Skocz do zawartości

CVT, a szarpie :-/


Lesser

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

czy szczególnie na zimnym silniku odczuwacie szarpanie przy zmianie biegów? U mnie potrafi szarpnąć mocniej niż w starej toyocie ze zwykłą skrzynią hydrauliczną. Levorg ma przebieg 36000, wiec całkiem mało. Dodatkowo lewarek przesuwa się raczej ciężej niż lżej, co też nie wydaje się normalne w tym aucie.

Szarpanie występuje też na rozgrzanym silniku, co prawda mniejsze, ale przecież to CVT, wiec gładkość przełożeń powinna być priorytetem.

Jak wasze wrażenia?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na razie z pozycji pilota i przebiegu 400 km w nowym Forku: nie szarpie, ale zmiana biegów jest mile wyczuwalna. Natomiast po Beemce @Sabaru stwierdziła. ze faktycznie lewarek ciężej chodzi.

Poza tym:

Spoiler

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

U mnie w FXT MY16 nic nie szarpie na zimnym ... tylko nieco bardziej "wyje" (może nie tak okrutnie jak w hybrydowej RAV4 ale słychać różnicę po rozgrzaniu silnika ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie chodzi o szarpanie na zimnym silniku, co potwierdziła jazda modelem MY'17 z przebiegiem kilku tysięcy km. Pan z ASO wspomniał o podobnych sytuacjach w Forkach z CVT, gdzie kończyło się na aktualizacji oprogramowania. Jeżdżę dalej i obserwuje, czy szarpanie będzie się pogłębiać, a zimą będzie ku temu sporo okazji. Pozdrówki!

Edytowane przez Lesser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Levorga MY16. U mnie takie zjawisko wystepuje, badz wystepowalo, bo przestalem na nie zwracac uwage. 

 

Wedlug instrukcji obslugi priorytetem po uruchomieniu zimnego silnika jest jak mozliwie szybkie uzyskanie temperatury roboczej, a nie plynnosc pracy. Stad podwyzszone obroty, stad tendencja do "zawieszania sie" obrotow, zanim zmieni sie przelozenie i przy zmianie pojawiajace sie szarpanie. Zanim wszystkie litry oleju w przekladni osiagna jako taka temperature pracy mija czas, stad aksamitnosci pracy CVT w Levorgu mozna oczekiwac dopiero po rozgrzaniu. Silnik 1.6DIT Levorga potrzebuje czasu. 

 

Takze reakcja na gaz jest zupelnie inna, kiedy silnik i skrzynia sa rozgrzane, a kiedy sa zimne. Zjawisko szarpania, czy raczej przycinania sie skrzyni nasila sie u mnie w zaleznosci od temperatury zewnetrznej, im nizsza i im dluzej auto nie jezdzilo, tym czesciej pojawia sie to zjawisko, ale tylko po rozruchu i na kilku pierwszych kilometrach. Auto rozgrzane jedzie normalnie.

 

Szarpanie sie zmniejsza lub znika, jesli sie na zimnym silniku operuje gazem delikatnie i plynnie. Po rozgrzaniu wciskam plynnie, ale zdecydowanie, dajac wyrazny sygnal, co zamierzam. To "sciaga cugle" i zmniejsza efekt naciagajacej sie gumy. Reakcja na gaz jest bardziej bezposrednia. Zaden automat, a tym bardziej CVT Lineartronic nie lubi niezdecydowanego kierowcy, ktory sam nie wie, czego chce, a komputer sterujacy skrzynia, ktory ma priorytet osiagnac optymalne warunki pracy musi ciagle na nowo interpretowac kazdy ruch stopy kierowcy przenoszony na pedal gazu. A wyglada to tak, jakby woznica za pomoca dlugich lejcy probowal sterowac zaprzegiem: wio, prr, nie tyle, wio, prr, no wio, nie wio, bo teraz prrr, nie tyle, wio... prrr, wio, albo nie, lepiej prrr. No i konie sie irytuja. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Levorga MY16. U mnie takie zjawisko wystepuje, badz wystepowalo, bo przestalem na nie zwracac uwage. 
 
Wedlug instrukcji obslugi priorytetem po uruchomieniu zimnego silnika jest jak mozliwie szybkie uzyskanie temperatury roboczej, a nie plynnosc pracy. Stad podwyzszone obroty, stad tendencja do "zawieszania sie" obrotow, zanim zmieni sie przelozenie i przy zmianie pojawiajace sie szarpanie. Zanim wszystkie litry oleju w przekladni osiagna jako taka temperature pracy mija czas, stad aksamitnosci pracy CVT w Levorgu mozna oczekiwac dopiero po rozgrzaniu. Silnik 1.6DIT Levorga potrzebuje czasu. 
 
Takze reakcja na gaz jest zupelnie inna, kiedy silnik i skrzynia sa rozgrzane, a kiedy sa zimne. Zjawisko szarpania, czy raczej przycinania sie skrzyni nasila sie u mnie w zaleznosci od temperatury zewnetrznej, im nizsza i im dluzej auto nie jezdzilo, tym czesciej pojawia sie to zjawisko, ale tylko po rozruchu i na kilku pierwszych kilometrach. Auto rozgrzane jedzie normalnie.
 
Szarpanie sie zmniejsza lub znika, jesli sie na zimnym silniku operuje gazem delikatnie i plynnie. Po rozgrzaniu wciskam plynnie, ale zdecydowanie, dajac wyrazny sygnal, co zamierzam. To "sciaga cugle" i zmniejsza efekt naciagajacej sie gumy. Reakcja na gaz jest bardziej bezposrednia. Zaden automat, a tym bardziej CVT Lineartronic nie lubi niezdecydowanego kierowcy, ktory sam nie wie, czego chce, a komputer sterujacy skrzynia, ktory ma priorytet osiagnac optymalne warunki pracy musi ciagle na nowo interpretowac kazdy ruch stopy kierowcy przenoszony na pedal gazu. A wyglada to tak, jakby woznica za pomoca dlugich lejcy probowal sterowac zaprzegiem: wio, prr, nie tyle, wio, prr, no wio, nie wio, bo teraz prrr, nie tyle, wio... prrr, wio, albo nie, lepiej prrr. No i konie sie irytuja. 
 
 

I tym oto sposobem wątek uważam za zamknięty, a Christopha prryyyzdrawiam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.10.2017 o 22:26, Lesser napisał:

 

Cześć,

czy szczególnie na zimnym silniku odczuwacie szarpanie przy zmianie biegów? U mnie potrafi szarpnąć mocniej niż w starej toyocie ze zwykłą skrzynią hydrauliczną. Levorg ma przebieg 36000, wiec całkiem mało. Dodatkowo lewarek przesuwa się raczej ciężej niż lżej, co też nie wydaje się normalne w tym aucie.

Szarpanie występuje też na rozgrzanym silniku, co prawda mniejsze, ale przecież to CVT, wiec gładkość przełożeń powinna być priorytetem.

Jak wasze wrażenia?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

W końcu kupiony wymarzony? A gdzie foty i relacja z "och'ami i ach'ami? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maly dopisek, bo sam jeszcze raz sprawdzilem, co napisalem - zgadza sie. 

Na zimnym silniku trzeba sie obchodzic z gazem delikatnie i dac olejowi czas na rozgrzanie. Dopoki jade w trybie bezstopniowym - jest OK, mulowato, ale bez szarpania. Natomiast jakakolwiek proba przycisniecia gazu i wymuszenia "wirtualnej zmiany biegow" powoduje szarpanie.

 

Na krotkich trasach do 10km niestety silnik sie nie nagrzeje, bo przy temperaturach bliskich zeru nagrzewania wydluza sie niemilosiernie, przy okazji podwyzszajac spalanie. Przy krotkich odcinkach 13-14 to u mnie norma. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maly dopisek, bo sam jeszcze raz sprawdzilem, co napisalem - zgadza sie. 
Na zimnym silniku trzeba sie obchodzic z gazem delikatnie i dac olejowi czas na rozgrzanie. Dopoki jade w trybie bezstopniowym - jest OK, mulowato, ale bez szarpania. Natomiast jakakolwiek proba przycisniecia gazu i wymuszenia "wirtualnej zmiany biegow" powoduje szarpanie.
 
Na krotkich trasach do 10km niestety silnik sie nie nagrzeje, bo przy temperaturach bliskich zeru nagrzewania wydluza sie niemilosiernie, przy okazji podwyzszajac spalanie. Przy krotkich odcinkach 13-14 to u mnie norma. 
 

Christoph potwierdzam wszystko napisane powyżej, z tym że to spalanie to bliżej 16 litrów . 13-14 tylko przy zielonej fali. Zajrzałem ostatnio dobranych producenta odnośnie spalania i czuje się oszukany


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mowie o srednim, realnym spalaniu przy krotkich odcinkach poza miastem, na wiejskich drogach. Ze w miescie potrafi byc 15-16 potwierdzil to uzytkownik @kreciol, ktory ma tez statystyke na motostat.pl

 

PS: nie Ty jeden jestes oszukany. Z jednego artykulu - czytalem na ÖAMTC, dowiedzialem sie, ze po przebadaniu kilkuset modeli samochodow,  rozbieznosc miedzy spalaniem podawanym przez producenta - warunki labolatoryjne, a rzeczywistym spalaniem wynosi srednio 42%. 

Te ustalone Eco-Normy maja sie nijak do normalnego uzytkowania. Stad zapewnienie producenta, ze Levorg spala srednio: 7,2, na trasie 6,1, a w miescie 8,8 sa wyssane z palca (MY18 - Subaru.de) 

 

Chyba, ze to nie na 100, ale na 70km. Ale tym sie nie ma co przejmowac, bo Levorg wiecej nie spali jak 60 litrow, ktore ma w baku. Poza tym jak sie czesto tankuje, to i paliwo w baku zawsze swieze i pajeczyn na korku nie ma ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2017 o 11:22, Lesser napisał:


Christoph potwierdzam wszystko napisane powyżej, z tym że to spalanie to bliżej 16 litrów emoji53.png. 13-14 tylko przy zielonej fali. Zajrzałem ostatnio dobranych producenta odnośnie spalania i czuje się oszukany emoji58.png


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Panowie, 16 litrów to mi rzadko FXT łyka, a przecież waga, opór powietrza, większa moc ... dziwne ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak moj Levorg palil malo, to mi zalecono na forum: sciagnij kapelusz :P 

Ze srednim spalaniem nie jest tak zle, zwazywszy na to, ze wiekszosc tras robie po swojej i sasiedniej wsi, 9,5. Ale krotkie odcinki przy niskich temperaturach podwyzszaja spalanie do 13-14, a czasem wiecej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bernard napisał:

Czy każdy wątek Levorga musi stoczyć się na spalanie?

Osobiście najlepiej dostrzegam to na stacji benzynowej.

Tutaj piszemy o szarpaniu CVT... 

 

Ale temat zostal juz wyjasniony, odpowiedzi udzielono, wiec o czym dalej pisac?

 

A wszystkie inne tematy predzej czy pozniej przechodza w watki:

Dlaczego nie ma Levorga 2.0 DIT,

Skoda jest lepsza od Subaru

Ile wam pali,

Po ile paliwo :D

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...