Skocz do zawartości
rydzada

Pompa wspomagania. Kończy się?

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, czy to już, ale być może kończy się pompa. Zwłaszcza (chyba jedynie) na zimno po odpaleniu auta i próbie ruszenia kierownicą, pasek piszczy, a kiera kręci się z oporem i wyraźnymi przeskokami w układzie kierowniczym. 

Jak zdiagnozować, że to pompa, a nie np. przekładnia? 

Jeśli pompa, to szukać używki, czy da się regenerować, czy jednak sztuka nówka? Jakim kosztem da się to ogarnąć? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dzieje się to tylko po zimnym starcie to sprawdź najpierw sam pasek (stan/naciąg/odtłuść) zanim pójdziesz w koszty. Jeśli jest uszkodzony to wspomaganie ma prawo się tak zachowywać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

jak już wyeliminujesz ew. problemy z paskiem to kupujesz litr ATF'u i dużą strzykawkę, odsysasz i wymieniasz to co jest w zbiorniczku, robisz pętlę wokół osiedla i jeszcze raz. Potem kilka dni i znowu, aż Ci się butelka nowego ATF'u skończy.

Jak nie ma poprawy w pracy wspomagania to niestety trzeba głębiej łapy pchać.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Możesz też wymienić o-ring pod górnym króćcem  - pompa "jęczy" i objawy też takie jak opisujesz ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Pasek wymieniony był profilaktycznie pół roku temu. Podciągnę go trochę. Płyn fakt - warto przepłukać układ świeżym, bo ten ma już pewnie 11 lat, czyli tyle, co auto. Uszczelka widzę, że chyba domaga się wymiany - sączy się olej (!!) Jeśli to na zdjęciu to jest to, o czym piszecie ?

20171114_130459_resized.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak coś uważaj na skrawmet w Sopocie ... mnie naciągneli z pompą (zregenerowali ... po zamontowaniu nie było poprawy, jak przyjechałem z reklamacją to padł temat przekładni ale ściemniłem im, że to wina pompy bo zamontowałem na chwile sprawną i było oki . Wzieli z łaską do ponownego sprawdzenia ... telefon i informacja, ze nic nie zrobili z pompą i jest dobrze zregenerowana (po ponownym montażu temat zniknał ... poprawili regenerację ale się do tego nie chcieli przyznać).

Nanengas też nie polecam (podobny przypadek ale z przekładnią)

Edytowane przez yaro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Mi na chwilę pomogła wymiana o-ringu (założyłem 34439FG000 ), potem wymiana całego tego węża który Ci się poci.

Nie miałem takich objawów jak przeskoki, rzęziło tylko na zimnym .

(Lanos '08)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, rydzada napisał:

Dzięki za podpowiedzi. Pasek wymieniony był profilaktycznie pół roku temu. Podciągnę go trochę. Płyn fakt - warto przepłukać układ świeżym, bo ten ma już pewnie 11 lat, czyli tyle, co auto. Uszczelka widzę, że chyba domaga się wymiany - sączy się olej (!!) Jeśli to na zdjęciu to jest to, o czym piszecie ?

 

Na zdjęciu nie mogę tego zlokalizować, u mnie było zapocone pod tym zbiorniczkiem. Oring wymieniono przy okazji wymiany płynu na przeglądzie powitalnym. Tyle że musiałaby być duża nieszczelność aby się płyn się zapowietrzał więc po krótkim czasie i tak by wyciekł. Pasek też wymieniono po zakupie gdyż był na wykończeniu choć bez żadnych objawów. Natomiast przygody z nim zaczęły się na zime po jakis 7 miesiącach, zaczął piszczeć z rana - powrót do ASO i naciągnęli go ponownie oraz potraktowali plakiem: podobno jest regułą aby skontrolować po paru miesiącach od wymiany jego naciąg.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, gorion napisał:

powrót do ASO i naciągnęli go ponownie oraz potraktowali plakiem:

plakiem :huh::unsure: pierwsze słyszę żeby ślizgający się pasek traktować silikonem w spray'u. Piszczeć to pewnie przestanie ale ślizgać się będzie jeszcze bardziej. Są specjalne spray'e zwiększające tarcie.

13 godzin temu, gorion napisał:

podobno jest regułą aby skontrolować po paru miesiącach od wymiany jego naciąg.

a to akurat prawda, każdy układ napędzany paskiem gdzie nei ma samonapinacza powinno się co jakiś czas kontrolować

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam tylko co z kolei powtórzył mi Szef po serwisie ;) Osobiście nie patrzyłem czy był to plak czy co innego ale faktem jest że od roku temat nie wrócił.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W dniu 13 listopada 2017 o 23:19, rydzada napisał:

Nie wiem, czy to już, ale być może kończy się pompa. Zwłaszcza (chyba jedynie) na zimno po odpaleniu auta i próbie ruszenia kierownicą, pasek piszczy, a kiera kręci się z oporem i wyraźnymi przeskokami w układzie kierowniczym. 

 

U mnie objawy były identyczne i wymiana paska pomogła.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko znajdę chwilę czasu naciągnę nieco i o efektach poinformuję. Pesek mój ma niecały rok. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Jak tylko znajdę chwilę czasu naciągnę nieco i o efektach poinformuję. Pesek mój ma niecały rok. 
U mnie po wymianie rozrządu i paska wspomagania też piszczał na zimnym silniku i blokowało się wspomaganie. Pomogło naciągnięcie paska piszczenie ustało. Dolałem też płynu do wspomagania bo było na minimalnym poziomie.

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Ten oring muszę jeszcze zmienić. Weżyk chyba zostawię stary bo jednak ponad dwie stówki kosztuje. Wciąż brak czasu na dłubanie :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

×