Skocz do zawartości

Szczerze o 2,5T STI


matylda

Rekomendowane odpowiedzi

Regulacja zaworów za pomocą doboru szklanek o odpowiedniej grubości - nowa kosztuje 100+ złotych (nie pamiętam dokładnie).

Teoretycznie i praktycznie można ją zrobić bez wyciągania silnika, ale lepiej silnik wyjąć - operacja niewiele poważniejsza.

Interwał regulacji 70-100tkm przy założeniu że nie montował i stroił instalacji debil - o co niestety łatwo.

 

Jeśli chodzi o ortodoksów - jak zwykle najwięcej mają do powiedzenia ludzie, którzy nigdy nie mieli STI - bo ich nie stać, bo się nie odważyli, bo inne powody.

Dla mnie wywalanie pieniędzy na benzynę, gdy jest tańszy zamiennik to głupota w czystej postaci. Ja wolę sobie kupić lepszy i co za tym idzie niestety droższy samochód, a potem lać do niego tańsze paliwo. A nie na odwrót - Legacem Turbo zrobiłem 180tkm na lpg. Okazało się że kwota wtedy "oszczędzona" to ok.50% 3-letniego STI, który nabyłem jak już pisałem 10 lat temu.

Rok temu, jak wymyśliłem Forda (a bardzo mnie kusiło nowe STI), to atutem (poza znacznie wyższą mocą i ceną trochę niższą niż w przypadku STI) był właśnie wielopunktowy wtrysk paliwa + hydrauliczna regulacja zaworów - olałem gwarancję i auto śmiga na lpg bez wniku.

 

8 godzin temu, Korton napisał:

Zreszta jak ktos kupuje nowy samochod, to przez 2-3 lata ma gdzies UPG, bo chroni go gwarancja.

 

Z gwarancjami różnie bywa to raz, a dwa, matylda ma chęć zrobić 200tk (około) więc gwarancja szybko się skończy a raczej na pewno zaczną się wydatki na silnik.

Poza tym warto poczytać o przygodach z Forkami XT tuż po upływie gwarancji - jest trochę nawet na tym forum. Mentalność serwisów raczej się nie zmieni zanim w nawet dziś kupionym STi skończy się gwarancja... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie całe 2 lata temu dla żony kupiliśmy nową mazdę CX-9 (rozważałem outback-a, ładnie wykonane jasne wnętrze ma, ale musiał być suv, babie nie przegadasz), oczywiście wysłuchałem, że gdy gaz założę to stracę gwarancję itp., zrobiłem 500km i gaz założyłem. Teraz jeżdżę na serwis, i mówię mam gaz - robimy przegląd czy nie? tylko proszę bez żadnych scen- tj. wpisywanie newsów o utracie gwarancji.

Z inne beczki; tłoki - 3tys, korby - 4tys, śruby 0,7 tys, korbowód 1,8tys - co jeszcze by zakuć silnik?

- czy jeśli włożę te graty, to programem mogę zrobić 400KM? i będzie to jeździło? zrobię wówczas te 200tys. km?

- czy musi być inna turbina, itp.

nigdy nie miałem turbo srurbo, przepraszam za dyletanckie pytania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, matylda napisał:

Z inne beczki; tłoki - 3tys, korby - 4tys, śruby 0,7 tys, korbowód 1,8tys - co jeszcze by zakuć silnik?

- czy jeśli włożę te graty, to programem mogę zrobić 400KM? i będzie to jeździło? zrobię wówczas te 200tys. km?

- czy musi być inna turbina, itp.

nigdy nie miałem turbo srurbo, przepraszam za dyletanckie pytania

jeżeli chcesz kupic nowe auto lub jeszcze na gwarancji to wogole bym się nad tym nie zastanawiał. Zresztą jeżeli auta nie będziesz upalal/smigał z V maxem  na autostradzie  to dlaczego odraz myślisz nad czarnym scenariuszem? Pojeździsz, jeżeli padnie ( a wcale nie musi tak być) to będziesz się wtedy martwił. Kucizna to nie jest dobre rozwiązanie dla auta uzywanego jako dupowoz i na duże przebiegi- poczytaj na forum / w internetach z czym się to wiąże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie wytrzyma 200 tys a tym bardziej na LPG. Przy złej regulacji gazu szybko wypalisz zawory a po drodze uszczelkę lub na odwrót. Nie wiem czy wiesz ale silnik 2.5 ma dużo cieńsze ścianki od 2.0 stąd problem UPG. A silnik w subaru zaczyna pocić się od dołu więc po podniesieniu maski będzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, house_1 napisał:

Dla mnie wywalanie pieniędzy na benzynę, gdy jest tańszy zamiennik to głupota w czystej postaci.

 

A dla mnie takie bezkrytyczne i zaślepione opinie świadczą o całkowitym braku wyobraźni.

 

W Polsce aktualnie jeździ ok 15 mln samochodów osobowych, z czego 2,9 mln są zasilane LPG. Nadal więc, ten typ zasilania jest ostatnim w liczbach po ON i PB.

Czy to wynika z ludzkiej głupoty? Pozostawiam to do własnej oceny.

  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HE, he, wszystkie znaki na niebie mówią daj sobie spokój z tym subaru :)

Fajnie mieć gaz, to po pierwsze, to skrzydło z tyłu determinuje posiadanie mocnego autka, a moc 300KM, w dzisiejszych czasach jest standardem w tego typu samochodach, to po drugie, zakładając wydatek naście tys. zł, w lepszy osprzęt, tak aby mieć coś około 400KM, znowu jest problem z trwałością. Smutne to.

Okazuje się, że STI to samochód na weekend

5 minut temu, Tommo napisał:

 

A dla mnie takie bezkrytyczne i zaślepione opinie świadczą o całkowitym braku wyobraźni.

 

W Polsce aktualnie jeździ ok 15 mln samochodów osobowych, z czego 2,9 mln są zasilane LPG. Nadal więc, ten typ zasilania jest ostatnim w liczbach po ON i PB.

Czy to wynika z ludzkiej głupoty? Pozostawiam to do własnej oceny.

Trochę masz racji, ale ... wiesz u nas jest tak, ktoś kiedyś komuś powiedział, że miał poloneza i gdy założył gaz to mu się nagary wypaliły i silnik padł, czyli gaz ukatrupia silniki. Ja rozumiem, przez brak regulacji luzów zaworów, wypalają się gniazda, itp.  Kto nie reguluje, później głowicę planuje. ;) 

Podobnie jest z samochodami, ktoś, kiedyś, komuś powiedział, że niemieckie są dobre, a japońskie to jednorazówki, słyszałem też, że głowice mają mocowane bez uszczelki, tylko na silikonie. W Niemczech podobno Polacy to lenie i złodzieje. W Europie kilka lat temu ludziom wmawiano, że diesle sa świetne, takie ekologiczne, takie wytrzymałe, okazało się zupełnie inaczej.

Ten stan rzeczy, jeśli chodzi o wielkość sprzedaży LPG jest dobry, te opowieści o zabijaniu silników przez gaz (częściowo prawdziwe) również są dobre, bo oddala to ryzyko zwiększenia akcyzy na to paliwo, a tak jest traktowane jak paliwo dla biedaków, więc po co plebs jeszcze dobijać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o jakiś stereotypach, które jasne nadal w większym lub mniejszym stopniu funkcjonują. Ale jest jeszcze mnóstwo innych czynników, decydujących o wyborze rodzaju zasilania. O jakich nie będę się rozpisywał, bo to subiektywne odczucia i indywidualne decyzje, które powinno się uszanować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, matylda napisał:

Okazuje się, że STI to samochód na weekend

może tak byc jeżeli zaczniesz w nim gmerać ( program) i założysz lpg

Jeżeli zostawisz czysta serię + będziesz regularnie robił przeglądy auto  na lata. Niestety zbyt wielu użytkowników  nie może się powstrzymać a później jest jak jest. Na twoim miejscu zamiast pytać się na forum internetowym zadzwoniłbym do jakiegoś speca od tych aut typu aso w dzierżoniowie , czy carsport w nowym sączu i z nimi porozmawiał zapytał o tuningi, kucizne itp. Oni w tym siedzą przerobili setki  2,5t i doradza

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, matylda napisał:

Nie całe 2 lata temu dla żony kupiliśmy nową mazdę CX-9 (rozważałem outback-a, ładnie wykonane jasne wnętrze ma, ale musiał być suv, babie nie przegadasz), oczywiście wysłuchałem, że gdy gaz założę to stracę gwarancję itp., zrobiłem 500km i gaz założyłem. Teraz jeżdżę na serwis, i mówię mam gaz - robimy przegląd czy nie? tylko proszę bez żadnych scen- tj. wpisywanie newsów o utracie gwarancji.

Z inne beczki; tłoki - 3tys, korby - 4tys, śruby 0,7 tys, korbowód 1,8tys - co jeszcze by zakuć silnik?

- czy jeśli włożę te graty, to programem mogę zrobić 400KM? i będzie to jeździło? zrobię wówczas te 200tys. km?

- czy musi być inna turbina, itp.

nigdy nie miałem turbo srurbo, przepraszam za dyletanckie pytania

???? Idziesz na wynik żeby się mieć czym pochwalić na forum, chcesz mieć szybkie auto czy generalnie chcesz mieć STI? Do czego te 400KM? Cyferki nie czynią auta szybkim...

Seryjne STI jak się okazuje jest wolniejsze od dość popularnych aut :). Jadąc passatem 4motion 240KM biturbo złapałem się ostatnio na światłach z nowym STI. Do 130km/h szliśmy równo, później subaru zostało w tyle :o. Nie będę pisał o różnicy w jakości wykonania, komforcie, wielkości, praktyczności itp. STI kupują dziś chyba już tylko fani marki, bo jest na rynku sporo równie szybkich a często i szybszych aut w podobnej lub nawet niższej cenie.

 

Co do kosztów, to bezpieczne dla silnika 300-340KM można zrobić za ok. 10-13k pln. Rozpoznawałem niedawno temat i wartości ok. 400KM to już koszty 35-40k+, bo trzeba bardzo dużo w silniku i osprzęcie pozmieniać. I na pewno bezawaryjnie nie będzie...

 

Jak chcesz zabawkę, to subaru jest fajne i daje naprawdę wiele frajdy - sam się o tym przekonałem. Natomiast tematu kosztów w tej kwestii nie poruszajmy :biglol:.

Edytowane przez Simon WRC
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tommo napisał:

 

A dla mnie takie bezkrytyczne i zaślepione opinie świadczą o całkowitym braku wyobraźni.

 

W Polsce aktualnie jeździ ok 15 mln samochodów osobowych, z czego 2,9 mln są zasilane LPG. Nadal więc, ten typ zasilania jest ostatnim w liczbach po ON i PB.

Czy to wynika z ludzkiej głupoty? Pozostawiam to do własnej oceny.

Nie. Wynika to głównie z niewiedzy. To tak jak z aspiryną. Po co ludzie ją kupują, jak można o połowę tańszą polopirynę ??

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Tommo napisał:

Sugerujesz że ci co jeżdżą na benzynie nie widzą na banerze ceny LPG :D

Dobrze wiesz, że nie o to chodzi ;) Zresztą niech robią, co chcą.

Są takie dwa powiedzenia:

- biednego nie stać na tanie zakupy

nie bogatym jest ten kto posiada dużo pieniędzy, lecz ten kto wie, jak oszczędzać

...czy jakoś tak  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, llkuba napisał:

Jest też jeszcze jedno powiedzenie jak stać Ciebie na kapelusz to i na piórko powinnło. Reasumując kupujesz sportowy samochód to stać Ciebie na Pb 95 ++

Mniej więcej tak. Generalnie jak się kupuje cokolwiek - samochód, maszynę, dom itp. to nie bierze się pod uwagę tylko ceny zakupu, ale też wszystko co związane z utrzymaniem. Jak ktoś bierze pod uwagę jedynie cenę zakupu a nie policzy ubezpieczenia, serwisu, paliwa itd., to znaczy że kupił sobie gadżet do stania w garażu :). Myślałem, że to raczej oczywiste i chyba nikomu o tym wspominać nie trzeba, ale jak widać niekoniecznie...

 

Subaru jest już daleko za konkurencją. Osiągami się nie wyróżnia, jakością wykonania też, cena często wyższa niż u konkurencji, silniki konstrukcyjnie stare - spalanie znacznie wyższe niż u innych, problemy od lat te same i nierozwiązane. Hmmmm... :huh:

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, rydzada napisał:

Dobrze wiesz, że nie o to chodzi ;) Zresztą niech robią, co chcą.

Są takie dwa powiedzenia:

- biednego nie stać na tanie zakupy

nie bogatym jest ten kto posiada dużo pieniędzy, lecz ten kto wie, jak oszczędzać

...czy jakoś tak  

 

 A jak mam sranie po tańszej polopirynie to też powinienem ją łykać, żeby zaoszczędzić?

Jeśli polegałoby to tylko na podstawieniu samochodu pod inny dystrybutor, to Twój przykład z polopiryną miałby jakiś sens. Niestety nie jest to takie proste w tym przypadku.

Są ludzie, do których między innymi ja się zaliczam, którzy cenią sobie komfort i spokój wewnętrzny ponad chęć oszczędzania na czym się da. W domu też mogłem zamontować piec na drewno zamiast na olej, trzy razy na dobę schodzić do kotłowni i zaoszczędzić sporo pieniędzy. Tak samo nie lubię ograniczeń związanych z posiadania samochodu LPG a że bez problemu stać mnie na benzynę, to nie widzę sensownego powodu dlaczego mam z niej rezygnować.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, generalnie te auta ssą i do niczego się nie nadają 

 

 

 

;)

 

Top 3 z AWD zgarnęły Subaraki

Top2 z generalki także

 

Wiele z nich grzecznie sobie potem wróciło do domu na kołach, zahaczając po drodze o spożywczaka

Edytowane przez Sikor44
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, llkuba napisał:

Jest też jeszcze jedno powiedzenie jak stać Ciebie na kapelusz to i na piórko powinnło. Reasumując kupujesz sportowy samochód to stać Ciebie na Pb 95 ++

 

Reasumując: Skoro jest LPG możesz kupić dużo fajniejszy samochód niż gdyby była tylko benzyna. Gdyby nie było LPG, to pewnie miałbym Astrę 1.4, a tak bez problemu stać mnie na tankowanie H6.

Przypomnę tylko, że autor wątku nie boi się gazu, więc nie rozumiem tego szpanowania: Kupiłem STI bo mnie stać na benzynę, a biedne ćwoki niech nie jeżdżą samochodami dla snobów, tylko Daewoo Tico, bo mało palą.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sikor44 napisał:

No tak, generalnie te auta ssą i do niczego się nie nadają 

 

Wiele z nich grzecznie sobie potem wróciło do domu na kołach, zahaczając po drodze o spożywczaka

Czytaj ze zrozumieniem ;). Te auta były i są świetne do wykorzystania jak ładnie na filmie pokazałeś. Sam tak wykorzystuje i mam z tego wiele satysfakcji.

Natomiast tu jest pytanie o nowe auto z silnikiem 2,5 nie koniecznie do jazdy po torze w Łodzi. Dodatkowo kolega zastanawia się na zrobieniem go na ponad 400KM. Więc grzecznie odpowiedziałem ;).

 

W  niedzielę wygrały subaraki, bo widocznie nie było żadnego szybkiego kierowcy w evo czy bmw :). Oczywiście nie ujmuję Marcinowi zwycięstwa i chylę czoła, ale taka prawda że łódzki tor to nie najlepsza trasa dla imprez.

P.S. Jak seryjne subaru pięknie skręca możesz docenić na pierwszym ujęciu filmu :biglol:. Ja swoim pomimo klatki też lubię pod spożywczak podjechać ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeszcze jedno pytanie zadam: Dlaczego akurat STI? Za 150 kzł można mieć fajniejsze auto.

Od razu fajne auto gotowe do jazdy:

Ze 150 tys zostaje 50. Może da się coś dłubnąć/zmodyfikować?

 

Tu auto do dłubnięcia:

Samochód bardzo ładny i niezużyty (oglądałem i jeździłem). 2,5 turbo. Przebieg korci aby od razu mu zrobić pożądny remont, na który z założonej kwoty zostaje 120 000! Czyli nawet na 3 remonty :D Jest potencjał na zrobienie dużo szybszego auta niż STI. Do tego robisz zawias jaki chcesz i masz auto-marzenie, za którym STI będzie wąchało dym Twoich opon.

Jeżdżąc Imprezą WRX wcześniej i teraz Legacy powiem, że do Imprezy bym już nigdy nie wrócił. Impreza jest ciasna, głośna i gorzej! się prowadzi.

 

A może H6 turbo? W tym budżecie da się zrobić auto, przy którym STI to śmiechowisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznik tych samochodów już nie bardzo, ten 3,6 jest z USA, czyli odpada,

są babeczki, które mimo że maja ponad 40 lat wyglądają świetnie, nie zmienia to faktu, że są ..., nikogo nie obrażając (może nie ma kobiet na tym forum).

Powoli dochodzi do mnie, że STI nie jest dla mnie. Nowe teraz to 230tys. za 120-140 kupię roczne, dwu lub trzyletnie z salon PL, spadek wartości jest duży. Przy ryzykach, które zostały tutaj rozkminione, jeszcze taki zakup rozważę. Ewentualne problemy techniczne nie będą nie tak bolały, bo zapłacę np. 130tys. a nie 230tys. a przebiegi tych używek to 20-30tys. km. Jeśli silnik byłby niezawodny, wówczas wybrałbym nowego, z fotelami nie spierdzianymi (sorry) i cieszyłbym się jak małe dziecko i waliłaby mnie utrata wartości, bo chciałbym parę latek w spokoju pojeździć.

Nowego CTR-a niektórzy dilerzy sprzedają z poniesiona mocą do 360KM (IX gen), obecny X gen, myślę, że będzie podobnie. Silnik, skrzynia bez problemu przy tej mocy da radę, w dodatku wszystko to ganz legal, z gwarancją.

Kasa puściłaby jeszcze na demówkę Q50 (wiem, że sedan, wiem, że trochę dla emeryta, Q60 z tym silnikiem demo to 265tys.)w wersji sporttech, z silnikiem 3,0TT, 405KM.

 

Zobaczymy co z tego wszystkiego wyjdzie, dam Wam znać. Dziękuję Wszystkim za pomoc. Fajne forum, to forum żyje, super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, matylda napisał:

są babeczki, które mimo że maja ponad 40 lat wyglądają świetnie, nie zmienia to faktu, że są ..., nikogo nie obrażając (może nie ma kobiet na tym forum).

 

:krecka_dostal: :yellowcard:

 

Edytowane przez bvb
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...