Jump to content
kamilxus

Kolejny diesel się skończył

Recommended Posts

3 godziny temu, polak900 napisał:

2009 legacy IV czy V

Forester SH 2009

6 godzin temu, ziom napisał:

Znajomy ma pytanie czy jego diesel też się skończył .... drugi raz .... bo już raz wymieniali mu silnik w ASO i teraz znów po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów przebiegu od tej wymiany , jak się auto nagrzeje to zaczyna coś stukać w silniku ?

Gdy silnik jest zimny to nie ma takich "atrakcji" i można "spokojnie" przejechać kilka kilometrów.

 

Po dłuższej rozmowie okazało się , że przebieg po wymianie silnika to .... 10000 km i pojawiło się stukanie w silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Po dłuższej rozmowie okazało się , że przebieg po wymianie silnika to .... 10000 km i pojawiło się stukanie w silniku.
Jeżeli zrobili w ASO to zapewne zgodnie ze sztuką, dlatego wątpię czy to powtórka.

Podejrzewam inny rodzaj usterki, ale to trzeba zdiagnozować.

Ciekawi mnie, co to się okaże.

Daj znać, jak będzie wiadomo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Perun napisał:

Jeżeli zrobili w ASO to zapewne zgodnie ze sztuką, dlatego wątpię czy to powtórka.

Podejrzewam inny rodzaj usterki, ale to trzeba zdiagnozować.

Ciekawi mnie, co to się okaże.

Daj znać, jak będzie wiadomo.

 

Zastanawiam się czy ASO wkłada gotową część , w tym wypadku 10103AC200  , która do nich przypłynęła z fabryki Subaru bez jej rozkręcania czy przed włożeniem jej do auta , rozbierają taki shortblock na części i wszystko składają ponownie  wg. serwisówki ?

Z czystej ciekawości , co podejrzewasz ?

Edited by ziom

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

Zastanawiam się czy ASO wkłada gotową część , w tym wypadku 10103AC200  , która do nich przypłynęła z fabryki Subaru bez jej rozkręcania czy przed włożeniem jej do auta , rozbierają taki shortblock na części i wszystko składają ponownie  wg. serwisówki ?

Z czystej ciekawości , co podejrzewasz ?

 

Nie pamiętam, w którym ASO mi to mówili, ale short block traktują jak część nierozbieralną, gotową do instalacji. Dlatego mocują głowice i osprzęt bez ingerencji tę część.

 

Natomiast wiadomo mi, że niejeden raz były robione naprawy polegające na wymianie piękniętego wału w komplecie z panewkami. Warunkiem było, by short block nie był uszkodzony (zwylke podpory wału). Wiem to z serwisów nie ASO.

 

Generalnie nie jest to najlepszy pomysł, ponieważ ostatecznie wada konstrukcji tkwi jednak w bloku - nieoficjalnie...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ziom napisał:

 

Zastanawiam się czy ASO wkłada gotową część , w tym wypadku 10103AC200  , która do nich przypłynęła z fabryki Subaru bez jej rozkręcania czy przed włożeniem jej do auta , rozbierają taki shortblock na części i wszystko składają ponownie  wg. serwisówki ?

Z czystej ciekawości , co podejrzewasz ?

Oczywiscie że nikt nie rozbiera shortblocku , bo niby po co ? Natomiast trudno mi pojąć aby nowy po 10 tys. był kolejnym do wymiany .

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, carfit napisał:

Oczywiscie że nikt nie rozbiera shortblocku , bo niby po co ? Natomiast trudno mi pojąć aby nowy po 10 tys. był kolejnym do wymiany .

 

Tak sobie pomyślałem , że skoro w nowym shortblocku  panewka odezwała się tak szybko to może ktoś poskładał ten shortblock nie tak jak trzeba i stąd moje pytanie.

Też tego nie rozumie , że po dziesięciu tysiącach przebiegu od naprawy jest kłopot z panewką w nowym silniku.

Koszmar ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jest już konkretna diagnoza, że to panewka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, benola napisał:

A jest już konkretna diagnoza, że to panewka?

 

Jest plan żeby pojawić się u forumowicza Carfit jak tylko ustalimy jakiś termin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Mam i  ja". Mój Subaru diesel przeżył 7 lat, w tym czasie przejechał 163 tys. km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, tata napisał:

7 lat, w tym czasie przejechał 163 tys. km.

 

to dlugo nie pozyl :mellow: co zamierzasz dalej?

 

tapatalked

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znajomemu też padł Fotek przy przebiegu 180k. Nie będzie naprawiał tylko sprzedawał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamiast naprawiać diesla ktoś tu chyba wstawiał benzynę. Ciekawe czy jeszcze jeździ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minut temu, benola napisał:

Zamiast naprawiać diesla ktoś tu chyba wstawiał benzynę. Ciekawe czy jeszcze jeździ.

Ta, @pegi :biglol:

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeździ :D

  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 17.10.2017 o 10:38, Andrzej Koper napisał:

 

nie sądzę :) a przy okazji , w obecnych warunkach zdecydowanie wybrałbym Outback  D niż Outback H6 , mówie o MY 08.... :)  . proponuję filtrować wypowiadane tu opinie bo sporo tu bzdur...:)

2 dni temu taki właśnie kupiłem 2.0 Diesel z 2008, mechanik, który go "przetrzepał" przed zakupem, kilka razy pytał czy jestem pewien, że chce ten silnik, naturalnie właściciel mówił, że wezwania załatwiły te problemy, mógłbyś napisać albo zlinkować na czym polegał fabryczny defekt i jak to zostało naprawione na wezwaniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak szczęścia w eksploatacji życzę, sobie zresztą też.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Pfunk napisał:

2 dni temu taki właśnie kupiłem 2.0 Diesel z 2008, mechanik, który go "przetrzepał" przed zakupem, kilka razy pytał czy jestem pewien, że chce ten silnik, naturalnie właściciel mówił, że wezwania załatwiły te problemy, mógłbyś napisać albo zlinkować na czym polegał fabryczny defekt i jak to zostało naprawione na wezwaniu?

Przecież Subaru nie ma fabrycznych defektów. :D

To tylko źli kierowcy/użytkownicy nie stawiają SBD w garażu i nie czekają cierpliwie, aż nabierze wartości, tylko chcą jeździć.

Nie słyszałem, by były akcje serwisowe, na których wymieniane są silniki...

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu ‎2017‎-‎10‎-‎19 o 09:54, subleo napisał:

 

Jest tylko jeden szkopuł, o którym nie wolno zapominać. W razie "w" takie ponad kilkudziesięcioletnie auta składają się jak pudełko na zapałki. Technika projektowania poszło w przeciągu ostatnich 20 lat b. mocno do przodu.

 

 

Sądzę że zadbane i nie zgnite BMW e34 ma duże szanse przetrwania i przezycia dla pasażerów przy zderzeniu nawet z najnowszą Toyotą Aygo czy Fiatem 500...

Roznica mas robi swoje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.01.2018 o 10:33, OBK CVT napisał:

 

to dlugo nie pozyl :mellow: co zamierzasz dalej?

 

tapatalked

 

Nowy silnik (SBlok), przy okazji sprzęgło i dwumasa . Jeździ bardzo ładnie - może na następne 7 lat wystarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minut temu, tata napisał:

Nowy silnik (SBlok), przy okazji sprzęgło i dwumasa . Jeździ bardzo ładnie - może na następne 7 lat wystarczy.

A czy możesz podać koszt całej inwestycji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę o poradę - co zrobić, aby mój siedmioletni sbd obk padł. Przewiózł mnie po ponad 260 tys. km dróg. Po wymianie sprzęgła, dwumasy, dpf i gumy w zawieszeniu przeżywa drugą młodość. Przeglądy ciągle w aso...

Trochę na przekór, ale pomyślałem, że trochę optymizmu w tym ponurym wątku nie zaszkodzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...