Jump to content
Pablom123

Outback disel czy benzyna prosze o pomoc

Recommended Posts

WItam

Prosze o pomoc w wyborze outbacka noszę się z zamiarem zakupu nowego (leasing) MY2017 niestety dotychczas jeździłem mazdą 5 w dislu martwią mnie opinie o Boxerze wlasnie w dislu bedę wdzieczny za sugestie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z nowym to raczej chyba nie ma strachu.Ale niech się inni wypowiedzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tak zadane pytanie trudno odpowiedzieć.

Przecież wybór silnika zależy od sposobu używania auta. Jeśli oczekujesz, że ktoś cokolwiek poradzi to musisz coś więcej napisać.

 

A opiniami się nie przejmuj zwłaszcza, że kupujesz nowe auto. Masz gwarancję przecież.

 

Ten silnik daje 350 Nm. Przyspiesza znacznie lepiej niż 2 litrowa benzyna. Weź oba na jazdę testową to zapomnisz o benzynie...

No chyba, że bierzesz pod uwagę XTka.

Edited by sambor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foresterowi i zasadzie wystarcza i przyśpieszenie ładne ma. A wcześniej jeździłem R.Roverem V8 225KM

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy zakupie Outback diesel otrzymuje Pan dodatkową gwarancję na silnik do przebiegu 200 tyś km :) Mnie bardziej pasuje charakterystyka silnika diesla niż 2.5 benz. ale to już kwestia sposobu jazdy i przyzwyczajeń. Ciekawostką jest bardzo małe spalanie 2.5 benz. Dość często zdarzają się użytkownicy ze spalaniem poniżej 9 l w ruchu miejskim :) i około 8 l na drogach szybkiego ruchu gdy nie przekraczamy 130/140 km/godz. OBK diesel to +- 2 l mniej w obu przypadkach...Przyspieszenia podobne

Edited by Andrzej Koper

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, sambor napisał:

Na tak zadane pytanie trudno odpowiedzieć.

Przecież wybór silnika zależy od sposobu używania auta. Jeśli oczekujesz, że ktoś cokolwiek poradzi to musisz coś więcej napisać.

 

A opiniami się nie przejmuj zwłaszcza, że kupujesz nowe auto. Masz gwarancję przecież.

 

Ten silnik daje 350 Nm. Przyspiesza znacznie lepiej niż 2 litrowa benzyna. Weź oba na jazdę testową to zapomnisz o benzynie...

No chyba, że bierzesz pod uwagę XTka.

jezdzę raczej dynamicznie z mojej mazdy 1,6 d (115 KM) nie da się za wiele wyciągnąć , oczywiscie  bralem pod uwagę XT natomiast mam 5 osobową rodzinę i outback wydaje mi się bardziej przestronny i w rezaultacie wszechstronny apropo zawsze marzylem o subaru 

Zawsze jezdzilem dislem nie mam porównania do benzyny jutro mam jazdę próbną więc jestem ciekawy dynamiki obu rozumiem ze o ewntualne awarie disla mogę się raczej nie martwić w obecnym czasie

Dziękuję państwu za pomoc skłaniałem się do benzyny 2,5 jednak przetestuje oba 

Dziękuję wszystkim za pomoc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie ile jeździsz i gdzie - miasto / trasy?

btw, diesel jest obarczony kiepską opinią, możliwe, że przy odsprzedaży utrata wartości będzie dużo większa niż w benzynie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

srednio ok 20000 tysięcy rocznie dealer też sugerowal ze benzyna lepiej się sprzedaje na rynku wtórnym

no i szczerze namawial mnie jednak na benzynę jestem jednak teraz skolowany 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja użytkuje OBK w benzynie, przy płynnej jeździe pali bardzo przyzwoicie a kultura pracy silnika chyba lepsza niż diesel. Sprawdź sam, ale faktycznie odsprzedaż diesla może być kłopotliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

diesel jest bardziej 'rozwojowy' :ph34r:

spalanie to ostatnia rzecz jaka bralem pod uwage kupujac swojego

generalnie zastanow sie czy wybierasz spokoj czy frajde z jazdy

ja wybralem frajde z uwzglednieniem ewentualnych problemow ale jestem w zdecydowanej mniejszosci

 

btw gwarancja do 200tys  ech chcialbym cos takiego ;)

 

edit: kultura pracy nie jest gorsza niz w benzynie, nowy obk jest lepiej wyciszony od mojego, znajdziesz moje porownanie na forum

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż panowie dziękuję za pomoc ale paradoksalnie nie pomagacie mi pojeżdżę jednym i drugim  i rzucę monetą chyba 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje się, że benzynę będzie łatwiej sprzedać, ze względu na opinię jaką ma diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialem przez 4 lata OBK diesla I teraz mam OBK benzyne. Co lepsze? Nie wiem.

Z pewnoscia diesel jest troche dynamiczniejszy I mniej pali, Znowu w benzynie jest sporo ciszej, szybciej sie nagrzewa itd.

Diesel szczegolnie zimny jest sporo glosniejszy. Zima ten klekot jest czasami uciazliwy. Po rozgrzaniu jest sporo lepiej.

Silnik benzynowy zaskakuje dosc malym spalaniem. Przy jezdzie w miescie mieszcze sie w 10 litrach, ta sama jazda dieslem to ok 8.5 litra.

Oba silniki swietnie wspolpracuja ze skrzynia CVT.

W trasie przy jezdzie wedle znakow w Norwegii - nie przekraczajac 90 km/h miescilem sie spokojnie w 7 l, a diesel palil jakies 6l w takich samych warunkach.

Na trasach szybkiego ruchu jezdzilem z trumna na dachu I z 4 osoabami na pokladzie. Na nie-polskim paliwie miescilem sie w 10 l, na polskim dochodzilo do 12 l......

W dieslu przy pelnym obciazeniu I trumnie na dachu palil nie wiele mniej na tej samej trasie.

Wybralem benzyne ze wzgledu na nagonke robiona w Europie, a szczegolnie w Norwegii na diesle I na szybsze nagrzewanie w zimie. przez lat wmawiali ludzion, ze diessle sa bardziej ekologiczne, a teraz zmienili zdanie I diesel jest be...

Niestety Subaru nie instaluje fabrycznie system Webasto, a szkoda - w tego typu samochodach to powinien byc standard.

Trudny wybor.  Zalezy od ceny I jak bedziesz go uzytkowac. W Norwegii Subaru w diesel kosztuje mniej niz w benzynie, a olej napedowy jest pare procent tanzszy od benzyny.

Jeslie komus nie zalezy na lepszej dynamice, a zalezy na lepszy komforcie jazdy to wybarlbym jeszcze raz benzyne.

 

 

 

Edited by Gregorius

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy ma własne preferencje. Przy 20 tys. rocznie do mnie przemawiałyby cechy benzyny opisane powyżej przez @Gregorius.
Zwróć uwagę na ceny. Katalogowo Outback diesel jest droższy o 1900 EUR (comfort) i 1000 EUR (exclusive) od benzyny.

Z drugiej strony najtańszy nowy Outback to Diesel Trend z manualem. A no właśnie w dieslu masz wybór skrzyni a w benzynie tylko automat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem 2 Subaru z silnikiem diesla, każdym z nich przejechałem około 90 000 km. Od 2 lat jeżdżę Outbackiem 2,5 CVT MY15 i z tej perspektywy zdecydowanie polecam wersję benzynową. Diesel niestety jest chimeryczny - jak wszytko grało - jeździł rewelacyjnie - cicho gładko i dynamicznie. Ale był jak kobieta - miał swoje humory i wówczas strasznie mnie irytował. Trząsł się, szarpał przy ruszaniu, niespodziewanie brakowało mu mocy. Dolegliwości zgłaszane wielokrotnie w ASO - niby coś naprawiane ale efekt był krótkotrwały. Wiele osób na forum miało problemy z szarpiącym dieslem - przyczyna nigdy nie została ostatecznie zdiagnozowana i rozwiązana. Dlatego wziąłem z nim rozwód i zamieniłem na benzynę. Osiągi w 2,5 są porównywalne do SBD, spalanie niewiele większe a komfort akustyczny, poziom wibracji nieporównywalny. No i 2,5 ma piękny dźwięk boksera.

 

Był już podobny wątek - tutaj trochę pisałem na ten temat:

 

https://forum.subaru.pl/topic/83777-zakup-nowego-outback/?tab=comments#comment-2339244

 

Tak, czy inaczej polecam długą jazdę testową jednym i drugim modelem - najlepiej na drogach, którymi na co dzień uczęszczasz. Masz już podstawy teoretyczne - teraz musisz ocenić, który silnik tobie bardziej odpowiada.

 

12 godzin temu, sambor napisał:

Ten silnik daje 350 Nm. Przyspiesza znacznie lepiej niż 2 litrowa benzyna. Weź oba na jazdę testową to zapomnisz o benzynie...

 

W porównaniu do 2.0 , to prawda, ale @Pablom123 jest zainteresowany Outbackiem a tam jest benzyna 2,5 l i tu już przepaści w porównaniu do diesla nie ma, więc argument nie trafiony. Poza tym przyspieszenie to nie wszystko...

58 minut temu, Siemek napisał:

A no właśnie w dieslu masz wybór skrzyni a w benzynie tylko automat.

 

Z tym, że diesel i manual dobrze sprawdza się w długich trasach. W mieście i w terenie męczy (subiektywne odczucia) i automat sprawuje się zdecydowanie lepiej. Warto też zwrócić uwagę, że przy dynamicznej jeździe Diesel z CVT pali więcej od Diesla z manualem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minut temu, spawalniczy napisał:

Z tym, że diesel i manual dobrze sprawdza się w długich trasach. W mieście i w terenie męczy (subiektywne odczucia) i automat sprawuje się zdecydowanie lepiej. Warto też zwrócić uwagę, że przy dynamicznej jeździe Diesel z CVT pali więcej od Diesla z manualem.

 

to bardzo ważne. Jeździłem 5 lat Dieslem w manualu (co prawda nie Subaru) i w mieście niestety było ciągłe wachlowanie biegami. Nie wiem jak w Outbacku, ale trzeba mieć to na uwadze gdyż Diesel ma inną charakterystykę i ograniczony zakres obrotów do benzyny. Dlatego też CVT-Diesel to w moim odczuciu lepszy tandem niż Diesel-manual. Ale co kto lubi....jazda próbna nieodzowna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mialem zadnych problemow opisywanych przez Spawalniczego z dieslem z CVT. Wczesniej mialem Forestera diesla w manual I tez zadnych problemow.

Teraz chyba wole benzyne.

Polecam CVT I adaptive cruise control - rewelacja zarowno w trasie jak I w korkach w miescie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wchodząc w szczegóły tego konkretnie silnika nie wiadomo co nam nasza kochana UE wymyśli odnośnie diesli.

2-3 lata temu takich obaw bym nie miał, ale widząc już zapowiedzi niektórych producentów nie wiem czy diesel jest rozwojowym rozwiązaniem.

Co do spalania to chyba ma najmniejsze znaczenie - to co zaoszczędzisz na paliwie stracisz z nawiązką w odsprzedaży.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Jazda testowa jednym i drugim dokonana dzisiaj , w okolicach Wrocławia cóż wydaje mi się ze jednak lepiej i dynamiczniej jezdzi się bezyną i ten dzwięk rewelacja czarę goryczy na niekorzyśc disla przelala awaria po raz pierwszy mojej mazdy 5 disla na S8 chyba padły wtryski przy 96000 tysiącach haha chyba czula zmianę nadchdzącą 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diesel nie opłaca się w żadnym przypadku.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy przebiegach rzędu 20 tys. rocznie nie kupiłbym diesla. Chyba nie ma takiego przebiegu który skłoniłoby mnie do zakupu ropniaka. Totalnie nieopłacalne.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Pablom123 napisał:

Witam

Jazda testowa jednym i drugim dokonana dzisiaj , w okolicach Wrocławia cóż wydaje mi się ze jednak lepiej i dynamiczniej jezdzi się bezyną i ten dzwięk rewelacja czarę goryczy na niekorzyśc disla przelala awaria po raz pierwszy mojej mazdy 5 disla na S8 chyba padły wtryski przy 96000 tysiącach haha chyba czula zmianę nadchdzącą 

Z jaka skrzynia biegow jezdziles?

W ta lepsza dynamike beznyniak nie chce mi sie wierzyc.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdziłem tylko automatem w jednej i drugiej wersji disel byl oporny natomiast benzyna rwala się do pracy 

ale to tylko moze moje subiektywne odczucia

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, Pablom123 napisał:

Jezdziłem tylko automatem w jednej i drugiej wersji disel byl oporny natomiast benzyna rwala się do pracy 

ale to tylko moze moje subiektywne odczucia

Dziwne, u mnie diesel lepiej sie zbieral do galopu, chociaz benzynie nic nie brakuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...