Skocz do zawartości

Legacy IV GT - kilka pytań


yak

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mam nadzieję, że piszę w dobrym dziale.

Jeśli nie, bardzo proszę moderatora o przeniesienie.

 

Powoli będę przymierzał się do zakupu Legasia IV generacji z silnikiem 2.5 T.

Najchętniej oczywiście Spec B, jednakże te wersje to białe kruki, dostępne - pomylcie mnie proszę jeśli się mylę - jedynie w US.

Suma summarum, najprawdopodobniej stanie na "zwykłym" 2.5 GT.

W związku z powyższym, mam kilka pytań:

 

1. Czy silnik 2.5 T w Legacy to ten sam motor co w Imprezie WRX/Foresterze?

Jeśli to jest to samo - skąd różnica w bazowej mocy na korzyść Legasia?

Czy to kwestia innego turbo/innej mapy?

 

2. Czy podzespoły z Imprezy/dedykowane do Imprezy (takie jak Intercooler STI etc.) pasują Plug and Play?

3. Czy zestawy hamulcowe do Imprezy - dla przykładu - klocki Hawka i tarcze Brembo - będą ok?
Jakie zestawy są polecane?


4. Czy skrzynia 5 MT to ta sama skrzynia co w WRXie/Forku ?
Czy oprócz skrzyni z 6 MT (Spec B ) skrzynie z Imprez "podejdą"?

 

Oczywiście jestem świadom potencjalnych problemów z silnikiem 2.5 T (UPG, tłoki), dlatego też chciałbym od razu wiedzieć w co jest sens iść.

Mieć przygotowany swoisty Plan B :)

 

Pozdrawiam,

Kuba
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

house - widziałem Twoje ogłoszenie :)

Natomiast przed ewentualnym zakupem chciałbym poznać odpowiedzi na powyższe pytania.

Nie ukrywam również, iż najpierw muszę sprzedać mój aktualny samochód, a to z różnych powodów może nie być szybki temat (edycja specjalna Clio RS III generacji) :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej, nie ma sensu bym dzwonił w tym momencie, ponieważ najpierw moje aktualne auto musi się sprzedać.

Natomiast nie zdziwiłoby mnie, gdyby więcej osób byłoby wdzięcznych za odpowiedzi na pytania zadane w pierwszym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinie są podzielone względem H6 i 2.5T. Mój mechanik mówi ze 2.5t w Outback i Legacy jest zbyt nerwowy i charakterem pasuje do Imprezy/Forestera, bardziej chwali H6 do tych aut. 

 

Tak to niemal taki sam motor jak WRX i XT ze wszystkimi bolączkami. Nie wszystkie części i osprzęt silnika podpasuje np. Intercooler nie bo ma inna konstrukcje. Hamulce jak najbardziej z STI podejdą p&p. Skrzynia 6mt z STI podejdzie ale osprzęt skrzyni już nie, najlepiej szukać byłoby skrzyni ze spec b i ja przeszczepiać z osprzętem, będzie jednak drogo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, yak napisał:

Dziękuję bardzo !

Troszkę jeszcze byłem w stanie wyczytać na międzynarodowym forum Legacy(GT), tak więc już +/- wiem co i jak.

 

Teraz tylko Clio musi pójść :)

 

Może jakieś foto Clio i cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...