Jump to content

Wtryskiwacze - kilka pytań


Narrator

Recommended Posts

Cześć

 

Zastanawiam się jakie wtryskiwacze należy kupić do Imprezy GD 2.0 125km. Z tego co mi pokazuję internet pasują 3 rodzaje wtryskiwaczy:

 

Screenshot_3.thumb.jpg.8ae293f4c3bfed592196ffc952e6b3ac.jpg

 

Poszperałem trochę i wychodzi na to że AA350 i AA650 wyglądają identycznie a AA430 jest nieco dłuższy:

 

wtryskiwacze.jpg.a4c54a5f707564d6e96c6df1e3f0fe30.jpg

 

Czy ktoś z forumowiczów orientuje się czy te wtryskiwacze można montować zamiennie?

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Masz dwa rozwiązania odkręcić listwę i sprawdzić, albo zadzwonić do serwisu i po vinie powinni wiedzieć jakie masz.

 

Po co chcesz je zmieniać ?

Wszystkie wtryski  powinni być równe ... .

Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.10.2017 o 18:17, llkuba napisał:

Zobacz na aledrogo Ja kiedyś kupowałem całą listwę do mazdy za 100 zł ... 

 

Dzięki!

Najtańszy używany wtryskiwacz jaki znalazłem kosztował 40zł a idąc za Twoją radą kupiłem dwie listwy razem z czterema wtryskiwaczami za 75zł :biglol:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To jeszcze jedno pytanie żeby nie zakładać nowego tematu:


Czy ktoś się orientuję skąd są brane informację na temat otwarcia czasu wtryskiwacza (ms) które można odczytać np. Romraiderem? 

Czy komputer bierze ten czas z jednego wtryskiwacza? jeżeli tak to z którego? 

Link to comment
Share on other sites

 

Jest to dość ciekawe pytanie. Cofnijmy się kilkanaście lat gdy miałem mazde. W tamtych czasach spec od elektorniki swoim testerem przekraczającym wartość mojego uwczesnego samochodu mógł tylko podnieść napięcie albo zmniejszyć na listwie. Z tego co mówił tylko zmiana mapy w ecu jest w stanie coś zmienić w wtryskiwanym paliwu ale we wollnosącym silniku jest to mały przyrost. Resaumując na podanie paliwa do cylindra odpowiedzialne jest min sonda lambda, przepływomierz, pompa paliwa ... . W sumie nie wiem co chesz osiągnąć. Na każdym wtrysku musisz mieć to samo napięcie.

Gdybyś przyjechał na ostatni spot to Kubexx proponował wyjazd na hamownie w celu sprawdzenia 

mocy ...

 

 

Małeto tego było kilku fachowców co znają Subaru od A do Z :-P

Edited by llkuba
Link to comment
Share on other sites

Wtryskiwacz nie podaje czasu otwarcia, to ECU silnika na podstawie wszystkich czujników jak: sonda AFR, map sensor, knock sensor, potencjometru przepustnicy, czujników wału i wałka rozrządu, temp. silnika na podstawie mapy wgranej w sterownik znając chwilowe obciążenie silnika wylicza czas wtrysku w ms i podaje sygnał sterujący do wtryskiwacza. Moim skromnym zdaniem zamiast kupować używane części lepiej by było poddać stare wtryski testowi na maszynie i wtedy wyrokować czy nadają się do czyszczenia czy wymiany. O ile ten dźwięk to rzeczywiście są wtryski - daj znać czy dźwięk ustał po podmianie listwy.

 

Ps. Gdyby coś było z którymś wtryskiem miałbyś w błędach wypadanie zapłonu lub zwarcie/przerwa obwodu na tym cylindrze ale napisałeś że nic takiego się nie dzieje i nie masz żadnych szarpnięć/przerywań silnika.

Edited by Gustaf
Link to comment
Share on other sites

Trochę źle sformułowałem pytanie. Generalnie chodziło mi o to skąd np. Romraider bierze ten parametr jakim jest czas otwarcia wtryskiwaczy. Po waszych postach już wiem. Na podstawie informacji z różnych czujników ECU wylicza czas otwarcia w ms i tak steruje wtryskiwaczami. Ten wyliczony czas (który jest taki sam dla każdego z wtryskiwaczy) możemy sobie podejrzeć za pomocą programów w stylu Romraider. 

Pytałem z czystej ciekawości. Nie mam zamiaru nic grzebać, chcę wiedzieć jak mój samochód działa :)

 

Jeżeli chodzi o podmianę wtryskiwaczy. Zrobiłem to dlatego że od jakiegoś czasu podczas hamowania silnikiem paliwo dopalało mi się w wydechu i głośno strzelało oraz wzrosło spalanie.

Jestem właśnie świeżo po przejażdżce i mogę stwierdzić że strzelanie ustało a poza tym (czego w ogóle nie oczekiwałem) samochód zaczął lepiej się zbierać :lol:

 

Wymieniłem wszystkie 4 wtryski. Były trochę młodsze od moich. Nie wiem co jest z moimi nie w porządku ale zakładam że to w nich tkwił problem.  Jestem ciekaw jeszcze jak będzie ze spalaniem...

Link to comment
Share on other sites

Już teraz pytanie bardziej z ciekawości. Czy na rozgrzanym silniku i wyłączonej dmuchawie i radiu na kierownicy czułeś drgania ? I czy obroty falowały ? Jakie były obroty ?

 

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, chudy__ napisał:

A stukanie o ktorym pisales ustalo?

 

Stukanie jakby minimalnie cichsze ale może sobie wmawiam. W każdym bądź razie nadal je słychać więc najwyraźniej tak jak Carfit pisał - luzy na prowadnicy zaworów.

 

14 godzin temu, dr.elich napisał:

Sprawdzałeś AFR i korekty przed wymianą? Czy tylko na słuch to wykryłeś?

Próbowałeś uprzednio jakichś magicznych preparatów do czyszczenia wtryskiwaczy?

 

Mam logi z tymi parametrami ale szczerze mówiąc średnio wiem jak je zinterpretować. AFR zawsze dążyło do 14.7,  martwiły mnie tylko korekty czasu wtrysku które wynosiły od -14 do -16 przy przyśpieszaniu. Muszę zrobić logi po wymianie wtryskiwaczy i porównać. Wg. mnie jeden z wtryskiwaczy był uszkodzony i przeciekał albo źle lał paliwem i się całe nie spalało. Ale to tylko takie gdybanie człowieka bez większych merytorycznych podstaw :biglol:

 

14 godzin temu, llkuba napisał:

Hmm mrowienie nie powinno tego być. Musimy się zgadać na spot i zobaczymy. Moja też czasem pluje ale tak jest i było od 9 lat. 

 

Ja zawsze mogę gdzieś podjechać. Czasem jak się nudzę w weekend to jeżdżę po poznaniu bez większego celu :)

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Narrator napisał:

 

15 godzin temu, dr.elich napisał:

Sprawdzałeś AFR i korekty przed wymianą? Czy tylko na słuch to wykryłeś?

Próbowałeś uprzednio jakichś magicznych preparatów do czyszczenia wtryskiwaczy?

 

Mam logi z tymi parametrami ale szczerze mówiąc średnio wiem jak je zinterpretować. AFR zawsze dążyło do 14.7,  martwiły mnie tylko korekty czasu wtrysku które wynosiły od -14 do -16 przy przyśpieszaniu. Muszę zrobić logi po wymianie wtryskiwaczy i porównać. Wg. mnie jeden z wtryskiwaczy był uszkodzony i przeciekał albo źle lał paliwem i się całe nie spalało. Ale to tylko takie gdybanie człowieka bez większych merytorycznych podstaw :biglol:

 

Lał Ci wtryskiwacz. Dobrze, że to wyłapałeś, bo sonda lambda uśrednia z 4 cylindrów i pozostałe szły na ubogo, co mogło się skończyć awarią silnika.

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Narrator napisał:

Ja zawsze mogę gdzieś podjechać. Czasem jak się nudzę w weekend to jeżdżę po poznaniu bez większego celu

Spoko coś ogarniemy pewnie przed gwiazdką. Zawsze możemy zgadać się na forum. Kilka osób zawsze jest na spotach. Ewentualnie szybki spontan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...