Skocz do zawartości

Szczerze o 2,5T STI


matylda

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, rydzada napisał:

Wyniki muszą być, a co. Rok temu złapali mnie w terenie zabudowanym, na pustej drodze, z prędkością  ...62 km/h = 50 zł :)  Śmiech na sali. Gorzej z tymi BMW bez oznakowań. Pociśniesz trochę, pusta dwupasmówka, cieszysz się, że Forkiem bemkę objedziesz, a tu zonk - mandat x-set zł za przekroczenie np. 200 na dozwolone 120. I jeszcze się dowiesz, jakim to piratem strasznym jesteś, bo 200 jechałeś na puściutkiej, suchej drodze.

A najlepsze jest to że im wolno :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Xawery1939 napisał:

Czy nieco nie przesadzasz?

Ocen sam:

http://automobilklub.kielce.pl/userfiles/files/10_gen_2017.pdf

http://automobilklub.kielce.pl/userfiles/files/superoes6_generalka_2017.pdf

No, moze z profi rajdowkami tnie sie na sekundy, a nie wygrywa. Spojrz na te wyniki i zobacz gdzie jest mercedes na haldexie, a gdzie wszystkie evo. Nie wspominajac juz o imprezach, ktore poza jedna sztuka sa daleko poza czolowka.

Ja nie mowie, ze to auto jest idealne pod kazdym wzgledem, odnosze sie tylko do powielanych mitow: ze haldex to tylko do jazdy po prostej, ze jak nie ma trzech dyfrow to sie nie nadaje na zakrety itd. To jest obecnie zwykle zaklinanie rzeczywistosci, bo jak juz zostalo w tym watku wielokrotnie powiedziane, przez ostatnie 10 lat konkurencja ostro poszla do przodu.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, uxon napisał:

Spojrz na te wyniki i zobacz gdzie jest mercedes na haldexie, a gdzie wszystkie evo. Nie wspominajac juz o imprezach, ktore poza jedna sztuka sa daleko poza czolowka.

Nie będziemy się licytować wynikami....dla przykładu weź wyniki I rundy SuperOesu  z 2017 r.....

a jeśli piszesz już o naszym utalentowanym kierowcy ....to startuje w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski ....bynajmniej nie z konstrukcją opartą na haldexie :D........

i może niepotrzebnie się czepiam Twoich słów niepotrzebnie odchodząc od wątku ......i przy całym szacunku dla konstrukcji Mercedesa jak AMG A45....ale uważam, że trudno jednak porównywać prawdziwe rajdówki do aut "seryjnych".

BTW podane przez Ciebie wyniki Miko w aucie z haldexem...... tylko świadczą o talencie Miko i ciężkiej jego pracy oraz jego zespołu

Edytowane przez Xawery1939
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Xawery1939 napisał:

..ale uważam, że trudno jednak porównywać prawdziwe rajdówki do aut "seryjnych".

Porównywać mozna wszystko , tylko sens tego jest różny i rozwija dyskusję:). Tak napawdę to trzebaby włożyć haldex do  imprezy, wziąć drugą z napędem seryjnym .

A i tak ten sam kierowca inne czasy moze robić na róznych nawierzchniach z róznymi ustawieniami napędów i ESP itd....... I wynik bedzie jaki taki dla imprezy. W miśku może być inaczej i w innych też inaczej..........

Edytowane przez respect
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.01.2018 o 20:12, AdaSch napisał:

cena Panie, cena!

no jasne. W zasadzie to jest podstawowe kryterium.Jaki jest sens porównywać auta podobnej wielkości o potężnych różnicach w cenach?

NIe wiem jakie kryteria się stosuje kwalifikując auto do klasy - dziennikarze wymyślili chyba głównie wielkość.

NIe porównujmy AMG 45 do prawdziwych rajdówek na bazie hondy civic. (ale oczywiście mozna):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem te tabelki i zauważyłem tylko jedno A45, chyba, że mam problemy ze wzrokiem.

Jeśli jest tylko jedno, tzn, że kierownik jest dobry, dobrze ogarnia sprzęt, ma bardzo dobre umiejętności.

Cena - przecież A45 zaczyna się od 180tys, a kończy przy 280tys. a STI 220tys. zł, czyli ceny porównywalne.

Jeśli to A45 byłoby świetna bazą to nie sądzę, że ktoś pierwszy w Polsce na to wpadł. Ten samochód w tym konkretnym przypadku ma dobrego kierowcę i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, matylda napisał:

Ten samochód w tym konkretnym przypadku ma dobrego kierowcę i tyle.

No jasne, A róznica między 220 tys , i 280  to duża raczej.  Ceny są rózne też dlatego,że  że auta pochodzą z róznych krajów i w różnych są sprzedawane(koszty różne ,podatki rózne itd)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Tommo napisał:

Kto wyliczy ile trzeba w EJ25 wpompować żeby podobny wynik osiągnąć ? :)

Mniej, bo dla STI z EJ25 optymalna moc, którą wykorzysta jedynie ogarnięty kierownik, to okolice 300-350KM... reszta to magia cyferek ;) Pomijając, że cena zeszłorocznego TT RS to ponad 300k PLN i fakt, że do STI wsadzisz 5 dorosłych i pojedziesz na wakacje ;) Audi jest fajne, z wydechem Akrapovica brzmi świetnie, ale porównanie do STI... średnie, bo to dwa zupełnie różne światy :)

Edytowane przez PR7EMEK
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Spiochu napisał:

Skoro a45 jest tańsze, szybsze i ma pewniejszy silnik, co skłania do wyboru STI? Pojemność bagażnika?

Może. -, każdego mogą interesować różne kryteria. (A45 jest tańsze i szybsze od wielu aut, a mimo to te inne też są kupowane):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, respect napisał:

No jasne, A róznica między 220 tys , i 280  to duża raczej. 

A ja na to patrzę inaczej cena Subaru Sti w USA  36.100$ * 3.65 zł = 131765 zł więc pytanie za jakie pieniądze Japończycy wyprodukowali to piękne auto skoro i tak na nim zarobili.

 

A teraz kawał:

 

Rodzice którzy wracali do domu po Mszy Św. narzekali, że kazanie było nie takie, ksiądz tak nie wyraźnie mówił, organista fałszował i cały czas problem

 

W końcu ich dziecko nie mogąc tego słuchać odpowiada: Mamo Tato co byście chcieli za 1 zł.

 

linki dla niedowiarków:

 

https://www.subaru.com/vehicles/wrx/models.html

 

http://kursdolara.info/

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było sto razy:
Na USA jest jeden importer = jeden brzuch do wyramienia, w UE chyba ma każdy kraj taki SIP. Zupełnie inne podatki. I ja cały czas się upieram na podstawie porównań fxt sg auta są różne.

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny temat, potem przeczytam całość, pierwsza strona to miód na me serce- Zamiast fanboysko bronić marki, postawiliście kawe na ławe jak jest, bez mydlenia oczu i obrazania sie jak mozna porównać civica DO LEGENDARNEJ RAJDOWEJ IMPREZY <fap,fap>

Każdy "marzyciel subarowy" musi sie w końcu rozbić o napompowaną legende. Życze wszystkim zainteresowanym, aby trafili na forum przed zakupem!

Wracając do tematu- w czasach GC/ bugeye takie pytanie to by była herezja. Teraz jak sam piszesz- to nie te subaru w którym sie zakochiwaliśmy :rolleyes:

 

Dobrze że nie mam tyle pieniędzy i nigdy nie bede miał takiego dylematu. :biglol: Nie wiem co Ci poradzić, przytocze tylko przypowieść o moim kumplu który ma A70 ze swapnietym JZ, i zamiast robić supre to pogina Civikiem 9 Typer... ^_^

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, AdaSch napisał:

Było sto razy:
Na USA jest jeden importer = jeden brzuch do wyramienia, w UE chyba ma każdy kraj taki SIP. Zupełnie inne podatki. I ja cały czas się upieram na podstawie porównań fxt sg auta są różne.

 

Ale USA to nie kontynent tylko kraj chyba opuszczałeś albo nie uważałeś na lekcji geografii. 

 

Tak wersje UE różnią się od USA ale mają pomarańczowe światła postojowe, licznik w milach itp. W nie których markach różnią się też hamulcami czy zawieszeniem ale piszę o STi. 

 

Chodź dziwią mnie zmiany w zawieszeniu na bardziej miękki skoro większość amerykanów ma pół bulimie. 

 

A dlaczego pół bulimie: bo nie wymiotują.

 

Na podstawie mojego dziadka RS mogę napisać, że w systemie diagnostycznym OBDII w nawiasie jest napisany stan (nie kraj nie kontynent tylko takie jak by nasze województwo) z którego pochodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, PR7EMEK napisał:

Mniej, bo dla STI z EJ25 optymalna moc, którą wykorzysta jedynie ogarnięty kierownik, to okolice 300-350KM... reszta to magia cyferek ;) Pomijając, że cena zeszłorocznego TT RS to ponad 300k PLN i fakt, że do STI wsadzisz 5 dorosłych i pojedziesz na wakacje ;) Audi jest fajne, z wydechem Akrapovica brzmi świetnie, ale porównanie do STI... średnie, bo to dwa zupełnie różne światy :)

 

Widzę sprytnie uciekasz od tematu. W sumie mnie to nie dziwi, bo nijak nie da się obronić poczciwego ejota, szczególnie w konfrontacji z 2.5 TFSI :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Widzę sprytnie uciekasz od tematu. W sumie mnie to nie dziwi, bo nijak nie da się obronić poczciwego ejota, szczególnie w konfrontacji z 2.5 TFSI
A dokładnie na ilości nagaru na zaworach dolotowych, przez który uciekają cały czas niutki i koniki aż kierownika każdy objeżdża. Ot typowy VW, kolejny badziew na kartach trujących oszustów. Tacy wielcy "specjaliści", a kolejny silnik to szmelc. Wg mnie spece odeszli na emeryturę w latach 90'.

Głównym kryterium to formy spalin. WV i cała grupa robi zyliony jezdzidelek które w średniej robią miejsce dla dużych silników. Barawa dla Angeli Merkel. A takie subaru? Chcesz kupić dla studenta justy 1.0 a tu brak. Jak robić sobie margines na wrx, sti? No nie ma jak, więc na papierze nie ma być więcej koni bo przelatujesz z normą. Dlaczego na rynku jdm jest zupełnie inaczej? Dobra, nie chce mi się tłumaczyć polityki... Korwin czasami ma rację...

Kup skode :) taniej niż VW a to samo

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Tommo napisał:

Widzę sprytnie uciekasz od tematu. W sumie mnie to nie dziwi, bo nijak nie da się obronić poczciwego ejota, szczególnie w konfrontacji z 2.5 TFSI :)

Nie uciekam, ale jeśli musisz wiedzieć, to shortblock 2.5 (aftermarket) na 1000+ KM kosztuje jedynie 25k PLN, do tego reszta części i wciąż jesteśmy poniżej ceny Audi (czyli kupuję STI i robię na 1000KM i wciąż wychodzi taniej niż TT RS). Problemem jest brak dostępności takich rzeczy w PL - wszystko trzeba importować z USA lub Australii. W kraju jeździ też kilka STI mających ok. 500KM i wcale nie wybuchają ;) Problemem jest to, że praktycznie nikt tej mocy nie wykorzysta, min. dlatego, że Subaru nie ma systemów "wspomagających" kierowcę, a mało kto potrafi okiełznać nawet te marne 300KM w serii :) Niestety u nas w dalszym ciągu panuje przeświadczenie, że samochód to musi mieć kilkaset koni i wtedy to jest coś... a zapomina się, że najważniejsze są umiejętności kierowcy... i to, że publiczne drogi nie są torami wyścigowymi, więc tak naprawdę to TT RS powinno z Gdańska do Zakopanego dojechać mniej więcej w tym samym czasie co Toyota Auris :P

  • Lajk 2
  • Do kitu 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie buduje u nas 1000 konnego Sti bo to bez sensu. Zresztą sam shortblock to dopiero początek długiej układanki. Ale zbudowanie w miarę bezawaryjnego STI o mocy 400 koni, co w dzisiejszych czasach nie jest czymś nadzwyczajnym,  jest bardzo kłopotliwe i kosztowne. Do tego stopnia, że mało kto się w ogóle na to decyduje.

 

Mówisz moc jest mało istotna. Życie i trendy w motoryzacji jakie obserwujemy, pokazują zgoła co innego. Ludzie chcą coraz mocniejszych i szybszych samochodów. Ty też chcesz, tylko zakłamujesz rzeczywistość, żeby bronić przegranej sprawy :)

 

Wyjeżdża nowe STI z nowym silnikiem o mocy 350-400 koni i robi się wielki ambaras i ożywienie na rynku. Tego byłbym pewien.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...