Skocz do zawartości

Impreza MY2018


przemekka

Rekomendowane odpowiedzi

Gdybym 10 lat temu napisał ze impreza to ładny samochód tylko ma słabe silniki to bym dostał bana


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Byłoby to tak samo prawdopodobne jak to że Chylińska będzie śpiewać disco


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Super! 2
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎11‎.‎11‎.‎2017 o 20:34, Herostrates napisał:

Szkoda ze brak silnika 1.6 DIT, czy ktoś wie czy będzie?

 

dzisiaj jeździłem i wg. mnie nowa Impreza jest szybsza od Levorga :) Jeżeli poprzednie silniki 2.0 miały podawaną moc 150 KM to w Imprezie , moim zdaniem , powinni podawać 175 KM a nie 156 (między 4  a 5tys.obrotów to szybkie auto)...:) Jeżeli chodzi o zawieszenie to ....jak dla mnie lepsze od STI bo w zakrętach super a na nierównościach komfortowe.... :)

ps. pewnie Raju coś napisze bo...zachwycony  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Andrzeju, a jak to się ma w takim razie choćby do tego filmiku z pomiarem przyspieszenia i wynikiem 12,28s?

Zakładam, że wiekszych dysproporcji w osiągach pomiedzy sedanem a hatchbackiem nie ma....

 

 

Edytowane przez raveout
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Andrzej Koper napisał:

 

dzisiaj jeździłem i wg. mnie nowa Impreza jest szybsza od Levorga :) Jeżeli poprzednie silniki 2.0 miały podawaną moc 150 KM to w Imprezie , moim zdaniem , powinni podawać 175 KM a nie 156 (między 4  a 5tys.obrotów to szybkie auto)...:) Jeżeli chodzi o zawieszenie to ....jak dla mnie lepsze od STI bo w zakrętach super a na nierównościach komfortowe.... :)

ps. pewnie Raju coś napisze bo...zachwycony  :D

Jak jeździ zamierzam się przekonać, ale dzis widziałem w Waszym salonie niebieska Imprezę exclusive. Wyglada bardzo fajnie, wnętrze super, miejsca naprawdę dużo. Jeśli faktycznie dynamika podobna choćby do 2,5 i OBK (i podobnie będzie w XV) to po XV się zgłoszę :) 

powodzenia w sprzedaży, ciekawe auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, raveout napisał:

Panie Andrzeju, a jak to się ma w takim razie choćby do tego filmiku z pomiarem przyspieszenia i wynikiem 12,28s?

 

opisałem swoje wrażenia z 15 minutowej jazdy :) dodam , że muzykę jakby "lepiej" słychać niż w moim XT ... 

ps. jeździłem najbogatszą wersją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, raveout napisał:

Panie Andrzeju, a jak to się ma w takim razie choćby do tego filmiku z pomiarem przyspieszenia i wynikiem 12,28s?

Przyspieszenie 0-100km/h nie zawsze oddaje to które auto jest szybsze w normalnej jeździe chyba, że start spod świateł to jedyny wyznacznik ;)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aflinta Ja nie pytam o start spod świateł tylko ocenę dynamiki w kontekście badania przyspieszenia 0-100, ktore w internecie mozna spotkac najczesciej jako jakis tam wskaźnik właśnie dynamiki samochodu. Wynik 12.28s w kompakcie ze 175 KM nie wskazuje na zbyt dobrą elastyczność - stąd moje pytanie. Post Pana Andrzeja jest optymistyczny i chciałbym wierzyć, że samochodem da się sprawnie wyprzedzić, zmienić pas w mieście bez blokowania innych użytkowników czy też wjechać pod górę bez zadyszki.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, raveout napisał:

chciałbym wierzyć, że samochodem da się sprawnie wyprzedzić, zmienić pas w mieście bez blokowania innych użytkowników czy też wjechać pod górę bez zadyszki.

 

da się  :) i to z przyjemnością . Gdyby to był "wół" to bym nic nie napisał....:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, raveout napisał:

ocenę dynamiki w kontekście badania przyspieszenia 0-100, ktore w internecie mozna spotkac najczesciej jako jakis tam wskaźnik właśnie dynamiki samochodu.

Kiedy to właśnie przyspieszenie 0-100 nie jest w moim odczuciu oceną dynamiki auta, bardziej bym skłaniał się tu do testów przyspieszania z jednej do drugiej prędkości jak w codziennym życiu dzieje się to podczas np. wyprzedzania czy też wychodzenia z zakrętu na prostą. 

2 godziny temu, raveout napisał:

Wynik 12.28s w kompakcie ze 175 KM nie wskazuje na zbyt dobrą elastyczność - stąd moje pytanie

Po pierwsze ten silnik nie ma 175KM - przeczytaj uważnie:

13 godzin temu, Andrzej Koper napisał:

wg. mnie nowa Impreza jest szybsza od Levorga :) Jeżeli poprzednie silniki 2.0 miały podawaną moc 150 KM to w Imprezie , moim zdaniem , powinni podawać 175 KM a nie 156 (między 4  a 5tys.obrotów to szybkie auto)...:)

Po drugie w danych technicznych masz przyspieszenie podane na poziomie 9,8s i raczej nie ma podstaw by nie wierzyć w zapewnienia producenta - do tej pory auta osiągały deklarowane przyspieszenia bez większych problemów. Nie znam warunków w jakich samochód był testowany na filmie więc słabego wyniku nie komentuję, niemniej bardziej ufam odczuciom doświadczonego kierowcy rajdowego niż amatorowi - nawet jeżeli ten pierwszy ma pewien interes w tym by auta nie oczerniać ;) Zresztą tu na filmie jest około 10s do setki: 

 

Po trzecie przyspieszanie ze skrzynią CVT nic nie mówi o elastyczności jednostki napędowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, raveout napisał:

Wynik 12.28s w kompakcie ze 175 KM nie wskazuje na zbyt dobrą elastyczność

 

Dobrze, że wspomniałeś o tym, że jest to silnik o mocy 175 KM... 2.5 litrowa jednostka i do tego w nadwoziu sedana (cięższe auto). Do tego innego oprogramowanie skrzyni...
Impreza na rynku Europejskim wyposażona jest w nową dwulitrową jednostkę z bezpośrednim wtryskiem benzyny o mocy 156 KM. Nowe oprogramowanie skrzyni CVT fajnie współgra z wysokoobrotowa jednostką. Impreza MY18 nie jest wolnym samochodem i jak na mój gust nie jest wolniejsza od Levorga. Dziś postaram się nagrac filmik z przyspieszeń od 0-100 do i od 100 do 180. Przyśpieszenia przyspieszeniami ale układ jezdny... wydawało mi się, że Levorg/STI to samochody, których nic już nie przebije. To co oferuje nowa Impreza w kwestii układu jezdnego przechodzi moje najśmielsze oczekiwania. Tak bezpośredniego układu kierowniczego Subaru nigdy jeszcze nie stworzyło. Jest lepiej jak w BMW. Do tego izolacja akustyczna - świetnie wyciszone podwozie. Ogólna jakośc materiałów - bardzo dobra. Każdy przycisk jest bardzo miły w dotyku i taki premium. Zresztą i tak stwierdzicie, że nie jestem obiektywny, niemniej jednak samochód stoi przed salonem gotowy do jazdy, sami możecie się przekonać. 

Edytowane przez raju
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem to auto, a nawet w nim siedziałem i wygląd z zewnątrz jak i wewnątrz jest całkiem ok zwłaszcza w środku zmiany na duży plus ale jak się otworzy maskę i dowiadujesz się co tam siedzi w IMPREZIE czyli aucie kojarzącym się większości z rajdami, a tam nowoczesna jednostka dwulitrowa wolnossąca o zabójczej mocy przeciętnego w tych czasach auta 156 koni to już nie jest tak fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, aflinta napisał:

Kiedy to właśnie przyspieszenie 0-100 nie jest w moim odczuciu oceną dynamiki auta, bardziej bym skłaniał się tu do testów przyspieszania z jednej do drugiej prędkości jak w codziennym życiu dzieje się to podczas np. wyprzedzania czy też wychodzenia z zakrętu na prostą. 

Zgadza się, dlatego nie twierdzę że wynik 0-100 załatwia wszystko, dał mi jedynie jakiś hint odnośnie dynamiki, stąd zapytałem jak się mają wrażenia Pana Andrzeja do tego wyniku.

 

2 godziny temu, aflinta napisał:

Po pierwsze ten silnik nie ma 175KM - przeczytaj uważnie:

Wiem, że nie ma, ale odnoszę się tu do zdania Pana Andrzeja, który uważa, że silnik powinien być oznaczany mocą 175KM, z uwagi na swoją dynamikę.

 

Cytat

Po drugie w danych technicznych masz przyspieszenie podane na poziomie 9,8s i raczej nie ma podstaw by nie wierzyć w zapewnienia producenta - do tej pory auta osiągały deklarowane przyspieszenia bez większych problemów.

Mam, ale filmik wklejony przeze mnie nie jest jedynym, w którym ten samochód rozpędza się do 100 w okolicach 12s.

 

Cytat

Po trzecie przyspieszanie ze skrzynią CVT nic nie mówi o elastyczności jednostki napędowej.

 

Zdaje się, że inna skrzynia nie jest oferowwana :)

 

Cytat

Zresztą tu na filmie jest około 10s do setki: 

Tak, a dokładnie 11,75 ;)

 

Godzinę temu, raju napisał:

Dobrze, że wspomniałeś o tym, że jest to silnik o mocy 175 KM... 2.5 litrowa jednostka i do tego w nadwoziu sedana

Nawiązałem tylko do wypowiedzi Pana Andrzeja (j/w) silnik jest ten sam co u nas. 

 

Tak czy inaczej, nie chcę się tu z nikim spierać i zupełnie nie o to chodziło mi w pytaniu. Widziałem na YT kilka recenzji, testów przyspieszeń zarówno nowej Imprezy jak i XV i z nich wynikało, że osiągi nie powalają. Trochę mnie to zdziwiło, ale być może testy są mało wiarygodne, źle przeprowadzone, lub też ja oglądałem zbyt pobieżnie.

 

2 godziny temu, aflinta napisał:

ufam odczuciom doświadczonego kierowcy rajdowego niż amatorowi

 Ja również, dlatego dzisiejsze doniesienia nastrajają mnie bardzo optymistycznie, tym bardziej, że auto prezentuje się świetnie!

Edytowane przez raveout
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) impreza na rynku US i Europejskim oferowana jest z tym samym silnikiem 2.0 DI 156koni. Skąd jakieś info o 175 i 2,5i tego nie wiem

2) Widziałem już parę testów tego auta z rynku  US , JP i Australia  i trybie automatycznym robi 0-100 w okolicach 12 sek. Byc może na rynku EU skrzynia CVT jest inaczej ze stopniowana ? Gdyby to był manual można by przyjąć że testujący za wolno wbijają biegi, jada na poł sprzegle itp. Natomiast jest to auto ze skrznią automatycznie zmieniającą/dobierająca biegi/przełożenia więc o błędzie kierowy nie mam mowy

3)Jak wyżej w przypadku skrzyni automatycznej to że ktoś był kierowca rajdowym nie ma  znaczenia-  kierowca rajdowy / 10 letnie dziecko czy goryl tak samo potrafią wcisnąć gaz w podłogę - skrzynia robi reszte

4) z niecierpliwością czekam na filmy z testami w trybie auto i manual. Byc może okaże się że auta na rynek EU posiadają jednak lepsze parametry niż te z rynku US czy JP. Jeżeli tak  to super i będzie to miłe rozczarowanie dla fanów aut tej marki, jeżeli nie zostanie jak jest ...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po obejrzeniu filmu zwróciłem uwagę przede wszystkim na bardzo rasowy dźwięk silnika, abstrahując od modelu i mocy dźwięk jest bardzo przyjemny i przy zamkniętych oczach można by wyobrazić sobie 6 s do setki.

Dźwięk przyjemniejszy niż w Forester 2.0 MY17.

Wynik sam w sobie o tyle dziwny, że wg producenta jest mowa 9.8 do setki. To spore przestrzelenie.

Jeżeli koledzy @raju  i @Andrzej Koper tacy zadowoleni to coś w tym musi być :)  Szkoda, że bagażnik nieduży to by się rozważyło :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, raju napisał:

I dokładnie tyle wyszło :) Już pracuję nad filmikiem!

Czyli szału nie ma. Do Levorga to jednak daleko .Jak na auto wyprodukowane w 2017 z 156 rumakami na pokładzie mocno srednio.  pomiar do licznikowych czy rzeczywistych stu na godzine (według gps zapewne okolice  110kmh)? Tryb auto czy manual?

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...