Skocz do zawartości

Szczerze o 2,5T STI


matylda

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, Gaceq napisał:

 

:ok:

Jak zwykle w punkt . Nic dodać nic ująć. Doskonała puenta dla obecnego STI.

z tym że kiedyś STI było bardzo fajną zabawką, dającą osiągi i fun porównywalne z Porsche

obecnie w podobnych pieniądzach można dostać zabawki dające większą dawkę adrenaliny

czy nam się to podoba, czy nie, to STI zatrzymało się technologicznie i pod względem osiągów jakieś 15-20 lat temu, a konkurencja od tego czasu poszła mocno do przodu...

  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tamer9 napisał:

STI zatrzymało się technologicznie i pod względem osiągów jakieś 15-20 lat temu, a konkurencja od tego czasu poszła mocno do przodu...

bez przykładów się nie liczy ;) zapragnąłem czegoś emocjonującego i chciałem sobie sprawić Alfę 4C ale jakoś używka jest wciąż droższa od nowego STI :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło panie! Nawet R4 może bulgotatac, wszystko 2.0t poniżej 2006 bulgotalo bo każdy nie atechniczny user kuma takie podstawy jak konstrukcja kolektora wydechowego. Sam ocen swój "techniczny" wpis.

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Zdaje się, że 2,0DIT ze względu na położenie turbosprężarki, nie da się "przerobić" tak żeby bulgotał.
Więc, jeśli to prawda, to era bulgoczących boxerów skończyła się wraz z zakończeniem produkcji SF 2,5 XT pod koniec 2007 roku (ostatnie WRX i STI z tym kolektorem ludzie wykupili latem 2007).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PR7EMEK napisał:

bez przykładów się nie liczy ;) zapragnąłem czegoś emocjonującego i chciałem sobie sprawić Alfę 4C ale jakoś używka jest wciąż droższa od nowego STI :P

w wątku o STI MY2015 już 3 lata temu napisałem:

 

"Takie krótkie porównanie, gdzie było kiedyś Subaru, a gdzie jest dzisiaj:

- połowa lat 90 ubiegłego wieku: najmocniejsza wersja Subaru Impreza (JDM) = 280 KM, najmocniejszy wtedy VW Golf (VR6) = 190 KM

- obecnie: Subaru WRX STI = 310 KM, Golf R = 300 KM

Czyli przez te 20 lat postęp w Subaru to 10%, natomiast w VW to 58%. Wiem, że moc to nie wszystko, chciałem na konkretnych, wymiernych liczbach pokazać gdzie Subaru było kiedyś, a gdzie jest dzisiaj. Jeśli dodamy do tego, że kiedyś Subaru zwyciężało w rajdach, a teraz robi to VW, to obraz sytuacji nie jest zbyt optymistyczny...

Przy tym chciałbym zaznaczyć, że sam uważam się za fana marki i posiadam Imprezę z lat, gdy Subaru odnosiło największe sukcesy. Tym bardziej więc smuci mnie obecna sytuacja"

 

Co do samochodów dających frajdę, to ok, Alfa 4C jest droższa, ale już taki Ford Mustang V8 ma bardzo konkurencyjną cenę. Z samochodów podobnych do STI masz: Focusa RS, A45 AMG, Golfa R, Infiniti Q50, Audi S3, CLA 45 AMG

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, house_1 napisał:

Kochająca i mądra małżonka pozwala mężowi na posiadanie zabawek, bo wie, że mężczyzna od chłopca odróżnia się właśnie ceną zabawek.

No to ja właśnie mam taką żonę @Sabaru, co być może wkrótce się wyjaśni :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem jestem chyba nienormalny ;) czytam jakie to zajebiste sa hot hatche konkurencji a w zeszlym tygodniu zamowilem wrx'a :) To co zostalo napisane powyzej w duzej mierze jest prawda... dodam ze mam juz jednego "nowego" hot hatcha i testowalem wiekszosc z wyzej wymienionych - wiec jakiś pogląd na temat konkurencji moge wyrazic. Wiecie jaki w mojej opinii maja problem "nowe" hot hatche??? Otóż owszem dają frajdę jak się nimi z@pi€4dala, ale mało który daje frajde z jazdy niezależnie od stylu jazdy... moze i wrx jest przestarzały, moze i ma tylko 300KM, moze i rozpędza sie do setki w nędzne 5.2s - pytanie tylko przez jaki procent jego eksploatacji bedzie w ten sposob wykorzystywany... osobiscie wole miec auto do ktorego wsiadając codziennie zawsze bede mial banana na ryju niz to w ktorym raz na miesiac pojawi sie banan po objechaniu starego wrx'a na torze :). Nie wiem dlaczego ale wrx mi wyjatkowo odpowiada - i wierze ze to sie nie zmieni po jego odbiorze :)

  • Super! 1
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, piotruś napisał:

ostatnie WRX i STI z tym kolektorem ludzie wykupili latem 2007).

STI  2,5 do dzisiaj ma kolektor roznoodleglosciowy - mylę się.? 

Legacy GT V już nie ma kolektora różnoodległościowego mój LGT IV bulgocze bo ma jeszcze róźnoodleglościowy kolektor. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, gpson napisał:

Zatem jestem chyba nienormalny ;) czytam jakie to zajebiste sa hot hatche konkurencji a w zeszlym tygodniu zamowilem wrx'a :) To co zostalo napisane powyzej w duzej mierze jest prawda... dodam ze mam juz jednego "nowego" hot hatcha i testowalem wiekszosc z wyzej wymienionych - wiec jakiś pogląd na temat konkurencji moge wyrazic. Wiecie jaki w mojej opinii maja problem "nowe" hot hatche??? Otóż owszem dają frajdę jak się nimi z@pi€4dala, ale mało który daje frajde z jazdy niezależnie od stylu jazdy... moze i wrx jest przestarzały, moze i ma tylko 300KM, moze i rozpędza sie do setki w nędzne 5.2s - pytanie tylko przez jaki procent jego eksploatacji bedzie w ten sposob wykorzystywany... osobiscie wole miec auto do ktorego wsiadając codziennie zawsze bede mial banana na ryju niz to w ktorym raz na miesiac pojawi sie banan po objechaniu starego wrx'a na torze :). Nie wiem dlaczego ale wrx mi wyjatkowo odpowiada - i wierze ze to sie nie zmieni po jego odbiorze :)

Powyższa wypowiedź zdaje się potwierdzać również moje zdanie (wypowiedziane gdzieś wcześniej w tym wątku). Kupując Subaru, nie kupuje się wyłącznie produktu...

Świeżynka, a mądrze prawi :rolleyes:

+1 ode mnie.

 

Zdrówka!

Luke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, maciek323 napisał:

czy jak rozumiem nastepuje koniec STI na UE?

I czy dobrze rozumuje ze w USA czy np na Ukrainie STI i WrX bedzie mozna kupic dalej??

 

nota bene (sorry za OT) - jaki silnik siedzi w tych nowych WRX? Godne to polecenia??

 

2,0DIT 268KM. Też żałuję bardzo, że SIP nie ma go w ofercie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ten 2,0 DIT 268KM jaki ma rodzaj wtrysku? bo nazwa jakaś taka dizlem zalatująca, co znaczą te literki?
Czym on się różni od 2,5? ten 2,5 jest tylko rozwiercony?

DIT - Direct Injection Turbo
2,5T ma wtrysk pośredni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, matylda napisał:

a ten 2,0 DIT 268KM jaki ma rodzaj wtrysku? bo nazwa jakaś taka dizlem zalatująca, co znaczą te literki?

To stosunkowa nowa jednostka ( bardzo dobra ) a skrót to : Direct Injection Turbo  , oczywiście wtrysk bezpośredni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Dottoree napisał:

Jeżdżą Forki XT zagazowane z jakąś mega instalacja DLM. 

Tak. Prince DLM. Kolega rozważa montaż. Nie znam kosztu. Muszę dopytać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...