Jump to content

Co zrobic z orginalnym czujnikiem oleju?


Recommended Posts

Przymierzam się do wstawienia zegarów od ciśnienia i temp oleju. Miejsce montażu pod alternatorem. Tylko nie wiem co zrobić z oryginalny czujnikiem. Adapter ma tylko 2 wejścia.Myslicicie ze mogę połączyć ze sobą 2 adaptery by wkręcić 3 czujniki?Podobno nie trzeba wkręcać oryginalnego czujnika ale czy to nie wiąże się z jakimiś problemami? Nie wyskoczy check engine kiedyś?

Link to post
Share on other sites

W tym miejscu w którym chcesz dać pomiar jest nie miarodajny więc po co :P ? Czujnik od temperatury oleju wkręć za pomocą adaptera w zaślepkę pod alternatorem a czujnik ciśnienia w zaślepkę lewej głowicy. U mnie montaż wskaźnika Depo 4w1 wyglądał tak:  https://goo.gl/photos/3jz1dT2fPecwo79R8

Link to post
Share on other sites

dziekuje.dopiero wtajemniczam się w temat .a pierwsze filmiki czy instrukcje raczej wskazywały miejsce krecania czujników pod alternatorem ale widze ze to nie prawidłowe miejsce montażu.poczytam  jeszcze trochę zanim się zabiorę za robote.

jeszcze zapytam jak z czujnikiem temp oleju?tak jak przedstawił to ładnie ADK90 pod alternatorem w zaslepke?czy w tylnej części bloku sa 2 miejsca na 2 czujniki?

kurde 2 komętarze a ja wiem ze miejsce pod alter jest złe tylko które jest lepsze tylni blok czy lewa głowica?

jeszcze jedno pytnie co bardziej przydatniejsze? ciśnienie oleju czy temp wody??? 

Edited by Jabol1908
Link to post
Share on other sites

Te zaślepki kanałowe oleju w głowicy w moim przypadku były ciężkie do odkręcenia. Musiałem użyć torxa bo niestety imbuls 5 nie dał rady obrobił gniazdo. To też bywa różnie bo czytałem że komuś bez problemu się odkręciły.

Dałem tak specjalnie czujniki aby wiedzieć jaka jest temp oleju w silniki w jego najcieplejszym miejscu oraz w głowicy ciśnienia bo jest najdalej od pompy oleju.

Ciśnienie i temp oleju to taka podstawa. Temp płynu chłodniczego możesz odczytać dokładnie dzięki urządzeniu diagnostycznemu na bluetooth np ELM 327 i appką na tel np torque pro. Dzięki tej appce możesz tez odczytać błędy z ECU oraz je skasować. Ma też inne ciekawe funkcje :)

Edited by ADK90
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Czujniki zamontowane i wszystko ładnie działa. Dzieki ADK90 za konkretny poradnik , dużo łatwiej było to zrobić opierając się na nim.

Otóż mam jeszcze jedno pytanie. poprzedni właściciel usunął pompę powietrza wtórnego ale zastanawia mnie jedna rzecz. Raczej to nie ma nic wspólnego z układem pompy wtórnej. Poniżej daje fotkę i mógł by ktoś powiedzieć na temat tego zaślepionego kołkiem węza?  

20171029_111853.jpg

Link to post
Share on other sites
Czujniki zamontowane i wszystko ładnie działa. Dzieki ADK90 za konkretny poradnik , dużo łatwiej było to zrobić opierając się na nim.
Otóż mam jeszcze jedno pytanie. poprzedni właściciel usunął pompę powietrza wtórnego ale zastanawia mnie jedna rzecz. Raczej to nie ma nic wspólnego z układem pompy wtórnej. Poniżej daje fotkę i mógł by ktoś powiedzieć na temat tego zaślepionego kołkiem węza?  
20171029_111853.thumb.jpg.91b7392521491648e1800580f09fe4d1.jpg


Masz zawór blow off ?.....( przy takim zaworze nadmiar ciśnienia puszczany jest w atmosferę )zamontowany prawdopodobnie i powrót zaślepiony
Po polsku zwykły zawór zmieniony na blow off wydaje takie duże sssssyk przy odpuszczaniu


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...
W dniu 15.10.2017 o 22:42, Jabol1908 napisał:

Przymierzam się do wstawienia zegarów od ciśnienia i temp oleju. Miejsce montażu pod alternatorem. Tylko nie wiem co zrobić z oryginalny czujnikiem. Adapter ma tylko 2 wejścia.Myslicicie ze mogę połączyć ze sobą 2 adaptery by wkręcić 3 czujniki?Podobno nie trzeba wkręcać oryginalnego czujnika ale czy to nie wiąże się z jakimiś problemami? Nie wyskoczy check engine kiedyś?

 

W dniu 16.10.2017 o 12:10, seba553 napisał:

A czemu nie montujesz tego w tylnej części bloku pod kolektorem ssącym?

 

 

 

odkopie troche temat,to w koncu gdzie lepiej ?? pod alternatorem ,albo w tylnej czesci bloku pod kolektorem,mi potrzebna jest tylko temperatura oleju,wiec pytam gdzie podpiac,i drugie pytanko ,gdzie kupie taki adapter bo jedyne co znalazlem do tej pory to sandwicz pod filter oleju,ale jakos nie do koca jestem przekonany do tego rozwiazania, z gory dzieki za odpowiedz :)

Link to post
Share on other sites
41 minut temu, skyline napisał:

,to w koncu gdzie lepiej ?? pod alternatorem ,albo w tylnej czesci bloku pod kolektorem,mi potrzebna jest tylko temperatura oleju,wiec pytam gdzie podpiac,i drugie pytanko ,gdzie kupie taki adapter

 

Czujnik temp oleju podłącz pod Inter Coler w zaślepkę. A tu kupisz taki adapter https://www.subarak.pl/silnik/1049-adapter-do-montazu-czujnika-oleju-subaru.html

Link to post
Share on other sites

ok,dzieki za odpowiedz, to juz 3 opcja podlaczenia,moj IC-ek nie jest oryginalny ,czy tam tez sa zaslepki ?? 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Ja próbowałem odkręcić zaślepkę w lewej głowicy i nie dało rady jest tak zapieczona że obróciło mi frez i ampulem już tego raczej nie odkręcę,będę próbował tą zaślepkę pod ickiem odkręcić i tam czujnik wkręcić,adapter już mam. xD

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...