XCBIKE Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Witam Wszystkich! Zwracam się z zapytaniem dotyczącym mojego samochodu: Legacy IV 2.0 138 km. Ostatnio dokonałem kontroli luzów zaworowych i wymiany świec. Standardowe jakie tam zastałem to NGK. Z uwagi, że o auto dbam i chciałem aby miało "lepiej" wrzuciłem DENSO Iridium TT (IK20TT#4), a, że znacznie droższe (4x) to myślałem, że lepsze. Efekt jaki uzyskałem to szarpanie oraz brak mocy w zakresie praktycznie od dołu do 2400 - 2800 obrotów. Oczywiście auto odpala bez zastrzeżeń, na zimnym i ciepły i pracuje równo. Powyżej 3000 problem nie istnieje i mam wrażenie, że jest nawet lepiej. Co może być powodem? Może warto kontrolnie wrzucić tam standardowe świece NGK i zobaczyć czy objaw ustąpi? Miał ktoś podobną sytuację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 44 minuty temu, XCBIKE napisał: Witam Wszystkich! Zwracam się z zapytaniem dotyczącym mojego samochodu: Legacy IV 2.0 138 km. Ostatnio dokonałem kontroli luzów zaworowych i wymiany świec. Standardowe jakie tam zastałem to NGK. Z uwagi, że o auto dbam i chciałem aby miało "lepiej" wrzuciłem DENSO Iridium TT (IK20TT#4), a, że znacznie droższe (4x) to myślałem, że lepsze. Efekt jaki uzyskałem to szarpanie oraz brak mocy w zakresie praktycznie od dołu do 2400 - 2800 obrotów. Oczywiście auto odpala bez zastrzeżeń, na zimnym i ciepły i pracuje równo. Powyżej 3000 problem nie istnieje i mam wrażenie, że jest nawet lepiej. Co może być powodem? Może warto kontrolnie wrzucić tam standardowe świece NGK i zobaczyć czy objaw ustąpi? Miał ktoś podobną sytuację? Choć jeżdżę na K20TT, nie miałem opisywanej przez Ciebie sytuacji. Do właściwych wniosków doszedłeś sam - podmień na stare i sprawdź, co się będzie działo. Też się zastanawiałem, czy nie założyć IK20TT, ale nie widziałem uzasadnienia finansowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Narrator Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 A przewody WN w jakim są stanie? Może się uszkodziły przy podmianie świec? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XCBIKE Opublikowano 16 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 Jest zasadnicza różnica pomiędzy K20TT a IK20TT. Zastanawiam się czy fakt, że są właśnie irydowe nie jest źródłem problemu. Dziwne jest to, że powyżej 3000 obrotów jest ok i czuć, że auto płynnie przyśpiesza. Przewody sprawdzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 16 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2017 2 godziny temu, XCBIKE napisał: Jest zasadnicza różnica pomiędzy K20TT a IK20TT. Zastanawiam się czy fakt, że są właśnie irydowe nie jest źródłem problemu. Dziwne jest to, że powyżej 3000 obrotów jest ok i czuć, że auto płynnie przyśpiesza. Przewody sprawdzę. Świeca może być uszkodzona (mimo, że nowa). Złe dokręcenie świec/y w głowicy? Jakie luzy zrobiłeś? Dlatego robię jedną rzecz, sprawdzam, robię kolejną. Teraz zgaduj, czy zawory, czy świece (kable raczej wykluczam - wyjęcie i włożenie ich nie powinno uszkodzić ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XCBIKE Opublikowano 17 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 Kable sprawdzone są w porządku. Zakupiłem wczoraj nowe świece "zwykłe" NGK do tego modelu. Zastanawiają mnie jeszcze zawory. Z tego co pamiętam to zadane wartości były w tolerancjach 0,16-0,24 na dolocie, 0,21-0,29 na wydechu. Skorygujcie mnie jeżeli źle myślę. Chyba tam zajrzę bo właśnie to może być przyczyna. Gdyby leżała w świecach powyżej 3000 obr. problem również by występował. A tak nie jest.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 17 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 27 minut temu, XCBIKE napisał: Kable sprawdzone są w porządku. Zakupiłem wczoraj nowe świece "zwykłe" NGK do tego modelu. Zastanawiają mnie jeszcze zawory. Z tego co pamiętam to zadane wartości były w tolerancjach 0,16-0,24 na dolocie, 0,21-0,29 na wydechu. Skorygujcie mnie jeżeli źle myślę. Chyba tam zajrzę bo właśnie to może być przyczyna. Gdyby leżała w świecach powyżej 3000 obr. problem również by występował. A tak nie jest.. Podałeś prawidłowe wartości dla Twojego SOHC 2.0. Jakie były wartości przed regulacją? Sprawdzałeś szczelinomierzem? Bardzo się różniły od referencyjnych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XCBIKE Opublikowano 17 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2017 Luzy na zaworach wydechowych były w tolerancji i ich nie ruszałem. Nie było luzu na zaworach ssących. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maras07 Opublikowano 18 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2017 Jak na moje, to coś nie tak zrobiłeś z regulacją zaworów, objawy by pasowały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lacky3pl Opublikowano 18 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2017 W dniu 10/17/2017 o 15:46, XCBIKE napisał: Luzy na zaworach wydechowych były w tolerancji i ich nie ruszałem. Nie było luzu na zaworach ssących. moze cylindry pomyliles ? nie ida tak po kolei jak w v6 np. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
XCBIKE Opublikowano 19 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2017 Witam ponownie. Problem rozwiązany. I kolejno: przygotowałem się do kontroli luzów i korekt ale tu nie było co robić. Następnie poszły świece w zamian za irydowe wrzuciłem zwykłe NGK. Niemniej jednak ponownie zaciekawiły mnie przewody, które wyglądały tak jak na zdjęciu. Na pierwszy rzut oka wyglądały dobrze.. Po wymianie na nowe objawy ustały i znowu jest git:) Wszystkim dziękuję za pomoc w szczególności WOJO i Narrator. Dzięki Panowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się