Siemek Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Cześć, czy można prosić doświadczonych Subaraków o wskazanie szczegółowych różnic technicznych w budowie zawieszenia Forestera XT i wolnego-ssaka (model bieżący MY17/18) Słyszę wiele różnych teorii, a brak konkretnej informacji w jednym miejscu. Z góry dzięki ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adek83ak Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 Cześć, Dobrym źródłem informacji byłoby ASO, dział części. A tak na logikę to można przyjąć, iż w pierwszej kolejności to amortyzatory i sprężyny winny być nieco twardsze. Jakoś trzeba tę moc opanować. Również średnica stabilizatora może być większa. Tak jak napisałem można zapytać w ASO, powiedzmy czy wahacz pasuje do N/A i XT, jeżeli nie to można wyjść z założeniem, że wszystko się różni. Ja jednak obstawiałbym te różnice, które wymieniłem wczesnej. Producent również musi trzymać się za kieszeń, a wprowadzenie 2 rożnych rodzajów zawieszenia powodowałby zwiększenie kosztów produkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 21 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 dzięki, kilku przedstawicieli ASO jest na Forum to może się odezwą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 (edytowane) W dniu 20.11.2017 o 11:42, Siemek napisał: Cześć, czy można prosić doświadczonych Subaraków o wskazanie szczegółowych różnic technicznych w budowie zawieszenia Forestera XT i wolnego-ssaka (model bieżący MY17/18) Słyszę wiele różnych teorii, a brak konkretnej informacji w jednym miejscu. Z góry dzięki ! W XT z tyłu brak SLS. Zawieszenie jest wyraźnie twardsze niż w wolnym ssaku. Szczegułów technicznych/dokumentacji nie znam i tak głęboko nie wnikałem. Edytowane 22 Listopada 2017 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 21 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 subaru się chyba wycofało z tego pomysłu zwanym SLS bo ja też go nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 8 godzin temu, Karenz napisał: subaru się chyba wycofało z tego pomysłu zwanym SLS bo ja też go nie mam W wolnossącym Foresterze są przecież. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesiorip Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Tarcze hamulcowe przednie w XT są większe a tylne są wentylowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 2 godziny temu, Lesiorip napisał: Tarcze hamulcowe przednie w XT są większe a tylne są wentylowane. Wreszcie poszli po rozum do głowy? Nie trzeba już w nowych XT-kach swapować hamulców albo zakładać sportowych klocków typu DS2500 lub RC5+? Hamuje wreszcie nowy Forek, czy też jedynie spowalnia, jak SG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Miałem parę ostrych hamowan i było OK, nie wiem tylko jak z odpornością na przegrzanie, pewnie szybko spuchna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turanza Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Siemek pyta o różnice w elementach zawieszenia, nastawach itp., co może mieć wpływ na subiektywnie inne odczucia w użytkowaniu (komfort). Sądzę że o to mu chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@rol Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Cześć. Pozwolę sobie zacytować poniżej informację z zakładki "Forester technologia": "W wersjach z turbodoładowany silnikiem benzynowym, przednie zawieszenie oraz amortyzatory zostały tak zestrojone, aby tłumić jak najwięcej wibracji oraz minimalizować przechyły boczne nadwozia. Dodatkowo, kołyska tylnego zawieszenia została wzmocniona, dzięki czemu uzyskano bardziej stabilne punkty kotwiczenia wahaczy. Usprawnienia te powodują, że Forester zachowuje się stabilniej, a praca układu kierowniczego jest bardziej precyzyjna. " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 @K@rol cytuje to co jest na stronie Subaru.pl. Dzięki. Myślałem jednak ze dowiem sie czegoś więcej. Nawet nie chodzi mi o komfort o czym pisze @Turanza gdyż dla mnie bardziej komfortowy jest XT. Jestem ciekawy po prostu różnic konstrukcyjnych gdyż różnice w odbiorze jazd XT i 2.0i są bardzo duże i nie chodzi mi wcale o silnik i osiągi bo to jest jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Turanza Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Może zalinkować wątek do działu z pytaniami do Działu Technicznego Subaru? 34 minuty temu, K@rol napisał: Cześć. Pozwolę sobie zacytować poniżej informację z zakładki "Forester technologia": "W wersjach z turbodoładowany silnikiem benzynowym, przednie zawieszenie oraz amortyzatory zostały tak zestrojone, aby tłumić jak najwięcej wibracji oraz minimalizować przechyły boczne nadwozia. Dodatkowo, kołyska tylnego zawieszenia została wzmocniona, dzięki czemu uzyskano bardziej stabilne punkty kotwiczenia wahaczy. Usprawnienia te powodują, że Forester zachowuje się stabilniej, a praca układu kierowniczego jest bardziej precyzyjna. " Może rzecz sprowadza się do innej charakterystyki amortyzatorów, to już daje różnicę odczuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K@rol Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Posłużyłem się cytatem tylko dlatego, aby nie być posądzonym o stronniczość, bo od roku jestem posiadaczem XT i przejechałem już 38 tysięcy km. Przed zakupem również interesowałem się tego typu niuansami. Bardziej jednak z punktu widzenia porównania XT wersji comfort i platinum. Natomiast jeździłem także wersją 2.0i. XT "nie nurkuje", nie przechyla się w zakrętach przy dużych prędkościach, świetnie amortyzuje nierówności i "nie dobija" na nierównościach. Kiedy chcesz gwałtownie przyspieszyć przed wyprzedzeniem i natychmiast skręcić koła kierownicy, auto nie "uchyla się dachem" w stronę wykonywanego skrętu i natychmiast pewnie nabiera prędkości. Po manewrze wyprzedania chcesz przy 160 km/h wrócić na tor jazdy i auto wykonuje to bez zbędnych przechyłów. Nie mogłem na początku się do tego przyzwyczaić, bo świadomość, że jedziesz klockiem 1,75 m wysokości i prześwicie 22 cm była silniejsza. 2.0 to po prostu inny w prowadzeniu samochód. Zawieszenie ma miękkie jak pisze "Mechanik", ale wystarczające jak na swoje osiągi. Aby być precyzyjnym, wszystko co napisałem to odczucia z jazdy w cyklach mieszanych i drogach gruntowych. Nie jestem "terenowcem" i nie wiem jak tam wypada to porównanie. Przyznam się jeszcze do czegoś. Przez rok ani razu nie wcisnąłem x-mode. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) @K@rol dzięki za wpis. Kluczowe zdanie o XT "świetnie amortyzuje nierówności". Edytowane 22 Listopada 2017 przez Siemek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M-Nowy Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 "świetnie amortyzuje nierówności" ... no nie wiem, mój XT jak sam jadę to na "spowalniaczach" drogowych podskakuje tyłem jak piłka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 24 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 2 minuty temu, M-Nowy napisał: "świetnie amortyzuje nierówności" ... no nie wiem, mój XT jak sam jadę to na "spowalniaczach" drogowych podskakuje tyłem jak piłka 2.0i podskakuje wszędzie a XT tylko na "spowalniaczach" Inna sprawa, że przy dociążeniu pasażerami albo workami kartofli Forki sprawiają wrażenie bardziej stabilnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M-Nowy Opublikowano 24 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Fakt, jak jadę na bazar swoim FXT załadowany workami kartofli to każdy spowalniacz wgniatam w drogę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siemek Opublikowano 24 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2017 Na spowalniaczach, szczególnie tych bardziej agresywnych, większość aut przejeżdża z dobiciem. Nawet w nowej Imprezie czuć mocno. Najlepiej sprawdzi się stary Citroen hydro albo z bardziej współczesnych C5 i C6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się