Jump to content

Szczerze o 2,5T STI


Recommended Posts

W dniu 18.01.2018 o 17:29, Dottoree napisał:

W Japonii ma takie parametry, szkoda że nie w EU.

i to od dawna

1 godzinę temu, mz56 napisał:

Kontrolka gaśnie w czasie rozruchu,

to takie proste, żeby zobaczyć przy jakim ciśnieniu gaśnie kontrolka... a zapewniam że jest mu daleko do minimalnego ciśnienia na idle.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 735
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Cześć! W związku z powracającymi pytaniami dotyczącymi legend i mitów na temat 2,5T oraz STI, postanowiłem podzielić się kilkoma spostrzeżeniami po 30 000 km pokonanych w trybie… „daily” Scena

Matylda - widzę, że od pytania o wrażenia z nowego STI temat zszedł na gazy, hondy, vw i inne - a chyba nie o to Ci chodziło. Jako właściciel WRX STI 2015 napiszę Ci więc tylko parę zdań. Po

Cześć Dawno mnie u Was nie było. Pozwolę sobie cos napisać jako autor tego wątku, po rocznym uzytkowaniu CTR-a. W sumie to mnie sprowokowaliście, bo dysputa była o ośce, mocy na ośce itp.  K

Posted Images

6 godzin temu, mz56 napisał:

Jako stary dziad, jestem lekko poruszony tymi klasyfikacjami. Kiedyś, dawno temu, klasy oleju mówiły o warunkach w jakich dany olej można eksploatować. Ekologia dokonała potężnych zniszczeń. Rozumiem, że 0W20 łatwiej smaruje, ale to jest WODA ! Po lekkim rozgrzaniu silnika 5W50 nie jest wcale gorszy.

Aktualnie w STI mam zalany 10W60. Garażuję w plus 7 stopniach. Kontrolka gaśnie w czasie rozruchu, Zamknięcie drzwi, pasy, światła, wyłączenie trakcji i stabilizacji i można jechać. Pewne, że trzeba ok. 10-15 kilosów aby rżnąć, ale spokojna jazda to nie problem.

 

Brawo.

Mam zalane 5W40, potraktowałem to trochę jak płukankę do silnika po nieznanym wcześniejszym oleju po poprzednim właścicielu. Teraz przesiadam się na 15W50. 

Również poranny rozruch w garażu przy min +10 st C.

 

Z pełną świadomością czasu potrzebnego do rozgrzania oleju ruszam w 30 sekund po uruchomieniu silnika.

 

Użytkuję moje STI jako "daily".

 

@mz56 - pozdrowienia dla starej szkoły :)

 

Luke

 

PS.: Tak wiem, off-top, wątek olejowy jest gdzie indziej...

Link to post
Share on other sites

Luke, dziękuję. I pozdrawiam !

U mnie do startu ok. 1 minuty.

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Luke, dziękuję. I pozdrawiam !
U mnie do startu ok. 1 minuty.
No właśnie, jak napisałeś - spokojna jazda to nie problem - wystarczy pamiętać przy pierwszym uruchomieniu. Problem robi się latem przy +30 na autostradzie gdy jedziesz 160 km/h już 200 km, a olej to właśnie jakiś 0w20.... Zwykle ciśniesz z innymi i nie pamiętasz...
Ja też ufam "starej szkole". Od 4 lat 10w50 polecane przez najlepszy serwis w PL i silniczek hula jak marzenie
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Pany, czy WRX STI od MY14 w górę przewiduje opcje pociągnięcia przyczepy? Wiem, że to auto nie stworzone do tego, ale może raz w roku dałoby radę. Jaką wartość macie w dowodzie rejestracyjnym w pozycji O?

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, matylda napisał:

Pany, czy WRX STI od MY14 w górę przewiduje opcje pociągnięcia przyczepy? Wiem, że to auto nie stworzone do tego, ale może raz w roku dałoby radę. Jaką wartość macie w dowodzie rejestracyjnym w pozycji O?

 

brak wpisu - czyste pole.

Link to post
Share on other sites

To ja jestem szurnięty :biglol: Aktualnie zalane 0W40 Motul X-MAX do my06 Wrx na kuciźnie zresztą tak jak zalecił Carfit i czekam przed jazdą Ok 4 do 5 min i przy gaszeniu to samo a jeżdżę po Emerycku :rolleyes: To się nazywa chyba przewrażliwienie

Link to post
Share on other sites

Robię tak samo mając przeklęte 2.5 T i jak dotąd (mam auto ponad 5 lat) zero problemów z UPG....    pierwsze 10-15 minut jazdy bardzo delikatnie, przed zgaszeniem tez chodzi sobie na wolnych obrotach....

A czy było robione w moim aucie UPG nie wiem.... w Polsce nie było robione na pewno, a przypłynęło ze STANÓW jak miało 4 lata i  ok.80 tys km..... czyli albo w USA ktoś robił UPG przy znikomym przebiegu (w co watpie), albo uszczelki są fabryczne (mam prawie 200 tys km).

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, maciek323 napisał:

Robię tak samo mając przeklęte 2.5 T i jak dotąd (mam auto ponad 5 lat) zero problemów z UPG....    pierwsze 10-15 minut jazdy bardzo delikatnie, przed zgaszeniem tez chodzi sobie na wolnych obrotach....

A czy było robione w moim aucie UPG nie wiem.... w Polsce nie było robione na pewno, a przypłynęło ze STANÓW jak miało 4 lata i  ok.80 tys km..... czyli albo w USA ktoś robił UPG przy znikomym przebiegu (w co watpie), albo uszczelki są fabryczne (mam prawie 200 tys km).

Nie koniecznie musi klęknąć a wątpię w to że było robione w USA tam się nikt nie przejmuje czy klęknie czy nie i wątpię że ma ktoś takiego bzika na punkcie chłodzenia,rozgrzewania jak u nas w Polsce... Ja zrobiłem silnik i zimne poty mnie oblewają jak coś słyszę niepokojącego...To jest właśnie urok Subaru 2,5t odzwdzięcza się w pewien sposób ale żeby strach było jeździć samochodem to jest naprawdę szalone i nienormalne zjawisko haha

Ale zakochałem się w aucie i cóż marzenia trzeba spełniać :D

Link to post
Share on other sites
W dniu ‎1‎/‎23‎/‎2018 o 16:58, matylda napisał:

dzięki, czyli dupa w tym temacie (haka)

 

odebrałeś furę? jak się śmiga? teraz chyba dodali do MY18 martwe pole i inne ...

 

 

;-)

odebrana i smiga.

kilka "bajerów dodali" : martwe pole, czerwone pasy, pakiet recaro, skrętne światła, inne listwy ozdobne wewnątrz, większy wyświetlacz centralny..... itd.

 

Link to post
Share on other sites
Cytat

czekam przed jazdą Ok 4 do 5 min i przy gaszeniu to samo

 

Podziwiam. Liczyłeś kiedyś ile tracisz na to czasu i pieniędzy?

Zakładając że  odpalasz auto 3x dziennie. Tracisz każdego dnia pół godziny  a rocznie 182,5 h czyli jakby nie patrzeć cały miesiąc roboczy. 

Jak zamiast siedzieć w aucie weźmiesz nadgodziny w pracy  (policzmy skromne 25zł/h)  182,5 x 25zł = 4562,5zł 

Do tego spalone paliwo  (2l/h zapewne 98 octan po 5zł czyli 10zł/h) 182,5 x 10zł = 1825 zł

Razem 4562,5zł  + 1825zł = 6387,5zł

 

Jeśli ktoś nie siedzi w aucie dla przyjemności to chyba średnio się opłaca to rozgrzewanie/chłodzenie turbiny.

 

  • Thanks 1
  • Haha 8
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Spiochu napisał:

 

Podziwiam. Liczyłeś kiedyś ile tracisz na to czasu i pieniędzy?

Zakładając że  odpalasz auto 3x dziennie. Tracisz każdego dnia pół godziny  a rocznie 182,5 h czyli jakby nie patrzeć cały miesiąc roboczy. 

Jak zamiast siedzieć w aucie weźmiesz nadgodziny w pracy  (policzmy skromne 25zł/h)  182,5 x 25zł = 4562,5zł 

Do tego spalone paliwo  (2l/h zapewne 98 octan po 5zł czyli 10zł/h) 182,5 x 10zł = 1825 zł

Razem 4562,5zł  + 1825zł = 6387,5zł

 

Jeśli ktoś nie siedzi w aucie dla przyjemności to chyba średnio się opłaca to rozgrzewanie/chłodzenie turbiny.

 

No powiem że nigdy nie liczyłem takich rzeczy haha:D ale mam odpowiedni komentarz do tego co napisałeś wyniesiony prosto z pracy „dawaj dawaj czas to kasa” :yahoo: 

Link to post
Share on other sites

Pomyśl jeszcze co by się działo jakby władze nie musiał łatać dziury w budżecie i nagle by wprowadzili taką zamianę:

Zamiast 500zł mandatu - 12 godzin prac społecznych. Tyle, że nie do wyboru ale obowiązkowe dla wszystkich. 

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 29.12.2017 o 19:54, house_1 napisał:

Haldexy dobrze jeżdzą po prostej (RS3, A45AMG) i nic ponadto.

Spojrz na wyniki kieleckich superoesow albo z bednar i zobacz od jakiego samochodu dostaja oklep wszystkie STI i Miski - A45 AMG. Dobry kierowca potrafi samochodem wyposazonym w haldex wygrywac na kretym i sliskim superoesie wygrywac nawet z rajdowkami z prawdziwego zdarzenia (oraz mocno porobionymi imprezami i evo, nie wspominajac nawet tych seryjnych). Wiec Twoja zaslyszana opinia nijak ma sie do rzeczywistosci...

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
48 minut temu, uxon napisał:

zobacz od jakiego samochodu dostaja oklep wszystkie STI i Miski - A45 AMG

Nic nie sugeruję - po prostu się zastanawiam... czy ma wszystkie systemy na OFF w tym A45, tzn. na ile to kierowca, a na ile cyborg ;)

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, PR7EMEK napisał:

Nic nie sugeruję - po prostu się zastanawiam... czy ma wszystkie systemy na OFF w tym A45, tzn. na ile to kierowca, a na ile cyborg ;)

Dokładnie. Wszystkie te nowoczesne samochody to tylko blacha i kupa elektroniki,  nic więcej! 

Link to post
Share on other sites

Biorąc pod uwagę cały kontekst wypowiedzi @uxon powyższe wypowiedzi tym bardziej podważają prawdziwość cytowanego stwierdzenia @house_1 skoro ta cała elektronika jest taka dobra ;)

 

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites

Ponieważ bardzo dużo osób tutaj zagląda proponuję dostrzegać w lusterkach BMW 330 Xdrive ... .

 

https://moto.onet.pl/aktualnosci/gdzie-mozna-spotkac-nowe-nieoznakowane-policyjne-bmw/2fbyng4?utm_source=onet_sg&utm_medium=mp&utm_campaign=moto

 

Docelowo ma być 140 sztuk ...

Edited by llkuba
Link to post
Share on other sites
45 minut temu, faza20 napisał:

Po obwodnicy Trójmiasta już jeżdżą.

I nawet łapią  :) Np wczoraj w Przejazdowie na obwodnicy  południowej. Jedziesz 160-180 i jesteś do tyłu  parę stówek jak nic

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Sikooo11 napisał:

Teraz to już nie wiadomo czym jeżdżą,chore łapanki... <_<

Wyniki muszą być, a co. Rok temu złapali mnie w terenie zabudowanym, na pustej drodze, z prędkością  ...62 km/h = 50 zł :)  Śmiech na sali. Gorzej z tymi BMW bez oznakowań. Pociśniesz trochę, pusta dwupasmówka, cieszysz się, że Forkiem bemkę objedziesz, a tu zonk - mandat x-set zł za przekroczenie np. 200 na dozwolone 120. I jeszcze się dowiesz, jakim to piratem strasznym jesteś, bo 200 jechałeś na puściutkiej, suchej drodze.

Link to post
Share on other sites
W dniu 29.01.2018 o 13:39, uxon napisał:

Dobry kierowca potrafi samochodem wyposazonym w haldex wygrywac na kretym i sliskim superoesie wygrywac nawet z rajdowkami z prawdziwego zdarzenia

Czy nieco nie przesadzasz?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...