Skocz do zawartości

Legacy IV 2,5 165 4eat - ASB OLEJ


danielosa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam - pytanie do użytkowników skrzyni 4eat. Jaki kolor ma Wasz olej w skrzyni? Czytam i dochodzę do wniosku, że wystarczy aby był to - albo oem sub (żółty), albo zgodny z dexron III(czerwony lub żółty?). Po kupnie mojego legasia '04 zauważyłem, że mój jest koloru żółtego, a poprzedni właściciel zalał go ~rok temu FEBI ATF DEXTRON III 14738. Pozbyć się tego czy jeździć dalej ? Jeżeli go zlewać - to czy trzeba to robić dynamicznie ? Czy normalnie korek + wymiana filtra i jazda ? Co myślicie ?

Pytam - ponieważ ostatnio zauważyłem że delikatnie ubyło mi oleju, chcąc go wymienić zastanawiam się czy dolać tego, czym został wczęniej zalany, czyli powyższym FEBI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gorion napisał:

Zolty Dextron to zdaje się odmiana w pelni syntetyczna/pol-syntetyczna zalecana przez niektórych producentów aut, czerwony to chyba mineralny.

 

Dexron to nazwa specyfikacji ATFu GM, który zawsze jest malinowo czerwony, jak większośc ATF na rynku.

Jak kolego Donielosa ma zalane coś zółtego, to lepiej niech to zleje i zaleje to co zaleca producent.

 

  • ATF+4 - Most Dodge, Jeep, Chrysler, and Plymouth replaces ATF+3, ATF+2, ATF+[8]
  • DEXRON III/Mercon - Most 1980s and 1990s GM and Ford, Mercury, Lincoln, many Asian vehicles, some Asian power steering fluid applications, some Ford/Mazda manual transmissions. It is generally less expensive than Dexron VI/Mercon V.
  • Mercon V - Most Ford, Mercury, Lincoln, Mazda B-Series, 2001-08 Mazda Tribute, Tribute Hybrid
  • Mercon LV - Some Ford(DuratecHE), 2009-11 Mazda Tribute, Mazda in Europe or Asia [9]
  • Mercon SP - For the Ford 6R transmission
  • DEXRON VI - Most GM and pre-2004 Toyota products, some Ford applications, replaces Dexron III in GM products.
  • DW-1 - All Honda and Acura (except CVT), replaces Z1 specification fluid
  • Diamond SP-IV or SP4 - All Hyundai, Mitsubishi and Kia (except CVT and Dual-clutch transmission)
  • Matic fluids - For Nissan and Infiniti vehicles. Matic D is for 3- and 4-speed transmissions, Matic K is for 5-speed front-wheel-drive transmissions, Matic J is for 5-speed rear-wheel-drive transmissions, and Matic-S fluid supersedes Matic-J fluid.
  • ATF-HP - For 2005 and later Subaru vehicles, except CVT transmissions. 2004 and earlier Subaru vehicles use Dexron III
  • T-IV (T4) - Some Toyota, Lexus including "Gen 1" hybrid CVT), some Mazda
  • Toyota ATF-WS - Most new models introduced with model year 2004 Toyota and Lexus including "Gen 2" and later hybrid CVT (except non-hybrid CVT); Volvo
  • Mazda M5 (MV) fluid - For the Mazda FN4A-EL/Ford 4F27E and Mazda FS5A-EL/Ford FNR5. Also sold as Ford FNR5 fluid. Genuine Mazda M5 is made by Idemitsu Corporation, available as Idemitsu Type-M. This fluid is NOT Mercon V.

Subaru ATF.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Daniel Janus napisał:

Na rozgrzanym czy na zimnym i czy w ogóle na odpalonym silniku sprawdzasz ?

Subarowski fluid ATF ma kolor czerwony.

Sprawdzałem na rozgrzanym - po wcześniejszym przejechaniu PRND na skrzyni- na cold mam poniżej. Dodatkowo, zauważyłem ostatnio drobne plamy oleju w miejscu skrzyni na parkingu...

 

2 godziny temu, lutek34 napisał:

 

Dexron to nazwa specyfikacji ATFu GM, który zawsze jest malinowo czerwony, jak większośc ATF na rynku.

Jak kolego Donielosa ma zalane coś zółtego, to lepiej niech to zleje i zaleje to co zaleca producent.

 

  • ATF+4 - Most Dodge, Jeep, Chrysler, and Plymouth replaces ATF+3, ATF+2, ATF+[8]
  • DEXRON III/Mercon - Most 1980s and 1990s GM and Ford, Mercury, Lincoln, many Asian vehicles, some Asian power steering fluid applications, some Ford/Mazda manual transmissions. It is generally less expensive than Dexron VI/Mercon V.
  • Mercon V - Most Ford, Mercury, Lincoln, Mazda B-Series, 2001-08 Mazda Tribute, Tribute Hybrid
  • Mercon LV - Some Ford(DuratecHE), 2009-11 Mazda Tribute, Mazda in Europe or Asia [9]
  • Mercon SP - For the Ford 6R transmission
  • DEXRON VI - Most GM and pre-2004 Toyota products, some Ford applications, replaces Dexron III in GM products.
  • DW-1 - All Honda and Acura (except CVT), replaces Z1 specification fluid
  • Diamond SP-IV or SP4 - All Hyundai, Mitsubishi and Kia (except CVT and Dual-clutch transmission)
  • Matic fluids - For Nissan and Infiniti vehicles. Matic D is for 3- and 4-speed transmissions, Matic K is for 5-speed front-wheel-drive transmissions, Matic J is for 5-speed rear-wheel-drive transmissions, and Matic-S fluid supersedes Matic-J fluid.
  • ATF-HP - For 2005 and later Subaru vehicles, except CVT transmissions. 2004 and earlier Subaru vehicles use Dexron III
  • T-IV (T4) - Some Toyota, Lexus including "Gen 1" hybrid CVT), some Mazda
  • Toyota ATF-WS - Most new models introduced with model year 2004 Toyota and Lexus including "Gen 2" and later hybrid CVT (except non-hybrid CVT); Volvo
  • Mazda M5 (MV) fluid - For the Mazda FN4A-EL/Ford 4F27E and Mazda FS5A-EL/Ford FNR5. Also sold as Ford FNR5 fluid. Genuine Mazda M5 is made by Idemitsu Corporation, available as Idemitsu Type-M. This fluid is NOT Mercon V.

Subaru ATF.jpg

 

Tak - teraz doczytałem, to ATF spełniający normę DEXRON III Syntetyczny. Teraz pytanie - czy jeżeli od roku na takim jeżdżę, to zlewać go ? zaszkodzi skrzyni ?

Jeżeli zlewać, to czy wystarczy zlać go, wymienić filtr zewn (bez wymiany oleju dynamicznie) i zalać ATF OEM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, gorion napisał:

Teoretycznie może być to skutek zalania syntetykiem

 

A skąd bierzecie informacje który ATF jest mineralny a który jest syntetyczny? 

Ten ATF Febi to mi wygląda że ten olej jest przeznaczony do samochodów grupy VW, 

 

https://partsfinder.bilsteingroup.com/en/article/febi/14738

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/C1v9TsrHTCS.pdf

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obcych forach szczególnie zagranicznych często zamieniany jest na GULF MULTI-VEHICLE ATF  - kolor płynu czerwony, kolor opakowania złoty/jasno-brązowy Kod produktu: 2460

Jest zdecydowanie tańszy w zakupie, a spokojnie dorównuje i przewyższa wymagania i standardy  do skrzyń 4/5 AT.

Nie stosować do cvt !!!

 

http://www.gulf.pl/product/produkty-uslugi/oleje-smary/wszystkie-produkty/oleje-do-automatycznych-skrzyni-biegow/gulf-multi-vehicle-atf/

karta poniżej do wglądu

http://www.gulf.pl/wp-content/uploads/2017/03/2460-Gulf-Multi-Vehicle-ATF.pdf

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście w 5EAT mam zalany Ravenol SU5, który w zamyśle jest przeznaczony do skrzyń Subaru. Zrobione przeszło 21kkm i zero problemów.

 

http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-su5-atf-fluid.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenowo za 4 litry

Gulf Multi-Vehicle ATF  ok. 95 brutto

RAVENOL SU5 ATF  ok. 140 brutto

 

Jakościowo bardzo zbliżone, kwestia dostępności i upodobań.

 

Żeby było pełne kompendium w temacie

MILLERS OILS MILLERMATIC ATF SP-III ale op. 5 litrów ok. 180 brutto  co w przeliczeniu na 4 litry da ok. 145 brutto

ORYGINALNY OLEJ ATF DO SUBARU   4 litry ok. 235 brutto

Edytowane przez 4444
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2017 o 16:08, lutek34 napisał:

Ja osobiście w 5EAT mam zalany Ravenol SU5, który w zamyśle jest przeznaczony do skrzyń Subaru....

A czym się różnią skrzynie subaru od innych skrzyń? Ja rozumiem nakrecanie sprzedazy oleju OEM na tym forum, ale pisanie ze taki czy inny jest dedykowany do subaru to juz sa bajki. a w samych roznych modelach Subaru sa takie roznice w uzyciu skrzyni ze jeden olej do subaru to sciema i bajka. syntetyczny dexron III dobrej jakosci i nie piszcie glupot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W olejach nie aso masz jedynie napisane, że poszczególni producenci akceptują ten konkretny olej do konkretnej swojej technologi/generacji lub jak wolisz specyfikacji.

Wyszło pewne nad-interpretowanie ogólnych wypowiedzi - tak mi się wydaje.

Ważniejszą uwagą - informacją niech będzie, że "czerwone" aft-y wyłącznie w subarowych rozważaniach do skrzyń 4AT i 5AT !!!

Do nowszych typów skrzyń bezstopniowych itp. nie mogą być stosowane.

 

Parę postów powyżej macie zestawienie "czerwonych" atf-ów z opakowaniami i cenami wolnorynkowymi, decyzje już sami we własnym zakresie/warsztacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, longer1 napisał:

A czym się różnią skrzynie subaru od innych skrzyń?

 

podążając twoim tokiem rozumowania, to czym rożni się czterosuwowy silnik Subaru od czterosuwowego silnika z Żuka? Czemu nie lejesz do silnika jakiegokolwiek oleju nie zgodnego z zaleceniami producenta, przecież to jest tylko marketingowe wyciąganie kasy z użytkowników a olej to olej, jest tłusty i śliski.

Miałem i mam dużo doczynienia ze skrzyniami Chryslera A604 i 62TE do których producent zaleca tylko i wyłącznie olej o specyfikacji ATF+4, ale dużo "polaków" było mądrzejszych i wlewało co czerwone, dużo nie czekali i skrzynie zaczęły szarpać.

Akuratnie w przypadku 4EAT producent dopuszcza olej o specyfikacji Dexron III ale w przypadku 5EAT już nie, może odnotowali w przypadku 4EAT ze stosowanie Dexrona III nie wpływa korzystnie na trwałość tej skrzyni a może 5EAT jest na tyle przebudowana że specyfikacja Dexron III nie jest już wystarczająca. GM wprowadził tą specyfikacje na początku lat 90tych.

Każda skrzynia jest projektowana pod konkretną specyfikacje ATFu, który przy odpowiednich temperaturach i ciśnieniach musi zachować odpowiednią lepkość, płynność, przewodność cieplną itd. Zadaj sobie trochę trudu i porównaj parametry rożnych specyfikacji ATFów i zobaczysz że się one różnią.

Ja nie jestem zwolennikiem przepłacania za brending OEM i do skrzyni zalałem olej Ravenol SU5, który według producenta oleju jest odpowiednikiem ATF HP i może być stosowany w 5EAT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

kolejny raz wracam do tematu - czy po wymianie statycznej (zwykłe zlanie), wymienianie filtra zewn i zalaniu ATFem Dexron III mineralnym będzie wszystko OK ?

Czy mieszanie syntetyka z mineralnym nie zaszkodzi skrzyni ? Bo rozumiem, że zleje pewnie z 4l ze skrzyni.. 

Edytowane przez danielosa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu mineralnym? Jest wiele płynów na rynku, gdzie producenci wręcz podają, że są zgodne z Subaru ATF, a przy których i tak oszczędzasz w stosunku do płynu OEM. Nie życzę Ci, żeby ta jeszcze większa oszczędność wyszła bokiem ... Schodzi różnie - u mnie w Imprezie GH ok. 3,5 litra, koledze w Foresterze SG ok. 6 jak ustawił auto na lekkiej pochyłości ...

Edytowane przez TOMA52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, TOMA52 napisał:

Czemu mineralnym? Jest wiele płynów na rynku, gdzie producenci wręcz podają, że są zgodne z Subaru ATF, a przy których i tak oszczędzasz w stosunku do płynu OEM. Nie życzę Ci, żeby ta jeszcze większa oszczędność wyszła bokiem ... Schodzi różnie - u mnie w Imprezie GH ok. 3,5 litra, koledze w Foresterze SG ok. 6 jak ustawił auto na lekkiej pochyłości ...

Nie takiej lekkiej :) podniosłem podnośnikiem na max w jednym punkcie tak, żeby jak najwięcej wyleciało. Ale na tym mi specjalnie zależało wtedy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej była wzmianka o mineralnym. Rozumiem- lać na to syntetyk, wg tych polecanych (np. GULF, o którym często jest mowa) i po temacie ? :) 

W dniu 27.10.2017 o 17:50, gorion napisał:

Olej Dexron III ATF z ASO do tych roczników ma kolor czerwony (lub czarno-brazowy jak się przepracuje). Zolty Dextron to zdaje się odmiana w pelni syntetyczna/pol-syntetyczna zalecana przez niektórych producentów aut, czerwony to chyba mineralny. Ciężko coś poradzić w takiej sytuacji, ja trzymałbym się czerwonego ale już na pewno nie mieszałbym ich klasyczna wymiana przy której można ściągnąć ok. 50% starego oleju.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli producent ATFu twierdzi, że jest zgodny z Subaru ATF, to byłbym w stanie zaryzykować. Czy Gulf tak twierdzi - nie wiem - trzeba poczytać. Znam 2 firmy, które to deklarują i wiem, że w przypadku jednej z nich nie ma negatywnych efektów po wymianie statycznej, czyli po zmieszaniu z np. fabrycznie zalanym płynem.

Edytowane przez TOMA52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mi gościu który sprzedaje części do subaru mówił że do nowszych skrzyń 4EAT zaleca tylko oryginalny filtr, mówił że do starych skrzyń przed 2002-2003 można stosować zamienniki.

Edytowane przez Maniek95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 17.01.2018 o 20:41, TOMA52 napisał:

Jeśli producent ATFu twierdzi, że jest zgodny z Subaru ATF, to byłbym w stanie zaryzykować. Czy Gulf tak twierdzi - nie wiem - trzeba poczytać. Znam 2 firmy, które to deklarują i wiem, że w przypadku jednej z nich nie ma negatywnych efektów po wymianie statycznej, czyli po zmieszaniu z np. fabrycznie zalanym płynem.

 

Tak = potwierdzone przez producenta na etykiecie produktu,

był to jeden z powodów zastosowania tego oleju + pozytywnie zweryfikowany na forach usa = oni tego zdecydowanie więcej używają i stosują = taka tradycja za wielką wodą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...