Jump to content

Szarpanie i ciężkie palenie


luki_man

Recommended Posts

Hej.
Pacjent to forek z silnikiem 2.2l z legacy sohc 136km. Problem polega na tym że czasem (głównie na ciepło) muszę dłużej pokręcić żeby zapalił. Czasem też mam efekt szarpania jak jadę na jednostajnych obrotach na przykład około 2000 obr/min. Jak przyspieszam to jest wszystko ok. Jak podniosę obroty to mniej szarpie. Jak stanę na wolnych obrotach silnik chodzi bardzo ciężko. Jakby miał zgasnąć. Tak mam jakiś czas potem mu przechodzi i na przykład tydzień czasu wszystko działa idealnie.

Wymieniony silnik krokowy. Jakiś czas po tym zabiegu było dobrze ale teraz się pogorszyło. Czujnik położenia wału sprawdzony na ciepło i na zimno i działa. Cewka zmieniona bo miałem w garażu drugą sprawną i na obu ten sam efekt. Przewody wysokiego napięcia magnecor nówki i świece ngk też nówki. Czepiłem się czujników temperatury i widzę że czujnik temperatury ten w airbox-ie z filtrem powietrza raczej działa dobrze bo przy około 20 stopniach C ma opór około 2200ohm czyli ładnie trzyma i zmienia się w zależności od temperatury jak go chłodzę to opór rośnie jak go studzę to szybko maleje. Dziś pomierzyłem jeszcze czujnik temperatury płynu. i przy około 4 stopniach C opór wynosił około 5400 ohm a przy około 70 stopniach C wynosił 280 ohm ale tu nie mam odniesienia i nie wiem jaki powinien być opór dla jakiej temperatury?
Jakieś pomysły?

Dodam że mam lpg i na obu paliwach to samo i dodam że mam hydropopychacze więc regulacja zaworów odpada.

???????????

Link to comment
Share on other sites

a rozrząd nie przestawiony?

Z kolegą Niumen zmienialiśmy pasek rozrządu w tym silniku, ale oznaczenia były mega słabe że dawały sporo pola do interpretacji. po złym ustawieniu szarpał i ciężko palił na ciepło. Ponieważ na starym było dobrze wiedzieliśmy gdzie szukać. Po przestawieniu koła było ok. Co ciekawe, nawet jakoś chdził więc gdyby nie bezpośrednie porównanie to ciężko by było dociec gdzie jest problem

aha, sprawdź też regulator ciśnienia paliwa, umie sie zawiesić i daje za duże ciśnienie na idle a po korektach wszystko potem się pitoli.

Link to comment
Share on other sites

Nie wydaje mi się żeby to był pasek bo sam sobie to składałem i to już wielokrotnie. A poza tym to występuje od czasu do czasu. Przy źle ustawionym pasku był by problem cały czas.

Dziś zrobiłem logi Evo Scan-em. Temperatura jak widać jest ok. Wiec to coś innego.Logowałem podczas powrotu autem od kolegi. O godzinie 21:16:48 zatrzymałem się i zaczęło się szarpanie. Co na logach widać gdzie spadały wolne obroty poniżej tych 650. Podczas jazdy też odczuwałem od czasu do czasu delikatne poszarpywanie. Jak ktoś się zna to niech popatrzy na te logi. Szczególnie to po 21:16:48. Bo od tego momentu już stałem pod domem i ledwo dawał sobie radę.

Link do logów:
https://drive.google.com/open?id=1Ag65jjM4pmRZVFopie63C4V3VF4tzNuBNbxC_WKREzc

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, luki_man napisał:

A poza tym to występuje od czasu do czasu. Przy źle ustawionym pasku był by problem cały czas.

no to regulator ciśnienia paliwa :) (ale cicho)

 

gdzie nie sprawdzasz to nie trzyma parametrów,

 

na idle masz złe ciśnienie. ecu robi korekty czasu wtryku bo afr się nie zgadza,dodajesz gazu a tutaj dupa bo wcześniejsze korekty są do kitu bo regulator ciśnienia paliwa podaje inny kosmos.

regulator ma dwie pozycje i dwa ciśnienia a ecu wiecznie się musi przestawiać.

 

tak podejrzewam, Tanio łatwo to sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

Kurcze. To tu was zaskoczę. Mam regulowany regulator ciśnienia paliwa i widzę cały czas jakie mam ciśnienie. Ale to nie jest przyczyną bo logi robione były na LPG. Zresztą LPG czy benzyna logi są prawie identyczne. Spróbuję zapisać logi dla LPG i dla benzyny. Wrzucę je tu i zobaczymy.

 

A czy ciśnienie benzyny ma jakikolwiek wpływ na LPG?

 

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

I wszystko jasne. Winne były wtryski LPG. A w zasadzie ich niedomykanie się. Wtryski Hana z przebiegiem ponad 150tys.km wiec miały prawo już paść. Na LPG za dużo gazu podawały. A na benzynie niedomkniety wtrysk dokladał trochę drugiego paliwa przez jakieś 5 min, a jak ciśnienie za wtryskami spadło to zaczynał ładnie pracować.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
W dniu 27.11.2017 o 22:14, AdaSch napisał:

 

na idle masz złe ciśnienie. ecu robi korekty czasu wtryku bo afr się nie zgadza,dodajesz gazu a tutaj dupa bo wcześniejsze korekty są do kitu bo regulator ciśnienia paliwa podaje inny kosmos.

regulator ma dwie pozycje i dwa ciśnienia a ecu wiecznie się musi przestawiać.

 

tak podejrzewam, Tanio łatwo to sprawdzić.

.... Adam, jak?  :)

Link to comment
Share on other sites

Wojtek ma sprzęt, ale jak na LPG masz to samo to coś innego. Na hamowni w maćkach maja zewnętrzną sondę szerokopasmową,  Może pierwsza lambda zdycha i zakłamuje AFR? może da się to łatwo sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...