Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 78
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Manual to za dużo powiedziane, nie jest to specjalnie skomplikowane. Ale w Legacy IV żeby wyjąć lampy trzeba zdemontować zderzak, a żeby to zrobić wyciągamy grila, a wcześniej łapacz powietrza. 1

Jak wyjąć odbłyśniki w lampie soczewkowej na zwykłe żarówki. Subaru Legacy 2007 (po lifcie).   1. otwieramy maskę i podpieramy czymś innym niż oryginalna podpórka, bo ta oryginalna będz

Koledzy. Temat przerabialem więc usystematyzuje z obowiązku kronikarskiego. Legacy przedlift- trzeba wiercic albo rozklejac lampy. Legacy polift (H7)- odblysniki ciasno ale wychodzą. Legacy polift kse

Posted Images

  • 2 weeks later...
5 godzin temu, lechuorzech napisał:

To ja dodam że w Legacy IV odbłyśniki ksenonów można wyjąć bez rozklejania reflektora.

A tak wyglądają u mnie po 10 latach ~170k km:

DSC_1884.thumb.JPG.9a0968689ae15fff34b47a422ea0ba09.JPGDSC_1885.thumb.JPG.be62fc72213b6ed9fe39698a5e28f300.JPG

 

A dałbyś może radę klepnąć jakiś manual. U mnie jeszcze nie narzekam ale dla potomności mogłoby się przydać jak to rozebrać. Koszt regeneracji pewnie wtedy maleje :)

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, kamul napisał:

A dałbyś może radę klepnąć jakiś manual.

Przychylam się do wniosku. Dostarczenie do regeneracji wymontowanych odbłyśników zapewne mocno obniży koszt usługi.

Link to post
Share on other sites

Manual to za dużo powiedziane, nie jest to specjalnie skomplikowane. Ale w Legacy IV żeby wyjąć lampy trzeba zdemontować zderzak, a żeby to zrobić wyciągamy grila, a wcześniej łapacz powietrza.

1. Wlot powietrza - 2 kołki i już.

2. Atrapa - 2 kołki i 4 zatrzaski od góry, od dołu wsunięty jest w zderzak na dwóch zaczepach. Ciągniemy do przodu.

_20171117_213258.thumb.JPG.6beadba617793ec655f4a46edfab6afe.JPG

3. Zderzak - kołki od spodu + 2 schowane za nadkolami. Nadkola wystarczy odgiąć, są miękkie. Góra zderzaka trzyma się na wcisk na zatrzaskach. Ciagniemy zderzak do przodu, najlepiej zacząć od krawędzi przy nadkolach, uważać na halogeny.

_20171117_213339.thumb.JPG.b81d41b466366643d9b2fe439fdcad84.JPG

4. Reflektory - kilka śrub i kołków. Odkręcamy wszystkie i wypinamy wtyczki. Mi właśnie to zajęło najwięcej czasu. Najgorsze te od kierunków. Pod lampą jest plastikowy uchwyt pod którym przykręcone są spryskiwacze. Odkręcamy go. Łatwiej odkręcić dwie śrubki i zdjąć cały sprysk, niż rozłączać przewód. I w zasadzie już.

_20171117_213214.thumb.JPG.8b930eec46c1ed8e061bde0c162edc61.JPG

DSC_1875.thumb.JPG.0afe3e56f88c324aba711f78c292528a.JPG

5. Mając reflektor na stole potrzeba tylko śrubokręt krzyżakowy. Zdejmujemy osłonkę przeciwkurzową, odpinamy kabelki, wyciągamy żarnik. Odbłyśnik trzymają tylko 2 śrubki. Trzeba delikatnie pomanewrować, kręcąc na boki i pod kątem i tyle. 

 

Z odbłyśnikiem 

DSC_1904.thumb.JPG.d8d47b316310db77df0731a6c89ea28c.JPG

I bez

DSC_1897.thumb.JPG.81044b9c80f8af70c608c76d61fd82ab.JPG

 

Potwierdzam tym samym, że to pełnoprawny bi-ksenon. Jest klapka od długich :-) 

 

Czy warto?

Koszt regeneracji samych odbłyśników 100 zł / szt.

Edited by lechuorzech
  • Thanks 5
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Odbłyśnik w IV (ZWYKŁE LAMPY Z SOCZEWKĄ )da się wyciągnąć bez rozklejania lampy.Wykręcamy 4 wkręty i jest położenie, w którym wyjdą przez otwór do wymiany żarówki.Trochę trzeba pomanewrować ,ale wyjdzie.

Link to post
Share on other sites

Ja dorzucę swoje 3 grosze, da się wyciągnąć odbłyśniki bez demontażu lamp, z lewej trzeba aku wyrzucić a z prawej filtr powietrza, chyba mniej roboty niż cały przód targać:P

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, HUNCVOT napisał:

Odbłyśnik w IV (ZWYKŁE LAMPY Z SOCZEWKĄ )da się wyciągnąć bez rozklejania lampy.Wykręcamy 4 wkręty i jest położenie, w którym wyjdą przez otwór do wymiany żarówki.Trochę trzeba pomanewrować ,ale wyjdzie.

A bez wyciągania lamp z karoserii?

Kolega z zawodu ginekolog? :D

44 minuty temu, kozi-24 napisał:

Ja dorzucę swoje 3 grosze, da się wyciągnąć odbłyśniki bez demontażu lamp, z lewej trzeba aku wyrzucić a z prawej filtr powietrza, chyba mniej roboty niż cały przód targać:P

Świetna informacja.

Jakie środki ostrożności przy zakładaniu zregenerowanych?

Rękawiczki gumowe wystarczą?

Link to post
Share on other sites
22 godziny temu, WOJO napisał:

Jakie środki ostrożności przy zakładaniu zregenerowanych?

Rękawiczki gumowe wystarczą?

 

Nie ma potrzeby rękawiczek używać, TYLKO pod żadnym pozorem nie dotykać "lustra", potrzebny tylko wkrętak z magnesem żeby śrubki nie wpadły do wnętrza reflektora. (u mnie jedna sobie jeździ wewnątrz:D)

Link to post
Share on other sites

 Aby zdemontować reflektory  łatwiej jest ściągnąć zderzak.Wtedy wszystko jest jak na dłoni, ale to ocena subiektywna.Dwa kołki przy każdym z błotników ,róg zderzaka chyba wkręt od nadkola pod spodem sześć kołków i zderzak wychodzi.No i lampy na wierzchu.Dodam jeszcze ,że jakby ktoś potrzebował to przerabiam angielskie reflektory.Cena eu jest zaporowa i ogólny brak, da się jednak  uratować przerabiając anglika za niewielkim kosztem.

Link to post
Share on other sites
W dniu poniedziałek, 13 listopada 2017 o 09:37, lechuorzech napisał:

o ja dodam że w Legacy IV odbłyśniki ksenonów można wyjąć bez rozklejania reflektora.

 

Dzieki za info!

 

T.
 

Link to post
Share on other sites

W gacku IV przedlift wczoraj wymieniłem lampy (używki ale w bardzo ładnym stanie). Roznica- mega wielka! Jest dzień! Moje z zewnątrz były bardzo ładne ale odbłyśniki wręcz nadpalone. Sama wymiana- 6 godzin, głównie przez upierdliwe składanie - spinki. Robota prosta, jedyną pulapka- wykręcać lampy że slizgami i dopiero na wierzchu odkręcać ślizgi.
Jakby ktoś chciał to mam na zbyciu- obudowa i szkło db+/bdb ale odbłyśniki śmietnik.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, recki napisał:

W gacku IV przedlift wczoraj wymieniłem lampy (używki ale w bardzo ładnym stanie). Roznica- mega wielka! Jest dzień! Moje z zewnątrz były bardzo ładne ale odbłyśniki wręcz nadpalone. Sama wymiana- 6 godzin, głównie przez upierdliwe składanie - spinki. Robota prosta, jedyną pulapka- wykręcać lampy że slizgami i dopiero na wierzchu odkręcać ślizgi.
Jakby ktoś chciał to mam na zbyciu- obudowa i szkło db+/bdb ale odbłyśniki śmietnik.

Zrób filmik z demontażu odbłyśnika bez rozklejania lampy. :D

Link to post
Share on other sites
Zrób filmik z demontażu odbłyśnika bez rozklejania lampy.
A powiem Ci że chyba da radę! Tak z grubsza oblukalem- 3 gwiazdkowe wkręty i chyba by wyszedł otworem żarówki. Jak wymyślę jakiś statyw na tel to pomyśle!
Link to post
Share on other sites

Wczoraj wymontowalem odblysniki (xenon). Faktycznie wystarczy odkrecic 2 wkrety philips (JIS?), odrobine pokrecic odblysnikiem i wychodzi elegancko. 250kkm z wlaczonymi swiatlami i gorna czesc jest ewidentnie zmatowiala. O dziwo boki sa w idealnym stanie.

 

Przy okazji zapytam - czy Wasze soczewki tez sa lekko mleczne? Zastanawiam sie, czy tak bylo fabrycznie, czy moze mam jakis nalot z zewnetrznej strony soczewki (niby lampy sa szczelne i czyste w srodku).

 

T.
 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...