filester Opublikowano 19 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 Rozebrałem silnik po jednym z forumowych upalaczy.... Silnik remontowany 3 lata temu w jednej z topowych-subarowych firm w kraju. Wewnątrz tłoki i pierścienie Mahle, ARP. Zrobiony setup na 300KM. Niestety blok nadaje się na śmietnik, samochód na pewno dostawał mocno po tyłku. Dwa cylindry zniszczone. Wytarte dziury w górnej części cylindrów. Tutaj prośba o poradę forumowiczów, którzy zjedli zęby na grzebaniu w silnikach... jaką drogę obrać dalej? Zakup samego bloku i składanie na starych gratach jeśli wał i tłoki będą nadawać się do ponownego montażu? Zakup nowego shortbloku? Stroker? W założeniu auto do jazdy na codzień i ewentualnie weekendowego dzikowania. Zdjęcia gładzi poniżej... Ma ktoś pomysły gdzie może leżeć przyczyna tak wyglądających cylindrów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 19 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 Rozbierz dół i sprawdź pierścienie, będziesz miał odpowiedź na swoje pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 19 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 Kup do tego bloku dartony i.... zamknij temat cylindrów.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 19 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 Nie wiem ile w tym prawdy ale słyszałem opinie, że z tulejami bywają problemy. Same tuleje to niecałe 2,5k + robcizna 1-2k pln? Powoli robi się koszt połowy shortblocku. Jeśli byłoby to trwałe rozwiązanie i dół silnika bez zarzutów to mógłbym rozważać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irektob Opublikowano 19 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 ...był taki moment jak carfit pisał...w polsce nie ma firmy,która umie dartony zainstalować,ale może się już coś zmieniło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 19 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 Ja mam dartony w swoim sti. Od dawna. Przepałowane (!) kilkadziesiąt tysięcy km i zero problemów z czymkolwiek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irektob Opublikowano 19 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 tak jak pisałem,że może się już zmieniło,my też idziemy do przodu!.........w sumie to dobrze bo jest światełko w tunelu dla tego silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 19 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 (edytowane) 24 minuty temu, irektob napisał: ...był taki moment jak carfit pisał...w polsce nie ma firmy,która umie dartony zainstalować,ale może się już coś zmieniło? dalej to potwierdzam , w mocno upalanych autach jest problem z opadaniem/przestawianiem sie tuleji względem bloku , nawet dziś przy okazji smutnej uroczystości , pogrzebu naszego kolegi z toru w Kielcach , rozmawiałem z Marasem, ma identyczny problem w kultowym forumowym aucie ...... tuleje opadły , są nie osiowe i problem z głowy . 24 minuty temu, house_1 napisał: Ja mam dartony w swoim sti. Od dawna. Przepałowane (!) kilkadziesiąt tysięcy km i zero problemów z czymkolwiek. Ja tam wole seryjny blok zamknąć , bardziej pewne rozwiązanie moim zdaniem , ale nie za pomocą kołków jak w pewnej warszawskiej firmy , bo to gwóźdż do trumny ! jest jeszcze gorzej jak na półzamkniętym 1 godzinę temu, filester napisał: Rozebrałem silnik po jednym z forumowych upalaczy.... Silnik remontowany 3 lata temu w jednej z topowych-subarowych firm w kraju. Wewnątrz tłoki i pierścienie Mahle, ARP. Zrobiony setup na 300KM. Niestety blok nadaje się na śmietnik, samochód na pewno dostawał mocno po tyłku. Dwa cylindry zniszczone. Wytarte dziury w górnej części cylindrów. Tutaj prośba o poradę forumowiczów, którzy zjedli zęby na grzebaniu w silnikach... jaką drogę obrać dalej? Zakup samego bloku i składanie na starych gratach jeśli wał i tłoki będą nadawać się do ponownego montażu? Zakup nowego shortbloku? Stroker? W założeniu auto do jazdy na codzień i ewentualnie weekendowego dzikowania. Zdjęcia gładzi poniżej... Ma ktoś pomysły gdzie może leżeć przyczyna tak wyglądających cylindrów? blok napewno na śmietnik , przyczyn może być mnóstwo , od pompy paliwa , przepływomierz , zawór cisnienia paliwa , weżyk ciśn. paliwa , złe pasowanie , zły olej , zły remap , itd. bez logów, pomiarów nie jesteś wstanie poznać przyczyny niestety Edytowane 19 Października 2017 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 19 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 (edytowane) 32 minuty temu, carfit napisał: Ja tam wole seryjny blok zamknąć , bardziej pewne rozwiązanie moim zdaniem , ale nie za pomocą kołków jak w pewnej warszawskiej firmy , bo to gwóźdż do trumny ! jest jeszcze gorzej jak na półzamkniętym Jeśli to nie tajemnica to u kogo zamykasz bloki i jakiego rzędu to są koszty? Może być na PW żeby nikogo nie reklamować tutaj. Edytowane 19 Października 2017 przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 19 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 3 minuty temu, skwaro napisał: Jeśli to nie tajemnica to u kogo zamykasz bloki i jakiego rzędu to są koszty? Może być na PW żeby nikogo nie reklamować tutaj. sorry , ale zęby na tym zjadłem , i kilkanaście prób , kilkanascie poświeconych bloków na próbę , trochę testów , to nie są niestety informację na public , taki biznes , widziałem róże próby zamykania bloku , od kołkowania , poprzez wkładki z ebay , i inne domowe przeróbki , wiem jedno to nie działa . za chwile jak odnajdę zdjęcia to wkleje dla potomnych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 19 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 (edytowane) 2 godziny temu, carfit napisał: sorry , ale zęby na tym zjadłem , i kilkanaście prób , kilkanascie poświeconych bloków na próbę , trochę testów , to nie są niestety informację na public , taki biznes , widziałem róże próby zamykania bloku , od kołkowania , poprzez wkładki z ebay , i inne domowe przeróbki , wiem jedno to nie działa . za chwile jak odnajdę zdjęcia to wkleje dla potomnych Jasne, rozumiem. Edytowane 19 Października 2017 przez skwaro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 19 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 Zakładając optymistyczną wersję, że głowice są ok, wał jest w porządku, nie wiem jak sytuacja z tłokami... to jaką drogę obierać? Blok 2.0, 2,5? Zamykać open deck? Zostawiać 2,5 czy może stroker? Jaka jest zaleta strokera 2.2 na bloku 2.5 w porównaniu do silnika z pełną pojemnością 2.5? Celowałbym w moce na poziomie 270-300KM i zależałoby mi na "długowieczności" silnika. Tzn żeby za 20-40 tys km nie było konieczności/dużego ryzyka rewizji motoru. Wszystko współpracowało z VF35. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 19 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 24 minuty temu, filester napisał: Zakładając optymistyczną wersję, że głowice są ok, wał jest w porządku, nie wiem jak sytuacja z tłokami... to jaką drogę obierać? Blok 2.0, 2,5? Zamykać open deck? Zostawiać 2,5 czy może stroker? Jaka jest zaleta strokera 2.2 na bloku 2.5 w porównaniu do silnika z pełną pojemnością 2.5? Celowałbym w moce na poziomie 270-300KM i zależałoby mi na "długowieczności" silnika. Tzn żeby za 20-40 tys km nie było konieczności/dużego ryzyka rewizji motoru. Wszystko współpracowało z VF35. temat rzeka .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 19 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 Edwin chciał powiedzieć, sprzedaj i kup Skodę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 9 godzin temu, filester napisał: zależałoby mi na "długowieczności" silnika To nie ta marka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 20 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 Dareczku, z całym szacunkiem ale znów się czepiasz. To forum zna przypadki WRX`ów czy XT z przebiegiem ponad 300kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pb2004 Opublikowano 20 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2017 3 godziny temu, filester napisał: Dareczku, z całym szacunkiem ale znów się czepiasz. To forum zna przypadki WRX`ów czy XT z przebiegiem ponad 300kkm Forum na pewno zna też przypadki ludzi którzy wygrali główną nagrodę w Lotto. Ale statystycznie rzecz biorąc kupując kupon nie licz na główną wygraną. 2.5T ma swoje zalety ale akurat długowieczność do nich na pewno nie należy - szczególnie jeśli mówimy o2.5T w wrx czy sti. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się