Skocz do zawartości

Problem po wymianie świec i regulacji zaworów


XCBIKE

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich!

Zwracam się z zapytaniem dotyczącym mojego samochodu: Legacy IV 2.0 138 km. Ostatnio dokonałem kontroli luzów zaworowych i wymiany świec. Standardowe jakie tam zastałem to NGK. Z uwagi, że o auto dbam i chciałem aby miało "lepiej" wrzuciłem DENSO Iridium TT (IK20TT#4), a, że znacznie droższe (4x) to  myślałem,  że lepsze. Efekt jaki uzyskałem to szarpanie oraz brak mocy w zakresie praktycznie od dołu do 2400 - 2800 obrotów. Oczywiście auto odpala bez zastrzeżeń, na zimnym i ciepły i pracuje równo. Powyżej 3000 problem nie istnieje i mam wrażenie, że jest nawet lepiej. Co może być powodem? Może warto kontrolnie wrzucić tam standardowe świece NGK i zobaczyć czy objaw ustąpi? Miał ktoś podobną sytuację?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, XCBIKE napisał:

Witam Wszystkich!

Zwracam się z zapytaniem dotyczącym mojego samochodu: Legacy IV 2.0 138 km. Ostatnio dokonałem kontroli luzów zaworowych i wymiany świec. Standardowe jakie tam zastałem to NGK. Z uwagi, że o auto dbam i chciałem aby miało "lepiej" wrzuciłem DENSO Iridium TT (IK20TT#4), a, że znacznie droższe (4x) to  myślałem,  że lepsze. Efekt jaki uzyskałem to szarpanie oraz brak mocy w zakresie praktycznie od dołu do 2400 - 2800 obrotów. Oczywiście auto odpala bez zastrzeżeń, na zimnym i ciepły i pracuje równo. Powyżej 3000 problem nie istnieje i mam wrażenie, że jest nawet lepiej. Co może być powodem? Może warto kontrolnie wrzucić tam standardowe świece NGK i zobaczyć czy objaw ustąpi? Miał ktoś podobną sytuację?

 

 

Choć jeżdżę na K20TT, nie miałem opisywanej przez Ciebie sytuacji. Do właściwych wniosków doszedłeś sam - podmień na stare i sprawdź, co się będzie działo.

Też się zastanawiałem, czy nie założyć IK20TT, ale nie widziałem uzasadnienia finansowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, XCBIKE napisał:

Jest zasadnicza różnica pomiędzy K20TT a IK20TT. Zastanawiam się czy fakt, że są właśnie irydowe nie jest źródłem problemu. Dziwne jest to, że powyżej 3000 obrotów jest ok i czuć, że auto płynnie przyśpiesza.

Przewody sprawdzę.

Świeca może być uszkodzona (mimo, że nowa).

Złe dokręcenie świec/y w głowicy?

Jakie luzy zrobiłeś?

Dlatego robię jedną rzecz, sprawdzam, robię kolejną.

Teraz zgaduj, czy zawory, czy świece (kable raczej wykluczam - wyjęcie i włożenie ich nie powinno uszkodzić :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable sprawdzone są w porządku. Zakupiłem wczoraj nowe świece "zwykłe" NGK do tego modelu. Zastanawiają mnie jeszcze zawory. Z tego co pamiętam to zadane wartości były w tolerancjach 0,16-0,24 na dolocie, 0,21-0,29 na wydechu. Skorygujcie mnie jeżeli źle myślę. Chyba tam zajrzę bo właśnie to może być przyczyna. Gdyby leżała w świecach powyżej 3000 obr. problem również by występował. A tak nie jest..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, XCBIKE napisał:

Kable sprawdzone są w porządku. Zakupiłem wczoraj nowe świece "zwykłe" NGK do tego modelu. Zastanawiają mnie jeszcze zawory. Z tego co pamiętam to zadane wartości były w tolerancjach 0,16-0,24 na dolocie, 0,21-0,29 na wydechu. Skorygujcie mnie jeżeli źle myślę. Chyba tam zajrzę bo właśnie to może być przyczyna. Gdyby leżała w świecach powyżej 3000 obr. problem również by występował. A tak nie jest..

Podałeś prawidłowe wartości dla Twojego SOHC 2.0.

Jakie były wartości przed regulacją? Sprawdzałeś szczelinomierzem? Bardzo się różniły od referencyjnych?

Valve Clearance.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10/17/2017 o 15:46, XCBIKE napisał:

Luzy na zaworach wydechowych były w tolerancji i ich nie ruszałem. Nie było luzu na zaworach ssących.

moze cylindry pomyliles ? nie ida tak po kolei jak w v6 np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Problem rozwiązany. I kolejno: przygotowałem się do kontroli luzów i korekt ale tu nie było co robić. Następnie poszły świece w zamian za irydowe wrzuciłem zwykłe NGK. Niemniej jednak ponownie zaciekawiły mnie przewody, które  wyglądały tak jak na zdjęciu. Na pierwszy rzut oka wyglądały dobrze..

Po wymianie na nowe objawy ustały i znowu jest git:) Wszystkim dziękuję za pomoc w szczególności WOJO i Narrator. Dzięki Panowie.

IMG_6235.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...