Luke Skywalker Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Cześć! Czy potwierdzacie tezę, że lejący wtryskiwacz powoduje naliczanie spalań stukowych w tym cylindrze? Błędów żadnych nie ma, ale silnik lekko poszarpuje na ciepło na biegu jałowym i po gwałtownym dodaniu gazu nalicza "knock". Zdrówka! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Raczej wynikać to może z ubogiej mieszanki na pozostałych co jest skutkiem korekt wtórnych do odczytu sondy lambda. Lambda przez lejący wtrysk widzi mieszankę zbyt bogatą więc na każdym cylindrze zdejmuje tyle samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 24 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Może tak być. Generalnie ruszać to czy jeździć? "Learned correction" na 4. cylindrze jest wysoka i sięga 13%, 4 czujnik spalania detonacyjnego nalicza pojedyncze "knocki" przy gwałtownym zwiększaniu obrotów. Błędów brak... Pozdrowienia! Luke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siewcu Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Jeździć? Wszystkie wtryski do sprawdzenia i wymiany jeśli trzeba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 (edytowane) . Edytowane 25 Listopada 2017 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 25 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2017 (edytowane) 16 godzin temu, carfit napisał: . Ciekawym komentarza Mistrza Carfita i dlaczego go zniknął po napisaniu? Zdrówka! Luke EDIT: prędzej śmierć mnie dopadnie, niż rzeczowa porada tu... Anyway, dla potomnych o spalaniu stukowym na cylindrze #4: (za "Cobb Tuning" z www.iwsti.com): The knock sum value itself is irrelevant as it is even incremented at idle and low load/RPM where the Subaru knock detection is very poor at determining knock (which is why the ECU does not respond to these perceived knock event in that area). For knock sum, you want to look at when it increments at moderate to higher loads. For ECUs that support the per cylinder knock sum, you tend to see more counts in cylinder #4. Presumably this is because the knock sensor (possibly due to its placement on the block) picks up noise better in that cylinder than the others. This is likely also the reason why the OEM tune has positive timing correction in cylinder 4 (in later Subarus). The idea could be to induce knock first in the cylinder that is most likely going to picked up by the knock sensor and therefore, allow for a quicker response for all cylinders (since timing is not pulled on a per cylinder basis). oraz za Austin2334 z https://forums.nasioc.com: Knock sum will increment at idle and low RPM where the ECU is extremely poor at distinguishing actual knock from other engine noises. This is why the ECU does not respond to "knock" events in this area. The knock sum value itself is meaningless because of this. You have to look at when it increments and ignore changes at idle and low RPM/load. Cylinder #4 will see more counts even on a stock engine, likely due to the relationship between the placement of the knock sensor on the block and cylinder #4. Wkrótce rozwiązanie dla wysokich czasów korekt wtryskiwaczy. Jestem w trakcie testów. Cheers! Luke PS.: Dzięki Piotr R. z ASO Koper za dziś Edytowane 25 Listopada 2017 przez Luke Skywalker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 Rzeczowa porada powiadasz? Czujnik spalania stukowego masz na bloku a nie poszczególnych cylindrach - no chyba, że w STI jest inaczej. Wtrysk który daje za mało/za dużo - ryzyko uszkodzenia silnika - nie jeździć, diagnozować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Skywalker Opublikowano 26 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 (edytowane) Cześć! Jeszcze ciekawe opracowanie w kwestii spalania detonacyjnego: https://www.cobbtuning.com/subaru-knock-monitoring-and-dit-knock-logic-changes/ @dr.elich: masz rację. Ale po to ECU wprowadza korekty (na "+" czyli za mało bądź na "-" czyli za dużo) aby niwelować niedokładności wtryskiwaczy. Nikt nie mówi o uszkodzonym wtryskiwaczu, ew. brudnym. Zdrówka! Ł. PS.: Zapomniałbym: mamy 1 czujnik spalania stukowego. A z jakiego powodu liczy "per cylinder"? Odpowiedź poniżej: (za https://cobbtuning.zendesk.com): • Knock Sum (where applicable): This is a somewhat arbitrary value that should only be analyzed under the specific conditions you wish to evaluate, such as during wide-open throttle (WOT) operation over a set RPM range. Some later ECUs can report this on a percylinder level, some only on a global basis. If a noise is perceived, this value will increment at all times, regardless of if the knock detection system is deemed to be accurate or not, such as idle and very low RPM. Edytowane 26 Listopada 2017 przez Luke Skywalker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dr.elich Opublikowano 26 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2017 ECU wprowadza jedną i tą samą korektę dla wszystkich wtryskiwaczy na podstawie AFR widzianego w wydechu - jest to średnia dla wszystkich cylindrów. Więc jeśli leje wtryskiwacz 1 i sonda zobaczy za bogatą mieszankę to zboży wszędzie - więc wówczas mogą stukać 2, 3 i 4. Inny scenariusz to np: - zatkany wtrysk 4 - stuki na 4 cylindrze - defekt układu paliwowego, np niewydajna pompa - stuki najczęściej na 4 cylindrze bo konstrukcja ukladu paliwowego w Subaru jest właśnie taka, że 4 cylinder idzie najibożej (zdaje się szeregowe zasilenie w paliwo - ale tu pytaj madrzejszych). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się