Skocz do zawartości

Lejący wtryskiwacz vs knock


Luke Skywalker

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Czy potwierdzacie tezę, że lejący wtryskiwacz powoduje naliczanie spalań stukowych w tym cylindrze? Błędów żadnych nie ma, ale silnik lekko poszarpuje na ciepło na biegu jałowym i po gwałtownym dodaniu gazu nalicza "knock".

 

Zdrówka!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak być.

Generalnie ruszać to czy jeździć? "Learned correction" na 4. cylindrze jest wysoka i sięga 13%, 4 czujnik spalania detonacyjnego nalicza pojedyncze "knocki" przy gwałtownym zwiększaniu obrotów. Błędów brak...

 

Pozdrowienia!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, carfit napisał:

.

Ciekawym komentarza Mistrza Carfita i dlaczego go zniknął po napisaniu? :)

 

Zdrówka!

Luke

 

EDIT: prędzej śmierć mnie dopadnie, niż rzeczowa porada tu... :P Anyway, dla potomnych o spalaniu stukowym na cylindrze #4: (za "Cobb Tuning" z www.iwsti.com):

 

The knock sum value itself is irrelevant as it is even incremented at idle and low load/RPM where the Subaru knock detection is very poor at determining knock (which is why the ECU does not respond to these perceived knock event in that area).

For knock sum, you want to look at when it increments at moderate to higher loads. For ECUs that support the per cylinder knock sum, you tend to see more counts in cylinder #4. Presumably this is because the knock sensor (possibly due to its placement on the block) picks up noise better in that cylinder than the others. This is likely also the reason why the OEM tune has positive timing correction in cylinder 4 (in later Subarus). The idea could be to induce knock first in the cylinder that is most likely going to picked up by the knock sensor and therefore, allow for a quicker response for all cylinders (since timing is not pulled on a per cylinder basis).

 

oraz za Austin2334 z https://forums.nasioc.com:

 

Knock sum will increment at idle and low RPM where the ECU is extremely poor at distinguishing actual knock from other engine noises. This is why the ECU does not respond to "knock" events in this area. The knock sum value itself is meaningless because of this. You have to look at when it increments and ignore changes at idle and low RPM/load. Cylinder #4 will see more counts even on a stock engine, likely due to the relationship between the placement of the knock sensor on the block and cylinder #4.

 

Wkrótce rozwiązanie dla wysokich czasów korekt wtryskiwaczy. Jestem w trakcie testów.


Cheers!
Luke

 

PS.: Dzięki Piotr R. z ASO Koper za dziś :bowdown:

Edytowane przez Luke Skywalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczowa porada powiadasz?

Czujnik spalania stukowego masz na bloku a nie poszczególnych cylindrach - no chyba, że w STI jest inaczej.

Wtrysk który daje za mało/za dużo - ryzyko uszkodzenia silnika - nie jeździć, diagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Jeszcze ciekawe opracowanie w kwestii spalania detonacyjnego:

https://www.cobbtuning.com/subaru-knock-monitoring-and-dit-knock-logic-changes/

 

@dr.elich: masz rację. Ale po to ECU wprowadza korekty (na "+" czyli za mało bądź na "-" czyli za dużo) aby niwelować niedokładności wtryskiwaczy. Nikt nie mówi o uszkodzonym wtryskiwaczu, ew. brudnym.

 

Zdrówka!
Ł.

 

PS.: Zapomniałbym: mamy 1 czujnik spalania stukowego. A z jakiego powodu liczy "per cylinder"? Odpowiedź poniżej:

(za https://cobbtuning.zendesk.com):

 

• Knock Sum (where applicable): This is a somewhat arbitrary value that should only be analyzed under the specific conditions you wish to evaluate, such as during wide-open throttle (WOT) operation over a set RPM range. Some later ECUs can report this on a percylinder level, some only on a global basis. If a noise is perceived, this value will increment at all times, regardless of if the knock detection system is deemed to be accurate or not, such as idle and very low RPM.

Edytowane przez Luke Skywalker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU wprowadza jedną i tą samą korektę dla wszystkich wtryskiwaczy na podstawie AFR widzianego w wydechu - jest to średnia dla wszystkich cylindrów. Więc jeśli leje wtryskiwacz 1 i sonda zobaczy za bogatą mieszankę to zboży wszędzie - więc wówczas mogą stukać 2, 3 i 4.

Inny scenariusz to np:

- zatkany wtrysk 4 - stuki na 4 cylindrze

- defekt układu paliwowego, np niewydajna pompa - stuki najczęściej na 4 cylindrze bo konstrukcja ukladu paliwowego w Subaru jest właśnie taka, że 4 cylinder idzie najibożej (zdaje się szeregowe zasilenie w paliwo - ale tu pytaj madrzejszych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...