Skocz do zawartości

różnice konstrukcyjne - XT vs 2.0i


Siemek

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

czy można prosić doświadczonych Subaraków o wskazanie szczegółowych różnic technicznych w budowie zawieszenia Forestera XT i wolnego-ssaka (model bieżący MY17/18)
Słyszę wiele różnych teorii, a brak konkretnej informacji w jednym miejscu.

Z góry dzięki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Dobrym źródłem informacji byłoby ASO, dział części. A tak na logikę to można przyjąć, iż w pierwszej kolejności to amortyzatory i sprężyny winny być nieco twardsze. Jakoś trzeba tę moc opanować. Również średnica stabilizatora może być większa. Tak jak napisałem można zapytać w ASO, powiedzmy czy wahacz pasuje do N/A i XT, jeżeli nie to można wyjść z założeniem, że wszystko się różni. Ja jednak obstawiałbym te różnice, które wymieniłem wczesnej. Producent również musi trzymać się za kieszeń, a wprowadzenie 2 rożnych rodzajów zawieszenia powodowałby zwiększenie kosztów produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.11.2017 o 11:42, Siemek napisał:

Cześć,

czy można prosić doświadczonych Subaraków o wskazanie szczegółowych różnic technicznych w budowie zawieszenia Forestera XT i wolnego-ssaka (model bieżący MY17/18)
Słyszę wiele różnych teorii, a brak konkretnej informacji w jednym miejscu.

Z góry dzięki !

W XT z tyłu brak SLS.

Zawieszenie jest wyraźnie twardsze niż w wolnym ssaku. Szczegułów technicznych/dokumentacji nie znam i tak głęboko nie wnikałem.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lesiorip napisał:

Tarcze hamulcowe przednie w XT są większe a tylne są wentylowane.

Wreszcie poszli po rozum do głowy? Nie trzeba już w nowych XT-kach swapować hamulców albo zakładać sportowych klocków typu DS2500 lub RC5+? Hamuje wreszcie nowy Forek, czy też jedynie spowalnia, jak SG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Pozwolę sobie zacytować poniżej informację z zakładki "Forester technologia":

"W wersjach z turbodoładowany silnikiem benzynowym, przednie zawieszenie oraz amortyzatory zostały tak zestrojone, aby tłumić jak najwięcej wibracji oraz minimalizować przechyły boczne nadwozia. Dodatkowo, kołyska tylnego zawieszenia została wzmocniona, dzięki czemu uzyskano bardziej stabilne punkty kotwiczenia wahaczy. Usprawnienia te powodują, że Forester zachowuje się stabilniej, a praca układu kierowniczego jest bardziej precyzyjna. "

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@K@rol cytuje to co jest na stronie Subaru.pl. Dzięki. Myślałem jednak ze dowiem sie czegoś więcej. Nawet nie chodzi mi o komfort o czym pisze @Turanza gdyż dla mnie bardziej komfortowy jest XT. Jestem ciekawy po prostu różnic konstrukcyjnych gdyż różnice w odbiorze jazd XT i 2.0i są bardzo duże i nie chodzi mi wcale o silnik i osiągi bo to jest jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zalinkować wątek do działu z pytaniami do Działu Technicznego Subaru?

34 minuty temu, K@rol napisał:

Cześć.

Pozwolę sobie zacytować poniżej informację z zakładki "Forester technologia":

"W wersjach z turbodoładowany silnikiem benzynowym, przednie zawieszenie oraz amortyzatory zostały tak zestrojone, aby tłumić jak najwięcej wibracji oraz minimalizować przechyły boczne nadwozia. Dodatkowo, kołyska tylnego zawieszenia została wzmocniona, dzięki czemu uzyskano bardziej stabilne punkty kotwiczenia wahaczy. Usprawnienia te powodują, że Forester zachowuje się stabilniej, a praca układu kierowniczego jest bardziej precyzyjna. "

 

 

 

Może rzecz sprowadza się do innej charakterystyki amortyzatorów, to już daje różnicę odczuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłużyłem się cytatem tylko dlatego, aby nie być posądzonym o stronniczość, bo od roku jestem posiadaczem XT i przejechałem już 38 tysięcy km. Przed zakupem również interesowałem się tego typu niuansami. Bardziej jednak z punktu widzenia porównania XT wersji comfort i platinum. Natomiast jeździłem także wersją 2.0i.

XT "nie nurkuje", nie przechyla się w zakrętach przy dużych prędkościach, świetnie amortyzuje nierówności i "nie dobija" na nierównościach. Kiedy chcesz gwałtownie przyspieszyć przed wyprzedzeniem i natychmiast skręcić koła kierownicy, auto nie "uchyla się dachem" w stronę wykonywanego skrętu i natychmiast pewnie nabiera prędkości. Po manewrze wyprzedania chcesz przy 160 km/h wrócić na tor jazdy i auto wykonuje to bez zbędnych przechyłów. Nie mogłem na początku się do tego przyzwyczaić, bo świadomość, że jedziesz klockiem 1,75 m wysokości i prześwicie 22 cm była silniejsza.

2.0 to po prostu inny w prowadzeniu samochód. Zawieszenie ma miękkie jak pisze "Mechanik", ale wystarczające jak na swoje osiągi.      

Aby być precyzyjnym,  wszystko co napisałem to odczucia z jazdy w cyklach mieszanych i drogach gruntowych. Nie jestem "terenowcem" i nie wiem jak tam wypada to porównanie. Przyznam się jeszcze do czegoś. Przez rok ani razu nie wcisnąłem x-mode.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, M-Nowy napisał:

"świetnie amortyzuje nierówności" ... no nie wiem, mój XT jak sam jadę to na "spowalniaczach" drogowych podskakuje tyłem jak piłka :)

2.0i podskakuje wszędzie a XT tylko na "spowalniaczach" :)   Inna sprawa, że przy dociążeniu pasażerami albo workami kartofli Forki sprawiają wrażenie bardziej stabilnych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na spowalniaczach, szczególnie tych bardziej agresywnych, większość aut przejeżdża z dobiciem. Nawet w nowej Imprezie czuć mocno. Najlepiej sprawdzi się stary Citroen hydro albo z bardziej współczesnych
C5 i C6  :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...