Skocz do zawartości

Pozycja czujnika spalania stukowego


Daniel1997

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, pacjent Impreza GH 2.0 R 150km. W jakiej pozycji powinien być czujnik spalania stujowego? Wystarczy dokręcić go momentem 24 Nm, czy powinien być pod jakimś specjalnym kontem, bo słyszałem, że powinein być obrucony o 45 stopni tylko od czego? Ma ktoś jakieś zdjęcie poprawnie ustawionego czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat chociaż może powinienem założyć nowy.

Pacjent WRX /EJ205.

Pewnego ranka wsiadam do auta i na dzień dobry pojawia się problem, którego nie było po odstawieniu auta do garażu kilka dni wcześniej.

Podczas jazdy pojawia się przydławienie silnika w zakresie od 2500 - 4000rpm.

Silnik dostaje czkawki przy dodawaniu gazu i czasami szarpie autem.

Turbo ładuje normalnie do 0,9-1bar choć złapało jednego peak`a jak później sprawdziłem do 1,25bar.

Dodam, że na postoju silnik na biegu jałowym pracuje równo, obroty nie falują ( ok 700 rpm)  a sam silnik wkręca się na obroty jak należy .

Podczas jazdy pojawił się chek engine, który jak później sprawdziłem spowodowany był błędembłąd P0327-obwód czujnika spalania stukowego nr1 ( blok cylindrów nr 1lub pojedyńczy czujnik) niski sygnał wejsciwy

Drugi błąd, który odczytałem to P0301- Cylinder nr 1 -Wykryte wypadanie zapłonów.

Czujnika nie odkręcałem ale wygląda, ze jest na swoim miejscu ,dookoła sucho.

Planuje zdjąć IC i zdemontować czujnik spalania stukowego oraz sprawdzić jego rezystancję( ma być chyba 700 kohm).

Jaka jest tolerancja  + / - od tych 700 kohm, które są dopuszczalne w granicy błędu?

Zamierzam też wrzucić nowe świece, które czekają na instalację od tygodnia przy okazji sprawdzę cewki.

Czy idę w dobrym kierunku jeżeli chodzi o diagnozę i zaplanowane prace?

Czy powyższe informacje wskazują na uwalony czujnik czy może to być coś poważniejszego?

Dodam, że autko nie było katowane i jak na WRX`a ma lekki żywot od nowości :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uporałem się z problemem. Wyczyściłem czujnik spalania stukowego, który okazał się być w idealnym stanie oraz wymieniłem świece. Problemem okazały się świece. Nie bylo na nich nagaru itp. ale było widać, ze dawno nie były wymieniane. Auto odżyło a problem z dławieniem przeszedł do historii. Przy okazji zajrzałem do IC, przepstnicy i turbiny. Wszędzie czysto i sucho ;)

IMG_7437.JPG

Edytowane przez _scooby_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...