yak Opublikowano 18 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 Hej, Parę dni temu kupiłem Lanosa STi. Za kilka dni wybieram się nim do serwisu aby wymienić płyny, filtry, zrobić wszelkie pierdoły, które tego wymagają. Jako że lubię przyjeżdżać do serwisu ze swoimi częściami/płynami, mam do Was kilka pytań. 1. Filtr oleju: Czy jest jakaś znacząca różnica między takowym z 4T: https://www.nie-ASO.pl/filtr-oleju-impreza-sti,3,26340,15975 A którymś z tych z Inter Cars: https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3013191934220-HP_1008-O29732-filtr-oleju-sportowy.html https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3235131731310-OC1177-O29732-filtr-oleju.html Oczywiście oprócz ceny 2. Filtr paliwa: Czy należy go (zwyczajowo) zmienić? Gdzieś obiło mi się o uszy/oczy, że raczej się tego nie robi. 3. Płyn hamulcowy: Jaki jest polecany? Ile takowego wchodzi Lanosa STi? O olej nie pytam z racji tego, iż wcześniej Impreza jeździła na Motulu 300V Power 5w40 - już go zakupiłem. Wyczytałem, że wchodzi go 4.3 litra i tutaj mała ciekawostka - Clio III RS ma pojemność 5.5 l Pozdrawiam, Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor44 Opublikowano 19 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2017 1. kup oryginał lub przyzwoity zamiennik, a nie jakieś cudo za 200 zł - dobry filtr, to nowy i często zmieniany filtr 2. tak należy, przy ok. 100k km (wg serwisówki) 3. Motul RBF 600, 2 butelki 0,5 l potrzebne (trochę zostanie) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yak Opublikowano 19 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2017 Dzięki serdeczne - pójdę za Twoimi wskazówkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 19 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2017 15 godzin temu, Sikor44 napisał: 2. tak należy, przy ok. 100k km (wg serwisówki) 2. A gdzie jest ten filtr? Czy mowimy o tym przy pompie paliwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yak Opublikowano 21 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2017 (edytowane) Pozwolę sobie upnąć temat, zadając przy okazji (zapewne kompletnie nowicjuszowe) pytanie. Mianowicie (szczególnie jest to odczuwalne przy zimnym silniku) w trakcie manewrów parkingowych, przy maksymalnym skręcie kół i DCCD w trybie AUTO słyszę bardzo głośny hałas z okolic środka samochodu. Najłatwiej to określić jako łupanie, uderzanie, bardzo mocno odczuwalne w środku. Nie ma znaczenia czy koła są skręcone maksymalnie w prawo czy w lewo. Czytałem oczywiście fora zagraniczne i (ponoć) ustawienie DCCD na tryb manualny i maksymalne "otwarcie" dyfra załatwi temat. Nie ukrywam, iż jeszcze nie próbowałem ponieważ bardzo chciałbym się dowiedzieć czy jest to normalne zjawisko (AUTO i to "walenie"). Wybaczcie ale albo jestem ślepy albo kompletnie nie umiem szukać, ale nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie tutaj Edytowane 21 Listopada 2017 przez yak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor44 Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) 9 godzin temu, yak napisał: Czytałem oczywiście fora zagraniczne i (ponoć) ustawienie DCCD na tryb manualny i maksymalne "otwarcie" dyfra załatwi temat. Nie ukrywam, iż jeszcze nie próbowałem ponieważ bardzo chciałbym się dowiedzieć czy jest to normalne zjawisko (AUTO i to "walenie"). Tak, dokładnie. Oraz tak, jest to normalne zachowanie. Dyfer spięty ustawieniem Auto tak się będzie zachowywał przy maksymalnym skręceniu kół przy zerowej prędkości. Zawsze jak wjeżdżam na jakieś parkingi podziemne i inne ciasne miejsca to DCCD w Manu i otwieram maksymalnie Edytowane 22 Listopada 2017 przez Sikor44 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yak Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 Muchas gracias ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 22 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 21 godzin temu, yak napisał: Mianowicie (szczególnie jest to odczuwalne przy zimnym silniku) w trakcie manewrów parkingowych, przy maksymalnym skręcie kół i DCCD w trybie AUTO słyszę bardzo głośny hałas z okolic środka samochodu. Ja tam zadnych halasow na auto nie mam. Chyba, ze sie przyzwyczailem i nie slysze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yak Opublikowano 22 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2017 (edytowane) Z pełnym otwarciem jest lepiej, ale czasami przywali/przyłupie. Podejrzewam prawie łyse letnie gumy, a także kostkę brukową ze sporymi przerwami przy biurze (tam występuje problem w największej skali). Na parkingu podziemnym (równa, pseudo-płytkowa nawierzchnia) te objawy praktycznie nie występują. Opony wymieniam w sobotę i zobaczę czy będzie jakaś poprawa. Przy pełnym skręcie pompa do tego lekko wyje, więc to też może nie pomagać. Cóż, w przyszły wtorek auto i tak jedzie na pełen serwis/przegląd, więc i tak poproszę o sprawdzenie wszystkiego (pompa, dyfry, przeguby, półosie etc.). Edytowane 22 Listopada 2017 przez yak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MDsuperstar Opublikowano 23 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 W dniu 19.11.2017 o 00:20, yak napisał: Lanosa STi Gratki, super samochód. Co do pytań: 1. kup ori 11 godzin temu, KASIAiMIŚ napisał: Ja tam zadnych halasow na auto nie mam. Chyba, ze sie przyzwyczailem i nie slysze. Przyłączam się, u mnie hałasów brak, a miejsce parkingowe mam ciasne i się trzeba nagimnastykować. 11 godzin temu, yak napisał: Przy pełnym skręcie pompa do tego lekko wyje, więc to też może nie pomagać. Co do pompy to wyć nie powinna, są trzy metody poradzenia sobie z tym: 1. zacząć od wymiany o-ringu 34439FG000 2. jeśli nie pomoże to wymiana całego gumowego wężyka 3. jeśli nie pomoże to nowa pompa (do tego jeszcze nie doszedłem). Jeśli wyje lekko i tylko przy maksymalnym to bym jeszcze się z tym nie babrał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yak Opublikowano 23 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2017 Dzięki. Nie wyje jakoś mega mocno, słychać ją trochę, ale nie tak żebym musiał uszy zatykać Przed podjęciem jakichkolwiek kroków poczekam na zmianę gum, aczkolwiek i tak poproszę w serwisie we wtorek by przejrzeli wszystko. Co więcej, wczoraj pokręciłem się po różnych parkingach i zauważyłem, że na normalnej (beton, asfalt) nie ma problemów. Niedogodności (tłuczenie, bicie) mają miejsce jedynie na parkingu przy mojej robocie, gdzie jest kostka brukowa z dużymi odstępami - nawet nie wiem jak to nazwać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 Filtr Mahle za trzydzieści kilka złotych d\spokojnie daje radę. Jak chcesz kupić tego K&N za pięćdziesiat kilka to zrozumiem. Ale 199 za filtr oleju tylko daltego , że ma napis STI i jest różowy to wyrzucanie pieniędzy w błoto. A co płyny hamulcowego to jeśli chcesz wymieniecać regularnie co pół roku max co rok. To polecam jeszcze wyższy, też Motul RBF ale nie 600 tylko 660. Nie miałem styczności z lepszym płynem hamulcowym niż ten właśnie Motul RBF 660. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 Godzinę temu, Helmut napisał: że ma napis STI i jest różowy to wyrzucanie pieniędzy w błoto Tego nie wiemy, może jest inny papier filtrujący. Fajnie by zobaczyć charakterystykę- zależność ciśnienia oleju od przepływu i lepkości oleju. Bez tej wiedzy lepiej kupić seryjny , bo może tu jest gorsza filtracja (wymiana oleju b. częsta), inaczej ustawiony bypass. W nieaso może cos wiedzą. A może dobrze filtruje przy małych oporach przepływu i stąd cena. Godzinę temu, Helmut napisał: To polecam jeszcze wyższy, też Motul RBF ale nie 600 tylko 660. Nie miałem styczności z lepszym płynem hamulcowym Czy tylko o temp. wrzenia chodzi? Poza (nią jeśli ktoś rzeczywiście to wykorzystuje) to te płyny maja więcej wad w narmalnej ,nawet ostrej eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Helmut Opublikowano 1 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 Dlatego napisałem , że przy regularnej wymianie co pół roku max co rok. Wiem są higroskopijne czyli piją (wchłaniają) wodę i stosunkowo szybko tracą swoje właściwości. Tak chodzi o temperaturę wrzenia i nie wiem czy czymś poza tym się jeszcze różnią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yak Opublikowano 1 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2017 Dzięki Pany za wskazówki Lanos już po serwisie, ma się bardzo dobrze. O dziwo praktycznie wszystko grało. Pompę wspomagania trochę słychać ale powiedziano mi, że nie ma sensu wymieniać a regenerowana potrafi podobnie "gadać". Co nie zmienia faktu, iż i tak powoli będę rozglądał się za nową bo to jest kwestia czasu aż powie "papa", a w żadne regeneracje nie chcę się bawić. Widzę, że nawet Edwin ma https://www.subaru.pl/pompa-wspomagania-subaru-do-impreza-wrx-sti-08.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się