Jump to content
przemekka

Impreza MY2018

Recommended Posts

10 minut temu, burton napisał:

witam,

jak to jest, że wszyscy mówią, że w manualu auto szybciej by jechało , a cvt go tylko zamula? Pytam w kontekście nowego civica, który przyspiesza szybciej z cvt niż z manualem.....


Witam,

 

ciężko jest zmienić bieg szybciej niż nowoczesna skrzynia automatyczna tym bardziej w kontekście auta z permanentnym napędem wszystkich kół. Mówienie o tym, że CVT zamula mija się z prawdą (skrzynia zmienia przełożenia - symuluje zmianę przełożeń - szybciej jak DSG). Pozdrawiam

1 minutę temu, Siemek napisał:

Dzięki ! A bawicie się sami w zmianę głośników w zakupionych u Was Subaru czy raczej na zewnątrz trzeba kombinować ?

W związku z dużym doświadczeniem w temacie audio - tak, bawimy się sami :)

Edited by raju

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Karol Maciejewski napisał:

nic nie myle , sprawdz sobie czasy, w palowaniu spod swiatel moment nie ma tak duzego znaczenia bo i tak caly czas jestes w gornym zakresie obrotow gdzie przy niskim momencie masz maksymalna moc wysoko. Dlatego 200km w wolnossacej benzynie ma porownywalny czas do 0-100km/h jak 200km diesel/benzyna turbo, no moze ciut wolniejszy bedzie. Co innego w codziennej jezdzie , gdzie nie trzymasz auta powyzej 5k ciagle i liczy sie elastycznosc, przyspieszenie na 5biegu od 80 do 120 auto z wysokim momentem bedzie mialo duzo lepsze.

akurat tak się składa że sprawdzałem w dodatku na własnej skórze . Auto z turbo będzie zawsze i wszędzie bez wyjątku szybsze do 100km/h  i bardziej elastyczne niż auto wolnossace o takiej samej mocy. Fizyki nie oszukasz jedziesz momentem nie mocą.Co więcej auta z turbo o  trochę mniejszej mocy np 180koni są  szybsze  niż wolnossace o mocy 200koni.Np  taki brz vs 1,8tsi  -a    jeżeli na  pokładzie jest  dsg to wogole VW odjeżdża  w kosmos.

 

np Nowa impreza 2.0i 156koni  awd 0-100km/h  9,8  sekund  ,

Yeti czy inny VW 1,4tsi 150 koni 4x4 0-100km/h 8,7 sekund  do stówki i wiele wiele innych.

Raz jeszcze napisze matkę oszukasz, dziewczynę oszukasz ale fizyki nie oszukasz :(

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Karas napisał:

akurat tak się składa że sprawdzałem w dodatku na własnej skórze . Auto z turbo będzie zawsze i wszędzie bez wyjątku szybsze do 100km/h  i bardziej elastyczne niż auto wolnossace o takiej samej mocy. Fizyki nie oszukasz jedziesz momentem nie mocą.Co więcej auta z turbo o  trochę mniejszej mocy np 180koni są  szybsze  niż wolnossace o mocy 200koni.Np  taki brz vs 1,8tsi  -a    jeżeli na  pokładzie jest  dsg to wogole VW odjeżdża  w kosmos.

 

np Nowa impreza 2.0i 156koni  awd 0-100km/h  9,8  sekund  ,

Yeti czy inny VW 1,4tsi 150 koni 4x4 0-100km/h 8,7 sekund  do stówki i wiele wiele innych.

Raz jeszcze napisze matkę oszukasz, dziewczynę oszukasz ale fizyki nie oszukasz :(

 

porownujesz dwa zupelnie rozne auta gdzie 100 innych czynnikow ma znaczenie. 

http://www.motofakty.pl/samochody/dane-techniczne/mazda/6/iii-2012-teraz-sedan/

benzyna troche slabsza jest 0,5s wolniejsza, nie jest to jakas przepasc, przy rowniej mocy pewnie by bylo 0,4s, roznica na poziomie szybszej/wolniejszej zmiany biegu. Nie chce tutaj matematyki wyciagac, ale tak jak mowie , niski moment obrotowy przy starcie ze swiatel gdzie palujemu auto w gornym zakresie i tak, nie ma takiego znaczenia, wieksze znaczenie ma np przy wyprzedzaniu na 4 biegu. 

Edited by Karol Maciejewski

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, Karol Maciejewski napisał:

porownujesz dwa zupelnie rozne auta gdzie 100 innych czynnikow ma znaczenie. 

http://www.motofakty.pl/samochody/dane-techniczne/mazda/6/iii-2012-teraz-sedan/

 porównuje bardzo zblizone auta( nadwoziem , masą  ) z AWD mocą 150 koni jeden z turbo drugi wolnossak (czyli  150 koni z turbo awd vs 150 koni z  wolnossaka awd)

Ty natomiast porównujesz nie właściwie gdyż mazda nie ma napedu AWD, który jednak troche mocy silnikowi zabiera... porównuj auta  o zblizonej mocy/masie i napędzie.

26 minut temu, Karol Maciejewski napisał:

niski moment obrotowy przy starcie ze swiatel gdzie palujemu auto w gornym zakresie i tak, nie ma takiego znaczenia

jeszcze raz Ci pisze ze ma kolosalne znaczenie w  szczególności gdy max moment osiągany jest w turbo bardzo nisko. Im moc większa tym moment większy i różnica w przyspieszeniu   wieksza - jak pisałem temat przerobiłem w Hondzie teraz w Subaru, turbo ( golfy , skody , kie)odjeżdżają  spod świateł i to dość mocno nawet kiedy w wolnossaku strzelisz ze sprzegła i wskazówka obrotomierza przekroczy czerwone

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Karas napisał:

 porównuje bardzo zblizone auta( nadwoziem , masą  ) z AWD mocą 150 koni jeden z turbo drugi wolnossak (czyli  150 koni z turbo awd vs 150 koni z  wolnossaka awd)

Ty natomiast porównujesz nie właściwie gdyż mazda nie ma napedu AWD, który jednak troche mocy silnikowi zabiera... porównuj auta  o zblizonej mocy/masie i napędzie.

jeszcze raz Ci pisze ze ma kolosalne znaczenie w  szczególności gdy max moment osiągany jest w turbo bardzo nisko. Im moc większa tym moment większy i różnica w przyspieszeniu   wieksza - jak pisałem temat przerobiłem w Hondzie teraz w Subaru, turbo ( golfy , skody , kie)odjeżdżają  spod świateł i to dość mocno nawet kiedy w wolnossaku strzelisz ze sprzegła i wskazówka obrotomierza przekroczy czerwone

http://www.wheels24.co.za/NewModels/Road-Tests/Hot-hatch-shootout-Type-R-vs-GTI-20100303

 

In fact, despite being down 7kW on power (and a rather substantial 87Nm in terms of peak rotational force), the Type R boasts a 1kW per tonne advantage over the GTI…

Both cars run the 0-100km/h benchmark in a shade over seven seconds at the coast - the Type R a whisper quicker at 7.02 seconds compared to the GTI's 7.10 second time.

GTI troche wiecej KM  87NM wiecej, a do 100 fn2 nieznacznie szybsze (ratio km/kg praktyczne takie samo). W codziennej jezdzie GTI jednak wydaje sie wlasnie dzieki momentowi duzo szybsze. 

 

Edited by Karol Maciejewski

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minut temu, Karol Maciejewski napisał:

the Type R a whisper quicker at 7.02 seconds compared to the GTI's 7.10 second time.

 

Akurat katalogowo to civ ma  6,6  a gti  6,9 a jak  pokazuje test różnica jest na poziomie 0,08s a nie 0,3 :)    Akurat z paroma ex   właścicielami k20 i b18  utrzymuje kontakt . Wszyscy   przeszli na "ciemną" stronę mocy ( turbo ) bo są zwyczajnie szybsze. Sama Honda  też poszła w tą stronę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, Karas napisał:

 

Akurat katalogowo to civ ma  6,6  a gti  6,9 a jak  pokazuje test różnica jest na poziomie 0,08s a nie 0,3 :)    Akurat z paroma ex   właścicielami k20 i b18  utrzymuje kontakt . Wszyscy   przeszli na "ciemną" stronę mocy ( turbo ) bo są zwyczajnie szybsze. Sama Honda  też poszła w tą stronę. 

Ja sam miałem fn2 jeszcze niedawno, w każdym razie auto z dużo mniejszym momentem i podobna mocą robi taki sam czas do 100 i to wcale nie jest reguła, że auto z większym momentem będzie szybsze 0-100... , będzie dużo bardziej elastyczne tylko czyli szybsze 80-120 na 4 biegu np.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Karas napisał:

 

Akurat katalogowo to civ ma  6,6  a gti  6,9 a jak  pokazuje test różnica jest na poziomie 0,08s a nie 0,3 :)    Akurat z paroma ex   właścicielami k20 i b18  utrzymuje kontakt . Wszyscy   przeszli na "ciemną" stronę mocy ( turbo ) bo są zwyczajnie szybsze. Sama Honda  też poszła w tą stronę. 

A Subaru nie, zatem nie wszyscy. Ja osobiście lubię charakter tego niewysilonego 2,5 w OBK. Nawet mając do wyboru 2,0dti wybrałbym co mam. Jakoś wierze ze silnik odwdzięczy się bezawaryjnością i nie muszę zastanawiać się tak bardzo nad traktowaniem silnika turbo. 2,0 w Imprezie patrząc na filmik raju tez mi wystarczy. Osobiście nie do końca rozumiem ten lament ze auto musi mieć turbo, 250KM i 450nM. Do jazdy po mieście? Żeby do 50km/h się rozpędzić? Zaraz usłyszę ze do bezpiecznego wyprzedzania... Na autostradzie? Bo drogi mamy coraz lepsze a jak na lokalnych jest duży ruch to i RS6 cieżko bezpiecznie wyprzedzać... Moze dlatego mi nie przeszkadza, bo jestem zwolennikiem defensywnego stylu jazdy. Subaru idzie trochę w tym kierunku - nadal 4x4 napęd dający bezpieczeństwo w każdej wersji (wyjątek BRZ, ale to inne auto), świetne prowadzenie, systemy bezpieczeństwa, EyeSight. Ja to "kupuję" nawet z wolnym ssakiem :)  Myśle ze taka jest ich strategia, a legenda rajdowa.... Chyba juz powoli odchodzi...

Edited by Tsunetomo
  • Like 1
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chłopaki, a wiecie, że silniki bolidów F1 mają moment obrotowy mniejszy (o jakieś 30%) od mojego rodzinnego kombi i wspomnianego w wątku SBD?
No, to teraz kombinujcie co szybciej odjedzie spod świateł...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, piotruś napisał:

Chłopaki, a wiecie, że silniki bolidów F1 mają moment obrotowy mniejszy (o jakieś 30%) od mojego rodzinnego kombi i wspomnianego w wątku SBD?
No, to teraz kombinujcie co szybciej odjedzie spod świateł... emoji469.pngemoji3.png

Pewny jesteś, że 1.6 turbo w f1 pompujące 3 bary mniej Nm niz SBD? 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, piotruś napisał:

No, to teraz kombinujcie co szybciej odjedzie spod świateł... emoji469.pngemoji3.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pewny jesteś, że 1.6 turbo w f1 pompujące 3 bary mniej Nm niz SBD? 2
Około 300 Nm... A SBD ma chyba 350. Tylko, że F1 kręci się do 18 tys. obr/min a diesele... Nm to siła wykonana na jakieś drodze. Może być imponującej wielkości (Nm), ale jeśli nie będzie wykonana w odpowiednio krótkim czasie (obr/min), to efektu nie będzie... Zamiast ziuuuum, albo brum- brum, tylko kle-kle

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, piotruś napisał:

Około 300 Nm... A SBD ma chyba 350. Tylko, że F1 kręci się do 18 tys. obr/min a diesele... Nm to siła wykonana na jakieś drodze. Może być imponującej wielkości (Nm), ale jeśli nie będzie wykonana w odpowiednio krótkim czasie (obr/min), to efektu nie będzie... Zamiast ziuuuum, albo brum- brum, tylko kle-kle emoji6.png

300Nm to miał 2.4 v6 wolnossący, teraz maja 1.6 turbo i nie kręcą sie do 18tys obr/min. Regulamin pozwala do 15 tys, ale ze względu na zużycie paliwa i chwilowy jego przepływ (blokowany tez regulaminem) nikt nie kreci więcej niz 12 tys.

Dla 500kW przy 12tys obr/min moment mi wychodzi 400 :) A w f1 pełna moc jest wcześniej dostępna (9-10 tys obr/min), a nie na samej gorze.

Edited by Korton

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 16.11.2017 o 23:18, Korton napisał:

300Nm to miał 2.4 v6 wolnossący

Kocham takie silniki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W związku z dużym doświadczeniem w temacie audio - tak, bawimy się sami
Raju, istnieją jakieś dane, które można było by porównać z innymi modelami, dot. czasu rozpędzenia Imprezy, np 80-130 km/h? To chyba, w codziennej jeździe najważniejszy parametr jeśli chodzi o przyspieszenie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myśle, ze zamiast bić piane o wartościach NM i KM na papierze autem trzeba sie przejechać i dopiero mówić czy auto jest wolne.

Tak naprawde głównie liczą się odczucia i to czy w aucie sie dobrze czujemy podczas jazdy.

Dobrym przykładem jest mój IS-F. Co z tego, ze V8 i 420KM... Jak auto jest tak komfortowe i cichutkie, że nastraja do jazdy 50kmh i przyspieszen do ktorych 80 koni jest wystarczające. Poprostu do fajnego toczenia się. I tak zwykle jest ze wszyscy mnie wyprzedzaja pomimo, ze auto mam szybsze...

Tak jak ktos pisał wyżej, coraz więcej autostrad, coraz bardziej zatloczone jednopasmówki... Coraz wyższe kary za przekraczanie prwdkosci, zabieranie prawa jazdy itp...

Niestety ale idziemy w kierunku komfortu panowie :) Ja bym docenił wykonanie wnetrza. Nie widzialem jescze na zywo ale na filmach wyglada na najlepsze wnetrze Subaru ever.

  • Like 1
  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Sebastian.R napisał:

Dobrym przykładem jest mój IS-F. Co z tego, ze V8 i 420KM... Jak auto jest tak komfortowe i cichutkie, że nastraja do jazdy 50kmh i przyspieszen do ktorych 80 koni jest wystarczające. Poprostu do fajnego toczenia się. I tak zwykle jest ze wszyscy mnie wyprzedzaja pomimo, ze auto mam szybsze...

imo przykładem jest kiepskim nawet bardzo. Dlaczego?

Toczysz się 80-90km/h km/h (przepisowo) z 4 pasażerami na pokładzie po drodze poza miejskiej nagle przed tobą pojawia się "zawalidroga" który jedzie 50km/h co robisz? toczysz sie za nim te 50km/h przez 40kilometrów czy wyprzedzasz?  

Podejrzewam że w IS-F lekko muśniesz pedał gazu i już na budziku jest 140.... I wcale tego nie czułeś ze wyprzedzałeś zrobiłeś to z lekkością i zwinnością, a ruch z naprzeciwka nie był żadnym problemem bo elastyczność i moc w lexie jest mega.

Z tego co widzę na nagranym filmiku ta impreza zbiera się jak XV my12-17 ze skrzynią manualną. Co Ci mogę napisać? Do poruszania się po zakorkowanym mieście auto o takich osiągach jest więcej niż ok,  natomiast załadowanym autem ciężko jest wyprzedzić jakiegokolwiek zawalidrogę bez wolnego przeciwnego pasa na odległości co najmniej 1 km. I właśnie ten fakt może stworzyć pewne zagrożenie na drodze. Zwyczajnie do podróży poza miejskich z rodziną na pokładzie przydaje się auto które dysponuje momentem 250 Nm + ( moc jest mniej istotna może  mieć nawet i 100 rumaków pod machą ) I wcale nie chodzi o piracką jazdę po 140km/h i wyprzedzanie wszystkie co sie da z dzidziusiem na pokładzie tylko o możliwość swobodnej jazdy z przepisowymi prędkościami np. 90km/h poza miastem z kompletem pasażerów i bagażem na pokładzie( wyjazdy rodzinne) - no chyba że ktoś kupuje taki samochód z założeniem że będzie śmigał tylko w pojedynkę.

Być może nowa Impreza ma tak ze stopniowaną skrzynię, która nadrabia mały moment. Natomiast wyjdzie to  w testach bo zapewne takowe niebawem się pojawią. Natomiast na papierze wygląda to słabo podobnie jak w FB poprzedniej generacji tzn pomimo że motor jest w  miare ekonomiczny, fajnie brzmi to jest to imo kasztan... Specjalnie pogrubiłem bo dla niektórych to rakieta jest ;)

Edited by Karas
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jechalbym 40, stary jestem juz chyba. Nie chce mi sie :P

Eeee imo to tak jakby narzekac ze golf 1.5 150km slabo jedzie... Jedzie slabo to biore wersje R. Kupcie STI i po problemie :)

Inna sprawa, ze kazdy sie nagada a i tak wysokich mocy nie kupi. Widzc po sprzedazy. Tysiace subaru sprzedane rocznie a STI ile? Z 15?

 

Ujme to inaczej. Odniose sie do lexusa bo ostatnio ńimi jezdze. Ta impreza przyspiesza jak Lexus RX200T.

Patrzac po filmie jak impreza idzie do 180kmh to nawet nie wiem czy nie lepiej :P I co lepiej brzmi teraz jak sie do 240 konnego auta porowna? :) Cieszcie sie wnetrzem. Po raz pierwszy chyba można powiedzieć, ze przestalo odstawac od standardu w segmencie. 

 

Inna sprawa, ze brakuje pomostu miedzy STI a zwykla impreza. Tu zgoda. 

 

Jednego bym tylko nie chciał w tym wnetrzu. Tego badziewnego ISR dyndającego pod sufitem i wiecznie w lato odklejonego.

Zmienilo sie cos w technolgi montazu? 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Sebastian.R napisał:

Tysiace subaru sprzedane rocznie a STI ile? Z 15?

W jednym znanym mi salonie chyba już 6 sztuk STI MY18 poszło w tym roku, a ile czasu jest dostępna? Więc albo robią całą sprzedaż STI, albo jednak trochę więcej tego idzie w kraju;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O prosze nawet przyciski do szyb w końcu składają się z kilku elementów. 

 

1 minutę temu, radekk napisał:

W jednym znanym mi salonie chyba już 6 sztuk STI MY18 poszło w tym roku, a ile czasu jest dostępna? Więc albo robią całą sprzedaż STI, albo jednak trochę więcej tego idzie w kraju;)

 

Jak ja swoja kiedys kupowalem to kolo 20 w roku szlo. 

Na ile info prawdziwe nie wiem,  powtarzam za sprzedawca w salonie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minut temu, Sebastian.R napisał:

Jak ja swoja kiedys kupowalem to kolo 20 w roku szlo. 

Na ile info prawdziwe nie wiem,  powtarzam za sprzedawca w salonie. 

Ja mówię o samym STI MY18, które od ilu czasu jest dostępne, miesiąc, dwa?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Sebastian.R napisał:

O prosze nawet przyciski do szyb w końcu składają się z kilku elementów. 

 

jakiś progres jest, w swoim forku 2007 miałem tylko jedną szybę z funkcją auto teraz są nawet dwie

(mocno mnie to denerwowało)

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Sebastian.R napisał:

Jechalbym 40, stary jestem juz chyba. Nie chce mi sie :P

 

W szczególności jak np dziecko musi do łazienki i jeszcze zostało kilka km do stacji, a nagle trafiasz na takiego;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Sebastian.R napisał:

Inna sprawa, ze brakuje pomostu miedzy STI a zwykla impreza. Tu zgoda. 

dokładnie tak. Nie ma wyboru. Jeden nie za mocny silnik w ofercie.  Jestem pewien że 1,6 dit w tym aucie bardzo dobrze by się przyjął i jeździłoby tego tyle po naszych drogach co forków XT. A podejrzewam że tak jak były  XV impreza będzie autem dość egzotycznym na naszych drogach.

15 godzin temu, Sebastian.R napisał:

Inna sprawa, ze kazdy sie nagada a i tak wysokich mocy nie kupi. Widzc po sprzedazy. Tysiace subaru sprzedane rocznie a STI ile? Z 15?

 popatrz na  sprzedaż forestera XT ( gdzies na forum są wklejone statystyki) Sprzedaje się tego u nas najwięcej. przypadek? ;)

STI to sportowy samochód i chyba nie dla zwykłego zjadacza chleba ( spalanie, koszta czesci, przeglądów itp itd)

 

Edited by Karas
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...