Skocz do zawartości

Instalacja lpg outback h6


Mariusz Kaźmierczak

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy pytanie myśle nad lpg do obk h6 i do wyboru albo stag albo zenit pro za drugim przemawia serwis gwarancyjny 5 lat i w całej Polsce uznawany No i stag krótsza gwarancja rocznica stag 100 zł droższy. Co polecacie z tych dwóch 

 

Prosze nie hejtowac , rozmyślam się bo będę zmieniał zakład pracy i km będę robił l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tych tematów odnośnie LPG jest na forum od cholery. Nazwy producentów sterowników LPG które wymieniłeś to jest tylko jeden z komponentów jaki wchodzi w skład całej układanki. Najważniejszy w tym wszystkim jest montażysta, który dobrze dobierze całość (sterownik, reduktor, wtryskiwacze, butla), odpowiednio to zamontuje a potem wystroi. Szukaj lepiej warsztatu polecanego przez większą grupę ludzi, żebyś potem nie narzekał i psioczył jaki to LPG zły itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, lutek34 napisał:

Kolego tych tematów odnośnie LPG jest na forum od cholery. Nazwy producentów sterowników LPG które wymieniłeś to jest tylko jeden z komponentów jaki wchodzi w skład całej układanki. Najważniejszy w tym wszystkim jest montażysta, który dobrze dobierze całość (sterownik, reduktor, wtryskiwacze, butla), odpowiednio to zamontuje a potem wystroi. Szukaj lepiej warsztatu polecanego przez większą grupę ludzi, żebyś potem nie narzekał i psioczył jaki to LPG zły itd.

 

 

No wiem wiem ze jest , ogólnie właśnie chce montować u takiego który jest chwalony i robił auta znajomych w tym kilka subaru , ale zbieram info o tych dwóch wymienionych 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam założoną instalację STAG Q-MAX z reduktorem AC R01 250 KM , pojedyncze wtryskiwacze baracuda 130 , butla w koło 47 litrów ( wchodzi 41-42 ) i nie mam teraz żadnych problemów , ale fakt , że przejechałem około 2000 km , więc jest to niewiele.

Dobrze Ci piszą koledzy żebyś poszukał dobrego fachowca bo to jest najważniejsze i ważne jest żeby wymontował kolektor ssący do wykonania nawiertów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.10.2017 o 09:12, ziom napisał:

pojedyncze wtryskiwacze baracuda 130

Właśnie jestem na etapie wymiany wtryskiwaczy na nowe Barracudy, po konsultacjach z gazownikami wersja 115. Rocznik '06, czyli 245KM. Kolega Mariusz Kaźmierczak ma chyba poprzednią generację? Czyli 209KM, tym bardziej wersja 115.

U mnie siedzi Stag 300 Prem., ale to drugorzędna sprawa, w drugiej Subarynie 2,5 mam Zavoli Diego i robi tą samą robotę ;)

Tak jak koledzy wyżej pisali, przede wszystkim montażysta. W H6 da się ładnie wtryski wmontować na 3cm wężykach. Do tego dobry reduktor (Też mam AC R01 2szt., ale podobno często zdarza im się nie trzymać ciśnienia)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.10.2017 o 18:56, Mariusz Kaźmierczak napisał:

Koledzy dobre zestawienie ? Czy nie bardzo 

 

zenit pro 

wtryski herkules

redyktor Antartic ?

 

Elektronika Zenit OK. Ja wybrałem Stag bo mam z nią do czynienia i troch się jej nauczyłem.

Wydaje mi się , że więcej gazowników ogarnie Staga niż Zenita , ale jak będziesz non stop serwisował u tego , który Ci zakłada cała instalacje to nie ma problemu z Zenitem.

Wtryski baracuda albo herkules. Ja wybrałem baracude.

Ten reduktor ... jakiś taki ... nieznany.

Ja bym popytał o coś sprawdzonego np. KME Silver ( 2 szt ?) , KME Gold , AC STAG TWIN R-02 , Stag AC R01 250 KM , którym akurat mam w takim samym H6 jak twój i nie narzekam na niego.

Przewód miedziany 8 mm od butli do reduktora , filtr fazy lotnej z wkładem z włókna szklanego i powinno być OK o ile monter nie &^$#* roboty :D

Przewód faro 8 mm nie do końca jest odpowiednikiem miedzi. Zwęża się na złączkach a jak wiadomo przewód jest tak szeroki jak jego najwęższe miejsce czyli w tym wypadku gorzej wypada faro niż miedź. Można o tym dużo poczytać w necie.

I upieraj się przy tym , że ma zdemontować kolektor ssący do wiercenia wkrętek i niech Ci zrobi zdjęcia po demontażu.

Z ciekawości ile ma Cię kosztować ta instalacja ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ziom napisał:

 

Elektronika Zenit OK. Ja wybrałem Stag bo mam z nią do czynienia i troch się jej nauczyłem.

Wydaje mi się , że więcej gazowników ogarnie Staga niż Zenita , ale jak będziesz non stop serwisował u tego , który Ci zakłada cała instalacje to nie ma problemu z Zenitem.

Wtryski baracuda albo herkules. Ja wybrałem baracude.

Ten reduktor ... jakiś taki ... nieznany.

Ja bym popytał o coś sprawdzonego np. KME Silver ( 2 szt ?) , KME Gold , AC STAG TWIN R-02 , Stag AC R01 250 KM , którym akurat mam w takim samym H6 jak twój i nie narzekam na niego.

Przewód miedziany 8 mm od butli do reduktora , filtr fazy lotnej z wkładem z włókna szklanego i powinno być OK o ile monter nie &^$#* roboty :D

Przewód faro 8 mm nie do końca jest odpowiednikiem miedzi. Zwęża się na złączkach a jak wiadomo przewód jest tak szeroki jak jego najwęższe miejsce czyli w tym wypadku gorzej wypada faro niż miedź. Można o tym dużo poczytać w necie.

I upieraj się przy tym , że ma zdemontować kolektor ssący do wiercenia wkrętek i niech Ci zrobi zdjęcia po demontażu.

Z ciekawości ile ma Cię kosztować ta instalacja ?

 

Dzieki kolego za info a powiedz o co chodzi z tym kolektorem ssącym bo nie ogarniam będę dokładnie wiedział jutro z cena to dam ci znać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mariusz Kaźmierczak napisał:

 

Dzieki kolego za info a powiedz o co chodzi z tym kolektorem ssącym bo nie ogarniam będę dokładnie wiedział jutro z cena to dam ci znać 

 

Do kolektora ssącego musi się jakoś dostać gaz z wtryskiwaczy gazowych , więc trzeba w kolektorze wywiercić otwory pod wkrętki / dysze.

Jak będzie wiercił otwory to wióra polecą do wewnątrz w stronę zaworów.

Po wierceniu czas na gwintowanie i znów powstaną wióra.

Może tak się zdarzyć , że wióra te uszkodzą gniazdo lub gniazda zaworowe i wtedy grubsza robota Cię czeka.

"Inżynierowie" BRC zalecali montaż z moczeniem wiertła / gwintownika w oleju żeby wióra się "przyklejały" , ale jakoś nie przemawia do mnie ta metoda.

 

2 godziny temu, lutek34 napisał:

 

przeglądnij sobie ten wpis, to będziesz wiedział

http://lpg-forum.pl/post547766.html?hilit=tribeca#p547766

 

Trzeba być zalogowanym na forum LPG żeby wyświetlił się ten link.

Ty kiedyś wstawiałeś zdjęcia z Twojego montażu . Może masz gdzieś w swojej galerii ?

 

 

 

Edytowane przez ziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, ziom napisał:

 

Do kolektora ssącego musi się jakoś dostać gaz z wtryskiwaczy gazowych , więc trzeba w kolektorze wywiercić otwory pod wkrętki / dysze.

Jak będzie wiercił otwory to wióra polecą do wewnątrz w stronę zaworów.

Po wierceniu czas na gwintowanie i znów powstaną wióra.

Może tak się zdarzyć , że wióra te uszkodzą gniazdo lub gniazda zaworowe i wtedy grubsza robota Cię czeka.

"Inżynierowie" BRC zalecali montaż z moczeniem wiertła / gwintownika w oleju żeby wióra się "przyklejały" , ale jakoś nie przemawia do mnie ta metoda.

 

 

Trzeba być zalogowanym na forum LPG żeby wyświetlił się ten link.

Ty kiedyś wstawiałeś zdjęcia z Twojego montażu . Może masz gdzieś w swojej galerii ?

 

 

 

 

Ok powiem im z tego co czytam to te wiercenie jest konieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Mariusz Kaźmierczak napisał:

 

Ok powiem im z tego co czytam to te wiercenie jest konieczne?

 

Czy jest koniecznie ?

I tak i nie , ale wiercenie wybiera 99% monterów.

Alternatywnie możesz zastosować podkładki pod wtryskiwacze benzynowe, ale czy robią takie pod wtryski dla Subaru ? Tego nie wiem.

Wygląda to tak :

59fef9de84449_podkadkilpg.thumb.jpg.54c286fa9e8c3f3490a792c232fc59c7.jpg

Edytowane przez ziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ziom napisał:

Ty kiedyś wstawiałeś zdjęcia z Twojego montażu . Może masz gdzieś w swojej galerii ?

 

zrobiłem reupload zdjęć w wątku w którym pisałem o mojej instalacji, u mnie podczas montażu kolektor nie był ściągany, później był ściągany podczas zmiany lokalizacji umieszczenia wtryskiwaczy. W BRC wtryskiwacze są w blokach i nie można ich montować pojedynczo.

Co do tych obaw że wióry wpadną do cylindra, to zawsze jest używany odkurzacz plus wiertło i gwintownik maczany w smarze, tak to było robione przy czterech instalacjach moich samochodów, w dwóch rożnych zakładach. 

 

Co do zdjęć z forum LPG, to kilka z nich podrzucam, mam nadzieje że autor zdjęc nie będzie miał mi to za złe ;-)

 

 

P1010260.JPG

P1010263.JPG

P1010267.JPG

P1010268.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Wita., 

To podlacze się i ja. Czy ktoś może ewentualnie wskazać ogólne koszty gazu dla H6? Bo przecież nie sama instalacja, ale wiadomo - jakieś regulacje, eksploatacja itd. Upraszczajac pytanie - ile w ciągu roku albo dwóch kosztuje LPG kompleksowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po za kosztami związanymi z ceną LPG, to std jak w każdym innym aucie z instalacją, przegląd na stacji diagnostycznej co roku, i przegląd instalacji LPG co 10k km, ja 100 zostawiam u gaziarza /rok. No chyba że coś padnie po gwarancji.



Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, ibar napisał:

Po za kosztami związanymi z ceną LPG, to std jak w każdym innym aucie z instalacją, przegląd na stacji diagnostycznej co roku, i przegląd instalacji LPG co 10k km, ja 100 zostawiam u gaziarza /rok. No chyba że coś padnie po gwarancji.



Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka
 

 

No dobra. Ale jeszcze dochodzi konieczna regulacja zaworów przecież co przy H6 to ok 3k pln. Jeśli robisz jakieś 15 kkm rocznie to taka regulacja wypada trochę ponad rok po założeniu gazu. Czy coś z takich "grubych" tematów jeszcze się wiąże z LPG? No bo różnice w cenie przeglądu można naprawfe pominąć przy takiej skali kosztow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, nie wiem dlaczego regulacja miała by być co 15k, oczywiście może tak się zdarzyć, ale to nie reguła, zależy od jakości zrobionej i wyregulowanej instalacji.
Przed instalacją warto sprawdzić jak tam luzy, ale to koszt do 500 zł, a potem sprawdzać o połowę częściej jak na Pb.

Wysłane z mojego G8441 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mówię żeby robić regulacje co 15 kkm. Chodzi mi o to, że po założeniu dosyć kosztownej instalacji LPG mija mniej więcej rok i trzeba zrobić regulacje zaworów (przynajmniej o ok 20 kkm piszą tu ludzie). Później zakładam, że spokojnie można jeździć kilka lat bez takiego zabiegu. Jednak na początku to trochę daje po kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, roch napisał:

Nie mówię żeby robić regulacje co 15 kkm. Chodzi mi o to, że po założeniu dosyć kosztownej instalacji LPG mija mniej więcej rok i trzeba zrobić regulacje zaworów (przynajmniej o ok 20 kkm piszą tu ludzie). Później zakładam, że spokojnie można jeździć kilka lat bez takiego zabiegu. Jednak na początku to trochę daje po kieszeni.

W czym problem, by sprawdzić luzy zaworowe przed montażem LPG?

Jak wszystko jest w porządku, to zakładasz LPG i masz spokój na długie lata.

W moim skromnym przypadku to już 60kkm od regulacji. Zakładam, że dociągnę do 100kkm, czyli jeszcze 3-4 lata...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 21.06.2018 o 15:54, roch napisał:

Chodzi mi o to, że po założeniu dosyć kosztownej instalacji LPG mija mniej więcej rok i trzeba zrobić regulacje zaworów (przynajmniej o ok 20 kkm piszą tu ludzie).

 

Ja tak nie pisałem, LPG montowane przy przebiegu 213kkm, zrobione przeszło 40kkm na LPG, silnik nie miał jeszcze regulowanych luzów zaworowych od nowości. Przy montażu LPG były mierzone luzy i tylko na jednym był w dolnej tolerancji a reszta w nominale. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim OBK gaz jest od roku 2006, czyli juz 12 lat w w sumie :)  ma 215 tys, ale zakupiłem auto miesiąc temu :)

Pomijając błąd zbyt bogatej mieszanki na pierwszym cylindrze wg. kompa, to jeździ bez większych problemów, przełącza się szybko, różnicy w mocy większej nie ma.

Nad regulacją zaworów dopiero się zastanawiam, ale na benzynie Checka nie wywala. W przyszłym tygodniu się umówiłem z Gaziarzem od BRC.

 

Ja, to w ogóle jestem gazu sympatykiem, bo już paręnaście lat różnymi autami jeżdzę i dawały radę bez problemu (+ekologia i koszty paliwa) - trzeba się liczyć, że jest to jakaś modyfikacja silnika, ale w moim przypadku większych uciążliwości nie było, jednakże użytkowałem jedynie silniki wolnossące.

Jak dobrze na benzynie jeździ - to gaz się wyreguluje. A zawory myślę, że nie są dużo bardziej eksploatowane, możesz poczytać o autach z gazem, że tragedii silnikowi nie czynią.

 

Gorzej, jak na benzynie są jakieś problemy, wówczas trudniej wyregulować, ale czasem to i lepiej silnik pracuje na gazie, niż na benzynie, jak w moim poprzednim Fordowskim przypadku.

 

Jakieś drobne regulacje raz na rok, zawsze chwaliłem i mam nadzieję - będę :)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...