Piskoor Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Hej, Jak wiadomo amerykańskie lampy nie spełniają u nas norm.. Generalnie przeróbka jest możliwa, nie kosztuje zyliona złotych. Ale mam kilka pytań. - Lampa opisana w specyfikacji jako HID to jest zwykły ksenon z soczewką ? - Czy nadal wymagane są spryskiwacze lamp ? Jeśli są to czy wystarczy kupić zwykły zestaw uniwersalny czy to musi być coś specjalnego ? - Czy nadal wymagane jest poziomowanie lamp ( tzn czy Subaru z lat 2015-2017 USA ma to w standardzie czy nie ? ). Mając na uwadze to że w np W Outbacku jest poziomowanie całego nadwozia czy to w jakiś sposób spełnia wymóg poziomowania lamp ? - Na lampach wymagany jest w Europie znaczek E . Czy jeśli przerobi się lampy u nas, przejdzie badanie techniczne pozwala to na poruszanie sie po Europie bez ryzyka powrotu na lawecie ? Innymi słowy czy pieczątka w dowodzie rejestracyjnym o dopuszczeniu samochodu do ruchu w Polsce jest ważna w UE ? A wogole to czy ktoś wie czy lampy z wersji Europejskiej pasują do wersji USA ( OBK 2015-2017 ) Mój właśnie jest ładowany do kontenera więc mam miesiąc - półtora na zorganizowanie wszystkich części.. ( Stąd też kilka wątków w tym temacie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Godzinę temu, Piskoor napisał: - Lampa opisana w specyfikacji jako HID to jest zwykły ksenon z soczewką ? nie ma takiego znaku homologacyjnego jak HID Dla xenonów jest DC, DR lub DC/R Godzinę temu, Piskoor napisał: - Czy nadal wymagane jest poziomowanie lamp układ oczyszczania jest wymagany zdaje się przy źródłach światła >2000lm, klasyczne palniki generują wiązkę powyżej tej granicy. Godzinę temu, Piskoor napisał: - Na lampach wymagany jest w Europie znaczek E . Czy jeśli przerobi się lampy u nas, przejdzie badanie techniczne pozwala to na poruszanie sie po Europie bez ryzyka powrotu na lawecie ? Innymi słowy czy pieczątka w dowodzie rejestracyjnym o dopuszczeniu samochodu do ruchu w Polsce jest ważna w UE ? znaku homologacyjnego nie zastąpi pieczątka w dowodzie, ba bez znaku tej pieczątki dostać nie powinieneś. Nawet jeżeli ktoś tego nie zauważy i podbije DR, a na drodze, podczas kontroli dociekliwy mundurowy to zauważy to zatrzyma DR z zakazem jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piskoor Opublikowano 20 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 (edytowane) 4 minuty temu, ozarek napisał: nie ma takiego znaku homologacyjnego jak HID Dla xenonów jest DC, DR lub DC/R układ oczyszczania jest wymagany zdaje się przy źródłach światła >2000lm, klasyczne palniki generują wiązkę powyżej tej granicy. znaku homologacyjnego nie zastąpi pieczątka w dowodzie, ba bez znaku tej pieczątki dostać nie powinieneś. Nawet jeżeli ktoś tego nie zauważy i podbije DR, a na drodze, podczas kontroli dociekliwy mundurowy to zauważy to zatrzyma DR z zakazem jazdy. Nie pisałem o znaczku HID jako o homologacji tylko jako typie reflektorów :-) Oczyszczanie ok - bardziej chodziło mi o to czy po porstu zwykłe spryskiwacze uniwersalne wystarczą Jeśli chodzi o przerobienie świateł to z tego co sie orientuję w reflektorach soczewkowych modyfikuje się oświetlenie przez dołożenie odpowiedniej soczewki - mam nadzieję że skoro dokłada się homologowaną soczewkę to i znaczek E tez się dostaje... Edytowane 20 Października 2017 przez Piskoor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 1 godzinę temu, Piskoor napisał: Oczyszczanie ok - bardziej chodziło mi o to czy po porstu zwykłe spryskiwacze uniwersalne wystarczą nikt tego nie sprawdzi, czy to seria czy dokładane - więc IMVHO wystarczy żeby było i działało 1 godzinę temu, Piskoor napisał: Jeśli chodzi o przerobienie świateł to z tego co sie orientuję w reflektorach soczewkowych modyfikuje się oświetlenie przez dołożenie odpowiedniej soczewki - mam nadzieję że skoro dokłada się homologowaną soczewkę to i znaczek E tez się dostaje... nie dokłada/wymienia się soczewki tylko zazwyczaj zmienia samą przysłonę (taka metalowa blaszka pomiędzy palnikiem, a soczewką). Nikt nie będzie rozbierał lampy żeby sprawdzić czy elementy mają prawidłowe znaki, one po to są umieszczane na kloszu lub obudowie żeby były łatwo dostępne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się