Jump to content

Recommended Posts

Witam,

 

Regularnie śledzę forum i czytam uwagi wszystkich subamaniaków i niestety dzisiaj trafiło mnie. Piszę ponieważ nie znalazłem wcześniej takiej informacji! WRX STI my15 przebieg 26103km i co...standard...upg stało się faktem. Pewnie jeden z mniejszych przebiegów i ta usterka już się pojawiła. Kopara mi opadła. Negatywne nastawienie do subaru również się pojawiło. Samochód jest na gwarancji do 05.2018 i teraz czekam co dealer wraz z SIPem zrobią....liczę na uczciwość i fachowość. Ostatnia wymiana oleju przy 19.000 (pierwsza przy 3500, druga 11500). Samochód użytkowany na codzień ale poza okresem zimowym. Bez szaleństw, bez toru. A jednak test CO2 i grzejący się silnik potwierdzają, że producent nie może ignorować tej wady będącej bolączką od ponad 10 lat. Dzięki wielkie za pomoc AutoMag Marcin Gagacki Bydgoszcz. Nieoceniona porada i chęć pomocy. Auto wiozę do Kocara (Poznań). Zobaczymy ile potrwa i co będzie dalej.

 

Czy ktoś z posiadaczy STI my 15, 16 doświadczył tego przy tak małym przebiegu?

PS. Przesiadłem się z RS mk2...świadomie...spełniłem marzenie....nie chcę porównywać. STI to klasyk i tyle. RS przejechał 90tys bez najmniejszej awarii...Co o tym myślicie fani świniaków?

 

UPG shit

Link to post
Share on other sites

Hej. Też mnie to zastanawia dlaczego po tylu latach nie zdecydowano sie na "drobna" poprawke na etapie montażu. Koszt wlozenia innego elementu przy masowej produkcji byłby sporo niższy niż późniejszy serwis.

Ale co tam, ja też docieram właśnie po wymianie upg...

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Franas STI my 15 napisał:

Witam,

 

Regularnie śledzę forum i czytam uwagi wszystkich subamaniaków i niestety dzisiaj trafiło mnie. Piszę ponieważ nie znalazłem wcześniej takiej informacji! WRX STI my15 przebieg 26103km i co...standard...upg stało się faktem. Pewnie jeden z mniejszych przebiegów i ta usterka już się pojawiła. Kopara mi opadła. Negatywne nastawienie do subaru również się pojawiło. Samochód jest na gwarancji do 05.2018 i teraz czekam co dealer wraz z SIPem zrobią....liczę na uczciwość i fachowość. Ostatnia wymiana oleju przy 19.000 (pierwsza przy 3500, druga 11500). Samochód użytkowany na codzień ale poza okresem zimowym. Bez szaleństw, bez toru. A jednak test CO2 i grzejący się silnik potwierdzają, że producent nie może ignorować tej wady będącej bolączką od ponad 10 lat. Dzięki wielkie za pomoc AutoMag Marcin Gagacki Bydgoszcz. Nieoceniona porada i chęć pomocy. Auto wiozę do Kocara (Poznań). Zobaczymy ile potrwa i co będzie dalej.

 

Czy ktoś z posiadaczy STI my 15, 16 doświadczył tego przy tak małym przebiegu?

PS. Przesiadłem się z RS mk2...świadomie...spełniłem marzenie....nie chcę porównywać. STI to klasyk i tyle. RS przejechał 90tys bez najmniejszej awarii...Co o tym myślicie fani świniaków?

 

UPG shit

 

Miałem 19 900 km , remap zrobiony na 330KM /480 Nm , zero problemów , ani UPG ani grama dolewania oleju ( interwał skrócony do co 5tys. km ) olej 0W50 ENEOS SUSTINA . Kolejny właściciel z którym jestem w stałym kontakcie , i zrobił kilkanaście tys. km , również nie zgłasza żadnych problemów .

Powiem szczerze , nie wierze ze auto traktowane spokojnie , ma przy tym przebiegu taki problem , sorry ale za dużo wiem , i za dużo widziałem :) . Auto musiało dostać mocno w dupę czy to na autostradach , czy na torach . Innej opcji nie ma moim skromnym zdaniem .

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, carfit napisał:

Auto musiało dostać mocno w dupę czy to na autostradach

Możesz rozwinąć powyższe stwierdzenie. Czy jazda autostradą z (jak się domyślam) dużą prędkością jest zabójcza dla silnika marki Subaru? To dlaczego instrukcje producenta tego nie zabrania lub o tym nie informuje?

Moim zdaniem kolega @Franas STI my 15 ma rację

7 godzin temu, Franas STI my 15 napisał:

standard...upg

to po prostu niedoróba producenta, którą powinni poprawić max w dwa lata po wypuszczeniu ej255 na rynek.

 

Pozdrawiam,

 

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Franas STI my 15 napisał:

Witam,

 

Regularnie śledzę forum i czytam uwagi wszystkich subamaniaków i niestety dzisiaj trafiło mnie. Piszę ponieważ nie znalazłem wcześniej takiej informacji! WRX STI my15 przebieg 26103km i co...standard...upg stało się faktem. Pewnie jeden z mniejszych przebiegów i ta usterka już się pojawiła. Kopara mi opadła. Negatywne nastawienie do subaru również się pojawiło. Samochód jest na gwarancji do 05.2018 i teraz czekam co dealer wraz z SIPem zrobią....liczę na uczciwość i fachowość. Ostatnia wymiana oleju przy 19.000 (pierwsza przy 3500, druga 11500). Samochód użytkowany na codzień ale poza okresem zimowym. Bez szaleństw, bez toru. A jednak test CO2 i grzejący się silnik potwierdzają, że producent nie może ignorować tej wady będącej bolączką od ponad 10 lat. Dzięki wielkie za pomoc AutoMag Marcin Gagacki Bydgoszcz. Nieoceniona porada i chęć pomocy. Auto wiozę do Kocara (Poznań). Zobaczymy ile potrwa i co będzie dalej.

 

Czy ktoś z posiadaczy STI my 15, 16 doświadczył tego przy tak małym przebiegu?

PS. Przesiadłem się z RS mk2...świadomie...spełniłem marzenie....nie chcę porównywać. STI to klasyk i tyle. RS przejechał 90tys bez najmniejszej awarii...Co o tym myślicie fani świniaków?

 

UPG shit

 

Lajcik ....Lepiej UPG niż panewka. Zresztą na panewkę też przyjdzie czas.

Poniżej masz ekstermalną przyczynę problemu - tj.pęknięcie na zbyt cienkiej ściance tulei cylindra,  Mierzyłem jest 6.5 mm vs 11 mm dla EJ20 stąd dmucha uszczelki. 

Ogólnie silnik 2.5 nie należy do udanych. Albo zamkniesz blok, albo wstawisz tuleje albo 2.0 + stroker, albo najtaniej ARP + uszczelki coswortha.

Jak chcesz żeby EJ25 był bez awraryjny to wyjmij turbo.....:( w foresterach nawet działa.

To jest jak z kochanką..........kosztuje sporo ale daje frajdę.......

 

 

IMG_5241_4x6_300dpi.JPG.ad07c4349368c2b78043b9140542e37c.JPG

 

Edited by 4mamut
Link to post
Share on other sites

Nie nie mogę rozwinąć , nie chce rozwinąć , bo chyba każdy kto ma trochę oleju w głowie ( sorry nie do Ciebie ) wie , lub powinien wiedzieć że subaru jakiekolwiek , nie jest mistrzem autostrad , i jazdy z prędkościami max . nie są obojętne dla silnika  w subaru  .

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, carfit napisał:

 

 

Powiem szczerze , nie wierze ze auto traktowane spokojnie , ma przy tym przebiegu taki problem , sorry ale za dużo wiem , i za dużo widziałem :) . Auto musiało dostać mocno w dupę czy to na autostradach , czy na torach . Innej opcji nie ma moim skromnym zdaniem .

Nie chce wchodzić w dyskusje na temat osób wiedzących lepiej jak użytkuje własny pojazd. Niekwestionuje twojej wiedzy ale nie dam sobie wmówić czegoście co nie miało miejsca. Nie jestem typem rajdowca. Uwielbiam drogi szosowe gdzie można pochylać i ciąć i frajda jest przy prędkościach 110-140km/h a na torze nie byłem,

jak można produkować auto za 200 tys zł nazywać pojazd sportowym...to do czegoś zobowiązuje i robić gniot na podzespole który jest sam w sobie tani i wymaga stosunkowo nie wielkiej zmiany konstrukcyjnej a koszta przy wymianie generuje głównie praca i czas. Uważam to trochę za obojętność do fanów tej marki czyli swoich klientów.

lipa jednym zdaniem. Nie pisz o autostradach bo to zupełnie mnie bawi...mówimy o produkcji aut w 2015 roku. Liczy się profesjonalizm czego Subaru w tej materii brakuje.

moze nie wszystko jeszcze wiesz i nie wszystko widziałeś...

z pozdrowieniami 

 

Link to post
Share on other sites

Przecież nikt nikogo nie zmusza do kupowania subaru, w dzisiejszych czasach można przeczytać wiele opinii na temat tych silników, jak komuś nie pasuje, to nie kupuje!  Proste.  Nawet jak silniki ej25 do najlepszych nie należą to i tak ogólnie każde Sti to wspaniały samochód,  pod każdym względem. Nie oszukujmy się,  tymi autami jeździ się inaczej, w końcu po to są! Nie widze żadnego problemu,  tym bardziej jak auto jest na gwarancji. Te samochody sprawiają wiele radośći i emocji i o to właśnie przecież chodzi.  

Edited by abecer
  • Like 2
Link to post
Share on other sites

@Franas STI my 15 Tak z ciekawości, to jesteś pierwszym właścicielem i jedynym użytkownikiem? Bo jeśli nie, to wiesz... kolega oddał auto na wymianę oleju do warsztatu w Szczecinie i potem sobie obejrzał co wideorejestrator nagrał... upalanko na zimno i inne takie motywy :blink:

Link to post
Share on other sites
W dniu 12.10.2017 o 13:43, Franas STI my 15 napisał:

Witam,

 

Regularnie śledzę forum i czytam uwagi wszystkich subamaniaków i niestety dzisiaj trafiło mnie. Piszę ponieważ nie znalazłem wcześniej takiej informacji! WRX STI my15 przebieg 26103km i co...standard...upg stało się faktem. Pewnie jeden z mniejszych przebiegów i ta usterka już się pojawiła. Kopara mi opadła. Negatywne nastawienie do subaru również się pojawiło. Samochód jest na gwarancji do 05.2018 i teraz czekam co dealer wraz z SIPem zrobią....liczę na uczciwość i fachowość. Ostatnia wymiana oleju przy 19.000 (pierwsza przy 3500, druga 11500). Samochód użytkowany na codzień ale poza okresem zimowym. Bez szaleństw, bez toru. A jednak test CO2 i grzejący się silnik potwierdzają, że producent nie może ignorować tej wady będącej bolączką od ponad 10 lat. Dzięki wielkie za pomoc AutoMag Marcin Gagacki Bydgoszcz. Nieoceniona porada i chęć pomocy. Auto wiozę do Kocara (Poznań). Zobaczymy ile potrwa i co będzie dalej.

 

Czy ktoś z posiadaczy STI my 15, 16 doświadczył tego przy tak małym przebiegu?

PS. Przesiadłem się z RS mk2...świadomie...spełniłem marzenie....nie chcę porównywać. STI to klasyk i tyle. RS przejechał 90tys bez najmniejszej awarii...Co o tym myślicie fani świniaków?

 

UPG shit

Z tego co mia wiadomo pierwsze blok ej 25  powstało w połowie lat 90. Ta konstrukcja ma swoje plusy (szybko nagrzewa się, elastyczność od dołu ) a minus (UPG)

 

Nie chce mi się wierzyć, że kupiłeś Subaru i nie latałeś po śniegu czy lodzie żeby sprawdzić właściwości tej wspaniałej marki. UPG też pada jak robisz ze zderzaka pług i odgarniasz Subaru śnieg ... a później wylatujesz na trasę i gotujesz silnik bo wlot powietrza na chłodnicę jest zatkany.

 

Znam ten silnik co miałeś we Fordzie ale w oryginalnej wersji Volvo S40 AWD o niżej mocy bo 230 PS i uważam, że to wspaniała jednostka.

Jedną poważną wadą Volvo są Fordowskie wtyczki które latają nie na piszę co na wietrze i powodują błędy. 

 

Na prawdę nie mogę w to uwierzyć, że przy rozsądnej jeździe wyplułeś uszczelkę ... a w sumie moja impreza 2.5 RS cuda robi ... a co dopiero STi  ... aż nie chce się czekać żeby rozgrzać silnik .

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...