Skocz do zawartości

Dziwne stuknięcie przy odpalaniu - Diesel 2011


striker994

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Mój Forester 2011 2.0D ma od jakiegoś czasu dziwną przypadłość. Otóż, przy odpalaniu, w momencie, jak silnik zaskoczy, jest gwałtowne stuknięcie. Słyszalne i odczuwalne na kaście (odnoszę wrażenie, że lekko buja kastą). Nie jest to regularne. Zdarza się raz na jakiś czas (nie umiem określić częstotliwości). Jest to jednorazowe stuknięcie, w momencie, jak odpali silnik. Dzieje się tak zarówno na ciepłym, jak i zimnym silniku. Jeździ normalnie.

P.S: Nie piszcie proszę, że to normalne, bo dotychczas takiego zjawiska nie miałem, a jeżdżę nim od 2014 roku. Wiem, co mówię.
Jakieś pomysły ? 

Pozdrawiam!

Edytowane przez striker994
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Takie pojedyncze stuknięcie w chwili rozruchu (albo gaszenia, szczególnie bez naciskania sprzęgła) wskazuje wg mnie na koło dwumasowe, które dobiega żywota. W podpisie masz 150 000 km... to już czas powoli na sprzęgło + dwumas. Oczywiście pisząc o dwumasie wykluczam usterki błahe (np. luźny element osprzętu w komorze silnika, który w chwili jego gwałtownego szarpnięcia uderza o poszycie bądź inny element itp.)

 

Pozdro!

Ł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Pewnie dwumas. Do zdiagnozowania przez mechanika chyba że masz tam kogoś kto się trochę zna na rzeczy i się przejedzie. Poczytaj w necie jakie są inne objawy dwumasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dziekuję za odpowiedź.

Jestem drugim właścicielem,  pierwszy wymienił spalone sprzęgło przy o ile się nie mylę 60 kkm.  Widziałem faktury w momencie zakupu. 

Czy w takim razie przy agonii dwumasy jak najbardziej uzasadnione jest to, że dzieje się to nieregularnie ? Nie umiem wyliczyć co który raz,  natomiast na pewno nie za każdym razem.