danielosa Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Witam - pytanie do użytkowników skrzyni 4eat. Jaki kolor ma Wasz olej w skrzyni? Czytam i dochodzę do wniosku, że wystarczy aby był to - albo oem sub (żółty), albo zgodny z dexron III(czerwony lub żółty?). Po kupnie mojego legasia '04 zauważyłem, że mój jest koloru żółtego, a poprzedni właściciel zalał go ~rok temu FEBI ATF DEXTRON III 14738. Pozbyć się tego czy jeździć dalej ? Jeżeli go zlewać - to czy trzeba to robić dynamicznie ? Czy normalnie korek + wymiana filtra i jazda ? Co myślicie ? Pytam - ponieważ ostatnio zauważyłem że delikatnie ubyło mi oleju, chcąc go wymienić zastanawiam się czy dolać tego, czym został wczęniej zalany, czyli powyższym FEBI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel Janus Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Na rozgrzanym czy na zimnym i czy w ogóle na odpalonym silniku sprawdzasz ? Subarowski fluid ATF ma kolor czerwony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Godzinę temu, gorion napisał: Zolty Dextron to zdaje się odmiana w pelni syntetyczna/pol-syntetyczna zalecana przez niektórych producentów aut, czerwony to chyba mineralny. Dexron to nazwa specyfikacji ATFu GM, który zawsze jest malinowo czerwony, jak większośc ATF na rynku. Jak kolego Donielosa ma zalane coś zółtego, to lepiej niech to zleje i zaleje to co zaleca producent. ATF+4 - Most Dodge, Jeep, Chrysler, and Plymouth replaces ATF+3, ATF+2, ATF+[8] DEXRON III/Mercon - Most 1980s and 1990s GM and Ford, Mercury, Lincoln, many Asian vehicles, some Asian power steering fluid applications, some Ford/Mazda manual transmissions. It is generally less expensive than Dexron VI/Mercon V. Mercon V - Most Ford, Mercury, Lincoln, Mazda B-Series, 2001-08 Mazda Tribute, Tribute Hybrid Mercon LV - Some Ford(DuratecHE), 2009-11 Mazda Tribute, Mazda in Europe or Asia [9] Mercon SP - For the Ford 6R transmission DEXRON VI - Most GM and pre-2004 Toyota products, some Ford applications, replaces Dexron III in GM products. DW-1 - All Honda and Acura (except CVT), replaces Z1 specification fluid Diamond SP-IV or SP4 - All Hyundai, Mitsubishi and Kia (except CVT and Dual-clutch transmission) Matic fluids - For Nissan and Infiniti vehicles. Matic D is for 3- and 4-speed transmissions, Matic K is for 5-speed front-wheel-drive transmissions, Matic J is for 5-speed rear-wheel-drive transmissions, and Matic-S fluid supersedes Matic-J fluid. ATF-HP - For 2005 and later Subaru vehicles, except CVT transmissions. 2004 and earlier Subaru vehicles use Dexron III T-IV (T4) - Some Toyota, Lexus including "Gen 1" hybrid CVT), some Mazda Toyota ATF-WS - Most new models introduced with model year 2004 Toyota and Lexus including "Gen 2" and later hybrid CVT (except non-hybrid CVT); Volvo Mazda M5 (MV) fluid - For the Mazda FN4A-EL/Ford 4F27E and Mazda FS5A-EL/Ford FNR5. Also sold as Ford FNR5 fluid. Genuine Mazda M5 is made by Idemitsu Corporation, available as Idemitsu Type-M. This fluid is NOT Mercon V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 Najlepszy będzie Subarowski ATF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielosa Opublikowano 27 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 5 godzin temu, Daniel Janus napisał: Na rozgrzanym czy na zimnym i czy w ogóle na odpalonym silniku sprawdzasz ? Subarowski fluid ATF ma kolor czerwony. Sprawdzałem na rozgrzanym - po wcześniejszym przejechaniu PRND na skrzyni- na cold mam poniżej. Dodatkowo, zauważyłem ostatnio drobne plamy oleju w miejscu skrzyni na parkingu... 2 godziny temu, lutek34 napisał: Dexron to nazwa specyfikacji ATFu GM, który zawsze jest malinowo czerwony, jak większośc ATF na rynku. Jak kolego Donielosa ma zalane coś zółtego, to lepiej niech to zleje i zaleje to co zaleca producent. ATF+4 - Most Dodge, Jeep, Chrysler, and Plymouth replaces ATF+3, ATF+2, ATF+[8] DEXRON III/Mercon - Most 1980s and 1990s GM and Ford, Mercury, Lincoln, many Asian vehicles, some Asian power steering fluid applications, some Ford/Mazda manual transmissions. It is generally less expensive than Dexron VI/Mercon V. Mercon V - Most Ford, Mercury, Lincoln, Mazda B-Series, 2001-08 Mazda Tribute, Tribute Hybrid Mercon LV - Some Ford(DuratecHE), 2009-11 Mazda Tribute, Mazda in Europe or Asia [9] Mercon SP - For the Ford 6R transmission DEXRON VI - Most GM and pre-2004 Toyota products, some Ford applications, replaces Dexron III in GM products. DW-1 - All Honda and Acura (except CVT), replaces Z1 specification fluid Diamond SP-IV or SP4 - All Hyundai, Mitsubishi and Kia (except CVT and Dual-clutch transmission) Matic fluids - For Nissan and Infiniti vehicles. Matic D is for 3- and 4-speed transmissions, Matic K is for 5-speed front-wheel-drive transmissions, Matic J is for 5-speed rear-wheel-drive transmissions, and Matic-S fluid supersedes Matic-J fluid. ATF-HP - For 2005 and later Subaru vehicles, except CVT transmissions. 2004 and earlier Subaru vehicles use Dexron III T-IV (T4) - Some Toyota, Lexus including "Gen 1" hybrid CVT), some Mazda Toyota ATF-WS - Most new models introduced with model year 2004 Toyota and Lexus including "Gen 2" and later hybrid CVT (except non-hybrid CVT); Volvo Mazda M5 (MV) fluid - For the Mazda FN4A-EL/Ford 4F27E and Mazda FS5A-EL/Ford FNR5. Also sold as Ford FNR5 fluid. Genuine Mazda M5 is made by Idemitsu Corporation, available as Idemitsu Type-M. This fluid is NOT Mercon V. Tak - teraz doczytałem, to ATF spełniający normę DEXRON III Syntetyczny. Teraz pytanie - czy jeżeli od roku na takim jeżdżę, to zlewać go ? zaszkodzi skrzyni ? Jeżeli zlewać, to czy wystarczy zlać go, wymienić filtr zewn (bez wymiany oleju dynamicznie) i zalać ATF OEM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel Janus Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 A tak na początek chyba należy wskoczyć po samochód i zobaczyć skąd jest wyciek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2017 (edytowane) . Edytowane 6 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 10 godzin temu, gorion napisał: Teoretycznie może być to skutek zalania syntetykiem A skąd bierzecie informacje który ATF jest mineralny a który jest syntetyczny? Ten ATF Febi to mi wygląda że ten olej jest przeznaczony do samochodów grupy VW, https://partsfinder.bilsteingroup.com/en/article/febi/14738 https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/C1v9TsrHTCS.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 W obcych forach szczególnie zagranicznych często zamieniany jest na GULF MULTI-VEHICLE ATF - kolor płynu czerwony, kolor opakowania złoty/jasno-brązowy Kod produktu: 2460 Jest zdecydowanie tańszy w zakupie, a spokojnie dorównuje i przewyższa wymagania i standardy do skrzyń 4/5 AT. Nie stosować do cvt !!! http://www.gulf.pl/product/produkty-uslugi/oleje-smary/wszystkie-produkty/oleje-do-automatycznych-skrzyni-biegow/gulf-multi-vehicle-atf/ karta poniżej do wglądu http://www.gulf.pl/wp-content/uploads/2017/03/2460-Gulf-Multi-Vehicle-ATF.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Ja osobiście w 5EAT mam zalany Ravenol SU5, który w zamyśle jest przeznaczony do skrzyń Subaru. Zrobione przeszło 21kkm i zero problemów. http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-su5-atf-fluid.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 (edytowane) Cenowo za 4 litry Gulf Multi-Vehicle ATF ok. 95 brutto RAVENOL SU5 ATF ok. 140 brutto Jakościowo bardzo zbliżone, kwestia dostępności i upodobań. Żeby było pełne kompendium w temacie MILLERS OILS MILLERMATIC ATF SP-III ale op. 5 litrów ok. 180 brutto co w przeliczeniu na 4 litry da ok. 145 brutto ORYGINALNY OLEJ ATF DO SUBARU 4 litry ok. 235 brutto Edytowane 29 Października 2017 przez 4444 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
longer1 Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 W dniu 28.10.2017 o 16:08, lutek34 napisał: Ja osobiście w 5EAT mam zalany Ravenol SU5, który w zamyśle jest przeznaczony do skrzyń Subaru.... A czym się różnią skrzynie subaru od innych skrzyń? Ja rozumiem nakrecanie sprzedazy oleju OEM na tym forum, ale pisanie ze taki czy inny jest dedykowany do subaru to juz sa bajki. a w samych roznych modelach Subaru sa takie roznice w uzyciu skrzyni ze jeden olej do subaru to sciema i bajka. syntetyczny dexron III dobrej jakosci i nie piszcie glupot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 W olejach nie aso masz jedynie napisane, że poszczególni producenci akceptują ten konkretny olej do konkretnej swojej technologi/generacji lub jak wolisz specyfikacji. Wyszło pewne nad-interpretowanie ogólnych wypowiedzi - tak mi się wydaje. Ważniejszą uwagą - informacją niech będzie, że "czerwone" aft-y wyłącznie w subarowych rozważaniach do skrzyń 4AT i 5AT !!! Do nowszych typów skrzyń bezstopniowych itp. nie mogą być stosowane. Parę postów powyżej macie zestawienie "czerwonych" atf-ów z opakowaniami i cenami wolnorynkowymi, decyzje już sami we własnym zakresie/warsztacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 4 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2017 6 godzin temu, longer1 napisał: A czym się różnią skrzynie subaru od innych skrzyń? podążając twoim tokiem rozumowania, to czym rożni się czterosuwowy silnik Subaru od czterosuwowego silnika z Żuka? Czemu nie lejesz do silnika jakiegokolwiek oleju nie zgodnego z zaleceniami producenta, przecież to jest tylko marketingowe wyciąganie kasy z użytkowników a olej to olej, jest tłusty i śliski. Miałem i mam dużo doczynienia ze skrzyniami Chryslera A604 i 62TE do których producent zaleca tylko i wyłącznie olej o specyfikacji ATF+4, ale dużo "polaków" było mądrzejszych i wlewało co czerwone, dużo nie czekali i skrzynie zaczęły szarpać. Akuratnie w przypadku 4EAT producent dopuszcza olej o specyfikacji Dexron III ale w przypadku 5EAT już nie, może odnotowali w przypadku 4EAT ze stosowanie Dexrona III nie wpływa korzystnie na trwałość tej skrzyni a może 5EAT jest na tyle przebudowana że specyfikacja Dexron III nie jest już wystarczająca. GM wprowadził tą specyfikacje na początku lat 90tych. Każda skrzynia jest projektowana pod konkretną specyfikacje ATFu, który przy odpowiednich temperaturach i ciśnieniach musi zachować odpowiednią lepkość, płynność, przewodność cieplną itd. Zadaj sobie trochę trudu i porównaj parametry rożnych specyfikacji ATFów i zobaczysz że się one różnią. Ja nie jestem zwolennikiem przepłacania za brending OEM i do skrzyni zalałem olej Ravenol SU5, który według producenta oleju jest odpowiednikiem ATF HP i może być stosowany w 5EAT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielosa Opublikowano 17 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 (edytowane) Witam, kolejny raz wracam do tematu - czy po wymianie statycznej (zwykłe zlanie), wymienianie filtra zewn i zalaniu ATFem Dexron III mineralnym będzie wszystko OK ? Czy mieszanie syntetyka z mineralnym nie zaszkodzi skrzyni ? Bo rozumiem, że zleje pewnie z 4l ze skrzyni.. Edytowane 17 Stycznia 2018 przez danielosa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 (edytowane) Czemu mineralnym? Jest wiele płynów na rynku, gdzie producenci wręcz podają, że są zgodne z Subaru ATF, a przy których i tak oszczędzasz w stosunku do płynu OEM. Nie życzę Ci, żeby ta jeszcze większa oszczędność wyszła bokiem ... Schodzi różnie - u mnie w Imprezie GH ok. 3,5 litra, koledze w Foresterze SG ok. 6 jak ustawił auto na lekkiej pochyłości ... Edytowane 17 Stycznia 2018 przez TOMA52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 37 minut temu, TOMA52 napisał: Czemu mineralnym? Jest wiele płynów na rynku, gdzie producenci wręcz podają, że są zgodne z Subaru ATF, a przy których i tak oszczędzasz w stosunku do płynu OEM. Nie życzę Ci, żeby ta jeszcze większa oszczędność wyszła bokiem ... Schodzi różnie - u mnie w Imprezie GH ok. 3,5 litra, koledze w Foresterze SG ok. 6 jak ustawił auto na lekkiej pochyłości ... Nie takiej lekkiej podniosłem podnośnikiem na max w jednym punkcie tak, żeby jak najwięcej wyleciało. Ale na tym mi specjalnie zależało wtedy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielosa Opublikowano 17 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 Wcześniej była wzmianka o mineralnym. Rozumiem- lać na to syntetyk, wg tych polecanych (np. GULF, o którym często jest mowa) i po temacie ? W dniu 27.10.2017 o 17:50, gorion napisał: Olej Dexron III ATF z ASO do tych roczników ma kolor czerwony (lub czarno-brazowy jak się przepracuje). Zolty Dextron to zdaje się odmiana w pelni syntetyczna/pol-syntetyczna zalecana przez niektórych producentów aut, czerwony to chyba mineralny. Ciężko coś poradzić w takiej sytuacji, ja trzymałbym się czerwonego ale już na pewno nie mieszałbym ich klasyczna wymiana przy której można ściągnąć ok. 50% starego oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMA52 Opublikowano 17 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2018 (edytowane) Jeśli producent ATFu twierdzi, że jest zgodny z Subaru ATF, to byłbym w stanie zaryzykować. Czy Gulf tak twierdzi - nie wiem - trzeba poczytać. Znam 2 firmy, które to deklarują i wiem, że w przypadku jednej z nich nie ma negatywnych efektów po wymianie statycznej, czyli po zmieszaniu z np. fabrycznie zalanym płynem. Edytowane 17 Stycznia 2018 przez TOMA52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielosa Opublikowano 30 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 (edytowane) Ostatnie moje pytanie - jaki filtr do skrzyni ? OEM czy dobry zamiennik ? Edytowane 30 Stycznia 2018 przez danielosa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maniek95 Opublikowano 31 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2018 (edytowane) Mi gościu który sprzedaje części do subaru mówił że do nowszych skrzyń 4EAT zaleca tylko oryginalny filtr, mówił że do starych skrzyń przed 2002-2003 można stosować zamienniki. Edytowane 31 Stycznia 2018 przez Maniek95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 1 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2018 Mnie też gościu sprzedający części do Subaru przestrzegł, aby stosować tylko oryginalny filtr oleju w automatycznej skrzyni biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4444 Opublikowano 11 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2018 W dniu 17.01.2018 o 20:41, TOMA52 napisał: Jeśli producent ATFu twierdzi, że jest zgodny z Subaru ATF, to byłbym w stanie zaryzykować. Czy Gulf tak twierdzi - nie wiem - trzeba poczytać. Znam 2 firmy, które to deklarują i wiem, że w przypadku jednej z nich nie ma negatywnych efektów po wymianie statycznej, czyli po zmieszaniu z np. fabrycznie zalanym płynem. Tak = potwierdzone przez producenta na etykiecie produktu, był to jeden z powodów zastosowania tego oleju + pozytywnie zweryfikowany na forach usa = oni tego zdecydowanie więcej używają i stosują = taka tradycja za wielką wodą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się