Jump to content

Outback 2011 2.0 Boxer


barglo6026

Recommended Posts

Witam,

 

Pierwszy moj post na tym forum więc przede wszystkim witam wszystkich ;)  Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Outback 2011 2.0 Boxer Diesel.

Do bardziej doświadczonych kolegów mam kilka pytań...a w zasadzie usterek ;) Mam nadzieję, że pomożecie ;)

 

1. Najważniejszy problem...delikatny stukot, troche jak metal o metal, tylko i wylacznie na rozgrzanym silniku, nigdy na zimnym...zawsze na biegach 2 i 3 oraz tylko i wylacznie przy 1500-1800 obrotów i tylko jak dodaje gazu, w pozostalych przypadkach stukotu brak...macie jakis pomysł? ;) 

2. Jak wrzucam bieg wsteczny to czujniki parkowania wariują, w sensie światło wstecznego miga nieregularnie i czujniki piszczą też w rytm światła ;)

3. Wielofunkcyjna kieronwnica...podgłaszanie i jeszcze jeden przycisk nie działają...

 

z góry przepraszam jesli któryś z problemów już sie pojawił, ale stwierdziłem, że zbiore swoje razem i ktos może chociaż jakims linkiem poratuje....

 

dzięki wielkie

pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

witamy się tutaj:

 

Rozumiem, że chcesz, żebyśmy Ci zdiagnozowali samochód przez internet? Noo... to diagnoza jest jedna - trzeba było kupić Skodę ;)

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

spodziewałem się tego typu odpowiedzi od jakiegoś ogarniętego starego wyjadacza, dzięki! ;)

 

P.S. myslałem, że może ktoś spotkał się z tego typu usterkami dlatego też zamieściłem post w dziale...forum techniczne...gdzie zamieszcza się pytania dotyczące usterek.

 

Pozdrawiam Cię serdecznie i mimo wszystko liczę na pomoc, od jakiegoś normalnego, życzliwego użytkownika Subaru ;)

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy jestem normalny ale postaram się odpowiedzieć :)

Choć

 

Godzinę temu, barglo6026 napisał:

1. Najważniejszy problem...delikatny stukot, troche jak metal o metal, tylko i wylacznie na rozgrzanym silniku, nigdy na zimnym...zawsze na biegach 2 i 3 oraz tylko i wylacznie przy 1500-1800 obrotów i tylko jak dodaje gazu, w pozostalych przypadkach stukotu brak...macie jakis pomysł? ;) 

 

Mamy pomysł. Ale zanim go podamy to zapytam:

Jaki jest przebieg?

Czy auto jest z polskiej sieci i czy wszystkie przeglądy ma w ASO zrobione?

 

 

Godzinę temu, barglo6026 napisał:

2. Jak wrzucam bieg wsteczny to czujniki parkowania wariują, w sensie światło wstecznego miga nieregularnie i czujniki piszczą też w rytm światła ;)

 

Wg mnie prąd gdzieś ucieka. Kabelek przetarty, brak masy, itp.

Tylko jak znaleźć gdzie bez rozbiórki połowy auta? Trudna sprawa.

 

 

Godzinę temu, barglo6026 napisał:

3. Wielofunkcyjna kieronwnica...podgłaszanie i jeszcze jeden przycisk nie działają...

 

Czyli coś się poprzecierało? Dziwny problem.... może to jest powypadkowy samochód?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Złota zasada forów mówi, że zanim założysz nowy temat przeszukaj jego zasoby.

1. TTTM albo i nie. U mnie czasem tak, czasem nie. Brak pomysłu dlaczego.

2. Jak kolega napisał wyżej.  U mnie jak wrzucam wsteczny szumi radio, traci zasięg ale nie mam czujników.

3. Znana przypadłość. Masz auto po gwarancji więc tylko wymiana ale się nie opłaca bo drogo.

 

 

Edited by Ayu
Link to comment
Share on other sites

Hej, dzięki za chęci!

 

1. Przebieg 169.000km,  Auto zakupione w Subaru w Krakowie, tam serwisowane rok w rok i zostawione w rozliczniu. 

2. Podejrzewałem czujnik wstecznego...ale rzeczywiscie moze sprawdze u elektryka.

3. Auto nie jest powypadkowe na pewno. Byl lekko stukniety z tyłu, widziałem zdjęcia, ale dosłownie rozbita lampa prawa i kawałek zderzaka ;)

    Autko jest w swietnym stanie, kierownica wyglada bardzo dobrze. Może też elektryka w kierownicy?

 

dzięki za wszelkie podpowiedzi!

Ayu, dzieki za szybka odpowiedź. Wybacz ale nie znalazłem niczego pomocnego w poprzednich wątkach, dlatego ośmieliłem się napisać nowy post. Tak czy inaczej dzięki za odpowiedź.

 

pzdr

Link to comment
Share on other sites

1.Po prostu jest ryzyko, że kończy się silnik. Tak bywa w przypadku diesla Subaru. Jeszcze raz kłania się lektura forum.

2. Nic więcej do dodania.

3. Tak, elektryka. Dalsze część jak w pkt. 1. Kilka tematów niżej w tym dziale jest info.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, barglo6026 napisał:

 

1. Przebieg 169.000km,  Auto zakupione w Subaru w Krakowie, tam serwisowane rok w rok i zostawione w rozliczniu.

 

Czyli jest jeszcze nadzieja... ;)

Btw..... nie czytaj forum bo stracisz przyjemność z jazdy.

 

Jestem ciekaw jak masz zapełniony DPF po 170 kkm. Robiłeś przegląd przedzakupowy? Masz wydruk z kompa?

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, sambor napisał:

 

Czyli jest jeszcze nadzieja... ;)

Btw..... nie czytaj forum bo stracisz przyjemność z jazdy.

 

Jestem ciekaw jak masz zapełniony DPF po 170 kkm. Robiłeś przegląd przedzakupowy? Masz wydruk z kompa?

 

 

 

 

Nie robiłem przeglądu, rozmawiałem z gościem, który serwisował to auto w serwisie subaru i twierdził, że gość od którego kupiłem autko regularnie go serwisował i auto jest w bardzo dobrym stanie technicznym. Myślisz, że DPF moze miec coś z tym współnego? 

Link to comment
Share on other sites

DPF nie ma nic wspólnego. Tak tylko z ciekawości pytam próbując estymować na ile kilometrów wystarcza DPF w Subaru.

Ja mam przejechane 120 kkm i mam 50% zajętości. Ale to liniowo raczej nie rośnie... zresztą pewnie zależy też od tego jak się używa samochodu.

 

9 minut temu, barglo6026 napisał:

 i auto jest w bardzo dobrym stanie technicznym

Taka drobna złośliwość pod adresem serwisu.... dobry stan techniczny bez tych 3 punktów :)

 

W każdym razie - powodzenia w użytkowaniu i witaj wśród Subarowiczów!

I nie zapomnij pozdrawiać innych w trasie!

I zapisz się na Plejady!

I uczestnicz w zlotach!

I wiele radości z samochodu!

 

I daj znak co powiedział elektryk.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, sambor napisał:

DPF nie ma nic wspólnego. Tak tylko z ciekawości pytam próbując estymować na ile kilometrów wystarcza DPF w Subaru.

Ja mam przejechane 120 kkm i mam 50% zajętości. Ale to liniowo raczej nie rośnie... zresztą pewnie zależy też od tego jak się używa samochodu.

 

Taka drobna złośliwość pod adresem serwisu.... dobry stan techniczny bez tych 3 punktów :)

 

W każdym razie - powodzenia w użytkowaniu i witaj wśród Subarowiczów!

I nie zapomnij pozdrawiać innych w trasie!

I zapisz się na Plejady!

I uczestnicz w zlotach!

I wiele radości z samochodu!

 

I daj znak co powiedział elektryk.

 

:)

Dzięki wielkie! 

 

Dam znać jak będę cokolwiek wiedział.

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

7 godzin temu, barglo6026 napisał:

1. Najważniejszy problem...delikatny stukot, troche jak metal o metal, tylko i wylacznie na rozgrzanym silniku, nigdy na zimnym...zawsze na biegach 2 i 3 oraz tylko i wylacznie przy 1500-1800 obrotów i tylko jak dodaje gazu, w pozostalych przypadkach stukotu brak...macie jakis pomysł? ;) 

2. Jak wrzucam bieg wsteczny to czujniki parkowania wariują, w sensie światło wstecznego miga nieregularnie i czujniki piszczą też w rytm światła ;)

1. Skoro tylko w podanych warunkach, to mała szansa ale mogą też hałasować osłony wydechu.

2. Też sprawdziłbym czujnik biegu wstecznego.

Edited by Kambol
Link to comment
Share on other sites

Też się nad tym zastanawiałem...spotkałeś się może kiedyś z taką diagnozą?

Godzinę temu, Kambol napisał:

1. Skoro tylko w podanych warunkach, to mała szansa ale mogą też hałasować osłony wydechu.

2. Też sprawdziłbym czujnik biegu wstecznego.

 

1 minutę temu, barglo6026 napisał:

Też się nad tym zastanawiałem...spotkałeś się może kiedyś z taką diagnozą?

Zastanawiam się tylko, czy jakby to była jakaś część tłumika to nie głośniej by było właśnie na zimnym silniku?

Link to comment
Share on other sites

I nie zapomnij że lubimy robić niekiedy psikusy, trochę się również wyśmiewając i żartując:))) ale dzięki temu nauczysz się że pisząc post nie dostaniesz precyzyjnej i konkretnej odpowiedzi na problem

Link to comment
Share on other sites

Też miałem OBK z SBD tylko rok starszego, a że jestem pedantem samochodowym to wyłapywałem wszelkie fałszywe dźwięki z tego silnika :) takie metaliczne stuki wydają wtryski, chociaż dziwne, że na rozgrzanym silniku a nie na zimno. Właśnie na 2,3 biegu w dolnym zakresie obrotów lubią sobie postukać przy dodawaniu gazu..

Z kierownicą i radiem też były jaja, ale jak działają ci pokrętła i guziki na samym radiu to da się żyć..no i zostaje w kieszeni te chyba 800-900 zł za wymianę taśmy sterującej radiem///

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, KubaOBK napisał:

Też miałem OBK z SBD tylko rok starszego, a że jestem pedantem samochodowym to wyłapywałem wszelkie fałszywe dźwięki z tego silnika :) takie metaliczne stuki wydają wtryski, chociaż dziwne, że na rozgrzanym silniku a nie na zimno. Właśnie na 2,3 biegu w dolnym zakresie obrotów lubią sobie postukać przy dodawaniu gazu..

Z kierownicą i radiem też były jaja, ale jak działają ci pokrętła i guziki na samym radiu to da się żyć..no i zostaje w kieszeni te chyba 800-900 zł za wymianę taśmy sterującej radiem///

Dzięki za odpowiedź. Bede niebawem u mechanika to podrzuce mu pomysł wtrysków. Co do kierownicy to zgadzam sie, ta sie zyc, ale sprawdze mimo wszystko.

 

dzieki i pzdr!

Link to comment
Share on other sites

22 godziny temu, KubaOBK napisał:

takie metaliczne stuki wydają wtryski, chociaż dziwne, że na rozgrzanym silniku a nie na zimno.

 

Zjawisko jest związane z wtryskami, ale to nie one hałasują. Jeśli dawkują paliwo w nieoprymalny sposób (czas, sposób rozpylenia paliwa) to jego spalanie też nie jest optymalne. Występuje zjawisko podobne do spalania stukowego w silniku benzynowym. Prosta droga do wypalenia tłoka w dłuższej perspektywie. I w tym dziwnego, że dzieje się to na ciepłym silniku. 

Miałem taki sam objaw i pomogło warsztatowe czyszczenie wtrysków. Trzy sztuki poddały się po pierwszym razie, czwarty wymagał powtórzenia procedury. Po czyszczeniu i kalibracji inne auto. Tak czy inaczej polecam jak najszybciej jechać do ASO.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 9.11.2017 o 11:36, barglo6026 napisał:

Witam,

 

Pierwszy moj post na tym forum więc przede wszystkim witam wszystkich ;)  Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Subaru Outback 2011 2.0 Boxer Diesel.

Do bardziej doświadczonych kolegów mam kilka pytań...a w zasadzie usterek ;) Mam nadzieję, że pomożecie ;)

 

1. Najważniejszy problem...delikatny stukot, troche jak metal o metal, tylko i wylacznie na rozgrzanym silniku, nigdy na zimnym...zawsze na biegach 2 i 3 oraz tylko i wylacznie przy 1500-1800 obrotów i tylko jak dodaje gazu, w pozostalych przypadkach stukotu brak...macie jakis pomysł? ;) 

2. Jak wrzucam bieg wsteczny to czujniki parkowania wariują, w sensie światło wstecznego miga nieregularnie i czujniki piszczą też w rytm światła ;)

3. Wielofunkcyjna kieronwnica...podgłaszanie i jeszcze jeden przycisk nie działają...

 

z góry przepraszam jesli któryś z problemów już sie pojawił, ale stwierdziłem, że zbiore swoje razem i ktos może chociaż jakims linkiem poratuje....

 

dzięki wielkie

pozdrawiam!

Powiem tak:

1. Taki stukot trzeba zlokalizować u dobrego mechanika (nie mylić z ASO) - na forum można pogdybać ale nie da się dokładnie sprecyzować tej usterki ponieważ hałasy mogą pochodzić z wielu miejsc - może to być skrzynia biegów, może sprzęgło, może to być wał, wtryski, sprzęgiełko alternatora lub klimy itp etc.

Silnik z tym przebiegiem jest narażony na usterkę wału - sprawdź luzy - jeśli będą większe niż 2mm to znaczy że silnik daleko nie zajedzie i będzie z czasem gorzej.

2. Zlokalizuj okablowanie wstecznego i centralkę czujników - problem leży na 99% w głównym kablu sygnałowym bądź masą np między skrzynią biegów a budą,

3. Usterka może pochodzić ze styków z tyłu radia lub kierownicy - polecam zdemontować jedno i drugie i przedzwonić połączenia między kostką radia a stykami w kierownicy.

 

ps. Jakby coś mam dużo części do Legacy V - większość pasuje do OBK IV.

Edited by Wojciech Michurski
Link to comment
Share on other sites

W dniu 11.11.2017 o 09:33, Wojciech Michurski napisał:

Powiem tak:

1. Taki stukot trzeba zlokalizować u dobrego mechanika (nie mylić z ASO) - na forum można pogdybać ale nie da się dokładnie sprecyzować tej usterki ponieważ hałasy mogą pochodzić z wielu miejsc - może to być skrzynia biegów, może sprzęgło, może to być wał, wtryski, sprzęgiełko alternatora lub klimy itp etc.

Silnik z tym przebiegiem jest narażony na usterkę wału - sprawdź luzy - jeśli będą większe niż 2mm to znaczy że silnik daleko nie zajedzie i będzie z czasem gorzej.

2. Zlokalizuj okablowanie wstecznego i centralkę czujników - problem leży na 99% w głównym kablu sygnałowym bądź masą np między skrzynią biegów a budą,

3. Usterka może pochodzić ze styków z tyłu radia lub kierownicy - polecam zdemontować jedno i drugie i przedzwonić połączenia między kostką radia a stykami w kierownicy.

 

ps. Jakby coś mam dużo części do Legacy V - większość pasuje do OBK IV.

Dzięki za info, dam znac jak coś bede wiedział. pozdrawiam! ;)

W dniu 11.11.2017 o 08:58, spawalniczy napisał:

 

Zjawisko jest związane z wtryskami, ale to nie one hałasują. Jeśli dawkują paliwo w nieoprymalny sposób (czas, sposób rozpylenia paliwa) to jego spalanie też nie jest optymalne. Występuje zjawisko podobne do spalania stukowego w silniku benzynowym. Prosta droga do wypalenia tłoka w dłuższej perspektywie. I w tym dziwnego, że dzieje się to na ciepłym silniku. 

Miałem taki sam objaw i pomogło warsztatowe czyszczenie wtrysków. Trzy sztuki poddały się po pierwszym razie, czwarty wymagał powtórzenia procedury. Po czyszczeniu i kalibracji inne auto. Tak czy inaczej polecam jak najszybciej jechać do ASO.

Mam nadzieję, że mechanik to zdiagnozuje, bo szukanie przyczyny moze trwac w nieskonczoność...dzięki za wskazówke, skonslutuje to ze swoim specem.

 

pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam, właśnie skonczyłem rozmawiać z mechanikiem...na komputerze wszystko w jak najlepszym porządku, nic nie wyszło...mówi, zeby narazie z tym jezdzic i obserwowac czy stukanie ciagle bedzie takie same czy bedzie co raz gorzej...jak myślicie? czekać czy jechać do jeszcze jednego mechanika?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, barglo6026 napisał:

Witam, właśnie skonczyłem rozmawiać z mechanikiem...na komputerze wszystko w jak najlepszym porządku, nic nie wyszło...mówi, zeby narazie z tym jezdzic i obserwowac czy stukanie ciagle bedzie takie same czy bedzie co raz gorzej...jak myślicie? czekać czy jechać do jeszcze jednego mechanika?

do nowego sącza (carsport) nie masz daleko, więc któregoś popołudnia bym się jednak tam wybrał bo w przypadku awarii może byc bardzo drogo...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...