guzek12 Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Hej. Mam pytanie odnośnie kosztów zakucia silnika 2.5. Zastanawiam się czy opłaca się kupić auto z tym silnikiem. Czy to jest tak ze jak jest silnik nie zakuty to wcześniej czy później będę musiał to zrobić? Czy to jest jak z loteria ze jedni jeżdżą i nic się nie dzieje a innym trafia się awaria? Jak myślicie jeżeli kupie 2.5 który nie jest zakuty to odrazu wymieniać tłoki na kute czy czekać aż padną seryjne? No i pytanie ile taki zabieg kosztuje -żeby mieć głowę spokojna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Solidny remont to około 10 tysięcy za części i obróbki bloków i głowic. To na oryginalnych częściach lub lepszych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 1 godzinę temu, guzek12 napisał: Mam pytanie odnośnie kosztów zakucia silnika 2.5. a będzie Pan startował w jakiś zawodach sportowych wymagających dużej mocy silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guzek12 Opublikowano 1 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Nie. Do normalnej jazdy. Czasem trochę "zabawy" ale kjs'to nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grooby78 Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Ja mam fakture na ponad 17 tys. za zakucie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 (edytowane) Godzinę temu, guzek12 napisał: Nie. Do normalnej jazdy. Czasem trochę "zabawy" ale kjs'to nie. no to tego typu modyfikacje nie są do niczego potrzebne Warto poszukać auta ze znaną czyli udokumentowaną historią , nie modyfikowanego , najlepiej z ASO . Zdarza się problem z UPG , u jednych po 50 tyś u innych po 100 tyś (koszt 4/5 tyś)... Niech ktoś znający Subaru sprawdzi auto przed kupnem...zwróci uwagę co tam jeszcze jest nie tak np. cieknąca przekładnia kierownicza (2.5 tyś) czy jakieś inne sprawy...i jeździć Edytowane 1 Października 2017 przez Andrzej Koper Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba553 Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 2 godziny temu, SAAB2.3AERO napisał: Solidny remont to około 10 tysięcy za części i obróbki bloków i głowic. To na oryginalnych częściach lub lepszych Jestem w trakcie remontu i niestety 10tpln to troche malo... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dirkdiggler Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 22 minuty temu, seba553 napisał: Jestem w trakcie remontu i niestety 10tpln to troche malo... Trochę 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Opisz skalę remontu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba553 Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 Prosze: - tłoki mahle - korby sti 2008 - wał spec C - panewki King Racing - obróbka głowic i bloku (prowadnice zawodowe uszczelniacze, przygotowanie bloku pod wał z New age'a, szlif) - pompa oleju spec C - dysze natrysku na denka - nowy smok i wymiennik ciepła - szpilki Arp - nowe sroby bloku - uszczelki itp... - do tego nowy rozrząd - płyny, oleje filtry itp.... Pewnie o czymś zapomnialem ☺ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SAAB2.3AERO Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 To fakt w tym zestawieniu nie wyda 10 tysi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 1 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2017 11 godzin temu, guzek12 napisał: Hej. Mam pytanie odnośnie kosztów zakucia silnika 2.5. Zastanawiam się czy opłaca się kupić auto z tym silnikiem. Czy to jest tak ze jak jest silnik nie zakuty to wcześniej czy później będę musiał to zrobić? Czy to jest jak z loteria ze jedni jeżdżą i nic się nie dzieje a innym trafia się awaria? Jak myślicie jeżeli kupie 2.5 który nie jest zakuty to odrazu wymieniać tłoki na kute czy czekać aż padną seryjne? No i pytanie ile taki zabieg kosztuje -żeby mieć głowę spokojna. Przede wszystkim czy wiesz z czym się wiąże montaż kutych tłoków? Czy wiesz że kute tłoki pasuje się np. na 0.06 do 0.09 mm (np. tłoki wossner) a tłoki OEM są pasowane na 0,01-0,02 mm. Czy wiesz że w związku z pasowaniem tłoki "kute" żyją ok 60-80 tyś km! Jeżeli nie będziesz wchodził na moce ponad 300 koni ani używał auta w motorsporcie to posłuchaj takich ludzi jak Pan Andrzej Koper i na litość boską, ludzie ogarnijcie się, kute tłoki nie są receptą na długowieczność silnika a wręcz odwrotnie na fabrycznym sofcie nigdy nie przejedziesz tyle km co na tłokach OEM! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guzek12 Opublikowano 2 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Dzięki za odpowiedź. Nie jestem znawcą za bardzo tego tematu. Słyszałem po prostu, że te silniki 2.5 są bardziej awaryjne niż 2.0. Do tego w ogłoszeniach często jest właśnie informacja że silnik jest zakuty. Dzięki za wyjaśnienie. Podsumowując: normalnej eksploatacji nie ma sie co bać tych silników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba553 Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 W ramach sprostowania, mój opis dotyczy silnika ej20k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guzek12 Opublikowano 2 Października 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 ej20k - hmmm Niewiele mi to mówi ale szanuję że doprecyzowałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadius 73 Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 zamknięty lub nie bo wychodziły różne wersje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba553 Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 Otwarty na grubej tuleji. Był montowany w sti v3-4 i type-r z tych roczników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 1 godzinę temu, seba553 napisał: ej20k 2.0 T Co do kosztów to wszystko zależy co kto robi, jeden zapłąci tyle drugi inaczej. U mnie 2.5T samo UPG wyniosło 10 koła , z tym że ja chciałem by więcej coś takiego nie miało miejsca. Stąd dodatkowe koszty doszły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 1 godzinę temu, darecki napisał: 1 godzinę temu, darecki napisał: 2.0 T Co do kosztów to wszystko zależy co kto robi, jeden zapłąci tyle drugi inaczej. U mnie 2.5T samo UPG wyniosło 10 koła , z tym że ja chciałem by więcej coś takiego nie miało miejsca. Stąd dodatkowe koszty doszły. Tylko że Ty lubisz przepłacać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 48 minut temu, Polak821 napisał: Same graty ponad 8 tysięcy mówię zależy co kto robi, ile było kucizn po których były same problemy . Nie patrze w ten sposób to znaczy licze kasę na własne auto to tak jak z dzieckiem też załujesz? Reasumując kucizna kuciznie nie równa , upg nie równe upg, tak samo jak i wykonanie Teraz, darecki napisał: Same graty ponad 8 tysięcy mówię zależy co kto robi, ile było kucizn po których były same problemy . Nie patrze w ten sposób to znaczy nie oszczędzam kasy na własne auto to tak jak z dzieckiem też załujesz? Reasumując kucizna kuciznie nie równa , upg nie równe upg, tak samo jak i wykonanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Darek, możesz podać o ile to nie tajemnica co konkretnie kosztowało te 8k w gratach tylko do UPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba553 Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 28 minut temu, Simon WRC napisał: Darek, możesz podać o ile to nie tajemnica co konkretnie kosztowało te 8k w gratach tylko do UPG? Wy to się musicie lubić 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 1 godzinę temu, seba553 napisał: Wy to się musicie lubić Po prostu bardzo mnie ciekawi jakie UPG kosztuje 8 kawałków bez robocizny . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Polak821 Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 2 godziny temu, Simon WRC napisał: Po prostu bardzo mnie ciekawi jakie UPG kosztuje 8 kawałków bez robocizny . Takie same jak inni robią za 4 koła tylko mechanik zna @darecki i w ofercie specjalnej cena skacze do 8 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 (edytowane) @darecki, to napiszesz nam w końcu tą złotą receptę na bezawaryjne, dożywotnie UPG za 8 tysi? Sorki, z robocizną za 10 A wracając do tematu, to @guzek12 ja za tzw. "zakucie" w jednym z najbardziej uznanych warsztatów na forum, na bardzo dobrych podzespołach tj. tłokach Mahle, panewkach ACL Race, śrubach ARP, UPG Cosworth, wymianą pompy oleju na 11mm, wzmocnionym ssaku oleju oraz wszelkich uszczelkach zapłaciłem 10k pln bez kilku złotych. W cenie wszystko z wyjęciem i montażem silnika w aucie, obróbką głowic i bloku, płynami, olejami, wstępnym docieraniem itd. Nie ma w tym ceny rozrządu, bo miałem nowy oraz wału korbowego, bo nie wymienialiśmy. Remont robiony dokładnie 3 lata temu (auto później wielokrotnie modyfikowane i remapowane, ale silnik cały czas ten sam), używane tylko do upalania i zero, powtarzam zero problemów z silnikiem do dzisiaj. UPG nadal szczelne, oleju nie chce w ogóle brać a naprawdę samochód nie ma lekko. Ci co go znają, potwierdzą . Tak więc można to zrobić bardzo dobrze i w bardzo rozsądnej cenie . Natomiast jeżeli chcesz jeździć tylko po bułki, to warto rozważyć, czy jest sens się w to pakować... Edytowane 4 Października 2017 przez Simon WRC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się