Skocz do zawartości

Impreza MY2018


przemekka

Rekomendowane odpowiedzi

12 minutes ago, OBK CVT said:

 

a moze (w koncu) warto obejrzec film?

 

tapatalked

W końcu obejrzałem ten "twój" filmik. Tam mowa o Legacy (Outback) zresztą na amerykańskim rynku, a te dwa modele akurat mają tę funkcję od początku nawet zanim nawigacja została powered by Tom Tom. A tutaj mowa o Imprezie na rynku Europejskim. Z tego filmiku nic nie wynika (w nawiązaniu do mojego pytania).

Szerokiej drogi życzę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Topi napisał:

W końcu obejrzałem ten "twój" filmik. Tam mowa o Legacy (Outback) zresztą na amerykańskim rynku, a te dwa modele akurat mają tę funkcję od początku nawet zanim nawigacja została powered by Tom Tom. A tutaj mowa o Imprezie na rynku Europejskim. Z tego filmiku nic nie wynika (w nawiązaniu do mojego pytania).

Szerokiej drogi życzę 

 

Jak poczekasz 2 tygodnie to Ci powiem :)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja toczy się głównie koło silnika, mocy, czy wystarczająca, czy daje radę. A tymczasem EURONCAP roztrzaskał kilka kolejnych samochodów i najlepiej z tej grupy wyszły właśnie Impreza i XV. Najlepsza ochrona dzieci jak i reszty pasażerów (razem z Cayenne). Jak dla mnie to kolejny argument za tymi samochodami 

https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/#?selectedMake=0&selectedMakeName=Select a make&selectedModel=0&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=26061,24370&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,1197,1204,1180&allClasses=true&allProtocols=false&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=

Edytowane przez Topi
brak url
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mitsubishi postanowiło jednak nie zabijać całkiem Lancera i pokazało nową wersję. Niestety nie będzie dostępna w Europie. Silnik 1.6 wolny ssak. Myślę, że aut spokojnie znalazło by swoją niszę na rynku bo sporo ludzi poszukuje aut z silnikiem który zapewni bezproblemową eksploatację przez lata. Widać podobny kierunek rozwoju konkurenta tym modelem. Mamy także CVT, sporo systemów bezpieczeństwa na pokładzie, dosyć atrakcyjną stylistykę i nawet imitację skóry na desce zerżnęli :-) . Ogólnie Impreza ma więcej do zaoferowania ale jest też po prostu pewnie droższa.

 

 

 

 

Edytowane przez bebeto
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Kukson napisał:

Jeżeli dobrze pamiętam z zabawy stacją multimedialną w salonie to nawi wyświetla tylko na ekranie stacji.

 

14 godzin temu, GREGG napisał:

 

To się wydaje oczywiste, biorąc pod uwagę rodzaj wyświetlacza między zegarami 

 

Będzie działało pewnie tak samo jak w OBK. Po ustawieniu trasy i ruszeniu pomiędzy zegarami wyświetlają się wskazówki dotyczące zmian kierunków jazdy w postaci strzałek i informacji o odległości do miejsca zmiany kierunku. Bardzo fajnie to działa.

Jak jedziesz np 300 km prosto autostradą, to przez 299 km na wyświetlaczu są wyświetlane tylko normalne informacje z komputera pokładowego. Dopiero przed finiszem pojawia się info z nawigacji. Oczywiście w mieście info z nawigacji wyświetla się prawie przez cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, spawalniczy napisał:

Będzie działało pewnie tak samo jak w OBK. Po ustawieniu trasy i ruszeniu pomiędzy zegarami wyświetlają się wskazówki dotyczące zmian kierunków jazdy w postaci strzałek i informacji o odległości do miejsca zmiany kierunku. Bardzo fajnie to działa.

 

Jeżeli tak będzie, to faktycznie fajne rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, bebeto napisał:

Mamy także CVT, sporo systemów bezpieczeństwa na pokładzie, dosyć atrakcyjną stylistykę i nawet imitację skóry na desce zerżnęli :-) . Ogólnie Impreza ma więcej do zaoferowania ale jest też po prostu pewnie droższa.

Mitsu w EU stawia tylko na SUV'y /terenówki tzn.  eclipse cross, nowy asx, outlander, pajero, L200.. Tanie nie są podobnie jak Subaru ale wynika to wyłącznie z ceł/marży importera. Przykład koszt nowego XV w stanach to 21900 uds  czyli 77k pln( jest film na forum w temacie o nowym XV z recenzją gdzie e autor mówi za ile kupił nowy samochód po rabatach ) według cennika ze strony subaru.com cena nowej imprezy w USA startuje od 18,495 czyli od około 65k pln. Biorąc pod uwagę fakt że ludzie zarabiają tam więcej to można wywnioskowac że jest to "taniocha: dla mas. U nas niestety oferuje to samo co w USA kosztując dużo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Karas napisał:

według cennika ze strony subaru.com cena nowej imprezy w USA startuje od 18,495 czyli od około 65k pln. Biorąc pod uwagę fakt że ludzie zarabiają tam więcej to można wywnioskowac że jest to "taniocha: dla mas. U nas niestety oferuje to samo co w USA kosztując dużo więcej.

Cennik na subaru.com nie zawiera zapewne kwoty podatku stanowego. W UE masz doliczany oprócz cła jeszcze VAT (i akcyza w PL). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
23 minuty temu, Karas napisał:

Tanie nie są podobnie jak Subaru ale wynika to wyłącznie z ceł/marży importera.

Temat cen w USA był wielokrotnie omawiany.

Są generalnie ( dla wszystkich marek ) znacznie niższe, niż w Europie.

Przyczyny :

- niższe cła

- niższe koszty transportu ( dotyczy produkcji JP )

- ceny są podawane bez VAT ( czy też podatku stanowego ), transportu lokalnego etc.

- radykalnie niższe koszty marketingu ( bo jeden język, te same przepisy etc.; w EU każde państwo musi mieć swoje prospekty, strony internetowe itd. itd )

- radykalnie niższe koszty gwarancji ( sposób eksploatacji, podejście do samochodu )

- radykalnie niższe koszty dystrybucji ( bo dużo mniej dealerów niż w Europie, niższe marże możliwe jako że dużo wyższy wolumen / dealer ); to samo dotyczy struktury importerskiej

- brak takich sympatycznych dodatkowych podatków jak nasza akcyza

- niższe koszty homologacji ( w Unii jest naprawdę sporo więcej przepisów do spełnienia )

- itd ...

 

Pozdrowienia

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Dyrekcja napisał:

- radykalnie niższe koszty gwarancji ( sposób eksploatacji, podejście do samochodu )

 

Sz.Dyrekcjo, czy mozna poprosic o rozwiniecie - nie w kontekscie finalnych cen na auta, ale tak w szerszym pojeciu?

uwazam, ze akurat w US sposob eksploatacji i podejscie do aut jest na znacznie wyzszym poziomie niz u nas... Subaru w US w ciagu kilku ostatnich lat znacznie obnizylo okresy pomiedzy przegladami olejowymi (tymczasem u nas nadal 1 raz w roku / co 15 tys. km)

 

2011: Subsequent oil changes at least every 7500 or 7.5 months (When the vehicle is used under severe driving conditions, the engine oil and filter should be changed every 3,750 miles or 3 3/4 months. All turbo-charges vehicles are considered to be operated under severe driving conditions)

2017: Subsequent oil changes at least every 6000 miles or 6 months (With stop and go, hot/cold, hard, or severe driving, replace every 3,000 miles or 3 months whichever comes first)

 

z czym jes zwiazany taki "sposób eksploatacji, podejście do samochodu" w US???

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, eddie_gt4 napisał:

z czym jes zwiazany taki "sposób eksploatacji, podejście do samochodu" w US???

Auta pokonują spore odległości dosyć jednostajnie i monotonnie. Mimo, że jeżdżą dosyć ciasno (w moim odczuciu), to brak jakiejkolwiek agresji w sposobie jazdy - znaczy auta dostają znacznie mniej po silniku, podobnie jak hamulce. W Europie zupełnie inaczej to jednak wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety japońskie samochody, w szczególności o pojemności powyżej 2 tys. cm3 są koszmarnie opodatkowane.

 

Porównajmy zbliżone cenowo (~160 tys. PLN) Subaru Outback 2.5i (175 KM) vs. VW Passat Alltrack 2.0 TSI 4Motion (220 KM).

Cenę bazową zakładamy na 100 tys. PLN.

Subaru OTB (cena narastająco):

1) cło 10%: 110 000 PLN

2) akcyza 18.6%: 130 460 PLN

3) VAT 23%: 160 465 PLN

Danina dla państwa: 60 465 PLN

 

VW Passat Alltrack (cena narastająco):

1) cło 0%: 100 000 PLN

2) akcyza 3.1%: 103 100 PLN

3) VAT 23%: 126 813 PLN

Danina dla państwa: 26 813 PLN

 

To jest koszmar jak Subaru są w PL obciążene podatkami :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, aflinta napisał:

(...) znaczy auta dostają znacznie mniej po silniku, podobnie jak hamulce. W Europie zupełnie inaczej to jednak wygląda.

 

nie ogarniam troszke... to czemu w takim razie, pomimo ze "auta dostaja znacznie mniej po silniku", wymiana oleju tam jest tak czesta? (w przypadku turbo nawet co 5 tys. km/3 miesiace!)

 

ja mam swoja wersje, ale chcialbym uslyszec stanowisko Ojca Dyrektora ;)

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, subleo napisał:

Niestety japońskie samochody, w szczególności o pojemności powyżej 2 tys. cm3 są koszmarnie opodatkowane.

 

Porównajmy zbliżone cenowo (~160 tys. PLN) Subaru Outback 2.5i (175 KM) vs. VW Passat Alltrack 2.0 TSI 4Motion (220 KM).

Cenę bazową zakładamy na 100 tys. PLN.

Subaru OTB (cena narastająco):

1) cło 10%: 110 000 PLN

2) akcyza 18.6%: 130 460 PLN

3) VAT 23%: 160 465 PLN

Danina dla państwa: 60 465 PLN

 

VW Passat Alltrack (cena narastająco):

1) cło 0%: 100 000 PLN

2) akcyza 3.1%: 103 100 PLN

3) VAT 23%: 126 813 PLN

Danina dla państwa: 26 813 PLN

 

To jest koszmar jak Subaru są w PL obciążene podatkami :( 

dlatego kompletnie bez sensu jest utrzymywanie na rynku silnika 2.5 skoro jest 2T i patrząc na rynek chiński nie ma problemu z jego implementacją do Legacy/Outbacka, nawet jeśli bazowo byłby droższy to ostatecznie kosztowałby by mniej. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Dyrekcja napisał:

Są generalnie ( dla wszystkich marek ) znacznie niższe, niż w Europie

Szanowna dyrekcjo wchodziłem na  strony

VW usa - cena tiguna od 25195 usd (89k  Pln  )w PL od 97790 + rabat

Honda usa cena hrv   od 19465 usd ( 69k  Pln)  cena crv od  24,150 usd (85k Pln) w  PL  hrv od 81590 PLN , crv 91300 PLN + jakies tam rabaty

mazda  usa cx3  od 21110 ( 71Pln)  w PL od cx3 78500

mam wymieniać dalej?

Ma Pan racje że  ceny  w USA są niższe  (zazwyczaj  o około 10k pln na modele podstawowe)   ale nie znacznie jak  w przypadku Subaru. .Cła i podatki są raczej  takie  same dla wszystkich.  Więc skąd tak  duża  różnica?  marża, polityka cenowa mająca przybliżyć Subaru  do segmentu premium? Pytam z czystej ciekawości  ponieważ zwyczajnie  nie   lubię  "przepłacać" za coś co gdzie  indziej  jest zwyczajnie dużo  tańsze

przykład impreza(wersja podstawowa) w usa  od 65k pln u nas  od  24900Eczyli 104774pln rożnica  prawie  40k  pln

XV  to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, subleo napisał:

Subaru OTB (cena narastająco):

1) cło 10%: 110 000 PLN

2) akcyza 18.6%: 130 460 PLN

3) VAT 23%: 160 465 PLN

Danina dla państwa: 60 465 PLN

 

VW Passat Alltrack (cena narastająco):

1) cło 0%: 100 000 PLN

2) akcyza 3.1%: 103 100 PLN

3) VAT 23%: 126 813 PLN

Danina dla państwa: 26 813 PLN

 

To jest koszmar jak Subaru są w PL obciążene podatkami :( 

 

Bardzo fajnie. Różnica 33.652 PLN między autem 2.0l a 2.5l.
Nie rozumiem tylko dlaczego cena Forestera 2.0 XT i Outbacka 2.5l jest w zasadzie taka sama w (39.500 vs 41.400 EUR).

Co więcej hipotetyczny Outback 2.0 Exclusive powinien kosztować więc ok 140 tys. a więc mniej niż Forek 2.0i Exclusive. 

Edytowane przez Siemek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóżmy, że jest forek 2.0 XT i taki sam ale z silnikiem 2.5

Subaru 2.5 (cena wyjściowa założona 100):

1) cło 10%: 110 000 PLN

2) akcyza 18.6%: 130 460 PLN

3) VAT 23%: 160 465 PLN

 

Subaru 2.0 (cena wyjściowa założona 100):

1) cło 10%: 110 000 PLN

2) akcyza 3.1%: 113 410 PLN

3) VAT 23%: 139 494 PLN

 

i importer myśli tak, jak damy cenę 139 to przecież nikt nie kupi 2.5 z identycznym wyposażeniem za 160, musimy za 2.0 krzyknąć co najmniej 150 tys i tak klient płaci te 10 tys ekstra więcej;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy nie patrzcie sip w kieszeń, każdy ma swoje koszty, rożnie pozycjonuje auta na rynku itp itd, tylko patrzcie czy Wam się opłaca kupic za daną cene i tyle.

Co to zmieni czy ustalicie marże importera na aucie czy nie? Cmon z przyzwoitości byście dali sobie spokoj.

 

 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś się pytał, to wolny rynek zakłada dobrowolność umów.

W skrócie: gdy nie pasuje mi cena, to ją negocjuję.

Gdy nici z negocjacji to i nici z umowy.

Czyli: dam zarobić innemu dealerowi.

Jak długo samochody/rowery/pralki/czekolady schodzą, to jaki sens obniżać cenę?

Ale klient ma w ręku potężną broń: może nie kupić.

Gdy obroty spadają to się myśli o urealnieniu ceny albo zamyka kramik.

Kto będzie dopłacał do interesu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie bardziej od cen samochodów interesowałoby czy np.Pan mechanik w serwisie Subaru zarabia 30-40% więcej na godzinę niż np w Hondzie.Bo pełny przegląd z filtrami w tym filtrem kabinowym w samochodzie ,który w stanach jest zestawiany jako konkurent dla imprezy czyli Honda civic wynosi ok 930 zł (silnik 1.8). A taki sam przegląd Subaru impreza wg.cennika 1442 zł. Zaraz zostanę zaszczuty,ze rabaty ,ze klubowe upusty itd.Ale myślę,że klient wolałby jasną niższą cenę a nie start z poziomu różnicy 500-600 zł .Bo nawet uwzględniając ewentualny rabat to i tak będzie różnica ze 200 zł na korzyść np Hondy.Honda tutaj tylko jako przykląd bo akurat tam serwisowałem w tym roku komuś samochód.Samochód ,który używam też nie zapłaciłem nigdy więcej za przegląd niż 1000 .Mam trochę  wrażenie,że to działa tak.Mniejszy wolumen sprzedaży od innych porównywalnych marek to trzeba z tych i tak już nieraz zdesperowanych najwierniejszych klientów zedrzeć.A przy okazji oficjalnym cennikiem przeglądów zniechęcić niezdecydowanych potencjalnych nabywców.

Edytowane przez Boryster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sebastian.R napisał:

Wy nie patrzcie sip w kieszeń, każdy ma swoje koszty, rożnie pozycjonuje auta na rynku itp itd, tylko patrzcie czy Wam się opłaca kupic za daną cene i tyle.

Co to zmieni czy ustalicie marże importera na aucie czy nie? Cmon z przyzwoitości byście dali sobie spokoj.

 

 

 

Dokładnie. Ceny są wysokie bo sprzedaż jest niska a sprzedaż jest niska bo ceny są wysokie. Widocznie SIP sobie przekalkulował, że lepiej sprzedawać mniej ale więcej zarabiać niż sprzedawac dużo i zarabiać tyle samo i pałować się z większa ilością napraw np. gwarancyjnych. To jest biznes.

Inna sprawa, gdyby Subaru chciało sprzedawać w EU więcej to by otwarli tutaj montownie, tak jak Toyota. Mniejsze koszty pracy i brak ceł. Widocznie im nie zależy, rynek USA, Australia im wystarcza i tam budują swoją pozycję. Takie Daihatsu także w ogóle wycofało się z rynku EU jakieś 4 lata temu.

Edytowane przez bebeto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...