Jump to content

Stuki na zimnym silniku


Recommended Posts

Witam, ;)

Pacjent Subaru Legacy 2,5 sohc 173KM 2008r USA przebieg 120 tys. km

Zrobiło się trochę chłodniej, i do moich uszów dotarł stukot :( . Pojawia się gdy silnik jest zimny, najbardziej słyszalny przy dodawaniu gazu. Wraz ze wzrostem obrotów silnik wzrasta też częstotliwość stuków.  Gdy silnik już się rozgrzeje, stukot znika.  I teraz pytanie brzmi  co to może być? 

Z góry dzięki za podpowiedzi.

Link to post
Share on other sites

Zyc z tym trzeba

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

A tak serio, to prawde Ci powiedzialem, luzne tloki to przypadlosc subaru. Mozesz zauwazyc tez kopcenie na zimno, a po dluzszym postoju mocne przydymienie. Jak chcesz to zrob remont silnika. A jak nie to jak pisalem wyzej, zyj z tym dlugo i szczesliwie

Wysłane z mojego X5max_PRO przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Miałem to przez ok. 50`000 km teraz po zimie nie ustało nawet na ciepłym.

Wszyscy od magii subaru obstawiali w takiej kolejności przez kolejne lata:

1` piston slap - ale podstawowy warunek gdy się rozgrzeje MUSI być już cicho, próbować pomiaru można dokonać przy zdjętych głowicach

2` zawór zwrotny paliwowy - to daje się szybko zweryfikować teraz już to wiem

3` wtrysk paliwa - realne do sprawdzenia bez demontażu

4` zawór odmy - też łatwe do zlokalizowania i zweryfikowania

5` brak lub zła regulacja luzów zaworowych - sprawdzenie realne i dość tanie/szybkie

6` przesunięte prowadnice zaworowe - warto sprawdzić podczas rozrządu i regulacji luzów zaworowych

7` niedrożne filtry w kanałach olejowych od zmiennych faz rozrządu/wzniosu

8` panewki - możesz częściowo zgadywać po rozcięciu filtra oleju i zdjęciu misy olejowej ale żeby mieć pewność rozbiórka

9` a potwierdziła się moja wersja której nikt na poważnie nie brał pod uwagę - luzujący się sworzeń pod tłokiem tylko rozbiórka

 

Więc jest tego trochę.

Zweryfikuj jeszcze lokalizację prawdopodobnego źródła dźwięków,

możesz wykorzystać telefon bo fajnie zmienia charakter w odsłuchu więc telefonem z nagrywaniem filmu przelatujesz nad kolejnymi elementami silnika i osprzętu

oraz weryfikujesz mając w ręku i na uszach stetoskop lekarski i mechaniczny.

Problem w tym, że dobrej diagnostyki prawie nikt nie chce wykonać, bo... ???

Link to post
Share on other sites

Też mam u siebie stuki na zimnym, gdy się silnik nagrzeje, stukot znika.

Tak z ciekawości, jak to zweryfikować?

2` zawór zwrotny paliwowy - to daje się szybko zweryfikować teraz już to wiem

3` wtrysk paliwa - realne do sprawdzenia bez demontażu

4` zawór odmy - też łatwe do zlokalizowania i zweryfikowania, wiem gdzie się znajduję, dmuchałem w niego i zjednej strony przepuszcza, z drugiej blokuje wieć chyba ok?

Link to post
Share on other sites

u mnie na zimnym też tłucze (legacy IV 2008, 2.0 TD) ale tylko na biegu jałowym, przy wyższych obrotach chodzi ładnie. Na ciepłym silniku na jałowym jak i na wyższych obrotach chodzi ładnie, i co to kurnia może być, pieron wie....

subaru.mp3

na początku myślałem że to rozrząd, wymieniłem gdzieś 2 miesiące temu, ale dalej tak samo....

Edited by Adam Sadowski
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...