Skocz do zawartości

Impreza MY2018


przemekka

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, AdaSch napisał:

jasne, szczególnie kiedy kupujesz surowce w UE w EUR z których produkujesz produkt w i sprzedajesz na rynek UE. Są tacy którzy nie zauważyli tego jak już parę lat temu mega zmienił się stosunek EUR/USD ale cóż, nie najwidoczniej nie muszą...

 

 

to rolnik, jak kupuje traktory i inne maszyny albo nawozy za "walute", to powinien swoje wyroby za walute i sprzedawac?

 

 

26 minut temu, jfidelk napisał:

(...) moja sobista opinia jest taka, że towary sprzedawane w Polsce powinny mieć ceny podawane w PLN. Ale dyskusja daleka jest od omawiania osobistych preferencji :) 

 

na zdrowy chlopski rozum wlasnie tak byc i powinno... ale zycie, niestety, jest ciu bardziej skomplikowane

Edytowane przez eddie_gt4
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, AdaSch napisał:

jasne, szczególnie kiedy kupujesz surowce w UE w EUR z których produkujesz produkt w i sprzedajesz na rynek UE. Są tacy którzy nie zauważyli tego jak już parę lat temu mega zmienił się stosunek EUR/USD ale cóż, nie najwidoczniej nie muszą...

 

Wybacz, ale to, co napisałeś, to bełkot...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eddie_gt4 napisał:

to rolnik, jak kupuje traktory i inne maszyny albo nawozy za "walute", to powinien swoje wyroby za walute i sprzedawac?

@eddie_gt4 bo Cie lubię :)no to cały kontekst wypowiedzi

 

maestro biznesu np. @jfidelk chce kupić opony do traktora i oczywiście chce je w pln co oznacza, że dostawca/producent który ma cenę w eur musi przewalutować swoją cenę na pln i wystawia fakturę w pln przeliczając i wartość i vat na pln dla uproszczenia bo vat można płacić w eur ale jest przykładowo  "szabelkowy Polak" i ma być w pln wiec bank oczywiście przewalutowuje niekorzystnie EUR na PLN no ale płacisz w pln - HA! a co!. następnie zbudowany przez maestro traktor zamawia niemiec ale płaci w eur wiec bierzesz eur i ponownie tracisz na konwersji eur/pln bo przecież ze sprzedanego traktora musisz zapłacić pensje itp. na dzień dobry dwa przewalutowania w banku. To jako raz

 

jako dwa bo jako maestro biznesu dzięki geniuszowi wynegocjował termin płatności na 60 dni więc fajnie, opony na magazyn idą w cenie x i jak podpisujesz kontrakt na traktor, wydaje Ci się, że dobrze to sprzedaż bo przecież kurs jest ok. Następnie Oszuści z grecji, lub ruskie zielone ludziki robią jakiś numer i nagle się okazuje, że za twoje uzgodnione EUR to już nie da się sprzedać z zyskiem traktorka bo nagle pln jest uważany za godną walutą na przeczekanie zawirowania na eur i masowo rynki wyprzedają eur i kupują pln (bo np. zielona wyspa :) ) -och jaka szkoda.

 

a na poważnie, przecież przez ten problem wiele biznesów poupadało łącznie ze stoczniami (opcje...)

 

inne odniesienie: twój traktor sprzedajesz na rynek pl. Cena części jest w pln ale tylko do wachnie\ęcia kursu np 1,5% bo taką klauzurę dał europejski dostawca na ofercie. Traktorek składa się z masy części kupowanych w czasie. Jaki będzie prawdziwy koszt traktorka sprzedanemu polskiemu rolnikowi? zarobisz czy stracisz?

 

Godzinę temu, jfidelk napisał:

Wybacz, ale to, co napisałeś, to bełkot...

na szczęście nie wszyscy to rozumieją...dla mnie to dobrze

 

nie obrażając nikogo - to bardzo skomplikowane mechanizmy. PLN jest warty tyle ile "dobra" za niego da się kupić..a ponieważ warty jest codziennie inaczej..

 

eh 2008/2009 GTR był taki tani -

pln USD

Minimum: 2,0165  (08-07-22)

 

image.png.4f499d2dc5da7befe0fcc0d6d5bf0a41.png

Wracając do sedna - SIP dobrze robi - Cena ma być przewidywalna a to że pln jest warty ile warty odpowiadają też ci co do urn karty wrzucają i nie wrzucają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch, nie musisz mi tego wszystkiego tlumaczyc, serio

 

z wymienionych powyzej powodow mamy u siebie EURO od kilku dobrych lat... niestety wszystko tak zdrozalo, ze w glowie sie nie miesci...

wiec moja rada: cieszcie, ze nadal macie swoje wlasne narodowe zlotowki, a nie euro!

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wiem, a że zdrożało to przyczyny są przecież znane... Ważne, że macie teraz solidną podstawę i mądrze wykorzystaliście okres kryzysu.

Następni będą się uczyć na błędach poprzedników. Zobacz ile jeszcze krajów zdeklarowało się do przyjęcia wspólnej waluty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na szczęście nie wszyscy to rozumieją...dla mnie to dobrze
 
nie obrażając nikogo - to bardzo skomplikowane mechanizmy. PLN jest warty tyle ile "dobra" za niego da się kupić..a ponieważ warty jest codziennie inaczej..
 
eh 2008/2009 GTR był taki tani -
pln USD
Minimum: 2,0165  (08-07-22)
 
image.png.4f499d2dc5da7befe0fcc0d6d5bf0a41.png
Wracając do sedna - SIP dobrze robi - Cena ma być przewidywalna a to że pln jest warty ile warty odpowiadają też ci co do urn karty wrzucają i nie wrzucają
Traktory u zachodniego sąsiada są średnio 10% tańsze niż u nas. :wink:
Mówimy oczywiście o nowych maszynach.

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro wy tak na powaznie o rolnictwie i traktorach, to napisze, dlaczego w Austrii jezdzi malo Subaru: 

- kultura rolnicza, austriacki Bauer kupuje najpierw traktor. Poniewaz ma tez inne maszyny, ktore wymagaja ON, to zazwyczaj ma tez u siebie jakis zbiornik na 2000-3000 litrow. Jesli juz kupi auto, to najchetniej z dieslem, ktore zatankuje u siebie, najczesciej od dealera w poblizu, bo tak jest praktycznie z serwisem. Poza tym auto ma byc proste, idiotoodporne i miec hak na przyczepe

- najlepsze niemieckie marki, bo to przekonanie o solidnosci, a wiec VAG, eventualnie Toyota oraz Suzuki dla mysliwego. Aha, ma miec grube zderzaki, ci by pod marketem sie nie polamaly, jak jego baba jedzie na zakupy.

- allrad, AWD, 4x4? Po co, jak ma w domu traktor z 4x4, blokadami, reduktorami, hydraulika i komputerem

- 170-240-300 KM? Po co, traktor ma 48, 58, 75, 80, 90 i jezdzi. Moja Skoda/VW ma 105-140. A po za tym po co placic drogo za podatek? 

- Subaru? A to francuskie jest? A to jakis Ford? A to KIA Ceed (Levorg)? 

- do serwisu 2x60km albo 2x100? Glupi, to strata czasu i paliwa! 

- benzyna? A ile to pali? Ale to z przyczepa kiepsko ciagnie!

 

Wyglada na to, ze ja to jednak z tych nienormalnych jestem i jezdze drogim w utrzymaniu, niepraktycznym w serwisie, niepotrzebnie czteronapedowym, paliwozernym, koreanskim Fordem. Wiem, ze Austracy sie nie znaja, bo w lato, jak mnie wyprzedzaja, to widza mnie tylko w lusterkach. W zime widza tylko tylna klape, jak ja ich wyprzedzam. 

 

A poza tym Subaru ma plus, ze nie musze sie zastanawiac, ktore jest moje auto na parkingu pod marketem ;)

 

PS: jade sie przebic przez korek w Linzu i pewnie znow docenie CVT. Milego dnia. 

Edytowane przez Christoph
  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Karas napisał:

Szwajcar woli kupić Subaru zamiast VW to jednak jakiś powód musi mieć

Pewnie, w PL potrzebują mnóstwo tanich części zamiennych :) więc co mają się narażać? oni już wiedzą, że passat B8 który może być uważany za prestiżowy, za chwilę  w pl na każdej wiosce to prawie każdy będzie miał, jak to jest teraz z B5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 11 latach bezawaryjnej jazdy Impreza mojej żony postanowiła wyzionąć ducha i zakupiliśmy nowy model. Wersja "Comfort" z dwulitrowym silnikiem, demówka z salonu w Krakowie.

 

Wiele było tu już napisane na temat tego modelu i w zasadzie wszystko się zgadza. Autko jest całkiem żwawe, świetnie się prowadzi, system Eyesight to nowa jakość w bezpieczeństwie, wszystko działa intuicyjnie. Fotele są wg mnie lepsze niż te skórzane w Levorgu, może nie w kwestii trzymania bocznego, ale materiałowa tapicerka jest dużo miększa, elastyczna i mniej śliska. Generalnie to jedne z wygodniejszych siedzeń Subaru w jakich siedziałem, lepsze są chyba tylko w BRZ-cie i może w nowym Outbacku (ale w tym ostatnim nie miałem okazji jechać dłuższej trasy). Spalanie też przynajmniej 2l mniejsze niż w Levorgu jeśli chodzi o miasto, na autostradzie różnica pewnie będzie mniejsza. Zawieszenie jest lepiej zestrojone niż w Levorgu, przyjemnie sprężyste, ale tył nie buja się na poprzecznych nierównościach. 

Najniższa wersja wyposażenia "Comfort" (niestety nie było demówki w wersji Exclusive) jest całkiem bogato wyposażona, w zasadzie z potrzebnych rzeczy brakuje tylko systemu ostrzegania o martwym polu i trochę nie rozumiem czemu, przy seryjnym systemie Eyesight, akurat tej opcji nie ma w standardzie.  

 

Mam dwa pytania do użytkowników:

1. Czy przerabiał ktoś z was temat klonowania czujników ciśnienia, tak, żeby nie trzeba było zawracać głowy w ASO przy każdej wymianie kół? ;)

2. Nie potrafię uruchomić Android Auto. Telefon Samsung S7, aplikacja zainstalowana, po podłączeniu na ekranie auta pojawia się na chwilę obraz z telefonu, po czym znika, a ikonka AA jest nieaktywna. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przemekka

Z tego co udało mi się ustalić w zeszłym tygodniu jeszcze nie ma patentu na czujniki w nowych imprezach/xv -_-

W moim xv AA działał bez zarzutu z galaxy s6 i s8. Zdaje się, że u kogoś z forumowych Kolegów kabel usb był odpowiedzialny za problemy z AA lub CP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jabubmw napisał:

O co chodzi z tymi czujnikami?

O to, że kupujesz samochód wszystko działa. Potem jedziesz na wymianę opon i serwis oferuje Ci zakup nowego zestawu (felga + opona) oraz nowych czujników. Myślisz: jak wygoda, to wygoda. Ujeżdżasz na nowym komplecie 20-30 km i wyskakuje awaria TPMS. Ktoś zapomniał zaprogramować. Czyli lepiej mieć klony, żeby po zmianie kół oszukać samochód. Oczywiście przy wymianie samych opon nie ma problemu.

 

Mnie już drugi rok z rzędu przy zmianie na zimowe wyskakuje błąd. Serwis miał zadzwonić, żeby przeprosić i coś zaproponować i ...cisza.

 

p.s. ciekawe, że przy zmianie na letnie nie było problemu - błąd ludzki? Może trzeba zmienić procedury?

Edytowane przez Guliwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załatwi o tyle, że będziesz miał świecącą po oczach kontrolkę. A problem podobno (gdzieś o tym czytałem) polega na tym, że w pamięci komputera nie ma miejsca na kody drugiego kompletu czujników. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie lata siedemdziesiąte by dziesięć bajtów pamięci było problemem. Jest to albo brak wyobraźni projektanta systemu, albo pomysł Subaru Corporation na zwiększenie ruchu w ASO... 

51 minut temu, Jabubmw napisał:

Przepraszam za głupie pytanie, ale u mnie to działa po staremu,  czyli ABS porównuje obroty i nie ma żadnych problemów. 

Nie pokazuje u Ciebie ciśnienia w kołach, tylko wystąpienie jego różnicy. 

53 minuty temu, Jabubmw napisał:

A, montaż całych kół bez tego ustrojstwa załatwił by sprawę? 

Będzie siwecic się informacja i tyle, zawsze można czarną taśmą zakleić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znacie się, po prostu w Subaru zainwestowali w nowe technologie i czujniki TPMS obsługuje specjalny komputer 4-rdzeniowy. 1 rdzeń na 1 czujnik więc nic dziwnego, że więcej się nie zmieści  :biglol: 

 

Teraz, aflinta napisał:

Nie pokazuje u Ciebie ciśnienia w kołach, tylko wystąpienie jego różnicy. 

 

I to w zupełności by wszystkim wystarczyło do szczęścia... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...