Jump to content

Ile kosztuje zakucie silnika?


Recommended Posts

Hej. 

Mam pytanie odnośnie kosztów zakucia silnika 2.5.

Zastanawiam się czy opłaca się kupić auto z tym silnikiem. Czy to jest tak ze jak jest silnik nie zakuty  to wcześniej czy później będę musiał to zrobić?  Czy to jest jak z loteria ze jedni jeżdżą i nic się nie dzieje a innym trafia się awaria? Jak myślicie jeżeli kupie 2.5 który nie jest zakuty to odrazu wymieniać tłoki na kute czy czekać aż padną seryjne?   No i pytanie ile taki zabieg kosztuje -żeby mieć głowę spokojna.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, guzek12 napisał:

Nie. Do normalnej jazdy. Czasem trochę "zabawy" ale kjs'to nie. 

 

no to tego typu modyfikacje nie są do niczego potrzebne Warto poszukać auta ze znaną czyli udokumentowaną historią , nie modyfikowanego , najlepiej z ASO . Zdarza się problem z UPG , u jednych po 50 tyś u innych po 100 tyś (koszt 4/5 tyś)... Niech ktoś znający Subaru sprawdzi auto przed kupnem...zwróci uwagę co tam jeszcze jest nie tak np. cieknąca przekładnia kierownicza (2.5 tyś) czy jakieś inne sprawy...i jeździć

Edited by Andrzej Koper
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, SAAB2.3AERO napisał:

Solidny remont to około 10 tysięcy za części i obróbki bloków i głowic. To na oryginalnych częściach lub lepszych

Jestem w trakcie remontu i niestety 10tpln to troche malo...

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Prosze:

- tłoki mahle

- korby sti 2008

- wał spec C

- panewki King Racing 

- obróbka głowic i bloku  (prowadnice zawodowe uszczelniacze, przygotowanie bloku pod wał z New age'a, szlif)

- pompa oleju spec C

- dysze natrysku na denka

- nowy smok i wymiennik ciepła 

- szpilki Arp 

- nowe sroby bloku

- uszczelki itp... 

- do tego nowy rozrząd 

- płyny, oleje filtry itp....

Pewnie o czymś zapomnialem ☺

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, guzek12 napisał:

Hej. 

Mam pytanie odnośnie kosztów zakucia silnika 2.5.

Zastanawiam się czy opłaca się kupić auto z tym silnikiem. Czy to jest tak ze jak jest silnik nie zakuty  to wcześniej czy później będę musiał to zrobić?  Czy to jest jak z loteria ze jedni jeżdżą i nic się nie dzieje a innym trafia się awaria? Jak myślicie jeżeli kupie 2.5 który nie jest zakuty to odrazu wymieniać tłoki na kute czy czekać aż padną seryjne?   No i pytanie ile taki zabieg kosztuje -żeby mieć głowę spokojna.

Przede wszystkim czy wiesz z czym się wiąże montaż kutych tłoków? Czy wiesz że kute tłoki pasuje się np. na 0.06 do 0.09 mm (np. tłoki wossner) a tłoki OEM są pasowane na 0,01-0,02 mm. Czy wiesz że w związku z pasowaniem tłoki "kute" żyją ok 60-80 tyś km! Jeżeli nie będziesz wchodził na moce ponad 300 koni ani używał auta w motorsporcie to posłuchaj takich ludzi jak Pan Andrzej Koper i na litość boską, ludzie ogarnijcie się, kute tłoki nie są receptą na długowieczność silnika a wręcz odwrotnie na fabrycznym sofcie nigdy nie przejedziesz tyle km  co na tłokach OEM!

Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź.

Nie jestem znawcą za bardzo tego tematu. Słyszałem po prostu, że te silniki 2.5 są bardziej awaryjne niż 2.0. Do tego w ogłoszeniach często jest właśnie informacja że silnik jest zakuty.

Dzięki za wyjaśnienie. Podsumowując: normalnej eksploatacji nie ma sie co bać tych silników.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, seba553 napisał:

ej20k ;)

2.0 T 

Co do kosztów to wszystko zależy co kto robi, jeden zapłąci tyle drugi inaczej. U mnie 2.5T samo UPG wyniosło 10 koła , z tym że ja chciałem by więcej coś takiego nie miało miejsca. Stąd dodatkowe koszty doszły.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, darecki napisał:
1 godzinę temu, darecki napisał:

2.0 T 

Co do kosztów to wszystko zależy co kto robi, jeden zapłąci tyle drugi inaczej. U mnie 2.5T samo UPG wyniosło 10 koła , z tym że ja chciałem by więcej coś takiego nie miało miejsca. Stąd dodatkowe koszty doszły.

Tylko że Ty lubisz przepłacać...

Link to post
Share on other sites
48 minut temu, Polak821 napisał:

 

Same graty ponad 8 tysięcy :) mówię zależy co kto robi, ile było kucizn po których były same problemy . Nie patrze w ten sposób to znaczy licze kasę na własne auto :) to tak jak z dzieckiem też załujesz? Reasumując kucizna kuciznie nie równa , upg  nie równe upg, tak samo jak i wykonanie :) 

Teraz, darecki napisał:

Same graty ponad 8 tysięcy :) mówię zależy co kto robi, ile było kucizn po których były same problemy . Nie patrze w ten sposób to znaczy nie oszczędzam  kasy na własne auto :) to tak jak z dzieckiem też załujesz? Reasumując kucizna kuciznie nie równa , upg  nie równe upg, tak samo jak i wykonanie :) 

 

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Simon WRC napisał:

Darek, możesz podać o ile to nie tajemnica co konkretnie kosztowało te 8k w gratach tylko do UPG?

Wy to się musicie lubić :biglol:

  • Like 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Simon WRC napisał:

Po prostu bardzo mnie ciekawi jakie UPG kosztuje 8 kawałków bez robocizny ;).

 Takie same jak inni robią za 4 koła tylko mechanik zna @darecki i w ofercie specjalnej cena skacze do 8

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@darecki, to napiszesz nam w końcu tą złotą receptę na bezawaryjne, dożywotnie UPG za 8 tysi? ;) 

Sorki, z robocizną za 10 :)

 

A wracając do tematu, to @guzek12 ja za tzw. "zakucie" w jednym z najbardziej uznanych warsztatów na forum, na bardzo dobrych podzespołach tj. tłokach Mahle, panewkach ACL Race, śrubach ARP, UPG Cosworth, wymianą pompy oleju na 11mm, wzmocnionym ssaku oleju oraz wszelkich uszczelkach zapłaciłem 10k pln bez kilku złotych. W cenie wszystko z wyjęciem i montażem silnika w aucie, obróbką głowic i bloku, płynami, olejami, wstępnym docieraniem itd. Nie ma w tym ceny rozrządu, bo miałem nowy oraz wału korbowego, bo nie wymienialiśmy. Remont robiony dokładnie 3 lata temu (auto później wielokrotnie modyfikowane i remapowane, ale silnik cały czas ten sam), używane tylko do upalania i zero, powtarzam zero problemów z silnikiem do dzisiaj. UPG nadal szczelne, oleju nie chce w ogóle brać a naprawdę samochód nie ma lekko. Ci co go znają, potwierdzą :biglol:. Tak więc można to zrobić bardzo dobrze i w bardzo rozsądnej cenie ;).

Natomiast jeżeli chcesz jeździć tylko po bułki, to warto rozważyć, czy jest sens się w to pakować...

Edited by Simon WRC
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...