Skocz do zawartości

zdejmowanie kolektora dolotowego N/A


chudy__

Rekomendowane odpowiedzi

Oj Dawid, wszystko co CI będzie przeszkadzało.

 

Możesz wyczyścić przepustnicę, rury. Jak porozbierasz wszystko prawdopodobnie dojdziesz do świec ... pamiętaj o kolejności kabli z puszki. 

 

Najbardziej skupił bym się, żeby nic nie wleciało do silnika.

 

Jak będziesz składał korektor to staraj się dokręcać po przekątnej i delikatnie z czuciem (kieruj się zasadami jak byś dokręcał głowice) 

 

Ps: Ja jak coś rozbieram (i do końca nie jestem pewien) to przeważnie robię zdjęcia żeby później wiedzieć gdzie co było ... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pamiętaj żeby przed demontażem pozbyć się ciśnienia w układzie paliwowym. No i nie wiem jak z płynem chłodniczym bo jak ja demontowałem to miałem układ pusty ale trochę pewnie trzeba spuścić. 

 

A dolot dokręca się z momentem 25 Nm

 

Możesz też przy okazji sprawdzić jak wtryskiwacze działają. 

Edytowane przez Narrator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewody pompy wspomagania są przykręcone do osłony wtryskiwaczy od strony pasażera i je musisz odkręcić. Później pompę razem ze zbiorniczkiem przenieść na lewą stronę tak aby móc wyjść dolot. 

Alternator lepiej też wykręcić, toż to jedna śrubka. Kompresor może zostać. 

 

W weekend powinieneś ogarnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw jednak sprawdze te cisnienie i jak bedzie nie takie to wtedy kolektor

dzis sprawdzilem FreeSSM rozne wskazania ale niestety nie ogarniam tego i np:

-maniflod relative -72  kPa(na wolnych obrotach) i -27 kPa przy okolo 2500rpm

-maniflod absolute 29 kPa (na wolnych obrotach) i 74 kPa przy okolo 2500rpm

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kolektorze przy wyłączonym silniku jest ciśnienie równe ciśnieniu atmosferycznemu czyli ok. 100 kPa

 

manifold relative to ciśnienie przy założeniu że w kolektorze na wyłączonym silniku jest 0 kPa, dlatego na wolnych obrotach masz wartość ujemną bo zasysane powietrze tworzy podciśnienie (w Twoim przypadku -72 kPa).

 

manifold absolute to ciśnienie jakie rzeczywiście jest w danym momencie w kolektorze, czyli atmosferyczne pomniejszone o to co zasysa silnik.  

 

Czyli jak dodasz wartości wartości bezwzględne relative + absolute to wyjdzie 72 + 29 = 101 kPa (1001 hPa) czyli ciśnienie atmosferyczne jakie było w momencie pomiaru :)

 

W każdym bądź razie u Ciebie na wolnych obrotach jest 29 kPa czyli dobrze. 

 

A na obciążeniu nie ma co sprawdzać bo z tym jest różnie. Jakbyś zobaczył wykres to na wyjściu będziesz miał 29 kPa, w momencie jak dodasz gaz to na chwile będzie malało a później gwałtownie wzrośnie.

 

Mógłbyś jeszcze sprawdzić jakie pokazuje ciśnienie na wyłączonym silniku aby się upewnić czy czujnik jest ok. ale z tego prostego dodawania widać że raczej jest.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cala przepustnice wymieniłem razem z uszczelka.

Oring tylko jest stary pod krokowcem.

Czyli zaworow nie musze regulowac?

A jakie parametry powinny być przy tps?

Otwarcie przepustnicy pokazuje chyba ok.

Na wolnych jest 0% 

Edytowane przez chudy__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...