Skocz do zawartości

Dobranie odpowiedniego sprzęgła,regulacja zaworów


Adaśko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,szukam na forum konkretnego tematu odnośnie wymiany sprzęgła w Foresterze 2.5T,ale z mizernym skutkiem,dlatego zakładam temat odnośnie sprzęgła i nie tylko.

Mianowicie -niedługo mam się umawiać na regulacje zaworów w Forku,a co za tym idzie przy okazji chciałem sprawdzić sprzęgło które prawdopodobnie już się kończy(tzn.twardy pedał sprzęgła,ciężko wchodzą biegi,piszczące łożysko dociskowe,szarpanie przy ruszaniu i odpuszczaniu gazu),wymieniałem jakieś 8 miesięcy temu płyn do wysprzęglika,było trochę lepiej ale na krótko,biegi jeszcze nie zgrzytają,ale ciężko wchodzą.

Druga sprawa z regulacja zaworów ile u was biorą magicy za pełna regulację zaworów tak mniej więcej bo wiadomo że jest to zależne od tego czy trzeba płytki dobierać i itd.co należałoby sprawdzić po regulacji,bo nie mam zaufania do żadnego mechanika,wolałbym sam zrobić,ale aż tak się nie znam i nie mam tyle wolnego czasu,gdzie ewentualnie polecalibyście zrobić taki serwis w okolicy województwa lubelskiego?

Subaru Forester 2.5T Lpg Brc sequent 32,tłumik przelotowy środkowy i catch back,reszta w Forku to poczciwa seria,w niedalekiej przyszłości chciałem trochę podnieść moc zrobić full przelot ,i inny dolot i nowe mapy,nie wiem czy seryjne sprzęgło wytrzymałoby np.250KM,z góry dziękuje za odpowiedź :)

DSC_0020.jpg

Edytowane przez Adaśko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.10.2017 o 16:01, tedimy99 napisał:

Nowy Sącz  - kompleksowo , profi  łacznie z tuningiem. Polecam.

 

7 godzin temu, Adaśko napisał:

Trochę za daleko ode mnie nie uważasz?

 

Ja też tam czasem zaglądam, chociaż - jakby nie patrzeć - mam trochę bliżej, niż z Lublina. Ale w jakichś skomplikowanych / trudnych przypadkach warto rozpatrzeć taką opcję, jak ta o której napisał @tedimy99. Plusem jest na pewno to, że będzie zrobione na 100% tak, jak powinno być.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat sprzęgła. Przymierzam się do wymiany zestawu w SG 158 KM. Szum/szelest po wciśnięciu sprzęgła podpowiada że to łożysko jednak wymienię całość. Jako że mam trochę innych wydatków związanych z Foresterem to szukam czegoś w rozsądnych pieniądzach. Natrafiłem na takie zestawy jak Exedy, Blue Print, LUK, Aisin, Japanparts, Ashika. Wszystko od ok. 750 do 480 zł. cenowo w dół. Co zakładaliście u siebie? Co rozważyć a co skreślić od razu? Zaznaczam że cena gra znaczącą rolę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Daniel2.0 napisał:

Podepnę się pod temat sprzęgła. Przymierzam się do wymiany zestawu w SG 158 KM. Szum/szelest po wciśnięciu sprzęgła podpowiada że to łożysko jednak wymienię całość. Jako że mam trochę innych wydatków związanych z Foresterem to szukam czegoś w rozsądnych pieniądzach. Natrafiłem na takie zestawy jak Exedy, Blue Print, LUK, Aisin, Japanparts, Ashika. Wszystko od ok. 750 do 480 zł. cenowo w dół. Co zakładaliście u siebie? Co rozważyć a co skreślić od razu? Zaznaczam że cena gra znaczącą rolę.

zdecydowanie oryginał !!! owszem droższy ok 1150 zł kpl , ale zdecydowanie najbardziej przyjazny w użytkowaniu , nie szarpie , nie działa zerojedynkowo , wytrzymuje najwiecej, z zamiennikami jest niestety różnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat sprzęgła. Przymierzam się do wymiany zestawu w SG 158 KM. Szum/szelest po wciśnięciu sprzęgła podpowiada że to łożysko jednak wymienię całość. Jako że mam trochę innych wydatków związanych z Foresterem to szukam czegoś w rozsądnych pieniądzach. Natrafiłem na takie zestawy jak Exedy, Blue Print, LUK, Aisin, Japanparts, Ashika. Wszystko od ok. 750 do 480 zł. cenowo w dół. Co zakładaliście u siebie? Co rozważyć a co skreślić od razu? Zaznaczam że cena gra znaczącą rolę.

 

A ja u siebie w s-turbo założyłem exedy i działa bez problemu. Auto przeżyło dwa zloty plejad i pare kjs wiec myśle ze jeszcze długo pociągnie a juz ma nalatane 60 000 km Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.10.2017 o 07:22, obione89 napisał:

Ja mam 270km i jeżeli będzie znowu taka potrzeba to się tam udam. Naprawdę polecam mimo odległości

Rozumiem,jak na razie umówiłem się z magikiem Piotrem Masiczem z Ćmiłowa na poniedziałek przyszły, który zajmuje się marką Subaru od X lat i wszyscy ode mnie go  polecają,sam u niego wymieniałem rozrząd,jest git jak na razie zamówiliśmy komplet sprzęgła exedy full opcja razem z łożyskiem prowadzącym i zobaczymy co dalej.:)

1 minutę temu, Rafaelo napisał:

 

A ja u siebie w s-turbo założyłem exedy i działa bez problemu. Auto przeżyło dwa zloty plejad i pare kjs wiec myśle ze jeszcze długo pociągnie a juz ma nalatane 60 000 km emoji4.png Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

oo i to jest konkretne potwierdzenie zestawu exedy :yahoo:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Rafaelo napisał:

 

A ja u siebie w s-turbo założyłem exedy i działa bez problemu. Auto przeżyło dwa zloty plejad i pare kjs wiec myśle ze jeszcze długo pociągnie a juz ma nalatane 60 000 km emoji4.png Pozdrawiam

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

super , tylko w S-turbo jest zupełnie inne sprzegło :) i czasem exedy może dobrze działać , dużo zależy od koła zamachowego . Ale jak weźmiesz tarczę exedy i oem , to widać gołym okiem różnice .... w tłumikach drgań .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super , tylko w S-turbo jest zupełnie inne sprzegło i czasem exedy może dobrze działać , dużo zależy od koła zamachowego . Ale jak weźmiesz tarczę exedy i oem , to widać gołym okiem różnice .... w tłumikach drgań .

 

Niestety nie miałem oem sprzęgła bo juz ktos wcześniej wymieniał Ale wierze Ci[mention=766]carfit[/mention] na słowo bo masz większe doświadczenie ze jest tak jak piszesz. Mam nadzieje ze będzie się dobrze Exedy sprawować w twoim forku@Adasko

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rafaelo napisał:

 

Niestety nie miałem oem sprzęgła bo juz ktos wcześniej wymieniał Ale wierze Ci[mention=766]carfit[/mention] na słowo bo masz większe doświadczenie emoji106.png ze jest tak jak piszesz. Mam nadzieje ze będzie się dobrze Exedy sprawować w twoim forku@Adasko

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

też Ci tego życzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje panowie mam nadzieję że mechanior wszystko dobrze ogarnie i że sprzęgło będzie normalnie chodziło,już jeżdżąc tak długi czas prawie się przyzwyczaiłem i tak się nauczyłem tym sprzęgłem operować że nawet gładko jeżdżę w miarę,ale gdy agresywniejsza jazda to już się szarpanina zaczyna...może po tej wymianie dopiero zobaczę jak powinno się Subarynką latać,jak bedą rezultaty dam znać,co i jak jakie koszty ile płytek do roboty i takie tam,pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie natomiast sytuacja jest dynamiczna. Dziś po powrocie z pracy, parkując pod domem, na wciśniętym sprzęgle poczułem jakby pedał sprzęgła nagle zmiękł po czym... mocno poczułem zapach spalonego sprzęgła:D Teraz odgłosy po wciśnięciu pedału są już mocno niepokojące. Na tyle że boję się wyjeżdżać na drogę. Jutro telefon do warsztatu...
Nie widzę żadnych odpowiedzi o pomyślnych testach innych sprzęgieł w wolnossącym SG niż oryginał więc sam zaczynam rozważać tą opcję. Chociaż miałem nadzieje znaleźć jakieś tańsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem,możliwe że coś z dociskiem się zee..bało i taki cykliczne stukanie ,cykanie przy wciśnięciu sprzęgła to może być to,tydzień bez Forestera,z przesiadka na mojego starego golfa trochę smuteczek ,ale mam nadzieje że w następnym tygodniu będzie gotowy:wub:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jutro mam odbierać Forka,problem w tym że miał być wymieniany komplet sprzęgła,a panowie zakuli od nowa tarcze sprzęgłową,że niby wszystko było git,ale jak wciskałem sprzęgło na zimnym silniku to coś tam piszczało wcześniej,a jeśli chodzi o zawory to ponoć wszycho git dwa były podparte na sztywno i kilka szklanek też ciasno jakoś,były i poprawili to i tyla,dlatego nie wiem czy odbierać auto i potem na reklamacje oddawać jeśli będzie coś źle,a żadnej informacji nie otrzymałem o tym że tylko tarcza będzie zakuwana tylko,dopiero jak sam zadzwoniłem po tygodniu,a samochód u nich w warsztacie już 3 tydzień jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 26.01.2018 o 07:44, runwilder napisał:

Adaśko i jak w końcu z tym sprzęgłem? Zrobione jak należy? Napisz czy dobry warsztat, bo ja tez z Lublina okolic.

No właściwie to wszystko wyszło na duży plus,jako że właściciel warsztatu pojechał na urlop naprawa i kontakt się przedłużyły, co do zakuciasamej tarczy to wszystko działa bez zarzutu, a cenna 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...