Jump to content

Legacy IV GT - kilka pytań


Recommended Posts

Cześć,

 

Mam nadzieję, że piszę w dobrym dziale.

Jeśli nie, bardzo proszę moderatora o przeniesienie.

 

Powoli będę przymierzał się do zakupu Legasia IV generacji z silnikiem 2.5 T.

Najchętniej oczywiście Spec B, jednakże te wersje to białe kruki, dostępne - pomylcie mnie proszę jeśli się mylę - jedynie w US.

Suma summarum, najprawdopodobniej stanie na "zwykłym" 2.5 GT.

W związku z powyższym, mam kilka pytań:

 

1. Czy silnik 2.5 T w Legacy to ten sam motor co w Imprezie WRX/Foresterze?

Jeśli to jest to samo - skąd różnica w bazowej mocy na korzyść Legasia?

Czy to kwestia innego turbo/innej mapy?

 

2. Czy podzespoły z Imprezy/dedykowane do Imprezy (takie jak Intercooler STI etc.) pasują Plug and Play?

3. Czy zestawy hamulcowe do Imprezy - dla przykładu - klocki Hawka i tarcze Brembo - będą ok?
Jakie zestawy są polecane?


4. Czy skrzynia 5 MT to ta sama skrzynia co w WRXie/Forku ?
Czy oprócz skrzyni z 6 MT (Spec B ) skrzynie z Imprez "podejdą"?

 

Oczywiście jestem świadom potencjalnych problemów z silnikiem 2.5 T (UPG, tłoki), dlatego też chciałbym od razu wiedzieć w co jest sens iść.

Mieć przygotowany swoisty Plan B :)

 

Pozdrawiam,

Kuba
 

Link to post
Share on other sites

Mam taki wóz (GT) na sprzedaż, zajrzyj do działu "sprzedam". Dzwoń, pisz, chętnie odpowiem.

Poza tym być może kolega zdecyduje się na sprzedaż swego GT Spec B. Ale tanio nie będzie ;).

Link to post
Share on other sites

house - widziałem Twoje ogłoszenie :)

Natomiast przed ewentualnym zakupem chciałbym poznać odpowiedzi na powyższe pytania.

Nie ukrywam również, iż najpierw muszę sprzedać mój aktualny samochód, a to z różnych powodów może nie być szybki temat (edycja specjalna Clio RS III generacji) :)

 

Link to post
Share on other sites

Tak jak pisałem wcześniej, nie ma sensu bym dzwonił w tym momencie, ponieważ najpierw moje aktualne auto musi się sprzedać.

Natomiast nie zdziwiłoby mnie, gdyby więcej osób byłoby wdzięcznych za odpowiedzi na pytania zadane w pierwszym poście.

Link to post
Share on other sites

Opinie są podzielone względem H6 i 2.5T. Mój mechanik mówi ze 2.5t w Outback i Legacy jest zbyt nerwowy i charakterem pasuje do Imprezy/Forestera, bardziej chwali H6 do tych aut. 

 

Tak to niemal taki sam motor jak WRX i XT ze wszystkimi bolączkami. Nie wszystkie części i osprzęt silnika podpasuje np. Intercooler nie bo ma inna konstrukcje. Hamulce jak najbardziej z STI podejdą p&p. Skrzynia 6mt z STI podejdzie ale osprzęt skrzyni już nie, najlepiej szukać byłoby skrzyni ze spec b i ja przeszczepiać z osprzętem, będzie jednak drogo. 

Link to post
Share on other sites

Dziękuję bardzo !

Troszkę jeszcze byłem w stanie wyczytać na międzynarodowym forum Legacy(GT), tak więc już +/- wiem co i jak.

 

Teraz tylko Clio musi pójść :)

 

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, yak napisał:

Dziękuję bardzo !

Troszkę jeszcze byłem w stanie wyczytać na międzynarodowym forum Legacy(GT), tak więc już +/- wiem co i jak.

 

Teraz tylko Clio musi pójść :)

 

Może jakieś foto Clio i cena

Link to post
Share on other sites

Clio jest na Allegro.

Jedyny Red Bull wystawiony - myślę, że dość łatwo będzie znaleźć :)

Nie chcę tutaj spamować linkami.

Link to post
Share on other sites

Dziękuję :)

Tylko mega ciężko o kupującego.

Ktoś musi po prostu szukać takiego samochodu.

Co ciekawe jedyne formy kontaktu które miałem, to byli właściciele, chcący wrócić do Cliówki :)

Tylko cały czas cena nie ta :)

 

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...