Jump to content

ABS - przed i poliftowy - różnice IMPREZA GC


Dyziek

Recommended Posts

Cześć!

 

Zmieniałem zwrotnice w swoim GC z 2000r.

Niestety nie zagłębiłem się w temat i kupiłem komplet ze starszego modelu. Różnią się ABS-em, a konkretnie są inne koronki i miejsca mocowania czujników. Udało się to zgrać i złożyć, kostki czujników pasowały i nawet zaczęło wszystko działać. Na chwilę.

ABS świrował, tzn raz działał prawidłowo (ale wyłączał się przy dużych prędkościach), czasami (co gorsze) pedał robił się twardy (odbijał) już podczas delikatnego wciśnięcia - praktycznie brak hamulca... raz zatrzymałem się na środku skrzyżowania :[ 

 

Czy ktoś może mi napisać czy to ma prawo działać poprawnie?

 

Wyczyściłem koronki na błysk ale zanim sprawdzę działanie w praktyce wolę się upewnić tutaj czu można tak manewrować czujnikami (zakładam, że tak bo jednak momentami działał poprawnie.

 

A na zdjęciach w ramach ciekawostki - dzień w którym, przegnił sworzeń w zwrotnicy :( Na szczęście toczyłem się 10km/h

 

20170314_093209.jpg

20170314_074443.jpg

Link to comment
Share on other sites

Witaj,

 

 Korona (koło zębate) musi mieć taką samą ilość zębów, wielkość  musi być taka sama  do tego co miałeś , mało tego odległość od czujnika od koronki musi być w takiej odległości jak była.

 

Czujnik też musi być tego samego typu, gdy jest  inny to sterownik będzie błędnie odczytywał. Nawet jak  wtyczka pasuje to czujniki mają  różne rezystancje albo inne parametry.  

 

Sterownik ABS zlicza obrót z każdego koła a Twoim przypadku masz dużą różnicę między przodem a tyłem i dlatego ABS wariuje bo "myśli", że któreś koła są w poślizgu. 

 

Jeżeli nie uporasz się z tym a chcesz jeździć proponuję wyciągnąć bezpiecznik ABS tylko wtedy musisz pamiętać o tym, że jak mocno nadusisz stop to koła zablokują się.

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odzew.

 

Ech trochę zawaliłem w takim razie :( Nie liczyłem ilości zębów ale domyślam się że jest różnica... jedna koronka jest duża druga znacznie mniejsza.

 

Co dziwne - testując na placu łapałem spokojnie 100km/h i działało poprawnie. Dopiero powyżej dopuszczalnej autostradowej prędkości kontrolka się zaświeciła.

Dla bezpieczeństwa jeżdżę bez bezpiecznika aczkolwiek wolałbym to zrobić na tip top.

Godzinę temu, llkuba napisał:

masz dużą różnicę między przodem a tyłem

No i pewnie ta różnica dyskwalifikuje mój zestaw :] Człowiek nie przemyślał a teraz pokutuje ;)

Link to comment
Share on other sites

Tak do 100 km/h było dobrze ale na śniegu czy szutrze wyglądało by to inaczej ... .

 

Człowiek uczy się całe życie najważniejsze, że widzi swoje błędy. Ja też popełniam błędy (czasem z rutyny) ciesze się, że mogłem Tobie pomóc.

 

Pozdrawiam i życzę miłego upalania !!! 

 

PS: Piękny RS 

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję!

 

pozostaje mi szukać zwrotnic po 00. Pytanie czy same koronki abs da się kupić/zamomtować bo stare przy zbijaniu popekały :(

Obawiam się, że teraz to potrzebuję półosi z kompletem zwrotnic :]

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...