striker994 Opublikowano 27 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 (edytowane) Cześć, Mój Forester 2011 2.0D ma od jakiegoś czasu dziwną przypadłość. Otóż, przy odpalaniu, w momencie, jak silnik zaskoczy, jest gwałtowne stuknięcie. Słyszalne i odczuwalne na kaście (odnoszę wrażenie, że lekko buja kastą). Nie jest to regularne. Zdarza się raz na jakiś czas (nie umiem określić częstotliwości). Jest to jednorazowe stuknięcie, w momencie, jak odpali silnik. Dzieje się tak zarówno na ciepłym, jak i zimnym silniku. Jeździ normalnie. P.S: Nie piszcie proszę, że to normalne, bo dotychczas takiego zjawiska nie miałem, a jeżdżę nim od 2014 roku. Wiem, co mówię. Jakieś pomysły ? Pozdrawiam! Edytowane 27 Listopada 2017 przez striker994 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 27 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 Cześć! Takie pojedyncze stuknięcie w chwili rozruchu (albo gaszenia, szczególnie bez naciskania sprzęgła) wskazuje wg mnie na koło dwumasowe, które dobiega żywota. W podpisie masz 150 000 km... to już czas powoli na sprzęgło + dwumas. Oczywiście pisząc o dwumasie wykluczam usterki błahe (np. luźny element osprzętu w komorze silnika, który w chwili jego gwałtownego szarpnięcia uderza o poszycie bądź inny element itp.) Pozdro! Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 27 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 Tak. Pewnie dwumas. Do zdiagnozowania przez mechanika chyba że masz tam kogoś kto się trochę zna na rzeczy i się przejedzie. Poczytaj w necie jakie są inne objawy dwumasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
striker994 Opublikowano 27 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2017 (edytowane) Panowie, dziekuję za odpowiedź. Jestem drugim właścicielem, pierwszy wymienił spalone sprzęgło przy o ile się nie mylę 60 kkm. Widziałem faktury w momencie zakupu. Czy w takim razie przy agonii dwumasy jak najbardziej uzasadnione jest to, że dzieje się to nieregularnie ? Nie umiem wyliczyć co który raz, natomiast na pewno nie za każdym razem. Dzieje się to wyłącznie przy rozruchu, który zawsze odbywa się na luzie i wduszonym sprzęgle. Przy gaszeniu nie mam problemów, przebieg aktualnie to niecałe 155kkm. Edytowane 27 Listopada 2017 przez striker994 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 28 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2017 Dwumas zaczyna stukać, jak sprężyny stracą swoje pierwotne parametry i "wewnętrzna masa" czasami uderza o "zewnętrzną". Na początku są to pojedyncze łupnięcia. W miarę zużywania się sprężyn (a będzie to teraz postępować szybciej), zauważysz więcej łupnięć i sytuacji, w których się pojawiają. Generalnie przymierzaj się do zakupu dwumasy, a szczególnie w SBD na tym elemencie NIE MOŻNA oszczędzać. Wg mnie jest to najwyższa pora na wymianę natychmiast... Zdrówka! Ł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
striker994 Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 (edytowane) Panowie, czy Waszym zdaniem, zarówno dwumasa, jak i sprzęgło od Sachsa jest ok? Części tej marki dostępne są od ręki. Korzystając z okazji i nie chcąc tworzyć kolejnego oddzielnego wątku, spytam tutaj: - Ostatnio wymieniałem żarówki w ksenonach i niby oślepiam ludzi, zdarza się, że mrugają. Teraz rodzi się pytanie - jak mogę sprawdzić SLS'y ? Tylko demontaż i zawieźć do ASO na weryfikację? Co, jeśli zamontuję Peddersa z tyłu? Ksenony mają autoregulację niezależną od SLS? Przyznam szczerze, że boję się pakować w koszty liczone w tysiącach (tak, wiem, że to Subaru i ono kosztuje drogo nie tylko przy zakupie), bo jeżdżę SBD i nigdy nie wiadomo, czy (tfu, tfu) panewki nie walną. Edytowane 29 Grudnia 2017 przez striker994 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 Cześć, Ja nie widzę problemu w Sachsie, nie jestem pewien, ale możliwe że OEM to też Sachs tylko z logo Subaru. SLS: spójrz z boku na bryłę nadwozia: siedzi tył wyraźnie niżej? Czy po przejechaniu kilku km wstaje i jest równo? Jeśli tak, to nie masz czym się martwić. Ksenony mają czujniki poziomowania z przodu i z tyłu, ale to nie zwalnia z regulacji reflektorów. "Punkt zero" od którego czujniki robią korekty w zależności od obciążenia zrobisz na każdej stacji diagnostycznej. Regulacja jak w każdym aucie. Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się