Skocz do zawartości

Forek nie przełączył się na LPG...dlaczego?


Tomforju

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj wybraliśmy się z żonką  na zakupy - ot taka przyjemna wycieczka...100km -  droga zwykła, potem autostrada... Gdzies w pół drogi spojrzałem na przełączniczek BRC z diodami i okazało się, że oprócz zielonych pali się czerwona. Czyli prawie pełny zbiornik a jazda ciagle na benzynie. Kilka razy przełączyłem gaz-benzyna, ale bazskutecznie. Zatrzymałem sie na stacji benzynowej, żeby dolać do pełna kilka litrów gazu - może to pomoże. Wiadomo,  człowiek jak nie wie, o co chodzi, to ma  różne dziwne pomysły....I pomogło, odpaliłem auto i zaraz przełączyło się zasilanie na gaz. W drodze powrotnej ta sama historia - ciągle na benzynie. Tym razem zatrzymałem się na parkingu przy autostradzie, ale już coś mi zaczynało świtać.....Tamta dokładka gazu nie miała znaczenia. Chwilkę postałem nie wyłączając silnika.....i już na gazie do domu. Na gazie, to znaczy oczywiście na LPG. Nie znam się na motoryzacji, a przynajmniej o wiele mniej od przeciętnego Kowalskiego, ale skojarzyłem kilka faktów. Otóż : w marcu wymieniłem parownik i po tej wymianie żona zaczeła narzekać, że forek łapie gaz kilka kilometrów dalej od domu niż poprzednio, wczoraj było zimno - 2 na minusie - i do tego jazda 140 km/godz..Chyba jakiś czujnik bądź inny element układu jest zbyt "chłodny" aby auto "przeszło" na gaz. Wystarczyło że postałem trochę bez "przeciągu" na rozgrzanym silnku i eureka. Jutro jadę do mechanika, ale mam pytanie: czy mój tok rozumowania jest słuszny, czego powinienem się spodziewać po gazowniku, zresztą tym samym, który mi "grzebał". Dadam tylko, że poprzednie ustawienia były "orginalne niemieckie" - auto sprowadzone rok temu.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach