Skocz do zawartości

legacy v silnik 2.0 150i km - czy trzeba regulować ?


John Adams

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Ciągle noszę się z myślą zakupu jakiegoś subaru. Podoba mi się legacy V. Interesuje mnie tylko silnik w benzynie, bo diesle pewnie dalej potrafią paść kompletnie. Czy wiecie może czy silnik 2.0i 150 km wymaga regulacji zaworów jeśli nie zakłada się instalacji lpg. Gdzieś spotkałem się z taką opinią, że te nowsze silniki przy pozostaniu na benzynie już nie wymagają regulacji, ale gdzie to było już nie pamiętam.

 

Druga kwestia - jakie byłyby koszty na starcie kupna używanego legacy z tym silnikiem.

Rozrząd plus ewentualnie od razu w/w regulacja 2-3 tys ?

i co potem z większych eksploatacyjnych wydatków - dwumasa ? sprzęglo i wiskoza ? Czy coś jeszcze ? 

Gaz już sobie chyba bym darował, trochę zanadto koszty rosną, z tego co na forum na widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje auto z koncowki 2011 nie ma dwumasy, w Białymstoku jak byłem na akcji naprwczej to za rozrząd + sprzeglo zaśpiewali 6500 :)), oryginalny zestaw sprzegla w nie-ASO to 1000, rozrząd pewnie tyle samo wiec nie wiem skad te dodatkowe 4500. Oh wait, już wiem - za robote!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pysiek2247 napisał:

moje auto z koncowki 2011 nie ma dwumasy, w Białymstoku jak byłem na akcji naprwczej to za rozrząd + sprzeglo zaśpiewali 6500 :)), oryginalny zestaw sprzegla w nie-ASO to 1000, rozrząd pewnie tyle samo wiec nie wiem skad te dodatkowe 4500. Oh wait, już wiem - za robote!!

Hmm, ale na pewno nie ma dwumasy? Może masz automat, w tych chyba nie ma, mnie interesuje tylko skrzynia manualna. Jeśli jednak i w takiej nie ma to byłaby świetna wiadomość. Wtedy tylko byłby rozrząd na starcie, bo ja raczej myślę o czymś z początku produkcji. Ewentualnie jeszcze wiskoza, bo przebiegi z tych roczników to raczej już pod 150 tys.

I co z tymi zaworami - wiecie może ? Trochę brakuje mi informacji o tym silniku, o starym 165 km jest sporo, a o tym trudniej coś bardziej szczegółowego znaleźć. 

Zwyczajnie chciałbym wiedzieć, ile na początek muszę mieć odłożone na wymianę części eksploatacyjnych, bo chyba jednak trochę więcej niż przy zwykłej ośce.

 

dzięki za zainteresowanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedle 4_Turboo(taki nieoficjalny seriws ASO Subaru nie mam) po sprawdzeniu VIN'u nie mam dwumasy. Ja kupiłem z pelna historia w ASO przy przebiegu 151kk, rozrząd wymienia się co 105kk (może wymienie wcześniej, ale to naprawdę może..). Skrzynie mam manual, ale szczerze mowiac wolabym teraz automat - sprzeglo już przypaliłem od nieumijetenego ruszania - pamiętaj ze to nie rusza jak przednio- lub tylnonapedowka, a ze miałem takie a nie inne przyzwyczajenia to mi teraz szarpie przy ruszaniu, drazni mnnie to strzasznie ale chyba przezyje, jak nie padnie samo to za 20-30kk wymienie komplet - sprzeglo i rozrząd.

Co do zaworow to hmm, tanio to raczej nie będzie, ale watpie żeby na gazie zaraz je zezarło. W toyocie corolli z silnikiem 4E-Fe 1.3 , który wedle internetow do gazu jest gownolitem zrobiłem 70kk, co roku pomiar zaworow i książkowo za każdym razem (robione w ASO) wiec nie przewiduje ze tu po 30kk mi się luzy skasują czy jak tam to się zwie.

Jeśli kupisz zadbany egzemplarz to nie wlozysz nic (tak jak pisałem wcześniej u mnie pelna dokumentacja ASO - wszystko tam robione), jedyne za co musialem zaplacic to czujnik zmiennych faz rozrządu (upierniczyl mi gaziarz przy montażu instalacji - 550 oryginal) no i dostałem kamieniem w szybe i pekla (950 z montażem - niby taka jedna z najlepszych nieoryginalnych).

Co od kosztów na przyszlosc to na pewno olej co 10kk max.

 

Reasumujac, silnik 2.0 troszkę slaby do tej budy no i brakuje mi jednak automatu. Pasazerom z tylu miejsca jak w S-klasie :)) za to bagażnik taki nieustawny i wielkościowo taki sam jak w corolli defacto.

 

 

Edytowane przez pysiek2247
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko w skrzyni automatycznej napęd 4x4 jest jednak gorszy, zdaje się, że dołączany 90:10. Chociaż zaczynam się przekonywać powoli do tego automatu, bo wtedy chyba muszą odpaść problemy z zużyciem sprzęgła wiskotycznego, no i dwumasy na pewno nie ma. A różnica w spalaniu pewnie jest żadna, bo mechanizm symetrycznego awd trochę waży. Może i słusznie, kto nie miał automatu ten zawsze jest uprzedzony jednak.

Pozostają te nieszczęsne zawory, wolałbym już nie zakładać gazu, aby się z tym potem nie użerać, bo mechanika znającego się na subaru mam daleko od miejsca zamieszkania, a to już problem, zwłaszcza jeśli trzeba zostawić auto na dzień, dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, ze dwumasy nie ma po lifcie 2008 ale to trzebaby potwierdzic. Niedawno przesiadlem sie z Legacy IV na V i... przezylem lekkie rozczarowanie. V slabiej sie zbiera niz poprzednik (150 vs. 165 i masa wieksza wiec mozna sie bylo spodziewac). Na plus jest skrzynia (6 vs. 5 biegowa) i miejsce w kabinie i bagazniku. Szkoda, ze wprowadzili ramki w oknach:(

Zrobilem rozrzad (samochod sprowadzony, poza tym juz powoli czas sie zblizal) i wymienilem olej - 3k na oryginalnych czesciach poza ASO. Gaz mialem w poprzedniku, w tym tego nie robie. Regulacja co 45k (EJ204) km na gazie to koszt 1,7k - kilka dni roboty bo silnik musi ostygnac i kiepski dostep. Dodatkowo dostawalo sie wydechowi. Skontaktuj sie z Jako, on powienien byc w stanie powiedziec z doswiadczenia co ile jest regulacja w konkretnych silnikach.

Wiskoza - wazne abys mial takie same 4x opony. Sprzeglo? Dobry mechanik powie ci jak to wyglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...