Jump to content

Forek nie przełączył się na LPG...dlaczego?


Tomforju
 Share

Recommended Posts

Wczoraj wybraliśmy się z żonką  na zakupy - ot taka przyjemna wycieczka...100km -  droga zwykła, potem autostrada... Gdzies w pół drogi spojrzałem na przełączniczek BRC z diodami i okazało się, że oprócz zielonych pali się czerwona. Czyli prawie pełny zbiornik a jazda ciagle na benzynie. Kilka razy przełączyłem gaz-benzyna, ale bazskutecznie. Zatrzymałem sie na stacji benzynowej, żeby dolać do pełna kilka litrów gazu - może to pomoże. Wiadomo,  człowiek jak nie wie, o co chodzi, to ma  różne dziwne pomysły....I pomogło, odpaliłem auto i zaraz przełączyło się zasilanie na gaz. W drodze powrotnej ta sama historia - ciągle na benzynie. Tym razem zatrzymałem się na parkingu przy autostradzie, ale już coś mi zaczynało świtać.....Tamta dokładka gazu nie miała znaczenia. Chwilkę postałem nie wyłączając silnika.....i już na gazie do domu. Na gazie, to znaczy oczywiście na LPG. Nie znam się na motoryzacji, a przynajmniej o wiele mniej od przeciętnego Kowalskiego, ale skojarzyłem kilka faktów. Otóż : w marcu wymieniłem parownik i po tej wymianie żona zaczeła narzekać, że forek łapie gaz kilka kilometrów dalej od domu niż poprzednio, wczoraj było zimno - 2 na minusie - i do tego jazda 140 km/godz..Chyba jakiś czujnik bądź inny element układu jest zbyt "chłodny" aby auto "przeszło" na gaz. Wystarczyło że postałem trochę bez "przeciągu" na rozgrzanym silnku i eureka. Jutro jadę do mechanika, ale mam pytanie: czy mój tok rozumowania jest słuszny, czego powinienem się spodziewać po gazowniku, zresztą tym samym, który mi "grzebał". Dadam tylko, że poprzednie ustawienia były "orginalne niemieckie" - auto sprowadzone rok temu.   

Link to comment
Share on other sites

Wyciągnij bezpiecznik od gazu na wyłączonym silniku...tak na 10 min.Moze komputer złapał jakiś błąd.Miałem podobną przypadłość po naprawie/spawaniu wydechu.Pomimo odpiecia klem od akumulatora, był problem z przełączeniem na LPG.Ponoć, możliwe jest że nawet wyładowania atmosferyczne potrafią wywinąć taki numer
Tyle że ja się nie znam a na LPG to już kompletnie.

Wysłane przez SM przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Tomforju napisał:

.Chyba jakiś czujnik bądź inny element układu jest zbyt "chłodny" aby auto "przeszło" na gaz.

Ja bym jednak tu upatrywał przyczyny...Oczywiście jako kompletny ignorant - jak to śpiewała specjalistka od UFO -  "...bardziej to czuję niż wiem...".  Tyle tylko, że chciałbym to wrażenie zweryfikować, lub poznać możliwą, inną przyczynę od kogoś, kto ma pojęcie w temacie....No jakoś mi tu pasuje to niezbyt dokuczliwe opóźnione przełączanie na gaz gdy było ciepło lub w czasie jazdy miejskiej, kiedy to chłodzenie jest gorsze, i i całkowity brak przełączania w trasie gdy jest zimno i szybko...Jeśli to złe ustawienie - nie wiem, programu, regulatora? - to gazownik powinien interweniować bezpłatnie chyba, bo to jego błąd.

Edited by Tomforju
Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Tomforju napisał:

Ja bym jednak tu upatrywał przyczyny...Oczywiście jako kompletny ignorant - jak to śpiewała specjalistka od UFO -  "...bardziej to czuję niż wiem...".  Tyle tylko, że chciałbym to wrażenie zweryfikować, lub poznać możliwą, inną przyczynę od kogoś, kto ma pojęcie w temacie....No jakoś mi tu pasuje to niezbyt dokuczliwe opóźnione przełączanie na gaz gdy było ciepło lub w czasie jazdy miejskiej, kiedy to chłodzenie jest gorsze, i i całkowity brak przełączania w trasie gdy jest zimno i szybko...

Sprawdź czy płynu chłodniczego nie jest za mało. Może banał, ale jak mi chłodnica poszła i znikał płyn, to pierwszym objawem było utrudnione przełączanie się na gaz. Inną przyczyną może być padnięty termostat. 

Link to comment
Share on other sites

Skoro piszesz że przyjechał z DE z tą instalacja to zapewne holenderska. Nie wiem jak konkretnie w tej instalacji ale w większości popularnych czujnik temperatury jest na parowniku. Prawdopodobnie on nie sygnalizuje centralce że może się przełączyć na gaz. Może być tak z powodu niedomagania układu chłodzenie (zapowietrzenie, zapowietrzenie parownika, zamulone przewody), usterki samego czujnika lub błędnych nastawów centralki ( zbyt wysoka temperatura). Zakładam że podczas wymiany parownika nie zostało nic pomylone.
Ja bym sprawdził poziom płynu a potem gazownik bo dopóki kompem nie zobaczysz jakie dane dostaje centralka to wróżenie.

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, recki napisał:

przyjechał z DE z tą instalacja to zapewne holenderska

BRC czwartej chyba generacji zakładana w DE.

P.S.Dzięki za sugestie dotyczące płynu chłodniczego...Jutro sprawdzam i ewentualnie do gazownika...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Aaa to dużo prościej. Dobra instalka. Czujnik masz napewno na parowniku- jedyne kable które do niego ida. Odczytaj jaki masz parownik (model) i napisz do jakiego silnika bo na tel nie widzę profilu. Ale w tej instalacji to stawiam uwalony czujnik temperatury. Koszt zakupu ok 60-80 zł plus wymiana ale lepiej to zdiagnozować kompem

Link to comment
Share on other sites

Zapowietrzony układ tak jak koledzy wyżej pisali może być przyczyną. W sumie LPG może być pomocny przy zdiagnozowaniu tego zapowietrzenia. Jeśli zna się swoje auto można zauważyć, że późne przełączanie na gaz wskazuję na jakiś problem. W u mnie w wyniku rozszczelnienia chłodnicy, a potem wadliwego korka chłodnicy właśnie późne przełączanie na LPG zasygnalizowało problem zapowietrzenia. Wskazówka temperatury idzie normalnie do góry a na LPG się nie przełącza (lub przełącza się za późno). Fakt, że Twoje auto przełączyło się na gaz po krótkim postoju może świadczyć o tym, że przez ten czas czujnik zdążył się wystarczająco ocieplić, aby przełączyć na gaz.

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, Tomforju napisał:

w marcu wymieniłem parownik i po tej wymianie żona zaczeła narzekać, że forek łapie gaz kilka kilometrów dalej od domu niż poprzednio, wczoraj było zimno - 2 na minusie - i do tego jazda 140 km/godz..

Wypisz wymaluj jak problem u mnie. :) Wymieniłem parownik (bo pierwotnie był dany taki do 100KM) i auto przejechało 12km zanim się na LPG przełączyło a i tak przy większych szybkościach lubił się przełączyć na PB. Zasugeruj gazownikowi albo sam sprawdź, czy węże z płynem chłodniczym są dobrze wpięte. U mnie było na odwrót i parownik się grzał "na powrocie". Już nie będę wspominał, że doszedłem do tego sam drogą dedukcji i po znaczkach na parowniku, bo "fachowcy" woleli wymieniać wtryski, filtry, kable i świece i płyn chłodniczy i regulować instalacje... gdzie notabene skasowali mnie blisko 1k pln... :facepalm: 
Po przepięciu węży problem znikł, jak silnik złapie 30*C przełącza się na LPG i nawet przy zeszłorocznych mrozach -30*C nie było problemu.

Link to comment
Share on other sites

Wypisz wymaluj jak problem u mnie. Wymieniłem parownik (bo pierwotnie był dany taki do 100KM) i auto przejechało 12km zanim się na LPG przełączyło a i tak przy większych szybkościach lubił się przełączyć na PB. Zasugeruj gazownikowi albo sam sprawdź, czy węże z płynem chłodniczym są dobrze wpięte. U mnie było na odwrót i parownik się grzał "na powrocie". Już nie będę wspominał, że doszedłem do tego sam drogą dedukcji i po znaczkach na parowniku, bo "fachowcy" woleli wymieniać wtryski, filtry, kable i świece i płyn chłodniczy i regulować instalacje... gdzie notabene skasowali mnie blisko 1k pln... :facepalm: 
Po przepięciu węży problem znikł, jak silnik złapie 30*C przełącza się na LPG i nawet przy zeszłorocznych mrozach -30*C nie było problemu.
Dokładnie! Dlatego pisałem że zakładam że nie zostało nic pomerdane przy wymianie
Link to comment
Share on other sites

W dniu 27.11.2017 o 22:20, recki napisał:

Ale w tej instalacji to stawiam uwalony czujnik temperatury. Koszt zakupu ok 60-80

Trafiony...Czujnik  zaniżał temperaturę . Wymiana za 50 zł na jakiś używany i po problemie. 

 

W dniu 27.11.2017 o 22:20, recki napisał:

aa to dużo prościej. Dobra instalka. Czujnik masz napewno na parowniku- jedyne kable które do niego ida.

Parownik wymienił ten sam gazownik na inny w marcu br.. W starym były już wżery....

 

W dniu 27.11.2017 o 21:16, rydzada napisał:

Sprawdź czy płynu chłodniczego nie jest za mało

Faktycznie, to była pierwsza sugestia gazownika....Ale płyn w porządku - czujnik do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...