Skocz do zawartości

Ile pali


Adam Turlej

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko do użytkowników ile pali Outback model 2,5 z lat 2015- przy prędkościach autostradowych 140 tempomat, 160 tempomat. Oraz ile realnie wam pali to autko po mieście w tempie raczej delikatym bez zrywów z pod świateł . Oraz krótką ocenę tego silnika i skrzyni pod kontem niezawodności. Nie chciał bym znowu wtopić jak z OBK Dieslem i potem się trząść wybuchnie albo nie. Bo pomimo że mocą to autko nie poraża to jakoś nic na razie lepszego nie mogę wymyślić. Czekam tylko na new model MY 2018, może coś sensownego rzucą, tak się codziennie modlę o silnik od Forka ale podobno nie ma szans.

Edytowane przez Adam Turlej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po 22k km spalanie 9,4. Auto jeździ albo po Warszawie albo w trasy z autostradami. 

Do 140km/h spala około 9, przy 160 rośnie do około 11. Ja latam na tempomacie 145, wtedy na baku 550km się da. 

W korkach warszawskich 10-12 litrów. 

Dla mnie to dobre wyniki na ciężkie, spore auto z automatem i napędem na 4 koła. Szkoda, ze bak nie ma z 10 litrów więcej.

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Adam Turlej napisał:

Mam pytanko do użytkowników ile pali Outback model 2,5 z lat 2015- przy prędkościach autostradowych 140 tempomat, 160 tempomat. Oraz ile realnie wam pali to autko po mieście w tempie raczej delikatym bez zrywów z pod świateł . Oraz krótką ocenę tego silnika i skrzyni pod kontem niezawodności. Nie chciał bym znowu wtopić jak z OBK Dieslem i potem się trząść wybuchnie albo nie. Bo pomimo że mocą to autko nie poraża to jakoś nic na razie lepszego nie mogę wymyślić. Czekam tylko na new model MY 2018, może coś sensownego rzucą, tak się codziennie modlę o silnik od Forka ale podobno nie ma szans.

 

to już mondeo kombi 4x4 niedobre?:D

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie sie w zeszlym tygodniu udalo zejsc w trasie w Norwegii lekko ponizej 7 l/100 km. Jazda na tempomacie zgodnie z przepisami do 80 km/h. Trasa 280 km, generalnie po plaskim, ale bylo 6 ostrych i dlugich zjazdow i podjazdow - podmorskie tunele.

Mysle, ze gdyby nie te podjazdy to srednia by mi wyszla na poziomie 6.7 l/100km.

W miescie mieszcze sie w zuzyciu ok. 10 l/100km.

Na autostradzie w peni zaladowany z trumna na dachu palil 11-12 km/100km na tempomacie na polskim paliwie. Na niemieckim paliwie ok. 10l/100km w tych samych warunkach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w mieszanej eksploatacji średnio między 09 a 10 l/100. Jadąc spokojnie po krajówkach nawet załadowanym można zejść do 7 l / 100 km.

Przejechałem 60 000 km - jak do tej pory bezawaryjnie ze strony skrzyni i silnika. Jest cicho płynnie i komfortowo. W odróżnieniu od poprzedniego SBD, który po przekroczeniu 20 000 km zaczął mieć fochy, które co jakiś czas się uaktywniały i doprowadzały mnie do białej gorączki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po 5000 km pokazuje średnie 8,7. Mniej więcej 60% miasto i 40% drogi.  Na początku jeżdżąc tak 90 km//h spalał nawet poniżej 7 l. Zauważyłem, że najlepiej jest z tempomatem wtedy równo trzyma predkosc i obroty i mniej spala. Jazda miejska w korkach to  11l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie średnie spalanie po przejechaniu 10 000 nie przekraczało nigdy 9 litrów, a przez długi czas utrzymywało się na poziomie 7 l (ok 50 % miasto). Moim zdaniem spalanie w trasie w granicach 140 km/h jest ok. Na youtubie jest nawet polski test spalania tego samochodu i przy 140 km/h wychodzi podobne lub nawet mniejsze spalanie w porównaniu do 2 litrowych silników Mazdy czy Mitsubishi.  

W kwestii niezawodności mogę powiedzieć tyle, że przeanalizowałem całe forum oraz pierdylion stron internetowych na temat tego silnika i skrzyni i nie zauważyłem żeby ktoś  skarżył na jakieś poważne usterki. Przy przebiegu 11 000 zero problemów. Auto jest wygodne, przestronne i ciche i co dla mnie istotne nie rzuca się w oczy. Po zaprzestaniu produkcji volvo XC 70 moim zdaniem to jest ostatni tego typu samochód na rynku.

Natomiast jeżeli potrzebujesz samochód głównie w trasę to odczujesz brak mocy, zwłaszcza jeżeli wcześniej jeździłeś dieslem. Ja tego problemu nie dostrzegam bo poruszam się głównie po aglomeracji śląskiej i do takiej jazdy auto jest idealne .No może poza spalaniem, jeżeli spalanie ma być na pierwszym miejscu to lepszy będzie jakiś niemiecki produkt z silniczkiem 1.0 quattroturbo.

Oczywiście jest kwestia spalania oleju. U mnie po 10.000 stan na bagnecie poziom zszedł o ok 20 %, więc nie musiałem na razie dolewać, ale trzeba kontrolować i tyle. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Mariusz12209 napisał:

Oczywiście jest kwestia spalania oleju. U mnie po 10.000 stan na bagnecie poziom zszedł o ok 20 %, więc nie musiałem na razie dolewać, ale trzeba kontrolować i tyle.

 

Jakiej lepkości olej masz zalany w silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem ze wyprzedzanie w trasie to jest kłopot. Do jakiej prędkości jest w miarę dynamiczny, czy przyspieszenie z 140 do 160 to duży kłopot. Musze to auto wziąć na dłuzej od dealera niz jazda testowa, bo 15 minut jazdy to za mało żeby podjąć decyzję. Mi zależy głownie na sprawnym poruszaniu się po mieście 90 % i trasa dwa razy w roku, autostrada i wiejskie drogi w górach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Adam Turlej napisał:

Czyli rozumiem ze wyprzedzanie w trasie to jest kłopot. Do jakiej prędkości jest w miarę dynamiczny, czy przyspieszenie z 140 do 160 to duży kłopot. Musze to auto wziąć na dłuzej od dealera niz jazda testowa, bo 15 minut jazdy to za mało żeby podjąć decyzję. Mi zależy głownie na sprawnym poruszaniu się po mieście 90 % i trasa dwa razy w roku, autostrada i wiejskie drogi w górach.

Daje rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Adam Turlej napisał:

15 minut jazdy to za mało żeby podjąć decyzję.

Moim zdaniem w 15 minut uda ci się osiągnąć 160 km/h :biglol:

Ja jeźdze właśnie po mieście i dla mnie auto jest super. Przy czym ja jeżdze po Śląsku gdzie jest dużo dróg dwupasmowych więc problem wyprzedzania praktycznie nie występuje.

Natomiast każdy wyjazd w inne rejony kraju, gdzie trzeba na jednopasmowych drogach walczyć z tirami i lowriderami podnosi adrenalinę (ale nie z powodu wciskania w fotel). 

Moim zdaniem do 100 km/h dynamika jest  dobra, problem zaczyna się powyżej 100. Wcześniej miałem diesla 2.0 170 koni więc przy 100 km/h  miał już maksymalny moment  obrotowy i wyprzedzanie przy tej prędkości nie sprawiało problemów. Natomiast jadąc po raz pierwszy outbackiem trochę się zdziwiłem. 

Minusem przy jeździe po mieście jest brak czujników parkowania. Myślałem że tego nie potrzebuje do czasu jak przykleiłem się do betonowej ściany podczas parkowania.

18 godzin temu, spawalniczy napisał:

Ja mam 0W40 i zużycie niezauważalne.

Chętnie bym taki zalał ale instrukcja obsługi nie przewiduje tej lepkości, więc gdyby ukręciło mis się koło na autostradzie to przy zgłaszaniu reklamacji ASO stwierdziło by że to wina niewłaściwego oleju.

Na razie obserwuje co dzieje się z 0w20,, jak wspomniałem trochę go ubyło ale do wymiany po ok 8 000 nie musiałem dolewać. Na zimę ten olej jest dobry bo szybko osiąga temp roboczą. Być może na lato zaleje 5w40 z uwagi na to że kilka razy stanąłem w korku przy temp 30 + i temperatura oleju zaczęła rosnąć w zastraszającym tempie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Mariusz12209 napisał:

Moim zdaniem do 100 km/h dynamika jest  dobra, problem zaczyna się powyżej 100. Wcześniej miałem diesla 2.0 170 koni

 

W moim odczuciu nie ma wielkiej różnicy pomiędzy 2,5 a SBD. Inaczej jest tylko rozwijana moc i subiektywne odczucie „na plecach”.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, spawalniczy napisał:

 

W moim odczuciu nie ma wielkiej różnicy pomiędzy 2,5 a SBD. Inaczej jest tylko rozwijana moc i subiektywne odczucie „na plecach”.

 

Dlatego gdyby mi zależało na kupnie  diesla to Subaru brałbym po uwagę mniej więcej na 23 miejscu. Inni producenci mają w tej cenie znacznie lepsze silniki zarówno po względem dynamiki jak i spalania.

Podczas wyprzedzania Outbackiem 2.5 najlepiej jest skoncentrować się na obrotomierzu, wtedy ma się wrażenie, że auto leci jak WRX STI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jak ktoś porusza się dużo po autostradach to temat jakiegokolwiek SUVa odpada. Ogólnie pojęty komfort jest po prostu gorszy, większa wrażliwość na podmuchy wiatru, szum, zasięg itp. Problem z OKB 2.5 jest taki, że poza jazdą miejską jest zawsze jakieś "ale", które jest albo mniejsze albo większe w zależności czym do tej pory się jeździło. Niby na autostradzie jest ok, ale podejrzewam, że każdy od czasu czasu lubi sobie pocisnąć kilka km ostrzej. Poza autostradami problem wyprzedzania istnieje i jest realny. Ciągnięcie przyczepy, jachtu ? Cóż, kiedyś 126p ciągali ludzie Niewiadowy więc z tej perspektywy OBK poradzi sobie znakomicie.  Z drugiej strony jak ktoś ciągał coś mocnym dieslem albo większą benzyną (od 3L w górę) to będzie rozczarowany.

Jak ktoś nie ma ciśnienia na nowe auto to dobrą alternatywą jest XC70. Dla dużo jeżdżących super fajny diesel D5 2.4 a dla mniej jeżdżących benzynowy T6, który wprawdzie chleje jak stary żul, ale osiągi ma zacne. Ewentualnie OBK 3.6 jak się znajdzie bo ze świecą szukać.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mariusz12209 napisał:

Chętnie bym taki zalał ale instrukcja obsługi nie przewiduje tej lepkości

 

Przewiduje 0W20 a także 5W40, na logikę 0W40 nie stoi w sprzeczności z powyższymi.

 

Żeby było śmieszniej moje ASO rekomenduje 10W40 Castrol Magnatec, czyli półsyntetyczny.

Jakoś nie widzę tych 10W na zimowe poranki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.10.2017 o 12:03, Mariusz12209 napisał:

Po zaprzestaniu produkcji volvo XC 70 moim zdaniem to jest ostatni tego typu samochód na rynku.

Dodałbym jeszcze a4 allroad-a. Kiedyś stanąłem przed wyborem Allroad vs Forek, wybrałem co wybrałem i nie żałuję, ale allroad dalej chodzi mi po głowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RoadRunner napisał:

Moim zdaniem jak ktoś porusza się dużo po autostradach to temat jakiegokolwiek SUVa odpada. Ogólnie pojęty komfort jest po prostu gorszy, większa wrażliwość na podmuchy wiatru, szum, zasięg itp. Problem z OKB 2.5 jest taki, że poza jazdą miejską jest zawsze jakieś "ale", które jest albo mniejsze albo większe w zależności czym do tej pory się jeździło. Niby na autostradzie jest ok, ale podejrzewam, że każdy od czasu czasu lubi sobie pocisnąć kilka km ostrzej. Poza autostradami problem wyprzedzania istnieje i jest realny. Ciągnięcie przyczepy, jachtu ? Cóż, kiedyś 126p ciągali ludzie Niewiadowy więc z tej perspektywy OBK poradzi sobie znakomicie.  Z drugiej strony jak ktoś ciągał coś mocnym dieslem albo większą benzyną (od 3L w górę) to będzie rozczarowany.

Jak ktoś nie ma ciśnienia na nowe auto to dobrą alternatywą jest XC70. Dla dużo jeżdżących super fajny diesel D5 2.4 a dla mniej jeżdżących benzynowy T6, który wprawdzie chleje jak stary żul, ale osiągi ma zacne. Ewentualnie OBK 3.6 jak się znajdzie bo ze świecą szukać.

Mam ten superfajny diesel w v60cc. Dynamika lepsza niż OBK, ale pamietam może ze 2 sytuacje z trasy jadąc OBK ze "nie wyprzedzę, a Volvo bym dał radę". Może dlatego ze pocisnąć to lubię na torze, na drogach stosuję defensywny styl jazdy - szanuję życie i zdrowie swoje i innych. 2,5 demonem nie jest, ale naprawdę, narzekanie ze nie da się tym jeździć bezpiecznie i wyprzedzić to przesadza. Co do superfajnego diesla Volvo, pije więcej niż 2,5 benzyna w OBK. O skrzyni Geartronic szkoda pisać, tak trochę jak z muzeum techniki. A od 5 miesięcy po każdej podróży autostradą mam komunikat "awaria układu silnika. Wymagany serwis". Po 4 wizycie, skasowaniu błędu i zapewnieniu "wszystko jest dobrze proszę jechać", przywykłem do tej pomarańczowej ikonki na desce... o odklejajacych się nadkolach nie wspomnę, bo to nie ma związku z silnikiem. Ale nigdy więcej Volvo...

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.10.2017 o 11:58, Adam Turlej napisał:

Mondeo było tylko przykładem, raczej rozważam CX-5 albo Forester albo Outback. Przy czym najbardziej lubie Outbacka za komfort. Myślałem o VW Tiguanie ale te ich super turba i DSG mnie trochę odstrasza. Przy czym ilość gadzetów mają naj...

Pomyśli nad Nowa Mazda 6 2.5 benzynka - 192 KM - autko super, pali mniej niż subaru 2.5 a kopyt lepszy.

 

Aha sedan Mazdy 6 jest większy niż kombi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pawulon83 napisał:

Pomyśli nad Nowa Mazda 6 2.5 benzynka - 192 KM - autko super, pali mniej niż subaru 2.5 a kopyt lepszy.

 

Aha sedan Mazdy 6 jest większy niż kombi :D

Nie wiem jak obecna 6-KA, ale ta z 2016 przy 140 była bardzo głośna w środku. Redukcja masy kosztem wyciszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Mam ten superfajny diesel w v60cc. Dynamika lepsza niż OBK, ale pamietam może ze 2 sytuacje z trasy jadąc OBK ze "nie wyprzedzę, a Volvo bym dał radę". Może dlatego ze pocisnąć to lubię na torze, na drogach stosuję defensywny styl jazdy - szanuję życie i zdrowie swoje i innych.

Średnio zdrowa jest jazda za jakimś kopciuchem 80-90 km/h. :) Poza tym nikt nie mówi o gazie w podłodze czy zapinaniu boków. 

5 godzin temu, Tsunetomo napisał:

2,5 demonem nie jest, ale naprawdę, narzekanie ze nie da się tym jeździć bezpiecznie i wyprzedzić to przesadza.

Ja nie narzekam. Mówię tylko, że jest pewien niedosyt. 

5 godzin temu, Tsunetomo napisał:

Co do superfajnego diesla Volvo, pije więcej niż 2,5 benzyna w OBK.

Przejedź się do jakiegoś dobrego serwisu bo coś masz nie teges z tym silnikiem. Przy prędkościach autostradowych nie ma opcji aby 2.5 benzyna spaliła mniej. I to jeszcze w podwyższonym kombi. 

5 godzin temu, Tsunetomo napisał:

O skrzyni Geartronic szkoda pisać, tak trochę jak z muzeum techniki.

Tu się zgadza ale moim zdaniem lepiej spasować jest gorszą skrzynię z mocnym silnikiem niż odwrotnie - chociaż CVT też idealna nie jest. Jakoś w 3.6 nikt nie narzeka na staroświecki 5cio biegowy automat. Ciekawe czemu :)

 

5 godzin temu, Tsunetomo napisał:

A od 5 miesięcy po każdej podróży autostradą mam komunikat "awaria układu silnika. Wymagany serwis". Po 4 wizycie, skasowaniu błędu i zapewnieniu "wszystko jest dobrze proszę jechać", przywykłem do tej pomarańczowej ikonki na desce... o odklejajacych się nadkolach nie wspomnę, bo to nie ma związku z silnikiem. Ale nigdy więcej Volvo...

Jeśli nie tajemnica to co miałeś najpierw ? V60 czy OBK i dlaczego jak miałeś jedno to jeszcze drugie kupiłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, RoadRunner napisał:

Średnio zdrowa jest jazda za jakimś kopciuchem 80-90 km/h. :) Poza tym nikt nie mówi o gazie w podłodze czy zapinaniu boków. 

Ja nie narzekam. Mówię tylko, że jest pewien niedosyt. 

Przejedź się do jakiegoś dobrego serwisu bo coś masz nie teges z tym silnikiem. Przy prędkościach autostradowych nie ma opcji aby 2.5 benzyna spaliła mniej. I to jeszcze w podwyższonym kombi. 

Tu się zgadza ale moim zdaniem lepiej spasować jest gorszą skrzynię z mocnym silnikiem niż odwrotnie - chociaż CVT też idealna nie jest. Jakoś w 3.6 nikt nie narzeka na staroświecki 5cio biegowy automat. Ciekawe czemu :)

 

Jeśli nie tajemnica to co miałeś najpierw ? V60 czy OBK i dlaczego jak miałeś jedno to jeszcze drugie kupiłeś ?

Nie tajemnica - mamy z Żona 3 auta (trzeci to E-klasa w cabrio). Volvo miało byc jej, OBK mój jak zima szkoda mercedesa. Kupiliśmy oba w odstępie 20 dni. Zasadniczo używamy auta na zmianę. Mercedesa nawet do Volvo i Subaru nie porównuje, nie ma sensu, ale miedzy szwedzkim (chińskim?) i japońskim  porównanie jest, bo oba to koncepcja "podniesionego kombi". 

Dzieki za rade z serwisem :) sam na to wpadłem i w serwisie z Volvo byłem cześciej niz bym to wyśnił w koszmarze, w końcu to ponoć słynące z bezawaryjności auto... Zawsze "kasują błędy i jest OK". Spalanie tego diesla 2.4... Przy 140 km/h tempomat ponad 10, nieco więcej niz Subaru, moze jest "zepsuty" biorąc pod uwagę te przygody z "check engine", ale brat ma ten sam silnik w Xc60 i pali podobnie. Nie gloryfikuje OBK, tez nie jest to auto bez wad, ale Volvo to jedno wielkie rozczarowanie. Premium? Żart. Gdyby nie to, ze dają rabaty pod 30% to chyba nikt by tego nie kupił. A teraz z dychwicznymi silnikami 4-cylindrowymi za 300k? Audi, BMW i Mercedes drżą z przerażenia jaki to im konkurent rośnie ;) Kupując Subaru OBK oczekiwałem sporo miejsca, pewności prowadzenia, urzekł mnie EyeSight i tyle. Po marce "premium" Volvo chyba więcej (a na pewno nie bliskich znajomosci z serwisami w połowie kraju), stad lekkie rozczarowanie. Odliczam dni do końca leasingu i pożegnam się z tym z przyjemnością. 

Edytowane przez Tsunetomo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, spawalniczy napisał:

Przewiduje 0W20 a także 5W40, na logikę 0W40 nie stoi w sprzeczności z powyższymi.

Obawiam się że producent stosuje nieco inną logikę bo w przeciwnym razie wskazałby 0w20 jako zalecany i alternatywnie wszystkie lepkości do 0w40 bo przecież ten olej ma najszerszy zakres zastosowania ale nie. Producent wskazał dodatkowo właśnie 5 w30 (co według logiki kolegi też powinno być uznane za zbędne skoro wskazano 5w40) i 5w40.

Poza tym przy rozpatrywaniu roszczeń gwarancyjnych logika nie ma zastosowania. 

Wreszcie szukajki olejowe na stronach producentów nie wskazują oleju 0w40 jako alternatywnego tylko 5w30 i 5w40.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...