Jump to content

Silnik dziwnie klekocze


Narrator

Recommended Posts

Cześć

 

Ostatnio silnik (ej201) zaczął dziwnie klekotać. Na tym filmie przypomina to coś w stylu cykania świerszczy w tle normalnego odgłosu pracy silnika. Na żywo jest to bardziej metaliczny dźwięk. Jak stoję w korku i opuszczę okno to bardzo przeszkadza, brzmi trochę jak diesel :\

Co to może być? Dodam że zawory były regulowane 2tys. km temu. 

 

 

 

Klekotanie występuje na zimnym oraz na ciepłym silniku. Mam wrażenie że najbardziej to słychać w okolicach 4 cylindra. Samochód jeździ normalnie.

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, pablonas napisał:

Szkoda, ułatwiłoby to diagnostykę. Faktycznie brzmi to trochę jak wtryskiwacz. Zorganizuj sobie stetoskop i przyłóż do każdego z wtrysków. Będzie jasne :)

 

To może być dobry trop. Na tym filmie dźwięk jest identyczny jak u mnie 

 

 

Jutro sprawdzę stetoskopem wszystkie wtryski. 

Link to comment
Share on other sites

19 godzin temu, Narrator napisał:

Ostatnio silnik (ej201) zaczął dziwnie klekotać. Na tym filmie przypomina to coś w stylu cykania świerszczy w tle normalnego odgłosu pracy silnika. Na żywo jest to bardziej metaliczny dźwięk. Jak stoję w korku i opuszczę okno to bardzo przeszkadza, brzmi trochę jak diesel :\

Co to może być? Dodam że zawory były regulowane 2tys. km temu. 

Tata miał podobny problem we Forku. Wina leżała gdzieś po stronie rozrządu,  chyba któregoś napinacza - nie pamiętam. Pierwsze wrażenie było jakby panewka poszła, naprawa zamknęła się w chyba ok. 200pln. 

Edited by thomson0073
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, thomson0073 napisał:

Tata miał podobny problem we Forku. Wina leżała gdzieś po stronie rozrządu,  chyba któregoś napinacza - nie pamiętam. Pierwsze wrażenie było jakby panewka poszła, naprawa zamknęła się w chyba ok. 200pln. 

 

To nie rozrząd. Wymieniałem na oryginalny tuż po zakupie auta poza tym dźwięk nie dochodzi z tych okolic.

 

Godzinę temu, Gustaf napisał:

Masz problem przy przyśpieszaniu na gorącym silniku z gazem naciśniętym 70 do 100% ? Przerywanie, szarpanie ?

 

Nie mam takiego problemu. Samochód przyśpiesza dobrze i płynnie.

 

 

Chodzą mi po głowie te wtryskiwacze. Tym bardziej że mi się paliwo dopala w wydechu i strzela (pisałem o tym w innym wątku). 

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Narrator napisał:

To nie rozrząd. Wymieniałem na oryginalny tuż po zakupie auta poza tym dźwięk nie dochodzi z tych okolic.

U taty był problem po ok. 2000 km od wymiany rozrządu. 

I dźwięk też wydawał się dochodzić z innego miejsca. 

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, thomson0073 napisał:

U taty był problem po ok. 2000 km od wymiany rozrządu. 

I dźwięk też wydawał się dochodzić z innego miejsca. 

Tobie chodzi o uszkodzony napinacz paska rozrządu i faktycznie może to brzmieć jak panewka.

W tym przypadku to będzie raczej dźwięk wtryskiwacza.

Link to comment
Share on other sites

To typowy dzwięk luzu pomiedzy zaworem i prowadnicą , z wiekiem i przebiegiem wyciera sie jedno i drugie , jak Cie to nie pokoi to zawory , prowadnice, uszczelniacze do wymiany , albo jeździsz z tym dalej .

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

43 minuty temu, carfit napisał:

To typowy dzwięk luzu pomiedzy zaworem i prowadnicą , z wiekiem i przebiegiem wyciera sie jedno i drugie , jak Cie to nie pokoi to zawory , prowadnice, uszczelniacze do wymiany , albo jeździsz z tym dalej .

 

Dzięki :) A czy takie zużycie zaworów i prowadnic może mieć jakiś negatywny wpływ na silnik? lub wpływać na spalanie?

 

Rozumiem że regeneracja głowic z uwzględnieniem elementów o których piszesz rozwiązałaby problem.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Narrator napisał:

A czy takie zużycie zaworów i prowadnic może mieć jakiś negatywny wpływ na silnik? lub wpływać na spalanie?

W bardzo minimalnym stopniu , chyba że już poprzez luz zawór/prowadnica , wyrobił się uszczelniacz , to może brać wiecej oleju , ale to rzadko w subaru , bo uszczelniacze są bardzo dobrej jakości i rzadko z nimi jest problem .

13 minut temu, Narrator napisał:

Rozumiem że regeneracja głowic z uwzględnieniem elementów o których piszesz rozwiązałaby problem.

tak, ale pod warunkiem że użyjesz oem , szczególnie prowadnic !!! zamienniki czesto padają po kilkudziesieciu tysiącach .

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...