Jump to content
romtra

słabo świecące reflektory

Recommended Posts

Też muszę coś zrobić z lampami (Legacy IV zwykłe reflektory). Przy ostatnim przeglądzie rejestracyjnym jedyna uwaga diagnosty dotyczyła właśnie tego, że

lampy coś słabo świecą.  Gdyby ktoś w okolicach Lublina znał jakiś zakład, to poproszę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobaczcie tutaj:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, dunlop napisał:

Gdyby ktoś w okolicach Lublina znał jakiś zakład, to poproszę...

Jsstem z Lubelskiego i szukałem wielokrotnie w okolicach całego województwa. Niestety bez skutku. Chyba, że kiepsko szukam... Najbliższe co znalazłem to Radom. Light Service Radom Niestety nie miałem jeszcze okazji się do nich odezwać, a sam potrzebuję pomocy. Zatem nie wypowiem się głębiej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Orear Wymontuj lampy, wyjmij odbłyśniki i załatw sprawę wysyłkowo. W większych firmach nie będziesz musiał czekać, bo mają na wymianę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu i ja się zabrałem za odbłyśniki w swoim Legacy.

Z wysyłką i ponownym montażem zajęło to 4 dni. Odbłyśniki wysłane do Auto Gamma w Krakowie.

Koszt z wysyłką 225zł.

Przy okazji wymienione wszystkie żarówki do pełnego szczęścia.

Poniżej zdjęcia przed i po. Auto przy przebiegu 207kk.

wzh3owbliof6_t.jpg

coqutvumoy5c_t.jpg

 

k4seco1ge38n_t.jpg

bkn82zy0xxxr_t.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, piotrgrafik napisał:

W końcu i ja się zabrałem za odbłyśniki w swoim Legacy.

Z wysyłką i ponownym montażem zajęło to 4 dni. Odbłyśniki wysłane do Auto Gamma w Krakowie.

Koszt z wysyłką 225zł.

Przy okazji wymienione wszystkie żarówki do pełnego szczęścia.

Poniżej zdjęcia przed i po. Auto przy przebiegu 207kk.

wzh3owbliof6_t.jpg

coqutvumoy5c_t.jpg

 

k4seco1ge38n_t.jpg

bkn82zy0xxxr_t.jpg

Bardzo pięknie dziękuję za zdjęcia w dużym powiększeniu.

Pozwala mi to na wyciągnięcie wniosków, że powierzchnia pod napylenie jest przygotowywana mechanicznie.

Rzekłbym, że d. nie urywa..., choć w porównaniu ze zużytym, to niebo a ziemia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

23 godziny temu, piotrgrafik napisał:

W końcu i ja się zabrałem za odbłyśniki w swoim Legacy.

Z wysyłką i ponownym montażem zajęło to 4 dni. Odbłyśniki wysłane do Auto Gamma w Krakowie.

Koszt z wysyłką 225zł.

Przy okazji wymienione wszystkie żarówki do pełnego szczęścia.

Poniżej zdjęcia przed i po. Auto przy przebiegu 207kk.

 

Cześć,

Czy aby wyjąć odbłyśniki rozklejałeś lampy czy udało Ci się je wyjąć przez otwór do wymiany żarówek?

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 8.01.2019 o 23:07, WOJO napisał:

Pozwala mi to na wyciągnięcie wniosków, że powierzchnia pod napylenie jest przygotowywana mechanicznie.

 

Wydaje mi się, że w moich nie było aż takiego efektu, ale może mi się tylko wydaje... ;)  (firma ta sama).

 

IMG_20180721_002019.jpg

Edited by Kambol

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Gacu Gac napisał:

Czy aby wyjąć odbłyśniki rozklejałeś lampy czy udało Ci się je wyjąć przez otwór do wymiany żarówek?

W Legacy IV z xenonami odblysniki da sie wyciagnac bez rozklejania lamp.

 

T.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 A lampy z halogenami, też bez rozklejania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przedlift nie pojdzie- próbowałem. Brakuje jakieś 3mm

melduje ze nic nie musze

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.01.2019 o 01:41, Kambol napisał:

 

Wydaje mi się, że w moich nie było aż takiego efektu, ale może mi się tylko wydaje... ;)  (firma ta sama).

 

IMG_20180721_002019.jpg

 

 

Mi się wydaje, że u mnie zdjęcie tak oddało. Zdjęcie robiłem przy nie duży naświetleniu.

Zdjęcie robiłem też na wprost, może pod kątem byłby inny efekt.

Regeneracja wraz z wymianą wszystkich żarówek na nowe. Różnica widoczna nie tylko ja to mówię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w tamtym (2018) roku zrobiłem kompleksową regenerację z rozbiórką lamp (jedna z nich przeciekała), czyli "posrebrzanie" środka i polerowanie kloszy w firmie nieopodal Kościana (wysyłkowo po demontażu przy okazji dużego serwisu w MTS). Nie wymieniałem żarników, a i tak efekt jest niesamowity. Do tej pory jeździłem po omacku i sam o tym nie wiedziałem.

Edited by przymar

Share this post


Link to post
Share on other sites

@przymar - jak się nazywa firma w której regenerowałeś? Sam się zastanawiam czy w swoim gacku tego nie zrobić - brzydko zżółkł mi lewy reflektor i wkurza mnie różnica między nimi. Swoją drogą trochę dziwne, ale wygląda jakby pożółkł od środka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regeneracja HC. Ale jest kilka innych. Fakt jest jeden - samo polerowanie na niewiele się zda - trzeba zregenerować odbłyśniki. Wbrew temu co poniektórzy tu zrobili zostawiłem stare żarniki i jest OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyjąłem odbłyśnik. Dramat. 

Ps.  W legacy IV da się wyjąć do tyłu bez zdejmowania zderzaka, wykręcania lamp i ich rozklejania. Jednak nie jest to rozwiązanie dla purystów, bo trzeba delikatnie ukruszyć tylny kołnierz. Jest to bez wpływu na działanie lamp ale późniejsza świadomość może niepokoić mniej odpornych. :)

EEF82C13-2EAA-4F97-8EC4-0E94D87CE5AB.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, siedemczwartych napisał:

delikatnie ukruszyć tylny kołnierz.

Zrób fotkę tego ukruszenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.03.2019 o 06:34, borowice napisał:

A jeszcze lepiej mały manual - byłoby super.

Jak wyjąć odbłyśniki w lampie soczewkowej na zwykłe żarówki.

Subaru Legacy 2007 (po lifcie).

 

1. otwieramy maskę i podpieramy czymś innym niż oryginalna podpórka, bo ta oryginalna będzie przeszkadzać w pracy przy prawej lampie (strony zawsze patrząc z pozycji kierowcy). Warto podeprzeć czymś dłuższym by maska stała wysoko. No i bezpiecznie.

001__IMG_3609.JPG

 

2. odkręcamy akumulator i dla bezpieczeństwa i dla przestrzeni potrzebnej by dostać się swobodnie do lewej lampy.
Należy też odpiąć wlew płyny spryskiwaczy.

002__IMG_3594.JPG

 

3. odpinamy wlot powietrza do filtra.

Najpierw spinki ( u mnie nie są już OEMowe), potem wysuwamy do przodu wlot.

003__IMG_3595.JPG

 

4. odłączamy wąż prowadzący od filtra do silnika: odpinamy kostkę przepływomierza, odkręcamy zaciski i wypinamy filtr.
Pamiętajcie o podłączeniu potem kostki, bo bez niej wywali błąd i bez komputera nie da się go skasować.

004__IMG_3596.JPG

 

5. Odkręcamy pozostałą część filtra.

Dwie śruby.

Ta zaznaczona strzałką może być odkręcana od przodu po zewnętrznej stronie filtra lub od środka. Jak wygodniej.

005__IMG_3598.JPG

006__IMG_3599.JPG

007__IMG_3600.JPG

 

6. obudowa filtra wychodzi z taki zbiornikiem, który jest w otworze. Trzeba trochę pokręcić by wyszedł. Ale da się bez większych problemów.

008__IMG_3601.JPG

 

7. Zostaje fajna przestrzeń dająca swobodny dostęp do lampy. To samo jest z drugiej strony po wyjęciu akumulatora.

009__IMG_3602.JPG

010__IMG_3603.JPG

 

8. Zdejmujemy zaślepkę lampy (tak jak do wymiany żarówki), wypinamy kostkę i wyjmujemy żarówkę. Odkręcamy śrubkę i zdejmujemy drut/sprężynkę przytrzymującą żarówkę. To wyłącznie dla wygody dalszych operacji.

011__IMG_3604.JPG

 

9. Odbłyśnik jest przykręcony na trzech śrubach (śrubokręt krzyżakowy). Na godzinie 5, 7 i 12. Jak widać śruby są zasłonięte kołnierzem obudowy.

I tu niestety zaczyna się inwazyjność. Musimy ten kołnierz zeszlifować.
Ja miałem taką mini szlifierkę modelarską. Świetnie się sprawdziła.

Plus wiertarka z długim wiertłem 4-6 mm.

Ciężko jest dostać się szlifierką (była za gruba) do śruby na godz. 12, dlatego łatwiej było tam rozwiercić.
BARDZO WAŻNE. Przy szlifowaniu proszę mieć odkurzacz, który będzie na bieżąco wyciągał pył.

Obudowa bardzo pyli.
Obudowa jest odporna na ciepło i lutownicą nie dałem rady jej zmodyfikować.
Pamiętajmy, że to plastik i zarówno szlifowanie jak i wiercenie wymaga ograniczonego nacisku. U mnie nie nie pękło. :)

012__IMG_3608.JPG

 

10. Tu widok już po oszlifowaniu i rozwierceniu. Mamy dostęp do śrub.

Na dole oszlifowanie musi być większe by odbłyśnik wyjąć. Robiłem to stopniowo sprawdzając gdzie haczy aż wyszedł.

013__IMG_3610.JPG

014__IMG_3611.JPG

015__IMG_3617.JPG

 

11. tak wygląda po wyjęciu odbłyśnika.

Soczewka też trzyma się na tych śrubach, więc jeśli chcemy jeździć autem (bo mamy światła dzienne), to należy śruby przykręcić stosując podkładki grubości odbłyśnika, by czasem mocniej wkręcone nie uszkodziły soczewki. Wole dmuchać na zimne.

016__IMG_3618.JPG

017__IMG_3630.JPG

 

Jak widać moje odbłyśniki wymagają renowacji.

Już prawie nic nie było widać nocą.

Edited by siedemczwartych
  • Like 3
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.03.2019 o 08:10, siedemczwartych napisał:

Jak widać moje odbłyśniki wymagają renowacji.

Już prawie nic nie było widać nocą.

Piękne dzięki.

Wprawdzie jeszcze w nocy coś widać, ale jak może być lepiej...

Czekam na lepsze warunki oświetleniowe, by w dzień włączały się tylko dzienne, a nie mijania i wyciągam odbłyśniki. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.03.2019 o 08:10, siedemczwartych napisał:

Jak widać moje odbłyśniki wymagają renowacji.

Już prawie nic nie było widać nocą.

A zdradzisz gdzie przeprowadzasz renowację? I czy można wysłać odbłyśniki pocztą? Może być na priv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Orear napisał:

A zdradzisz gdzie przeprowadzasz renowację? I czy można wysłać odbłyśniki pocztą? Może być na priv.

na allegro - autolampy14
Ale znajdziesz takich ogłoszeń dużo i na allegro i na Olx.

 

Ja wybrałem tego bo zadzwoniłem i dobrze się z gościem gadało. Obiecał, że do czwartku, najdalej piątku będę miał odbłyśniki u siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, siedemczwartych napisał:

Ja wybrałem tego bo zadzwoniłem i dobrze się z gościem gadało. Obiecał, że do czwartku, najdalej piątku będę miał odbłyśniki u siebie.

To pochwal się później wykonaną robotą. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.03.2019 o 08:10, siedemczwartych napisał:

Jak wyjąć odbłyśniki w lampie soczewkowej na zwykłe żarówki.

Subaru Legacy 2007 (po lifcie).

Brawo za fotorelację i nowatorskie podejście ...nie jestem jednak przekonany, czy warto się męczyć z taka obróbką, skoro demontaż zderzaka i lamp to ok. 45 min (dla osoby robiącej to po raz pierwszy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...