Skocz do zawartości
Milo WRX STI

STI GD 2002 - jak oganąć nadkola (wew i zew) i progi

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

nadszedł czas kiedy trzeba wziąć się za "budę" - chciałbym to zrobić możliwie najlepiej i najtrwalej. Wybrać możliwie najlepsze opcje pod względem techniki oraz materiałów.

Czy ktoś chciałby się podzielić swoją opinią po takich zabiegach ?? oddanie auta nawet do fachowca niestety nie jest reguła potwierdzająca jakość wykonania.

 

- nadkola - czy oddać do dorobienia czy szukać używanych ??  może macie kogoś kto potrafi to dorobić i przesłać ?

(główny problem to rdza na połączeniach oraz wyjedzone dziury - nadkola i początkowa faza kielichów.

 

- progi - czy ktoś ma sprawdzone źródło zamienników ? czy też szukać używanych do odnowy ?

 

w wolnej chwili osoby zainteresowane tematem, proszę o "wypowiedzio-podpowiedzi" :)

Edytowane przez Milo WRX STI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie wyszły reperaturki i już nie trzeba kombinować .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ooooo !!! faktycznie! czy ktoś zamawiał ... "montował" itp ? jak z jakością dopasowania ??

 

no to teraz pozostał temat jeszcze nadkoli wewnętrznych ...  - ktoś coś ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz masz autko w bardziej niz kiepskim stanie blacharki. Jesli pytasz jak to zrobic czego uzyc, znaczy się nie wiesz. Postaw do fachowca niech zrobi powiem tylko tyle ze jako grunt polecam Euroxy CP mega skuteczny ale drogi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 ... podstawy jakieś tam mam ale nie za duże. Co do fachowców we Wrocławiu, nie jest tak łatwo. Ci którzy są faktycznie dobrzy terminy mają za 1 czy 1,5roku - to zdecydowanie za długo.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile samo spasowanie i wspawanie reperatury nie jest wielkim wyzwaniem to juz przy lakiernictwie moga byc problemy 90% warsztatow kładzie szpachlówkę na gołą blachę wiadomo czas i koszt naprawy rosnie a zarobic trzeba. Kolejna sprawa to zabezpieczenie blach od wewnątrz , jesli nie zostanie to zrobione ruda w srodku zrobi spustoszenie a jak juz wydzie to koszty odbudowy beda bardzo wysokie . Od srodka tez powinien byc dany grunt.Nie stosuj żadnych barankow zamiast tego Cobra z Novol lub Raptor z U-pol odporny na zarysowania elastyczny tworzy powloke zajedwabiscie zabezpieczajaca. Sam tego uzywam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, andre82 napisał:

O ile samo spasowanie i wspawanie reperatury nie jest wielkim wyzwaniem to juz przy lakiernictwie moga byc problemy 90% warsztatow kładzie szpachlówkę na gołą blachę wiadomo czas i koszt naprawy rosnie a zarobic trzeba. Kolejna sprawa to zabezpieczenie blach od wewnątrz , jesli nie zostanie to zrobione ruda w srodku zrobi spustoszenie a jak juz wydzie to koszty odbudowy beda bardzo wysokie . Od srodka tez powinien byc dany grunt.Nie stosuj żadnych barankow zamiast tego Cobra z Novol lub Raptor z U-pol odporny na zarysowania elastyczny tworzy powloke zajedwabiscie zabezpieczajaca. Sam tego uzywam. 

 

hej, dzięki za informacje, nawet jak wiem o co chodzi to zawsze coś wyłapię z takich odpowiedzi jak Twoja. W wolnej chwili zapraszam do mojego wątku - będe wdzięczny za sugestie, podpowiedzi itp.

 

Bardziej miałem na myśli elementy - czy kupować reperaturki, czy zlecać komuś do wykonania (komu?) czy ktoś używał i wie że ta jest lepsza ... tamta gorsza itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja zadnego raptora i cobry nie polecam niezle scierwo za niezla kase.

Lepiej kupic app 2in1, swietna masa.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, chudy__ napisał:

A ja zadnego raptora i cobry nie polecam niezle scierwo za niezla kase.

 

Mozesz rozwinac to stanowisko? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uzywalem pare razy ale jak przygotowywalem auta do off roadu.

podobno nadaja sie na podlogi pak itp ble ble ble

 

ja w swojej terenowce nie mialem dywanow, wszedzie gola blacha wiec postanowilem polozyc na podloge razem z podkladem pod tego typu wynalazki, a nastepnie pokrywalem tym nadkola

-mocniejsze uderzenie i sie wykrusza

-jak juz cos sie wyszczerbi te reszta mozna wyskubac(szpachelka to w 15min cala podloge zeskrobalem)

-po jakims czasie potrafi sie jakos dziwnie uniesc i w tym miejscu pekac (przewaznie na nie rownych miejscach gdzie sa uskoki, a jak woda wejdzie to wiaodmo co dalej)

-elastycznosc wedlug mnie bardzo slabituka

 

jeden plus taki ze bloto tego nie lapie i lekki strumien wody zmywa do zera

mozna poczytac w necie i na garanicznych forach ze ludzie mieli podobne problemy

 

ja preferuje tak jak pisalem APP U210 2 in 1

swietna mocna i elastyczna a po podniu malym cisnieniem uzyskuje sie efekt masy uszczeniajace jak w fabryce bez specjlanych pistoletow itp (w nadkolach daje na to jeszcze dobrej jakosci chlorokauczuk w kilku warstwach do kotrego bloto nie przywiera)

 

i cena 100zl raptor 25zl APP ...

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chudy jaki podkład zastosowałeś na gołą blachę. opisz jak przygotowałeś podłoże podnałożenie cobry/raptora. od ponad roku mam na progach w gf cobrę i nic nie kruszy się nic nie odpada ,nic się nie unosi. specjalnie zdemontowałem chlapacze z przodu żeby sprawdzić jak z trwałością cobry i jestem zadowolony bo się sprawdza. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w maju wstawiałem u siebie progi i reperaturki tylnych błotników zakupione z allegro. Jedyny minus jak dla mnie że progi robią bez otworów na spinki do montowania nakładek progowych bo później jest z tym troszkę zabawy żeby idealnie wymierzyć gdzie wiercić. Poza tym od maja do dziś zero śladów rudej, zakład który mi to ogarniał mówił że dało się to dość dobrze spasować więc jakościowo chyba okej, ale powiedzieli też podobnie jak andre82 że lepiej było zabezpieczyć to wszystko również od środka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobili to czy tylko powiedzieli ze dobrze by bylo? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, Jacu napisał:

Ja w maju wstawiałem u siebie progi i reperaturki tylnych błotników zakupione z allegro. Jedyny minus jak dla mnie że progi robią bez otworów na spinki do montowania nakładek progowych bo później jest z tym troszkę zabawy żeby idealnie wymierzyć gdzie wiercić. Poza tym od maja do dziś zero śladów rudej, zakład który mi to ogarniał mówił że dało się to dość dobrze spasować więc jakościowo chyba okej, ale powiedzieli też podobnie jak andre82 że lepiej było zabezpieczyć to wszystko również od środka.

 

hej. Nie masz jakiś zdjęć podczas prac itp ?  jak na tą chwile jutro mam mieć reperaturkę nadkola (prawy tył), zamówiłem tylko 1szt aby sprawdzić jak to podejdzie do STI. Nie za bardzo wiem jak to ciąć; z jednej strony chciałbym zostawić trochę (jak najwięcej) oryginalnej blachy na przyszłość... z drugiej wyciąć jak najwięcej aby dostać się do zewnętrznej ściany kielicha ...   

 

co do zabezpieczenia nadkoli i progów to mam pomysł na tak - antykorozyjny epoksyd (Novol classic car), potem we wnęki wosk valvoline tectyl, mastyki sikaflex (najpierw palcem wcisnąć potem ozdobna z pistoletu) no i potem jakaś baza ... ew emailia ozdobna Novol classic car (polycoat protect 5:1) i na to sam nie wiem - albo cobra albo cos o czym pisał Dirkdiggler w kolorze sam nie wiem ...  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj ze progi muszą mieć drożne odwodnienia wiec z woskiem nie szalej zbyt mocno. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, andre82 napisał:

Pamiętaj ze progi muszą mieć drożne odwodnienia wiec z woskiem nie szalej zbyt mocno. 

 

no własnie oglądałem jakis filmik w którym gość powiększał odwodnienie w tylnej części progu - czyli np tam gdzie u mnie właśnie zgniło ...

 

drugim pomysłem jest też "wygładzenie" zminimalizowanie miejsca gdzie gromadzi się błoto - czyli dolna część tylnego nadkola - koniec progu ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypiaskuj/ oczysc z rudego jesli jest zagruntuj uszczelnij masą mase mozesz wyprofilowac ze spadkiem zeby woda splywala  i zostaw niech dobrze wyschnie. I polakieruj zakonserwuj. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrx to standardowa buda.

Kombi jest tylko inne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasują do wrx ale nie mają otworów na te kołki do zamontowania listwy progowej i trzeba je wiercić samodzielnie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, ursusraketa napisał:

Wrx to standardowa buda.

Kombi jest tylko inne .

no faktycznie :)

 

23 minuty temu, Jacu napisał:

Pasują do wrx ale nie mają otworów na te kołki do zamontowania listwy progowej i trzeba je wiercić samodzielnie. 

ale ja pytałem o reperaturki nadkoli a nie progów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja właśnie jestem na etapie ... wstawiania tych reperaturek nadkoli, też zastanawiałem się czy wersja standardowa jest taka jak WRX / STI ale jak na razie wszystko pasuje ...

 

mam nadziej że czas będzie dla mnie łaskawszy i niebawem wrzucę to co urzeźbiłem ...

u mnie na tą chwile tak to wygląda ...

 

sti_nadkole_ruda.jpg

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×