: nie jestem działem techniczym ale podpowiem. Winne są opony. Subaru wyposaża swoje auta w opone yokohama geolandar które są zwyczajnie kiepskie i uważam że niebezpieczne. Temat przerobiłem na swoim XV. Po zmianie opon nie to auto w każdych warunkach i podczas hamowania Ok, ale dlaczego firma która chwali się bezpieczeństwem tak robi . Wg mojej wiedzy Forester jest najczęściej sprzedawanym modelem Subaru. ( to pytanie do Subaru ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adammaj1 Opublikowano 5 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 3 godziny temu, Kambol napisał: Komentarz jest taki, że raczej nie należy się tym testem sugerować. Każdy pomiar w innej temperaturze, na nieznanej nawierzchni, na nie wiadomo jakich oponach o nieznanym rozmiarze. Dokładność pomiaru (prędkości i drogi hamowania) też pewnie na tym poziomie. Ok. Wiadomo jak jest z testami. W celu zweryfikowania danych: zwróciłem się mailowo do przedstawicieli Subaru - jak dotąd brak odpowiedzi. sprawdziłem w informacjach na oficjalnej ( polskiej) stronie - nie znalazłem . Jeśli ktoś potrafi to proszę o informacje użyłem porównywarki : wynik poniżej ( nie podaje porównania drogi hamowani) http://pl.subaru.client.portals.jato.com/pl.subaru/ASPX/keyadvantages.aspx?userID=7af187acf6cf48098e3fea67db3dc2c7&screen=compare&category=comp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 (edytowane) Powiedzmy że sama teoria o złożoności tego zagadnienia to jedna książka koszmarnie nudna. Hamulce wystarczają do agresywnej jazdy po mieście i to ci powinno wystarczyć. Wszystkie te testy są o kant ... zmiennych na drogę hamowania jest 4-5 , przy takich amatorskich pomiarach będzie to 10-13 Nikt tego nie unormował więc nikt takich pomiarów nie robi , zresztą po co pisać idź do salonu i sprawdź. Edytowane 5 Grudnia 2017 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adammaj1 Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 (edytowane) Mam odpowiedź od Subaru: " Jedyne oficjalne dane Subaru to wyniki badań homologacyjnych. Wśród wielu badanych tam parametrów droga hamowania się nie pojawia, bowiem w dużym stopniu zależy od nawierzchni drogi. Uprawnienia do wykonania badań homologacyjnych ma wiele ośrodków i wymogiem jest by badania w każdym z tych ośrodków prowadzone były w identycznych warunkach. Pomiar drogi hamowania w każdym z tych ośrodków odbywałby się na trochę innej nawierzchni i tym samym dawałby zawsze poprawny, ale odmienny wynik. Podobnie jest z badaniami drogi hamowania wykonywanymi przez dziennikarzy. Nie ma podstaw by kwestionować wyniki poszczególnych pomiarów ale porównywanie ich ze sobą jest obarczone błędem." " Poniżej nasze uwagi do artykułu: - pomiary nie odbyły się w takich samych warunkach o czym świadczą podane dla poszczególnych modeli temperatury powietrza podczas badania - nie wiemy, czy badanie odbyło się na tym samym odcinku drogi. Wyniki mogą pochodzić z różnych testów wykonanych w różnych miejscach - nie wiemy jak przyczepność nawierzchni drogi była związana z temperaturą - nie wiemy czy takie samo ogumienie było w obu Foresterach Przy tak wielu niewiadomych w zakresie czynników mających bezpośredni wpływ na drogę hamowania nie potrafimy ustosunkować się do wyników tego zestawienia." Wysłem te pytania do wyboru kierowców i czekam na odpowiedź Fakt że w informacjach o Skodzie też nie znalazłem danych o drodze hamowania. Edytowane 7 Grudnia 2017 przez adammaj1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Ale o co Ci w ogóle chodzi? Byłeś się przejechać (i zahamować) jednym, czy drugim Foresterem? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adammaj1 Opublikowano 9 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Godzinę temu, Kambol napisał: Ale o co Ci w ogóle chodzi? Dobre pytanie (:-)) Ja mam : Subaru Forester II (SG5), silnik 2.0 benzyna EJ204 . Z tyłu są hamulce bębnowe z przodu tarczowe. Widziałem testy gdzie skoda octavia scout ( oba hamulce bębnowe) hamowała wyraźnie lepiej niż mój Forester. W matereiałach subaru w nowym Forersterze są hamulec tarcze wentylowene na przód i tarcze na tył. Czyli lepiej ale niedawno znalazłem test ( jw) w którym Forester znajduje się na końcu stawki. Zaniepokoiło mnie to bo myślke o kupnie nowego W mojej naiwnej oceni auto z mocniejszym silnikiem powinno mieć mocnijsze hamulce. Czyli z tej samej predkowści powinno mieć krótszą drogę hamowania. A w teście 2.0 xt hamuje gorzej niź 2.0 i. Jeśli to prawda to Godzinę temu, Kambol napisał: Byłeś się przejechać (i zahamować) jednym, czy drugim Foresterem? nie jechałem 2.0xt niestety, jeździłem imprezą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Olej te testy i zobacz jak forek, który Cię interesuje będzie hamował na jeździe próbnej. Będziesz miał porównanie do obecnego i sobie ocenisz, czy hebluje wystarczająco, czy tylko zwalnia. Z zacytowanej przez Ciebie odpowiedzi od SIP (?) jasno wynika, że nie znajdziesz wyników standaryzowanych testów, bo nikt takich nie robi. A jeśli chcesz koniecznie porównać hamulce 2,0i vs 2,0DIT, to może spróbuj nie przez drogę hamowania, tylko specyfikację i zapytaj SIP czy są jakieś różnice w hamulcach w tych wersjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adammaj1 Opublikowano 10 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2017 W dniu 5.12.2017 o 22:42, Karenz napisał: Powiedzmy że sama teoria o złożoności tego zagadnienia to jedna książka koszmarnie nudna. Hamulce wystarczają do agresywnej jazdy po mieście i to ci powinno wystarczyć. Wszystkie te testy są o kant ... zmiennych na drogę hamowania jest 4-5 , przy takich amatorskich pomiarach będzie to 10-13 Nikt tego nie unormował więc nikt takich pomiarów nie robi , zresztą po co pisać idź do salonu i sprawdź. Ok. Wszystkie firmy podają przyspieszenie do 100 km/h. Jest to podobne zagadnienie ( przyczepność nawierzchni, opony i wiele innych czynników) prawdopodobnie podobnie skomplikowane. Dlaczego nie podają drogi hamowania ? Jest równie ważne ( może ważniejsze) dal bezpieczeństwa. Rozumiem że jest to trudne ( zależne od wielu czynników) i wymaga standaryzacji. Dlaczego nie można zrobić czegoś podobnego jak : https://pl.wikipedia.org/wiki/Etykieta_opony gdzie jest wystandaryzowane hamowanie na mokrej nawierzchni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2017 (edytowane) To nie jest hamowanie ale współczynnik przyczepności w porównaniu do opory wzorcowej. Edytowane 10 Grudnia 2017 przez Karenz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adammaj1 Opublikowano 12 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2017 W dniu 9.12.2017 o 22:55, Kambol napisał: Olej te testy i zobacz jak forek, który Cię interesuje będzie hamował na jeździe próbnej. Będziesz miał porównanie do obecnego i sobie ocenisz, czy hebluje wystarczająco, czy tylko zwalnia. Z zacytowanej przez Ciebie odpowiedzi od SIP (?) jasno wynika, że nie znajdziesz wyników standaryzowanych testów, bo nikt takich nie robi. A jeśli chcesz koniecznie porównać hamulce 2,0i vs 2,0DIT, to może spróbuj nie przez drogę hamowania, tylko specyfikację i zapytaj SIP czy są jakieś różnice w hamulcach w tych wersjach. Cytat Hamulce jako takie są takie same. Poniżej w tabeli wartości różniące wielkości tarcz. Większe tarcze są w XT. Effective disc diameter mm (in) 244 (9.61) 261 (10.28) oto odpowiedź od Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bardzozlymisio Opublikowano 15 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 W dniu 9.12.2017 o 21:47, adammaj1 napisał: Widziałem testy gdzie skoda octavia scout ( oba hamulce bębnowe) hamowała wyraźnie lepiej niż mój Forester. Oba hamulce bębnowe? Chyba coś ci się pomyliło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adammaj1 Opublikowano 15 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2017 tak , pomyliłem się. Skoda obie osie tarczowe. Mój Forester przód tarcza, tył bębny. Dzięki za poprawienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam Turlej Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 (edytowane) W modelu OBK w porównaniu do mojej Hondy CRV tak określę hamulce, dramat. Zastanawiając się nad zakupem nowego OBK myślałem o ich ulepszaniu od ręki. Ponieważ ciągam przyczepy to jakby nie ma mowy żeby to olać. Powiem tak, hamulce w Audi czy BMW to inna liga, co do Tiguana to mam pewne ale, ale testy mówią same za siebie. Edytowane 18 Grudnia 2017 przez Adam Turlej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 18 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2017 (edytowane) 3 godziny temu, Adam Turlej napisał: W modelu OBK w porównaniu do mojej Hondy CRV tak określę hamulce, dramat. Edytowane 18 Grudnia 2017 przez Kambol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 22 Grudnia 2017 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 W dniu 18.12.2017 o 19:32, Adam Turlej napisał: W modelu OBK w porównaniu do mojej Hondy CRV tak określę hamulce, dramat. Ciekawe. Wyniki ADAC dla OBK prezentują się następująco : https://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detail.aspx?IDTest=5442 Messwerte Höchstgeschwindigkeit192 km/h Beschleunigung 0-100km/h9,9 s Überholvorgang 60-100 km/h7,6 s Bremsweg35,8 m Testverbrauch Durchschnitt6,4 l/100km Testverbrauch Stadt/Land/BAB7,3/5,4/7,6 l/100km Również ADAC dla Hondy CRV : https://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detail.aspx?IDTest=5349 Höchstgeschwindigkeit202 km/h Beschleunigung 0-100km/h9,9 s Überholvorgang 60-100 km/h6,0 s Bremsweg37 m Testverbrauch Durchschnitt6,1 l/100km Testverbrauch Stadt/Land/BAB5,6/5,5/7,8 l/100km CO2 Angabe des Herstellers in g/km133 g/km CO2 Angabe im Test in g/km197 g/km Oczywiście można poszukać też lepszego wyniku : http://www.autobild.de/bilder/bilder-tops-und-flops-beim-bremsweg-2858772.html#bild48 oh, sorry Ad meritum : W dniu 10.12.2017 o 10:53, adammaj1 napisał: Dlaczego nie podają drogi hamowania ? Jest równie ważne ( może ważniejsze) dal bezpieczeństwa. Niewątpliwie droga hamowania jest bardzo istotna. Problem jednak w tym, że zależnie od nawierzchni, temperatury, stopnia zużycia opony różne opony mogą dawać radykalnie wręcz różne wyniki. W przeciwieństwie do pomiarów przyspieszenia, które - w optymalnych warunkach - wskazują na potencjał samochodu w tym zakresie ( relacja masy do mocy, przebieg momentu obrotowego, przełożenia, przeniesienie napędu) i faktycznie ( poza najmocniejszymi samochodami ) nie są zależne od rodzaju opon hamowanie od tychże jest bezpośrednio zależne. Praktycznie wszystkie aktualnie dostępne układy hamulcowe są w stanie doprowadzić do zablokowania kół. O ile przy testach wielokrotnych ( jak np. stosowane przez AMS - 10 krotne hamowanie ze 100 km/godz) układ hamulcowy może zacząć wykazywać fading, o tyle przy jednokrotnym hamowaniu takie niebezpieczeństwo nie występuję. I w tym przypadku najważniejszym czynnikiem jest współczynnik tarcia opona / nawierzchnia. Stąd też w praktyce o skuteczności hamowania decydują w pierwszym rzędzie warunki drogowe versus założona opona. ( np fantastyczna letnia opona może przy niskich temperaturach okazać się wręcz katastrofą, podczas gdy znakomita na mokrej kostce może być słaba na suchym asfalcie itd. ). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adammaj1 Opublikowano 22 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 (edytowane) Cytat Kolejne faux pas popełnił SUV w hamulcach - 41,2 m odległość hamowania od 100 km / h to zdecydowanie za dużo. Z powodu tej wpadki, choć bardzo dobrze wyposażonej, ale także dość drogiej Forester 2.0D Sport za 42.100 Euro, nie można nawet polecić bezstronnym zwolennikom marki Subaru. Automatyczne tłumaczenie ze strony : https://www.adac.de/infotestrat/autodatenbank/autokatalog/detail.aspx?mid=245441&test=Eco Czyli jakiś problem jest z hamulcami w Foresterze. Czy można przekazać te pytania do centrali Subaru ? Ciekaw jestem odpowiedzi. Pozdrawiam Edytowane 22 Grudnia 2017 przez adammaj1 dodano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 22 Grudnia 2017 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2017 "Scheibenbremsen rundum, angesteuert über ABS mit elektronischer Bremskraftverteilung und Bremsassistenten sind serienmäßig und sosteht der Forester bei einer Vollbremsung aus Tempo 100 nach gut 39 Metern. Ein Nachlassen der Bremsleistung war auch nach dem zehnten Versuch nicht festzustellen " To powyżej to tylko cytat z innego wydawnictwa. Zapewne Forester może osiągnąć lepsze rezultaty z typowo szosowym ogumieniem. Ale generalnie można tylko powiedzieć ( co już sygnalizowałem wcześniej !), że warunki testowe wpływają na wyniki. Współczynnik tarcia to sprawa opon + nawierzchni. Fading nie wystąpił, więc nie bardzo jest o co pytać producenta, gdyż Forester po prostu nie ma z hamulcami żadnego problemu . Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się