Jump to content

FOREK 2.5 XT


thewisnia

Recommended Posts

Cześć wszystkim,

w końcu dojrzałem, żeby opisać co i jak, a więc...

 

W zeszłym roku, bodajże w listopadzie (o cholera… to już prawie rok), od Darka DerrickB zakupiłem tego oto Forka (można by powiedzieć: auto forumowe).

 

59dbc1b694706_1(1).thumb.jpg.b25e9e84ecf497a31a1732415799a833.jpg

 

Auto pierwszy raz zobaczyłem ładnych parę lat temu na jakiejś subarowej obstawie ślubu, chyba w Józefowie czy w Konstancinie, jakoś tak. Wtedy nie mogłem się "napatrzeć", jak to ładnie wygląda w niebieskim macie i złotych butach :wub: więc patrzyłem, słuchałem, patrzyłem i... ...marzyłem :yahoo:

Jak tylko wyniuchałem, że Darek chce się rozstać, to nie patrząc na przeszkody ekonomiczno-rodzinne, zdecydowałem, że biorę. No, ale żeby nie było tak, że jestem napalony jak szczerbaty na suchary i będę brał w ciemno, to pojechałem obejrzeć :yahoo:

Dodam jeszcze, że wtedy jeździłem Legacy specB - żona trochę narzekała, że nisko jej, że oślepiają, że coś tam i coś tam, więc pierwszy argument za zakupem nowego subiaka to było: ten będzie dla Ciebie, bo wyżej się siedzi... :biglol:

Auto miało kilka zauważalnych mankamentów, ale szczerze mówiąc... nawet się nim nie przejechałem przed zakupem (sic! :P). Darek wydawał się porządnym gościem, omówił auto od A do Z, więc nie marudziłem w temacie.

Szybka finalizacja sprawy, powrót do domu i... dylemat - które auto będzie stało w garażu, a które na zewnątrz. Jako, że gość w dom, Bóg w dom, to forek rozgościł się jak trzeba pod dachem, a legas na deszcz.

 

Co udało mi się już zrobić w aucie od zakupu (lub czeka na ostateczny montaż):

- zwycięska walka z rudą w nadkolach (zakupione zdrowe ćwiary tylne i przekładka zdrowych blach oraz zakupienie zdrowych progów i też ich przekładka – wersja zdecydowanie niebudżetowa… ale miało być dobrze i na lata).

- montaż UKP PRO Reveltronic (fajna rzecz

- zrobione dyfry

- nowa okleina (poprzednio była niebieska blue mica matt) – teraz jest bardziej stonowana w kolorze graphite metallic matt oraz wykończenia karbonowe.

- dołożenie subwoofera (pod fotel)

- rozpórka przód (w kolejce na montaż),

no i oczywiście standardowe jak i rozszerzone serwisy w 4M :D a także zabezpieczenie podwozia.

 

Wrażenia z jazdy: na początku ciężko było się przestawić z 3.0R w legacy na 2,5 w forku - legacy inne przełożenia, bez wciskania na obroty, od 60-70 to już wszystko na 6-biegu (prawie jak automat), a forek jednak wymaga trzymania minimalnych obrotów.

Nakręciłem w rok ok. 15 k i żadnych niespodzianek nie było :)

 

W setupie nic nie zmieniałem (bo i po co, jak poprzednik dużo rzeczy dopieścił)

Obecnie co jest (i było wcześniej – info by DerrickB):

-        Szyberdach

-        Lotka tylna STI

-        Grill Subaru Sports

-        Wlot na masce STI

-        Światła ksenonowe + spryskiwacze

-        Czujniki parkowania tył

-        Przyciemnione szyby

Mechanika:

-        ok.270 kM 400 Nm

-        duży intercooler Spearco

-        układ wydechowy 2,5" nierdzewny El-Tec (pięknie, basowo, groźnie :))

-        skrzynia biegów i napędy STI 6MT

-        hamulce STI złote Brembo

-        płyta aluminiowa pod silnikiem

-        rozpórki i stabilizatory WHITELINE

Wnętrze:

-        standard +

-        radio Alpine 2DIN z DVD (plus nowy sub)

-        głośniki system 16 cm + wygłuszenie drzwi.

-        fotele przednie STI (w planie nowe obicia)

-        kierownica obszyta skórą na wzór STI + sterowanie audio

-        dodatkowy zegar temperatury oleju

-        turbotimer HKS

 

Czysta przyjemność z jazdy (patrząc wstecz – chyba największa ze wszystkich subaru, którymi do tej pory jeździłem), zarówno po asfaltach jak i w terenie. Nie mam zamiaru go upalać ani rozrabiać po torach – generalnie auto służy mi prawie na co dzień. Nie jest to pierwsze subi (generalnie to już 4), ale myslę, że to będzie na dłużej. no chyba, że ktoś będzie na forum sprzedawał prawdziwe FSTI... :rolleyes:

Z grubszych rzeczy, jakie chciałbym zrealizować zmiana przodu na ten od FSTI, bo napatrzyłem się na forumowe FSTI i ciągle czuję niedosyt :) Na razie przeszukuję internety za Wielką Wodą. W planach jest wyjazd na miejsce i przytarganie części.

Załączam kilka fotek przed i po zmianie oklejenia :)

A i bym zapomniał - świnki tez już są na aucie :D


 

2 (3).jpg

2 (2).jpg

2 (1).jpg

1 (5).JPG

1 (6).JPG

1 (4).JPG

1 (3).JPG

1 (2).JPG

2 (4).jpg

2 (5).jpg

Link to comment
Share on other sites

Inspiracją zmiany koloru był kolor.... mercedesów:P (też graffit metallic matt). Wcześniej od razu było wiadomo, gdzie się znajduję (tylko jeden forek w tym kolorze i to rzucający się w oczy) a teraz moim zdaniem jest bardziej niepokornie ale i stylowo. A poza tym, praktycznie rzecz ujmując, robiłem wszystkie nadkola i progi i klapę, więc musiałem usunąć poprzednie oklejenie - po paru latach użytkowania wyblakło, więc nie było sensu sztukować. A skoro był już wcześniej oklejany, to nawet nie brałem pod uwagę, żeby ponownie go nie okleić. Tym bardziej, że chłopaki z DNA Garage  to pełna profeska, więc obaw żadnych nie było przy ściąganiu starej okleiny. Oryginalny lakier w dalszym ciągu jest bardzo dobrze zachowany jak na auto 10-letnie:yahoo: Trochę się bałem, biorąc auto już oklejone, ale jak już wspomniałem - Darek solidna firma, więc nie było się nad czym zastanawiać :)

Edited by thewisnia
Link to comment
Share on other sites

W nowym kolorze zdecydowanie mu lepiej! 

Jak wyglądał lakier po ściągnięciu folii? Zeszła bez problemu? Wymieniłeś obie ćwiartki, czy jak? A na to nowy lakier i dopiero folia? Jak najlepiej pielęgnować taką folię? Można to np. woskować, żeby nie zbierało brudu? 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, sredniaq napisał:

W nowym kolorze zdecydowanie mu lepiej! 

Jak wyglądał lakier po ściągnięciu folii? Zeszła bez problemu? Wymieniłeś obie ćwiartki, czy jak? A na to nowy lakier i dopiero folia? Jak najlepiej pielęgnować taką folię? Można to np. woskować, żeby nie zbierało brudu? 

 

Lakier po ściągnięciu folii delikatnie poodchodził jedynie na progach oraz na zaatakowanych rudą nadkolach. Folia w kolorze niebieskim była nakładana i zdejmowana przez tą samą ekipę - nie mieli problemów przy zdejmowaniu. Duża zasługa w tym też bardzo dobrej jakościowo folii - widziałem inne auta, gdzie przy rozklejaniu kiepskich folii dochodziło do bardzo poważnych uszkodzeń lakieru (odparzenia, duże ślady kleju, odbarwienia itp.).

Ćwiartki wymieniałem obie - nie ma chyba do forka gotowych reparaturek a też nie chciałem jakiegoś sztukowania uprawiać. Poza tym, chciałem jak najlepiej to zrobić. Dorwałem więc dwie całe tylne ćwiary (nawet udało się znaleźć w kolorze auta, ale suma summarum to i tak było bez znaczenia). Po wspawaniu nowych blach poszedł nowy lakier na całe elementy nadkoli oraz progi. Po oczyszczeniu pozostałości kleju po starej folii oraz delikatnej korekcie lakieru poszła nowa folia.

Co do pielęgnacji folii - myję praktycznie tylko wodą na bezdotykowych. Staram się w miarę regularnie, ale to nie robi jakiejś różnicy. Nie ma potrzeby woskować. Zdecydowanie mniej się brudzi niż typowy lakier, a tym bardziej lakier matowy. Miałem kiedyś motocykl z elementami w macie i to była jakaś kara jeśli chodzi o utrzymanie go w czystości.

 

A tak na marginesie - poszukuję od jakiegoś czasu obu emblematów/znaczków subaru do Forka (przód i tył). Głowa mnie już boli od sprawdzania numerów części i rozmiarów. Koniec końców nie mam za grosz pewności które znaczki będą pasowały do mojego forka.

Wiem że tylni to takie numery: 91174SA005 ; 91174SA000; 91174SA001; 91174SA002; 91174SA003; 91174SA004 (rear ornament)

a przedni to: 93013SA032 ; 93013SA030; 93013SA031 (front ornament).

Czy inne tez podejdą? (bo tych co wyżej to w ogóle nie ma do dostania, chyba, że ASO a sporo innych się pojawia w internetach.

Edited by thewisnia
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 10.10.2017 o 12:44, Herostrates napisał:

Napisz proszę jaki zakres renowacji i konserwacji podwozia w 4M robiłeś?

Renowację robiłem w Wyszyński Auto Centrum. Ciężko powiedzieć jak się sprawdzi, dam znać po zimie na przeglądzie powłoki.

Jedyny minus jak do tej pory to jest taki, że waliło niemiłosiernie do momentu utwardzenia się powłoki (szczególnie przy układzie wydechowym). Ale to nie trwało długo.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Nowe fotki auta (z rozpórką) i w naturalnym środowisku forest(era).

Z niecodziennych rzeczy to zdążyłem wymienić: poduszki pod silnikiem i dyfrem, lewy przedni przegub wewnętrzny, oleje w napędach i jakieś inne drobnostki :)

 

DSC_9667.JPG

DSC_9700.JPG

DSC_9661.JPG

DSC_9706.JPG

DSC_9719.JPG

DSC_9747.JPG

DSC_9755.JPG

DSC_9763.JPG

DSC_9765.JPG

DSC_9774.JPG

DSC_9782.JPG

DSC_9783.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Ayu napisał:

Kosa! Ja bym delikatnie przyciemnił lampy tylne B)

Nie tyle przyciemnił co wymienił na takie z STI/CrossSports

forester-rear-angle.jpg

 

P.S. Właśnie takie do mnie lecą z Japonii w komplecie z ORI lotką ze stopem ;-)

Link to comment
Share on other sites

oooooo, to to to :D piękne te lampy. Jeśli można wiedzieć, to ile złociszy taki zestaw lampy plus lotka ze stopem?

Mam dokładkę zderzaka przedniego oraz tylnego do założenia oraz wykończenie gumowe do przedniej dokładki. To też poprawi wygląd bryły auta.

 

71sqWaz7-jL._SX425_.jpg

Link to comment
Share on other sites

Normalnie to chore pieniądze, ale udało mi się wyrwać używki w Japonii taniej niż u nas zwykłe lampy :) Za lotkę trzeba liczyć 80-100$ + transport + opłaty celne.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 10/10/2017 at 9:30 AM, thewisnia said:

Inspiracją zmiany koloru był kolor.... mercedesów:P (też graffit metallic matt). Wcześniej od razu było wiadomo, gdzie się znajduję (tylko jeden forek w tym kolorze i to rzucający się w oczy) a teraz moim zdaniem jest bardziej niepokornie ale i stylowo. A poza tym, praktycznie rzecz ujmując, robiłem wszystkie nadkola i progi i klapę, więc musiałem usunąć poprzednie oklejenie - po paru latach użytkowania wyblakło, więc nie było sensu sztukować. A skoro był już wcześniej oklejany, to nawet nie brałem pod uwagę, żeby ponownie go nie okleić. Tym bardziej, że chłopaki z DNA Garage  to pełna profeska, więc obaw żadnych nie było przy ściąganiu starej okleiny. Oryginalny lakier w dalszym ciągu jest bardzo dobrze zachowany jak na auto 10-letnie:yahoo: Trochę się bałem, biorąc auto już oklejone, ale jak już wspomniałem - Darek solidna firma, więc nie było się nad czym zastanawiać :)

witam hej !

małe pytanko, jakie koszta taka okleina ???? z góry wielkie dzięki 

 

Link to comment
Share on other sites

3-4 k za całe auto. Cenę robi tutaj głównie rodzaj folii (u mnie jest Oracall).

No i też trzeba sie przyłożyć do lakieru - pod folią, jeszcze w kolorze matowym, to będzie znać wszystkie niedoskonałości.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nowa porcja zdjęć w leśnych klimatach:

DSC_0055.thumb.JPG.54006e3484cf69ba84a9ec9338f8b0fa.JPGDSC_0028.thumb.JPG.d25706febf1c89674a54b933395b14cc.JPGDSC_0024.thumb.JPG.32ce59988e8f5e01f6ca985d2a318f55.JPGDSC_0018.thumb.JPG.f1189217b48f7ebc7632ad9d26007f2c.JPG

 

W planie jest również do zmontowania film z przejażdżek :) trochę tego mam nagranego.

Auto umyłem, wypucowałem i wydetalingowałem kosmetykami z Shiny Garage. Plus do tego jakiś fajny specyfik do ochrony folii (nie pamiętam nazwy).

Poluję teraz na nowe felgi Rota T2R, bo auto wygląda na nich nieziemsko.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Moim skromnym zdaniem to auto jest za ładne, żeby jeździć na podróbach felg od Roty, lepiej poszukaj czegoś japońskiego :)

Link to comment
Share on other sites

A co byłoby podobne wizualnie do T2R?
800_800_7052_2.JPG.6c5cff3f317f81dcabbe34885d7f5c4a.JPG
origin.thumb.jpg.6c58a95ac24ffe817110e8c8cd5663cb.jpg
Ja bym raczej spytał jakie felgi rota podrobiła tym modelem :)

Oryginalne to Prodrive GC-010E:

https://m.ebay.com/itm/JDM-17-Prodrive-GC010E-gc010-Impreza-GC8-wheels-monoblock-5x100-sti-gdb-gda-gf8/152746015766?hash=item23905f3c16:g:4jAAAOSwRkpZ5Ny6
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Auto wystawiłem na sprzedaż - chcę teraz czegoś innego spróbować, ale o tym może już w przyszłym tygodniu :D:yahoo:

Auto wczoraj zakończyło serwis przedzimowy - nie ma się już do czego przyczepić (nawet chłopaki na Topolowej już sobie darowali szukanie powodów do napraw). Nie mam na razie wystarczającej ilości postów, więc auto wisi tylko na otomoto i olx.

Jeżeli ktoś chciałby informacje, to niech pisze na priv - mam bogatą kolekcję zdjęć i filmów oraz szczegółową historię serwisową od roku 2011 (wtedy rozpoczął żywot na forum).

I oczywiście, kilka fotek:

DSC_0031_ok.JPG

DSC_0058_ok.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...