Skocz do zawartości

STI GD 2002 - jak oganąć nadkola (wew i zew) i progi


Milo WRX STI

Rekomendowane odpowiedzi

no własnie o dziwo kielichy zdrowe ! - są ilości rdzy ale raczej do wyczyszczenia, aby wymienić ten kawałek blachy chyba by trzeba ćwiartkę wycinać aby się tam dostać ...

 

@chudy__ no właśnie wyjątkowo pasuje to dobrze, brak czasu mnie denerwuje ale w tym tyg chce definitywnie zakończyć etap wstawiania, konserwawania i zabezpieczania epoksydem  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

przepraszam.. natłok obowiązków służbowych jak i domowych spowodował dziurę czasową w moim codziennym rytmie :)

 

generalnie jest tak:

- RAPTOR, LINE-X, COBRA, BESA...itd to farby poliuretanowe (mniej czy bardziej)  dają zarówno efekt estetyczny jak i ochronę mechaniczną nieco większą nić standardowy lakier,

   raz  pomalowane zostaje do końca (nie tak jak standardowy PLASTIDIP, który można zdjać z auta)

   polecam do przejrzenia --> http://cepochron.pl/pliki/RAPTOR-prezentacja.pdf

   oraz kilka filmów --> 

*** https://www.youtube.com/watch?v=S0z9ixKdprg
*** https://www.youtube.com/watch?v=6DVZbLfNsWQ

 

- PLASTIDIP/LAK to cienkie powłoki gumopodobne, służące głównie jako bajer do zmiany koloru auta na sezon może dwa (wytrwali podobno jeżdzą 5 rok)

   coś na zasadzie - zmieniamy kolor na lato a za rok zrywam PLASTIDIPa i albo zmieniam na coś innego albo wracam do oryginału.

   niektórzy malują również po to aby zabezpieczyć oryginalny lakier.

   polecam do przejrzenia -->   http://cepochron.pl/pliki/cepochron-plastidip_przyklady.pdf

 

- KOSZTY:

 w zależności od warsztatu/zakładu, w jednym PAJERO 5drzwiowe kosztuje 10tys, w innym 5tys. u nas będzie to 7500 brutto w tym roku,a 

 Forek w okolicach 5netto/6brutto (RAPTOR,LINEX)

 

-WAŻNE:

grubość powłoki, RAPTOR/COBRA/LINE-X.. wszystkie ładnie wyglądają , ale aby miało to sens to grubość powłoki musi oscylować w okolicach min. 1mm (przynajmniej takie jest nasze skromne zdanie),a to oznacza ze na autko wielkości Forestera, 8-10L RAPTORa to będzie zdecydowanie za mało.

 

grubość powłoki PLASTIDIP/LAK też powinna być znaczna.. nie chodzi tylko o fakt zabezpieczenia lakieru czy jej wytrzymałość, ale o możliwość zdjęcia jej później. cienka powłoka

PLASTIDIPa jest tragiczna przy zdejmowaniu - centymetr po centymetrze, jak zdejmowanie opalenizny z pleców po upalnym lecie,

za to  gruba powłoka  - schodzi w całości z każdego elementu.

 

 

tyle w kwesti wymądrzania się :)   pewnie znajdą się inne szkoły i metody, ale każdy ma swoje zdanie.

pozdrawiamy i zapraszamy na malowanko..

.

Edytowane przez cepochron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...