chudy__ Opublikowano 14 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2017 Mam zamiar zabrac sie za demontaz dolotu w moim ej201 Czy jest to trudna operacja? Co trzeba odkrecic aby spokojnie go zdemontowac? Na co uwazac? Co zrobic przy okazji jak by juz udalo sie go zdjac? Chce wymienic uszczelki pod nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Oj Dawid, wszystko co CI będzie przeszkadzało. Możesz wyczyścić przepustnicę, rury. Jak porozbierasz wszystko prawdopodobnie dojdziesz do świec ... pamiętaj o kolejności kabli z puszki. Najbardziej skupił bym się, żeby nic nie wleciało do silnika. Jak będziesz składał korektor to staraj się dokręcać po przekątnej i delikatnie z czuciem (kieruj się zasadami jak byś dokręcał głowice) Ps: Ja jak coś rozbieram (i do końca nie jestem pewien) to przeważnie robię zdjęcia żeby później wiedzieć gdzie co było ... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Na poczatek umyj silnik. Demontaz kolektora dolotowego jest tak prosty ze nie ma co sie rozpisywac. Umyc mozesz od razu przepustnice i kolektor w srodku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Przed robieniem czegokolwiek przedmuchaj silnik sprężarka albo dmuchawa do liści. Możesz też umyć ale koniecznie przedmuchaj przed i po myciu. Na górze silnika jest mnóstwo piachu. Wysłane z mojego LG-M160 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 (edytowane) I pamiętaj żeby przed demontażem pozbyć się ciśnienia w układzie paliwowym. No i nie wiem jak z płynem chłodniczym bo jak ja demontowałem to miałem układ pusty ale trochę pewnie trzeba spuścić. A dolot dokręca się z momentem 25 Nm Możesz też przy okazji sprawdzić jak wtryskiwacze działają. Edytowane 15 Listopada 2017 przez Narrator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
llkuba Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Jak będziesz mył silnik to Panowie zapomnieli o naważniejszym. Silnik musi być zimny ... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre82 Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Nie zapomnieli o tym. To chyba jasne ze silnik powinien byc zimny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 15 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Myc raczej nie bede.jak juz to powietrzem. A alternator, kompresor klimy tez do wywalenia? Walcze caly czas z tymi zawieszajacymi obrotami i stwierdzilem ze chyba zostaje juz tylko zdjecie dolotu. Przepustnica jest wymyta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzikus7 Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Ja zdejmowalem bo wyjmowałem silnik. A jeszcze jedno jak będziesz wyjmować wtryskiwacze to zmień od razu oringi pod nimi. Wysłane z mojego LG-M160 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 15 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Czyli ogolnie robota nie nazlezy do trudnej? Do ogarniecia w weekend przy piwku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Przewody pompy wspomagania są przykręcone do osłony wtryskiwaczy od strony pasażera i je musisz odkręcić. Później pompę razem ze zbiorniczkiem przenieść na lewą stronę tak aby móc wyjść dolot. Alternator lepiej też wykręcić, toż to jedna śrubka. Kompresor może zostać. W weekend powinieneś ogarnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 15 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Obejrze to dzis jeszcze raz porządnie i zobacze czy bedzie mi sie chcialo z tym walczyc bo troche mnie przeraza widok od góry na ten caly mix. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Spróbuj sprawdzić jakie masz ciśnienie w dolocie. Na wyłączonym zapłonie powinno być 73.3 — 106.6 kPa a na biegu jałowym 20.0 — 46.7 kPa Jeżeli będzie w tych granicach to wg. mnie uszczelki są w porządku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 15 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 (edytowane) A czym to sprawdzic? Jakim programem? Janizywam fresa ale tam chyna nie ma za duzo opcji Edytowane 15 Listopada 2017 przez chudy__ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brahu Opublikowano 15 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Nie wiem czy jest sens w N/A ale jak będziesz miał zdjęty kolektor, to warto powymieniać wszystkie gumowe przewody paliwowe, te co lecą właśnie pod kolektorem, bo z czasem lubią robić się "drewniane". pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 15 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2017 Najpierw jednak sprawdze te cisnienie i jak bedzie nie takie to wtedy kolektor dzis sprawdzilem FreeSSM rozne wskazania ale niestety nie ogarniam tego i np: -maniflod relative -72 kPa(na wolnych obrotach) i -27 kPa przy okolo 2500rpm -maniflod absolute 29 kPa (na wolnych obrotach) i 74 kPa przy okolo 2500rpm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 18 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 W kolektorze przy wyłączonym silniku jest ciśnienie równe ciśnieniu atmosferycznemu czyli ok. 100 kPa manifold relative to ciśnienie przy założeniu że w kolektorze na wyłączonym silniku jest 0 kPa, dlatego na wolnych obrotach masz wartość ujemną bo zasysane powietrze tworzy podciśnienie (w Twoim przypadku -72 kPa). manifold absolute to ciśnienie jakie rzeczywiście jest w danym momencie w kolektorze, czyli atmosferyczne pomniejszone o to co zasysa silnik. Czyli jak dodasz wartości wartości bezwzględne relative + absolute to wyjdzie 72 + 29 = 101 kPa (1001 hPa) czyli ciśnienie atmosferyczne jakie było w momencie pomiaru W każdym bądź razie u Ciebie na wolnych obrotach jest 29 kPa czyli dobrze. A na obciążeniu nie ma co sprawdzać bo z tym jest różnie. Jakbyś zobaczył wykres to na wyjściu będziesz miał 29 kPa, w momencie jak dodasz gaz to na chwile będzie malało a później gwałtownie wzrośnie. Mógłbyś jeszcze sprawdzić jakie pokazuje ciśnienie na wyłączonym silniku aby się upewnić czy czujnik jest ok. ale z tego prostego dodawania widać że raczej jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 18 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 Na wyłączony Aboslute jest 100 Relative -1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 18 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 A te poprzednie wartości mierzyłeś na rozgrzanym silniku, czy na zimnym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 18 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2017 Rozgrzany jak wrocilem po okolo 15km A drugi raz na letnim i byly podobne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
namiot Opublikowano 19 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2017 Sprawdz te cisnienia na zimnym jak bedziesz mial za duze podcisnienie to zawory do regulacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 19 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2017 zimny silnik po nocy: -wyłączony absolute 99 kPa relative 0 kPa -włączony absolute 40 kPa ------------ po okolo 3min 35 relative -59 kPa ------------ po okolo 3min -64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 20 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 Ciśnienie masz książkowe. Wg. mnie nie powinno być mowy o jakiejś nieszczelności. A próbowałeś podmienić krokowca i TPS'a? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudy__ Opublikowano 20 Listopada 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2017 (edytowane) Cala przepustnice wymieniłem razem z uszczelka. Oring tylko jest stary pod krokowcem. Czyli zaworow nie musze regulowac? A jakie parametry powinny być przy tps? Otwarcie przepustnicy pokazuje chyba ok. Na wolnych jest 0% Edytowane 20 Listopada 2017 przez chudy__ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się