Jump to content

Forester SG 2006 2.0 brak mocy na wysokich obrotach


Recommended Posts

Witam, mam pewien problem.

Dziś odebrałem auto świeżo po regulacji zaworów (przy okazji filtry i olej), wymianie rozrządu oraz pompy zwrotnej powietrza i dwóch zaworów egr. 

 

Problem jest następujący, do 3 tysięcy obrotów wciskając lekko gaz auto jakoś tam przyspiesza. Natomiast po wciśnięciu pedału gazu w podłogę nic się nie dzieje auto kręci się do 5 tysięcy z marnym skutkiem (bardziej już brakło mi serca go katować) i praktycznie nie przyspiesza. Sytuacja powtarza się również przy starcie auta i natychmiastowym maksymalnym wciśnięciu pedału gazu. Do 3 tysięcy coś tam idzie a dalej już bieda z nędzą + cały czas miga tempomat...  Auto podłączane pod komputer nie wykazuje żadnych błędów. 

 

Jakieś pomysły moi mili forumowicze? ;-)

Link to post
Share on other sites

Opcji jest kilka:

1 źle złożony rozrząd

2 należy odłączyć klemę akumulatora na noc żeby komputer od nowa zrobił adaptację

3 przy wymianach mógł gdzież wężyk podciśnienia spaść i teraz auto nie pracuje jak powinno

4 no i jeszcze można źle wyregulować zawory, ale raczej to bym wykluczył

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

1 rozrząd jest na 100% w porządku ogarnięty bo nie pierwszy raz ta sama osoba robi kolejne auto 

2 zrobi się zaraz naginam odpinać aku 

3 jutro się ogarnie po pracy 

4 to też wykluczyć można bo silnik chodzi idealnie równo, żadnych problemów na wolnych obrotach, przy do hamowaniu itd. 

 

 

Może być wina przepustnicy bądź przepływomierza? 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Łukasz Błądek napisał:

 

Może być wina przepustnicy bądź przepływomierza? 

Nie mam pojęcia bo na przepływkach kompletnie się nie znam. A co do przepustnicy to masz elektroniczną czy na linkach?

Link to post
Share on other sites

Mialem kiedys takiego Forka. Po regulacji zaworow (silnik wyjety) mialem takie figle z AT ze myslalem ze wsio padlo -kicha, kaszle, nie jedzie, alarm wariuje. Reset wtedy pomogl-nie twierdze ze to to samo, ale jakis czas bez aku i elektronika moze zwariowac. Najlatwiej sprawdzac od rzeczy najprostszych.

Link to post
Share on other sites

@tremba tutaj właśnie nie kaszle, alarm nie świruje

Po prostu nie jedzie na wyższych obrotach, szybciej zbierze się na 1/5 gazu do 100 niż przy pedale wbitym w podłogę tak, że mi noga drętwieje ;-)

Jutro podepnę aku zobaczymy, jak nie to szukam dalej przyczyny. 

Link to post
Share on other sites

Pamiętaj że na samym początku po podpieciu aku auto może się nieco drętwo zachowywać. Bo wszystko musi się poadoptowac. Ale to tylko krótki czas. Kilka km. Tak czy inaczej jeśli pomoże to różnice poczujesz natychmiast.

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Ogólnie to tak, na starym aku lipa cały czas taka sama sytuacja pomimo tego, że w pełni naładowany. Rano odpiąłem znowu i śmignąłem do sklepu po nowy. Po powrocie z pracy zapiąłem nowy akumulator i problem zniknął... Tylko, że czasem zdarzają się takie sytuacje (na start zrobiłem trasę 250 km i w drodze powrotnej jak pogoniłem go chwilę tak pod 160/170 znowu kaszana i ta sama sytuacja. Tym razem już tempomat nie migał a zwyczajnie nie dało się go ustawić (włącz / wyłącz działało natomiast set już nie). Potem chwilowy postój na kawę wsiadam i znowu jedzie normalnie... 

Jakieś pomysły?? 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...