Skocz do zawartości

Szczerze o 2,5T STI


matylda

Rekomendowane odpowiedzi

55 minut temu, house_1 napisał:

Pomyliłeś 2.0DiT z 2.0SBD....:facepalm:

no pomylił, ale ja nie uważam, ze Impreza 6MT z SBD się słabo zbiera. Uważam to za całkiem przyjemne połączenie i podobno robi mniej niż 9s do 100km/h przy czym uważam ze bezsensowne ganianie się tym autem bo to super auto na codzienne dojazdy do pracy/zakupy itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

małe zużycia paliwa, 350NM od niskich obrotów, przy 120km/h i 6 bieg jest cisza i komfort. Zakup, to bdb decyzja i dlatego chce OBK z 2.0D z CVT. Jeździłem - jest bardzo fajny.

Oczywiście, nie jest to wściekły 2.5T w forestrze ale bardzo sprawnie się porusza. szczególnie jak robisz 30-35k rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Xawery1939 napisał:

Mylisz Dunaj z Dunajcem.....nie klient i wolny rynek a normy, wymogi, prawo podatkowe  etc. stawiane w tworze zwanym Unią Europejską...faworyzujące hegemonię  "rodzimych" producentów

 

Jakby mieli duży rynek, nie odpuściliby tak szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, AdaSch napisał:

małe zużycia paliwa, 350NM od niskich obrotów, przy 120km/h i 6 bieg jest cisza i komfort. Zakup, to bdb decyzja i dlatego chce OBK z 2.0D z CVT. Jeździłem - jest bardzo fajny.

Oczywiście, nie jest to wściekły 2.5T w forestrze ale bardzo sprawnie się porusza. szczególnie jak robisz 30-35k rocznie.

 

hmmm... jako nowy bez sensu - zbyt drogi w porownaniu do tego, co oferuje... jako uzywany/post-gwarancyjny  - kot w worku (chyba ze z 100 proc. gwarancja "gestu handlowego" ze strony SIP)

 

to samo dotyczy i obecnego STI'aja - i wlasnie dlatego umarl smiercia naturalna w Europie...

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba, że już wymieniony tak jak mój :) ale patrząc jak obecnie auto jest delikatnie używane bardzo bym się zdziwił gdyby coś klękło. jedynie co podobno trapi żony imprezę, to podobno coś się dzieje na tylnym sworzniu wahacza górnego (podobno tylko z wahaczem za 1k pln :( ) ale zobaczymy przy następnym przeglądzie. Dodatkowo poza wymianą łączników stabilizatora na te podobno nieśmiertelne koreańskie to nic w imprezie samo się nie zepsuło i oby tak dalej.

50 minut temu, eddie_gt4 napisał:

to samo dotyczy i obecnego STI'aja - i wlasnie dlatego umarl smiercia naturalna w Europie...

jak to? wyleciał z oferty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Tommo napisał:

Jakby mieli duży rynek

Nie martwię się....mają... Subaru ustanawia rekordy sprzedaży .......

zestawienie WRX STI $36.000 vs Golf R $39.000 vs Audi RS3 $55.000......no sam powiedz jak to wygląda? .....a dodaj do tego średnie dochody na poziomie $50.000 rocznie na osobę

.....ponadto tak na szybko:

  • WRX STI - obecnie wprowadzana do sprzedaży specjalna edycja Type RA... i czeka nas zmiana projektu obejmująca przejście na nową platformę do 2020 roku
  • Ascent - 2018/2019 r. z nową generacja EyeSight;
  • BRZ - Druga generacja może pojawić się w 2020 roku;
  • Outback i Forester - przeprojektowany Forester zadebiutuje w 2018 roku jako model 2019, Outback/Legacy w 2019 roku,  a w nadchodzących dwóch latach wprowadzenie hybrydy plug-in oraz nowej platformy, która pozwala na montaż silników benzynowych, hybrydy, hybrydy plug-in i czy napędu stricte elektrycznego;
  • XV/Crosstrek 2018 -  już jest z globalną platformą;
  • nadchodzące drobiazgi - Apple CarPlay i Android Auto, reflektory adaptacyjne LED
  • i deser Subaru EV -wspólny projekt z Toyota i Mazdą - pojazd elektryczny planowany na 2021 rok.

Jeżdżąc Subaru pewnie dostrzegłeś, że marka Subaru ma nieco inną filozofię na klienta.... to nie ......Volkswagen Aktiengesellschaft, koncern , który działa w ponad 150 państwach i  jest "kryty" na Starym Kontynencie,  a jego produkty nie muszą posiadać oprogramowania, pozwalającego na manipulację wynikami pomiarów emisji spalin ponieważ  musi być największym producentem samochodów na świecie....ku  zyskom i chwale jego  założycielom.

 

Edytowane przez Xawery1939
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, AdaSch napisał:

(...) jak to? wyleciał z oferty?

 

tak, bylo przeciez o tym na Forum (i to nawet w roznych watkach)

u nas np. MY'18 wystepuje jako "FINAL EDITION"

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, house_1 napisał:

Pomyliłeś 2.0DiT z 2.0SBD....:facepalm:

Racja, racja... zobaczyłem 2.0 i już mi się włączył tryb SBD ;) Z drugiej strony akurat dzisiaj widziałem WRX z 2.0DIT i... kością trzymającą skrzynię biegów wyrwaną ze ściany grodziowej silnika (ot taka wada fabryczna) :P

Edytowane przez PR7EMEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, eddie_gt4 napisał:

 

tak, bylo przeciez o tym na Forum (i to nawet w roznych watkach)

u nas np. MY'18 wystepuje jako "FINAL EDITION"

Niestety to prawda. Dziwne posunięcie, tym bardziej że aktualnie praktycznie każda marka stara się mieć w ofercie "sportowo-cywilne" wozidło - wychodzi na to że rynek w tej części motoryzacji zaczął rosnąć i zapewne będzie to postępowało skoro nagle każdy z producentów wprowadza do oferty hot hatch'e... Co do presji konkurencji to po części racja, na pewno pod względem nowinek technologicznych ta marka została z tyłu... Natomiast konkurencja jest dla mnie jakaś taka "sztuczna" i zapewne dlatego spełnia europejskie normy emisji spalin :)  Dodatkowo Wrx dzięki gabarytom jest samochodem dużo bardziej praktycznym niż konkurencyjne hot hatche - jedynie Civic i Golf R w kombi pod kątem praktyczności mogą z nim konkurować, z tym że Civic to przednio napędówka a R'ka w kombi to i może dobrze jeździ, ale na wprost... Co do jakości wnętrza to od VW pewnie odbiega - natomiast w porównaniu z RS'em czy Type R'em na pewno nie ma się czego wstydzić. Mam wrażenie że pod względem marketingowym subaru jakoś się nie przykłada do naszego rynku i to pewnie też po części miało wpływ na kiepskie wyniki sprzedaży...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znamienne :) ja upgrade-uje FXT FXT-STI z części JDM, a za parę lat imprezowicze będą budować imprezę STI z części z marketów z poza EU

P.S. oczywiście mój forek będzie jak nie jest już lepszy :)

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Aha, uważam, że FHI powinno zrobić na bazie nowej Imprezy ucywilizowana STI, czyli wszystkie systemy kamer wszelkie gadgety które są fajne a silnik, zawieszenie, skrzynia, hamukce i przekładnią z STI i oczywiście w HB i kombi.
A patrząc na STI i przekonać żonę to stwierdzi , że chyba cię powalilo. Jakby był normalny i bezpieczny z zewnątrz a kozak pod blachami to wg mnie zupelnie inaczej wyglądała by sprzedaż. Oczywiście silnik 2.0 że względu na podatki i ubezpieczenie. Wszyscy byli by zadowoleni. Żona bo ma normalne auto, mąż bo jest z STI i dzieci jakby kogoś na światłach trzeba było pogonić :) a na koniec nie ma tego wiesniackiego spoilera który tak bardzo jest odrzucajacy. Jak.Żona widzi spoiler = nie ma mowy. A tak niech reszta będzie, nawet złote brembo są bdb bo dobrze hamują = większe bezpieczeństwo. Ja nie miał bym żadnego problemu do przekonania drugiej połowy do zakupu takiej wersji. A STI? Bez szans, auto tylko dla mnie jak dla napalonego dwudziestolatka? Kazała by mi się puknac w głowę. A co do systemów, to jak ktoś chce to ma zwykłą STI bez kamer itd a jak ktoś chce do domu to z kamerami, i są zniżki ubezpieczeniowe itd. Same plusy. Aż ciężko uwierzyć, że Subaru zupełnie tego nie rozumie. Co za problem zrobić CSTI czyli wersja cywilna STI. Co więcej, subaru nic nie musi robić bo wszystkie komponenty już ma, wystarczy je teraz poskładać.


Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, AdaSch napisał:

Jakby był normalny i bezpieczny z zewnątrz a kozak pod blachami to wg mnie zupelnie inaczej wyglądała by sprzedaż.

 

Chyba nie mogę się zgodzić. Auta-resoraki nie mogą wyglądać normalnie z zewnątrz. A że twoja czy inna jakaś żona ma obiekcje? Bo co? Bo boi się konkurencji blachar?

No bez jaj. Chcesz taki a nie inny wóz, masz na to odpowiednie zasoby, to kupujesz i już. A jak małżonka ma obiekcje, to zwykle podparte one są obawami na poziomie stabilności finansowej, lub o "wycieczki męża na miasto". Jedno i drugie świadczy zwykle o niespełnionej potrzebie bezpieczeństwa u kobiety. A czasem jeszcze niestety o głupocie. Kochająca i mądra małżonka pozwala mężowi na posiadanie zabawek, bo wie, że mężczyzna od chłopca odróżnia się właśnie ceną zabawek.

I jednemu potrzebna jest wędka za parę-naście tysi, a drugiemu fajny samochód - jeden kupi używany, a inny nowy - wszystko w miarę potrzeb i możliwości portfela.

I STI to zabawka dużego chłopca - samochód niepraktyczny, z małym bagażnikiem, awaryjnym silnikiem i ogólnie ma dużo wad, łącznie z ceną. Ale to fantastyczna zabawka. I jak cię stać to kupuj i już.

Znam też parę innych fajnych zabawek - ze stajni Porsche, czy auta pokroju Hot-Hatch oraz Mustang, Camaro itp.

Żadne z nich nie jest autem rodzinnym i praktycznym, a ludzie je kochają i kupują. Pomimo wielu wad i wysokich kosztów eksploatacji (na tle Skody Octavii 1,6 oczywiście ;)). I zdecydowana większość nie wygląda jak Focus kombi. Po prostu taki segment.

 

Jeśli chodzi o sleepery, to Subaru Legacy z silnikiem od STI robiłoby robotę i może to byłby wóz dla Ciebie.

Edytowane przez house_1
  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@house_1 nie zanegowalem fajnosci STI, tylko pomniejszoną praktyczność i odpowiednio spadek sprzedaży. Skoro wszystko mają to co im szkodzi zrobić takiego HB jak napisałem? Ani ja ani żonka nie uznalemy żadnych sedanów kropka. Z tymi blacharami to się uśmiałem :) i nie w tym rzecz. Dlaczego STI nie może być bardziej praktyczne? Dlaczego np. sprzedaje się RS6 w rodzinnej budzie? Co do silnika też napisałem, że mają 2.0 DiT z STI więc cena na dzien dobry inna a nawet ubezpieczenie. Jak mają limity, to niech zrobią unikalne 100 sztuk na zapisy i jak się znajdą chętni to wyprodukuja taka wersję. Dla mnie nie wykorzystanie potencjału jest nielogiczne.

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, AdaSch napisał:

Z tymi blacharami to się uśmiałem :)

I dobrze. Nie miało być śmiertelnie poważnie ;).

 

39 minut temu, AdaSch napisał:

Dlaczego STI nie może być bardziej praktyczne?

Bo to nie jest segment kompromisowy. Ma takie być i tyle.

 

40 minut temu, AdaSch napisał:

Dlaczego np. sprzedaje się RS6 w rodzinnej budzie?

Bo 2-osobowe Porsche może być zbyt bezkompromisowe. A w przypadku RS6 cena jest wystarczająco hardcore-owa. Subaru ma cenę z innej bajki i wysoki "bufet" musi być z tyłu :thumbup:.

 

44 minuty temu, AdaSch napisał:

Ani ja ani żonka nie uznalemy żadnych sedanów kropka.

Jesteście zarażeni wirusem praktyczności. A cały urok w TWOIM samochodzie polega na tym, że jest dla CIEBIE. A nie dla dzieciaków, psa, rybek w akwarium i somsiada.

 

Samochód nie musi (w dzisiejszych czasach) być jeden i do wszystkiego. Można mieć 5 specjalizowanych.

 

Sedany są zajebiste, bo nie są tak praktyczne jak kombi i nie wozisz nimi nic większego. A na wakacje i tak się spakujesz bo bagażnik większy niż w htb.

Za to, jak potrzebujesz przestrzeni bagażowej, to nie przebijesz dużego vana, albo pick-upa.

STI od zawsze było sedanem, nie licząc epizodu z lanosem. 

 

Więc - olej kompromisy, one są zgniłe z natury.

 

49 minut temu, AdaSch napisał:

odpowiednio spadek sprzedaży

 

Spadek sprzedaży STI? Nie wiem czy kiedykolwiek sprzedaż była wysoka. Ale kiedyś STI i EVO był jedynymi w swoim rodzaju. EVO już nie ma, STI nie będzie...

a konkurencja odrobiła lekcje i ma wiele ciekawych propozycji.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy negujesz i odrzucasz mój pomysł na CSTI koniecznie z 2.0DiT? Patrząc na fotestera STI to raczej dużo osób by go chciało mieć.

Sam mam 3 auta w rodzinie zonowoz impreza diesel, forester to ten fajny i fiat na co dzień. Jedyną wadą tego to mega spalanie forestera w codziennym użytkowaniu a chętnie bym miał dwa czyli impreza diesel, oraz impreza CSTI :) ale my18 bo to HB. Z resztą zonowoz to impreza HB i to była jedyna impreza w opcji.

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, AdaSch napisał:

a na koniec nie ma tego wiesniackiego spoilera który tak bardzo jest odrzucajacy. Jak.Żona widzi spoiler = nie ma mowy

Można kupić STI bez tylnej lotki. 

W starszych modelach miałeś wariant Spec D czyli discrete.
Cyclops-Spec-D-02.jpg

 

Moja żona z kolei uważa, że Impreza bez dużej lotki wygląda nie teges, a najlepiej jak jest niebieska i na złotych kołach. Choć zgodnie uważamy. że do wolnossaka to nie przystoi.

Edytowane przez dr.elich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit:

2.0DiT 308KM@422Nm i 9,4l/100km pod każdym względem jest lepszą opcją niż 2.5T. Nowszy, bez paska, pezposredni wtrysk i większa ekonomia z powodów konstrukcyjnych jak i pojemnościowych plus odpada koszt eksploatacyjny w postaci rozrządu.

 

 

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, AdaSch napisał:

Edit:

2.0DiT 308KM@422Nm i 9,4l/100km pod każdym względem jest lepszą opcją niż 2.5T. Nowszy, bez paska, pezposredni wtrysk i większa ekonomia z powodów konstrukcyjnych jak i pojemnościowych plus odpada koszt eksploatacyjny w postaci rozrządu.

 

 

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Sorry ale gadanie ze ten jest lepszy a ten gorszy jest totalnie bez sensu... kazdy ma swoj punkt widzenia i dowolnosc w wyrazaniu opinii. Dla Ciebie istotna jest ekonomika a dla kogos innego frajda z jazdy, dzwiek silnika itp. a koszty paliwa i eksploatacji schodzą na 2gi plan....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, AdaSch napisał:

Edit:

2.0DiT 308KM@422Nm i 9,4l/100km pod każdym względem jest lepszą opcją niż 2.5T. Nowszy, bez paska, pezposredni wtrysk i większa ekonomia z powodów konstrukcyjnych jak i pojemnościowych plus odpada koszt eksploatacyjny w postaci rozrządu.

 

 

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Z mojego małego ale własnego doświadczenia mogę tylko napisać że DLA MNIE -  2.5 "bulgocze" co powoduje ze nawet w zimie ciśniesz z otwartym oknem:) bo ten dźwięk to to co w głównej mierze u mnie powoduje banana na twarzy, w przypadku 2.0 DIt DLA MNIE - tego nie ma :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale gadanie ze ten jest lepszy a ten gorszy jest totalnie bez sensu... kazdy ma swoj punkt widzenia i dowolnosc w wyrazaniu opinii. Dla Ciebie istotna jest ekonomika a dla kogos innego frajda z jazdy, dzwiek silnika itp. a koszty paliwa i eksploatacji schodzą na 2gi plan....
Wyjdź, wejdź i przeczytaj ze zrozumieniem :)

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Z mojego małego ale własnego doświadczenia mogę tylko napisać że DLA MNIE -  2.5 "bulgocze" co powoduje ze nawet w zimie ciśniesz z otwartym oknem:) bo ten dźwięk to to co w głównej mierze u mnie powoduje banana na twarzy, w przypadku 2.0 DIt DLA MNIE - tego nie ma
Ło panie! Nawet R4 może bulgotatac, wszystko 2.0t poniżej 2006 bulgotalo bo każdy nie atechniczny user kuma takie podstawy jak konstrukcja kolektora wydechowego. Sam ocen swój "techniczny" wpis.

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, _scooby_ napisał:

:facepalm:

 

Ha, ha, ha, ha....  nie odróżniasz sąsiada od somsiada? :mrgreen:

Somsiad to taki z memów z internetu ;). Koniecznie posiadacz Paska w tedeiku.....

2 godziny temu, AdaSch napisał:

2.0DiT 308KM@422Nm i 9,4l/100km pod każdym względem jest lepszą opcją niż 2.5T. Nowszy, bez paska, pezposredni wtrysk i większa ekonomia z powodów konstrukcyjnych jak i pojemnościowych plus odpada koszt eksploatacyjny w postaci rozrządu.

 

Się okaże.... w przyszłości. Dla mnie te nowoczesne bezpośrednie wytryski, regulacja zaworów szklankami i rozrząd łańcuchowy, który żyje ostatnio krócej od paska rozrządu (przynajmniej w "przodujących" markach z UE) to wątpliwe udoskonalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, AdaSch napisał:

Ale czy negujesz i odrzucasz mój pomysł na CSTI koniecznie z 2.0DiT? Patrząc na fotestera STI to raczej dużo osób by go chciało mieć.

Sam mam 3 auta w rodzinie zonowoz impreza diesel, forester to ten fajny i fiat na co dzień. Jedyną wadą tego to mega spalanie forestera w codziennym użytkowaniu a chętnie bym miał dwa czyli impreza diesel, oraz impreza CSTI :) ale my18 bo to HB. Z resztą zonowoz to impreza HB i to była jedyna impreza w opcji.

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka
 

To moze wyjściem jest WRX 2.0DIT z UAE, Rosji, Ukrainy lub USA... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, house_1 napisał:

No bez jaj. Chcesz taki a nie inny wóz, masz na to odpowiednie zasoby, to kupujesz i już. A jak małżonka ma obiekcje, to zwykle podparte one są obawami na poziomie stabilności finansowej, lub o "wycieczki męża na miasto". Jedno i drugie świadczy zwykle o niespełnionej potrzebie bezpieczeństwa u kobiety. A czasem jeszcze niestety o głupocie. Kochająca i mądra małżonka pozwala mężowi na posiadanie zabawek, bo wie, że mężczyzna od chłopca odróżnia się właśnie ceną zabawek.

I jednemu potrzebna jest wędka za parę-naście tysi, a drugiemu fajny samochód - jeden kupi używany, a inny nowy - wszystko w miarę potrzeb i możliwości portfela.

I STI to zabawka dużego chłopca - samochód niepraktyczny, z małym bagażnikiem, awaryjnym silnikiem i ogólnie ma dużo wad, łącznie z ceną. Ale to fantastyczna zabawka. I jak cię stać to kupuj i już.

 

:ok:

Jak zwykle w punkt . Nic dodać nic ująć. Doskonała puenta dla obecnego STI.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...