Skocz do zawartości

Świece Brisk


seba553

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś stosował świece evo w imprezie? Dzisiaj znalazłem ciekawy artykuł na ten temat: 

 

"Najnowsze świece firmy BRISK Polska i wersja Premium EVO które ponownie testowaliśmy w dniu wczorajszym przeszły najśmielsze nasze wyobrażenia. 

Do testu użyliśmy samochodu Toyota Yaris z silnikiem 1.3 VVT-I o deklarowanej seryjnej mocy 87 KM. Samochód zadbany z przebiegiem niecałych 80 tyś. km. 

Samochód miał w niedawnym czasie przegląd. Zatem ma świeży filtr powietrza, świeży olej Motul i ma relatywnie śwież seryjne świece. 

Dlatego początkowo wykonaliśmy pomiar mocy na certyfikowanej hamowni obciążeniowej Maha LPS 3000 wraz z dodatkową weryfikacją parametrów pracy silnika w tym składu mieszanki, temperatur zasysanego powietrza, kąta wyprzedzenia zapłonów i przepływu powietrza.

Ku miłemu zaskoczeniu egzemplarz zamiast 87 KM wykazał moc na poziomie 91,3 KM do czego z pewnością w tym silniku przyczyniło się stosowanie oleju Motul oraz dodatku zmniejszającego tarcie.

Pozostałe parametry wykazują akceptowalną stabilność, wnikliwe dane pomiarowe potwierdzają zastosowanie paliwa 95 oktan. 

Następnie po częściowym wychłodzeniu silnika zamontowaliśmy dedykowane do tego modelu świece Brisk Premium Evo (porównanie tych które były zamontowane a nowych Brisk Premium Evo na zdjęciu).

Już po uruchomieniu na Brisk-ach w słuch wpadła lepsza kultura pracy silnika. Po rozgrzaniu przed pomiarem mocy próba reakcji silnika na naciśnięcie pedału gazu wykazała znacznie lepszą reakcję co nas bardzo miło zaskoczyło.

Natomiast całkowite zaskoczenie wykazały pomiary (tak jak w opcji na seryjnych świecach na 4-tym biegu) gdyż już podczas pomiarów było widać ewidentnie lepszą charakterystykę momentu, mocy i wzrost wartości maksymalnych.

Moc w tym małym silniku wzrosła o 4.7 KM!!! a moment obrotowy o 4.9 Nm!!!

Ponadto przepływ mas powietrza jak i skład mieszanki potwierdził uzyskiwaną większą energię poprzez polepszenie procesu spalania. W tym przypadku świece dały taką możliwość, że gdyby zastosować sportowy filtr powietrza afekt przyrostu mocy i momentu obrotowego byłby jeszcze lepszy (na seryjnych świecach zastosowanie filtra sportowego było mało zasadne).

Celem dochowania jak największej dokładności pomiarów, zostały one wykonane w odstępie 30 minut od siebie, w tym samych warunkach ciśnieniowych, temperaturowych jak i bez zmiany pozycji samochodu na hamowni.

Zatem nasze wyniki testu po zastosowaniu świec Brisk Premium EVO są następujące:

- lepszą kultura pracy silnika
- znaczące zmniejszenie efektu "wypadania zapłonów"
- lepsza reakcja silnika na naciśnięcie pedału gazu
- wyższy moment obrotowy o prawie 4%
- wyższa Moc silnika o 5%
- możliwe zmniejszenie zużycia paliwa z uwagi na generowanie większej energii z paliwa 
- efektywniejsze spalanie paliwa to czystsze zawory, olej i silnik, zatem lepsza żywotność.

Reasumując, jako wymagający zespół który stosuje produkty o wysokiej efektywności, jakości dające zarazem bezpieczne efekty w pełni możemy polecić świece Brisk Premium Evo do zastosowania w samochodach z silnikami seryjnymi jak i po tuningu,

Z pewnością ważnym jest aby w pełni wykorzystać jak widzicie bardzo duże możliwości jakie dają najnowsze świece Brisk Premium Evo zastosować je do silnika którego osprzęt jest w poprawnej kondycji. Ponadto silnik sam w sobie powinien mieć wysoki parametr wewnętrznej szczelności.

Dla Waszej informacji od 2013 roku w nie-ASO Rally Team stosujemy w naszym samochodzie Abarth 500 wcześniej R3T od dwóch lat jako Open 2WD, aktualnie z mocą 300 KM i momentem 400 Nm, w szczególności podczas temperatur zewnętrznych wyższych niż 20 C świece Brisk Racing. 

Ten sam rodzaj świec stosował Kajto kiedy jeździł jeszcze Subaru. 

U nas mimo tak wysokiej mocy (300 KM z silnika 1.nie-ASO), specjalnemu systemowi kontroli trakcji opartego na zmiennej charakterystyki zapłonów celem kontrolowania (aktywnej redukcji momentu obrotowego poprzez wycinanie zapłonów), potrzymania doładowania, tym samym mocnego obciążenia świec zapłonowych sprawują nam się one na medal.

Zatem nasze doświadczenie jak i w tym przypadku wnikliwe pomiary w pełni potwierdzają, że warto zastosować najnowsze świece Brisk Premium Evo w swoim samochodzie."

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, seba553 napisał:

Ku miłemu zaskoczeniu egzemplarz zamiast 87 KM wykazał moc na poziomie 91,3 KM

 

1 godzinę temu, seba553 napisał:

wyższy moment obrotowy o prawie 4%
- wyższa Moc silnika o 5%

to jest zwykły błąd hamowni więc na cuda nie licz- świece jak świece do Japończyka szukałbym ngk lub denso. Gdyby zmierzono serie najpierw , po pomiarze w tych samych warunkach włożono nowe świece i wtedy wykonano pomiar można by mówić o jakiś przyrostach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...