Jump to content

Recommended Posts

Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem Subaru:) Legacy kombi 2006, 2.0 165hp

 

Mój nowy nabytek stoi na gumach 215/45 R17 ( z kalkulatora opon - średnica 625,3mm ), dla mnie jest to za trochę za niski profil/za mała opona. Jaki wiekszy rozmiar opony mógłbym zastosować? W drugim samochodzie mam 215/55 R17 ( średnica 668,3mm ) i to jest piękna duża opona, czy wejdzie do Legacy bez problemu?

 

Jest jeszcze po drodze 215/50 R17 ( 646,8mm )

 

Załączam również dwa zdjęcia Legacy, na których ewidentnie są większe opony jak 215/45 R17, co to może być?

2017-11-12 06.19.42.jpg

2017-11-12 06.20.10.jpg

Link to post
Share on other sites

Informacja potwierdzona - na załączonych przeze mnie zdjęciach są 205/55 R16 ( srednica 631,9mm ). Tak więc nadal pozostaje kwestia co z moimi 17tkami?

Edited by bikeman1
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Witaj,najpierw sprawdz naklejkę na słupku przy fotelu kierowcy tam masz rozmiary opon dopuszczonych przez fabrykę,ewentualnie dobierz przez kalkulator opon zamiennik do fabrycznych 215/45/17

Link to post
Share on other sites
36 minut temu, andrzej0811 napisał:

Witaj,najpierw sprawdz naklejkę na słupku przy fotelu kierowcy tam masz rozmiary opon dopuszczonych przez fabrykę,ewentualnie dobierz przez kalkulator opon zamiennik do fabrycznych 215/45/17

 

Tak tak, najbliższym zamiennikiem jest 225/45 R17 ale to tez jest dla mnie na niski profil...

 

Mówie w drugim samochodzie mam 215/55 R17 ( foto poniżej ) i dla mnie to jest profil idealny ( komfort / wygląd )

 

44 minuty temu, tedimy99 napisał:

215\55\17 to rozmiar fabryczny do Legacy Outback na 17 koło ,więc w Legacy poza prześwitem różnicy nie ma.

 

No i teraz główne pytanie czy Legacy i Outback różnią się konstrukcyjnie??? Bo jeśli nie, to 215/55 R17 powinny do Legacy przypasować...

 

20171004_124234.jpg

Link to post
Share on other sites

Zakładając 215/55/17 za 215/45/17 będzie różnica +6.43%(powinno być 1.5%) krótko na liczniku masz 100 km/h a faktycznie jedziesz 106,5km/h,ale to twoje auto i robisz co chcesz.Ewentualnie można założyć 225/50/16 +1%

Link to post
Share on other sites

Szczerze...to pomału zaczynam się przekonywać do 215/45 R17, od razu po zakupie jak zobaczyłem te "zelówki" to sie wystraszyłem, ze po naszych drogach będzie katorga...ale jest OK:) 

Link to post
Share on other sites
W dniu 23.11.2017 o 10:31, bikeman1 napisał:

A masz jakieś zdjęcie na tych 215/50 R17?

Na razie leżą w garażu bo to są letnie, mam na zimowych kołach 225/45/17  zdjęcia poniżej 

 

IMG_20171124_122601.jpg

IMG_20171124_122547.jpg

Edited by RafcioL27
Link to post
Share on other sites

Tak, co do rozmiaru to decyzja podjęta, 215/50 R17

 

Teraz się waham, czy...

- zima -> lato 

- wielosezon

 

W Astrze G miałem wielosezon, Fulda Multicontrol, nie powiem, dawały radę, zarówno przy +35 jak i w zimie przy minusowej temperaturze. Opony były ciche, ładnie wybierały

 

1.jpg.28caea827b7e2337662f6f80ed48d4ea.jpg

 

I teraz tak, jak miałbym do Subaru kupować wielosezon to chodzi mi po głowie GoodYear Vector 4Season, bo Fuldy nie ma w tym rozmiarze.

 

 

maxresdefault.jpg.056f9fa610e72d967566d124b47c173a.jpg

 

Przy systemie zima - lato musiałbym gdzieś ciąć koszty bo do Subaru muszę kupić w sumie 2 komplety: lato, zima i drugi samochód: lato - tez w 17tce, także przy założeniu premium robi się ponad 6k wydatku. A kupując klasę eco lub budget nie wiem czy nie będzie lepiej kupić wielosezon GoodYear. Co myślicie?

 

maxresdefault.jpg

Edited by bikeman1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, bikeman1 napisał:

Tak, co do rozmiaru to decyzja podjęta, 215/50 R17

 

Teraz się waham, czy...

- zima -> lato 

- wielosezon

 

W Astrze G miałem wielosezon, Fulda Multicontrol, nie powiem, dawały radę, zarówno przy +35 jak i w zimie przy minusowej temperaturze. Opony były ciche, ładnie wybierały

 

1.jpg.28caea827b7e2337662f6f80ed48d4ea.jpg

 

I teraz tak, jak miałbym do Subaru kupować wielosezon to chodzi mi po głowie GoodYear Vector 4Season, bo Fuldy nie ma w tym rozmiarze.

 

 

maxresdefault.jpg.056f9fa610e72d967566d124b47c173a.jpg

 

Przy systemie zima - lato musiałbym gdzieś ciąć koszty bo do Subaru muszę kupić w sumie 2 komplety: lato, zima i drugi samochód: lato - tez w 17tce, także przy założeniu premium robi się ponad 6k wydatku. A kupując klasę eco lub budget nie wiem czy nie będzie lepiej kupić wielosezon GoodYear. Co myślicie?

 

maxresdefault.jpg

Jestem zdania że jak jest coś do wszystkiego czyli do niczego. Ja zawsze zmieniam opony lato - zima

Edited by Oczkoo15
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Ja do tej pory też zawsze miałem osobne koła na lato i zimę.

Ale ponieważ przebiegi mam niewielkie i głównie miasto/podmiejskie więc w przypadku OBK postanowiłem spróbować całorocznych.

 

Byłem zdecydowany na `Kleber Quadraxer2 215/55 R17 98 V XL`, ale nie mieli w Norauto w Krakowie (a niestety musiałem na szybko coś znaleźć..).

Więc stanęło na `Falken Euroall Season AS200` o takich samych parametrach jw. - japońskie, więc muszą być dobre :biglol:

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...